صربستان: اگر «یوفا» مجازاتی برای دو کشور آلبانی و کرواسی در نظر نگیرد، از یورو ۲۰۲۴ انصراف می‌دهیم

العربیه: فدراسیون فوتبال صربستان پس از شعارهای نژادپرستانه‌ای که در دیدار تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و آلبانی رخ داد، خطاب به اتحادیه فوتبال اروپا «یوفا»، به انصراف دادن از رقابت‌های یورو 2024 تهدید کرد.

در دیدار هیجان‌انگیز روز گذشته دو تیم کرواسی و آلبانی که با تساوی 2 برابر 2 به پایان رسید، هواداران دو تیم علیه صرب‌ها شعار سر داده‌اند که این شعارها توجه‌ها را بیش از نتایج این دیدار به خود جلب کرد و اعتراض اتحادیه فوتبال صربستان را به دنبال داشت.


در واقع شعار «بکشید، بکشید، بکشید صربستانی‌ها را» در دیداری که در ورزشگاه «فولکس پارک» هامبورگ برگزار می‌شد به وضوح از سکوها شنیده می‌شد.

اکنون و در واکنش به آن شعارها یووان سوباتوویچ، دبیرکل فدراسیون فوتبال صربستان از «یوفا» خواست تا تیم‌های ملی کرواسی و آلبانی را تنبیه کند.

وی در این‌باره گفت: «این اتفاق شرم‌آور است و از یوفا می‌خواهیم که مجازاتی را برای این دو تیم در نظر بگیرد و در غیر این صورت ممکن است که به فکر عدم حضور در مسابقات بیافتیم. چنان‌چه یوفا مجازاتی در نظر نگیرد، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»

آلبانی به دلیل «جنگ کوزوو» که در دهه 90 میلادی به مدت 16 ماه به طول انجامید و جان هزاران نفر را گرفت، روابط پرتنشی با صربستان دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

متن این پیام آویزه ای برای گوشهای دراز تجزیه طلبان و حامیان آنان باشد. یوگسلاوی را با ایجاد اختلافات قومی جدا کردند میلیونها کشته معلول بجا گذاشتند و هزاران پناهنده به جهان صادر کردند، چه شد؟ کره ها، یمن ها ووو اگر گیریم نقشه چند صد ساله غرب موفق شود و ایران تجزیه شود، هر روز هزاران ایرانی که هزاران سال همانند خانواده کنار هم زندگی کرده‌اند به بهانه های مختلف بین خود در جنگ و جدال و خون‌ریزی خواهند بود. همان کسانیکه هزاران سال دوشادوش روزگار دشمنانشان را سیاه کردند و غرور فتح مناطق بسیاری از جهان را تجربه کردند، باید خون یکدیگر را بریزند و آواره شوند. بیدار شو ایرانی 🤕😢
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
۴۶
خردگرا - برن، سوییس

سردسته تمام خلافکاران در اروپا آلبانیها هستند، بسیار پرخاشگر و طبق همیشه دلداده دین مبین اسلام.
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۱-هولیگانیسم ورزشی پدیده جدیدی نیست.این گروه به اصطلاح طرفدار ورزش فقط وقتیکه جو ورزشگاه میگیردشان،آدره نالینشان بالا میرود وجوگیرمیشوند. ولی خارج ازبحث ورزش تمام این اوباشان بالکانی،قفقازی وجاهای دیگر باهم رفیقند.روسها واکراینی ها درکافه بارها وکازینوها باهم وقت میگذرانند.البته آلبانها ازلحاظ فرهنگی کم استعدادترین،متعصب ترین،فقیرترین،خطرناک ترین قشراروپا هستند،زندگی قبیله ای وسنتی مردسالارانه آنها همچنان روشن است.
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۲-کرواتها مغرورترین کشورنوپای اروپایی(بالکان) هستند. یعنی مثل پان ایرانیست های خودمان فکرمیکنند،دیرآمده زود میخواهند بروند.صربها جنگجوترین وکله خشک ترین درعین حال درعالم دوستی خیلی وفادارند.تن فروشی وتحقیرشخصیتی دربین صربها وکرواتها جایی ندارد.بلغارها خدای کلک وتقلب ورشوه وتن فروشی(تقریباً)وباج ومافیابازی هستند.مونتنه گرویی ها تنبل ترین،قدبلندترین،متعصب ومردسالارترین طبقه بالکانند.بوسنایی هایی آدم های خوش مزاج درعین حال چون شمالی های خودمان هستند،اکثر لطیفه ها به حساب بوسنایی نوشته میشوند.
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۳-ترکها را هم همه میدانیم.یونانی ها هم پرسروصداترین مردم جنوب هستند،ازگذشته خودشان هیچ چیز نمیدانند. مقدونیه شمالی بی صاحب ترین و فقیرترین کشور یوگسلاوی سابق است.یونانی ها بخاطر بخش مقدونیه خودشان مانع عضویت این کشوربه ناتوشدند.بعداً اجازه داد که این کشور بنام مقدونیه شمالی عضوناتوبشود.بلغارها زبان مقدونیه شمالی را برسمیت نمی شناسند،باندهای مافیانی آلبانی هم درمقدونیه قوی هستند.درانتها بخاطر وسعت کشوری و بودن اقوام مختلف، همه این خصوصیات بالایی درایران خودمان وجود دارند😜 .
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ
آلبانی یامردمان بسیار خونگرم هستند وقتی در کشورشون ندگی می‌کنید کسی باهات کاری نداره من در آلبانی زندگی می‌کنم مسلمون هستند ولی تی در کشورشون زندگی می‌کنی فکر می‌کنی در ایتالیا هستی زنای بسیار خوشگل و مردمانی مهربون بهتون توصیه می‌کنم اگر موقعیت دارید حتماً برید ببینید این کشورو
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
۴۷
garadagh - استکلهم، سوئد
نظراتی که در واکنش به اتفاقات مسابقه فوتبال بین کرواسی و آلبانی ارائه شده‌اند، نشان‌دهنده این است که کسانی که این نظرات را نوشته‌اند، نگرش‌ها و تعصبات خود را دارند و این نظرات به وضوح نشان می‌دهند که این افراد نیز تحت تأثیر تعصبات قومی و نژادی قرار دارند و به نوعی همان نگرش‌های نژادپرستانه و تعصباتی که در ورزشگاه مشاهده شده را بازتاب می‌دهند.
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.