اسپانیا با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل انگلیس قهرمان جام ملت‌های اروپا شد

یورونیوز: مسابقه فینال یورو ۲۰۲۴ که شامگاه یکشنبه‌ ساعت ۲۱ به وقت اروپای مرکزی برگزار شد، سرانجام با قهرمانی تیم اسپانیا مقابل انگلیس با نتیجه ۲ بر ۱ به پایان رسید و اسپانیا برای چهارمین بار در تاریخ خود قهرمان اروپا شد.

امشب ۱۱ هزار هوادار تیم اسپانیا و بیش از ۵۰ هزار انگلیسی به ورزشگاه المپیک شهر برلین آمده بودند تا از نزدیک تماشاگر این جدال نفس‌گیر ۹۰ دقیقه‌ای باشند.


نیمه اول این بازی، بدون هیچ گلی و تنها با کارت زرد هری کین به پایان رسید. اما در نیمه دوم، بازی متفاوت و پرگلی بویژه از سوی بازیکنان اسپانیا به نمایش گذاشته شد.

گل‌های اسپانیا در دقایق ۴۶ و ۸۶ بازی به ترتیب توسط نیکو ویلیامز و میکل اویارزابال وارد دروازه انگلیس شدند.

تنها گل انگلیسی‌ها هم در دقیقه ۷۲ توسط کول پالمر و تنها چند دقیقه پس از ورودش به بازی، درون دروازه اسپانیایی‌ها نشست.

در بازی امشب اسپانیایی‌ها بسیار تهاجمی‌تر به میدان آمده بودند و نیکو ویلیامز در دقیقه ۱۲ بازی نیز فرصتی برای تهدید دروازه انگلیس به دست آورد که به نتیجه نرسید.

در ۴ دقیقه وقت اضافی که تعیین شد، بار دیگر تلاش بازیکنان انگلیس برای تغییر سرنوشت بازی راه به جایی نبرد.

به این ترتیب با سوت «فرانسوا لتکسیه» داور جوان فرانسوی این مسابقه، اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۲۴ شد و خاطره شیرین قهرمانی در سال ۲۰۱۲ را تکرار کرد.
اسپانیا با جام چهارم، پرافتخارین تیم تاریخ جام ملت‌های اروپا شد
تیم ملی فوتبال اسپانیا با برتری ۲-۱ مقابل انگلیس، فاتح جام ملت‌های اروپا شد.
 
این چهارمین قهرمانی لاروخا در تاریخ رقابت‌هاست، جامی که این تیم را به تنهایی، در صدر تمام تیم‌های اروپا قرار می‌دهد.
 
آنها در گروه‌شان کرواسی، ایتالیا و آلبانی را بردند تا با ۹ امتیاز کامل صعود کنند. در مرحله حذفی هم به ترتیب گرجستان، آلمان، فرانسه و انگلیس را از پیش رو برداشتند.
 
پس از تساوی در نیمه اول، در آغاز نیمه دوم پاس یامال که یک روز قبل ۱۷ ساله شده بود، به زوج مخوفش نیکو ویلیامز رسید تا بدون دردسر دروازه پیکفورد را باز کند.

لامین یامال جوان‌ترین قهرمان تاریخ یورو، با ۴ پاس گل بهترین پاسور یک دوره از یورو لقب گرفت.
 
در دقیقه ۷۳ شوت از راه دور کول پالمر، اونای سیمون را تسلیم کرد تا بازی مجدداََ در وضعیت تساوی قرار بگیرد. ستاره گلزن چلسی لحظاتی پیش وارد زمین شده بود.
 
تعویض گرت ساتگیت، در این بازی هم طلایی بود اما تعویض نیمکت مقابل نیز جلوه‌ای طلایی‌ داشت.
 
به نظر می‌رسید بازی با تساوی تمام شده و به وقت اضافه بکشد اما اویارزابال تازه‌ وارد، در حضور فیلیپه ششم پادشاه اسپانیا، گل قهرمانی تیمش را زد.
 
در ادامه، برگرداندن توپ با ضربه سر توسط دنی اولمو از روی خط دروازه اسپانیا، لحظه‌ای سرنوشت‌ساز در لحظات پایانی فینال بود.
 
انگلیس که دوره قبل به نایب قهرمانی رسیده بود، در برابر دیدگان شاهزاده ویلیام، باز هم از کسب جام بازماند تا اولین تیمی باشد که دو فینال متوالی را می‌بازد.
 
زلاتان ابراهیموویچ، لوئیز فیگو، آندرس اینیستا، ژاوی، دیوید سیمن، یورگن کلوپ، الیور بیرهوف، یواخیم لو، گرت بیل، فیلیپ لام، آرسن ونژه و ادل (خواننده)، از جمله حاضرین سرشناس در ورزشگاه بودند.
 
جام قهرمانی را جورجو کیه‌لینی به زمین آورد. او دوره قبل با ایتالیا به قهرمانی رسیده بود.
 
رودری ستاره منچسترسیتی عنوان برترین بازیکن یورو ۲۰۲۴ را نصیب خود کرد.
 
شش بازیکن که هر کدام ۳ گل زدند، به اتفاق در صدر جدول گلزنان ایستادند. جمال موسیالا (آلمان) ایوان شرانز(اسلواکی) میکائوتادزه (گرجستان) کودی گاکپو (هلند) دنی اولمو از اسپانیا وهری کین از انگلیس که بین آنها، یادبود آقای گلی به اولمو اهدا شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران
احتمال زیاد به هر بازیکن اسپانیا چند تا زکه عمامی مییددن🤪
یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.