هنرپیشه‌ای آماده‌تر از ورزشکارها؛ تام کروز فرود آمد و پرچم المپیک را به لس‌آنجلس برد

بی بی سی: تام کروز، ستاره هالیوود در مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس که یکشنبه شب برگزار شد، حضوری دراماتیک داشت و از سقف استاد دو فرانس فرود آمد.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی با دیدن این صحنه بسیار هیجان زده شدند، چرا که ستاره سری فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» با کت چرمی و دستکش‌هایش، با اجرای گیتار هم‌وطنش «H.E.R» داخل استادیوم فرود آمد تا پرچم المپیک را تحویل بگیرد و به لس‌آنجلس، میزبان بعدی المپیک در سال ۲۰۲۸ ببرد.


به گفته توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های المپیک پاریس فوق‌العاده بوده است.

او در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه، از ورزشکاران به خاطر عملکرد شگفت‌انگیزشان تقدیر کرد و گفت آن‌ها نشان دادند که انسان‌ قادر به انجام چه کارهای بزرگی است.

او ادامه داد: «در تمام این مدت شما در دهکده المپیک و زیر یک سقف به‌طور مسالمت‌آمیز با هم زندگی کردید. یکدیگر را در آغوش گرفتید. به هم احترام گذاشتید، حتی اگر کشورهای شما در حال جنگ و درگیری بودند. شما فرهنگ صلح را جا انداختید.»

«و این الهام‌بخش همه ما و میلیاردها نفر در سراسر جهان بود. از شما متشکرم که باعث شدید رویاپردازی کنیم. از شما متشکرم که ما را تشویق کردید که به جهانی بهتر باور داشته باشیم.»

در مراسم اختتامیه، پس از اجرای نسخه‌ای پرانرژی از سرود ملی ایالات متحده توسط «H.E.R»، تام کروز با اجرای گیتار الکتریک او از سقف ورزشگاه فرود آمد.

سپس پرچم المپیک را از ژیمناست آمریکایی، سیمون بایلز، که یکی از ستارگان المپیک پاریس بود، دریافت کرد و در مقابل تماشاگران هیجان‌زده با موتورسیکلت از صحنه خارج شد.
در کلیپ از پیش ضبط شده‌ای و با موسیقی متن گروه مشهور کالیفرنیایی «رد هات چیلی پپرز»، او به لس‌آنجلس رفت و پرچم المپیک را در کنار نشان مشهور هالیوود به اهتزاز در آورد.

پس از آن، این گروه آهنگ کلاسیک خود را در یکی از ساحل‌های پر از نخل لس‌آنجلس به صورت زنده اجرا کردند.

در این مراسم بیلی آیلیش هم اجرا کرد و اسنوپ داگ و دکتر دره با هم خواندند. اسنوپ داگ که خود اهل لس‌آنجلس است، در طول بازی‌ها حضور مستمر داشت.

تیم آمریکا در نهایت توانست با پیروزی در فینال بسکتبال زنان در روز یکشنبه، صدرنشین جدول مدال‌ها شود.
تام کروز در میان ورزشکارانکروز که با فیلم «تاپ گان» هم شناخته می‌شود، به اجرای بدل‌کاری‌های فیلمهایش شهرت دارد.

برای نمونه، او برای سری فیلم‌های «مأموریت غیرممکن»، به برج خلیفه دبی صعود کرد و از بیرون یک هواپیما در هنگام بلند شدن، آویزان شد.

کارگردان هنری مراسم اختتامیه، توماس جولی کار کروز را با طراحی حرکت رقصنده‌ها تکمیل کرد و در حالی که همه در استادیوم تاریک در حال تماشا بودند، پنج حلقه غول‌پیکر لوگوی المپیک را تشکیل دادند.

و در نهایت با اجرای پرانرژی گروه فرانسوی فینیکس، ورزشکاران به روی صحنه رفتند.
کروز به شیوه خاص خودش سوار بر موتورسیکلت از استادیوم خارج شدایفای نقش کروز در این مراسم برای بسیاری چندان عجیب نبود، زیرا که از قبل شایعاتی در روزنامه‌ها در مورد حضورش مطرح شده و تقریباً لو رفته بود.

این بازیگر ۶۲ ساله چندین بار در طول دو هفته برگزاری بازی‌ها، در پاریس و در حال تشویق تیم شنا و ژیمناستیک آمریکا دیده شده بود.

او در مورد این بازی‌ها به خبرگزاری رویترز گفت: «بسیار شگفت‌انگیز است. داستان‌های فوق‌العاده، ورزشکاران بزرگ و کارهایی که انجام می‌دهند، واقعاً باور نکردنی است.»

جولی همچنین کارگردان هنری مراسم جاه‌طلبانه و البته جنجال برانگیز افتتاحیه هم بود. مراسمی که در آن، کشورهای شرکت کننده با قایق‌ در طول رودخانه سن رژه رفتند و در پایان شاهد اجرا و بازگشت سلین دیون بود.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.