باکتری‌های داخل حمام از شما در برابر صدها بیماری محافظت می‌کنند

ویروسهای مختلف داخل حمام می‌توانند با باکتری‌های بالقوه مضر مبارزه کننددویچه وله: یک مطالعه جدید منتشرشده در نشریه Frontiers in Microbiomes نشان می‌دهد که صدها ویروس مختلف روی دوش و حتی مسواک شما وجود دارد که معمولاً بیمارکننده نیستند، بلکه در عوض با باکتری‌های بالقوه مضر مبارزه می‌کنند.

محققان دانشگاه نورث وسترن با مطالعه بر روی مسواک‌ها و دوش‌های مستعمل و سپس استفاده از "توالی‌یابی DNA" برای تجزیه و تحلیل این نمونه‌ها در آزمایشگاه، بیش از ۶۰۰ ویروس مختلف را پیدا کردند.


آنچه دانشمندان در آزمایشگاه یافتند متعلق به دسته‌ای از ویروس‌ها به نام "باکتریوفاژ" است که افراد را آلوده یا بیمار نمی‌کند. در عوض، باکتریوفاژها باکتری‌ها و از جمله ارگانیسم‌هایی را که می‌توانند باعث بیماری‌های جدی و تهدید کننده زندگی انسان شوند، هدف قرار می‌دهند.

دانشمندان همچنین یک نوع خاص از ویروس را به نام "مایکوباکتریوفاژ" را داخل حمام پیدا کردند که به "مایکوباکتری‌ها" حمله می‌کند. مایکوباکتری‌ها باکتری‌هایی هستند که باعث بیماری‌های خاصی در انسان می‌شوند، از جمله جذام، سل و عفونت‌های مزمن ریه.

باکتریوفاژها می‌توانند در آینده برای هدف قرار دادن باکتری‌های بیماری زا مورد استفاده قرار گیرند و ممکن است روزی به درمان بیماری‌های ناشی از باکتری‌هایی که بهآنتی‌بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهند، کمک کنند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.