هشدار در مورد کاهش چشمگیر استفاده از کاندوم در بین جوانان

بخش قابل توجهی از نوجوانان "رابطه جنسی محافظت‌نشده" دارند.دویچه وله: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، نسل جوان در اروپا به طور فزاینده‌ای کمتر از کاندوم استفاده می‌کنند. بنا به اعلام این سازمان، آموزش جنسی متناسب با سن همچنان در بسیاری از کشورها نادیده گرفته می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش جدیدی از " کاهش قابل توجه استفاده از کاندوم در میان نوجوانان و جوانان " از سال ۲۰۱۴ خبر داد، این سازمان هشدار داد که این امر جوانان را در معرض خطر ابتلا به "عفونت‌های مقاربتی و حاملگی‌های ناخواسته" قرار می‌دهد.


این گزارش بخشی از یک مطالعه گسترده در میان نوجوانان است که در آن ده‌ها هزار نوجوان ۱۵ ساله از ۴۲ کشور در اروپا، آسیای مرکزی و کانادا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از نوجوانان "رابطه جنسی محافظت‌نشده" دارند.

همچنین به گفته محققان، در بین این سال‌ها نسبت پسرانی که گفته بودند در آخرین باری که رابطه جنسی داشته‌اند، از کاندوم برای پیشگیری از بارداری استفاده کرده‌اند، از ۷۰ به ۶۱ درصد و در بین دختران از ۶۳ به ۵۷ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، تقریباً یک سوم از نوجوانان در آخرین رابطه جنسی خود نه از کاندوم استفاده کرده بودند و نه از قرص‌های ضدبارداری.

یکی دیگر از یافته‌های کلیدی که در این گزارش به آن اشاره شده، این است که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۰درصد از پسران ۱۵ ساله و ۱۵درصد از دختران در همین سن اعلام کردند که قبلا رابطه جنسی داشته‌اند.

نتایج این مطالعه در مورد کشور آلمان از این قرار بود: «تنها ۵۹ درصد از پسران و ۵۸ درصد از دختران گفتند که در آخرین باری که رابطه جنسی داشته‌اند، از کاندوم استفاده کرده‌اند.»

به گفته سازمان بهداشت جهانی داده‌های این گزارش حاکی از خلاءهای قابل توجهی در آموزش‌های جنسی مناسب با سن و دسترسی به داروهای ضد بارداری در بسیاری از کشورها است.

بنا به تاکید کارشناسان این سازمان، جوانان نه تنها به اطلاعات، بلکه به مکان‌های امن برای بحث در مورد موضوعاتی مانند رضایت از رابطه جنسی، روابط محافظت شده، هویت و گرایش جنسی نیاز دارند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +504ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +402شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +182صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +146وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +133وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +128قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم