چرا نیوزیلند مکان محبوب سینمای علمی-تخیلی هالیوود است؟

العربیه: نیوزیلند به دلیل داشتن مکان‌های بکر طبیعی از اوایل قرن بیست و یکم به لوکیشن محبوب فیلم‌های علمی-تخیلی تبدیل شده است. یکی از لوکیشن‌های بسیار مورد علاقه هالیوود در این کشور «میلفورد ساند» در پارک ملی فیوردلند واقع در جزیره جنوبی نیوزیلند است.

ترکیب قله‌های بلند، صخره‌های تیز، آبشارهای چندطبقه، جنگل‌های سرسبز، و آب‌های آرام میلفورد ساند را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های جهان برای فیلمبرداری تبدیل کرده است. پیتر جکسون با فیلم فانتزی «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» (2001) آن را مشهور کرد، اما این مکان از آن زمان به لوکیشن‌ محبوب فیلم‌های علمی-تخیلی هالیوود بدل شده است.


یکی از اولین فیلم‌ها بعد از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها که از مناظر خیره‌کننده میلفورد ساند بهره برد، «آواتار» (2009) ساخته جیمز کامرون بود. اگرچه جلوه‌های ویژه کامپیوتری در تولید این فیلم نقش بزرگی بازی ‌کرد، اما مناظر واقعی میلفورد ساند الهام‌بخش بسیاری از مکان‌های اعجاب‌انگیز «پاندورا» بود. فیلمسازان با استفاده از تصاویر و فیلم‌هایی که از مکان‌های طبیعی گرفتند، توانستند دنیای بیگانه‌ای ایجاد کنند که مخاطبان را مجذوب خود کرد.

فیلم بزرگ بعدی که از میلفورد ساند برای تصویر کردن یک دنیای فرازمینی بهره برد، «بیگانه: پیمان» (2017) به کارگردانی ریدلی اسکات بود. زمین ناهموار، فضای سرسبز، و صخره‌های عظیم، فضایی وهم‌آور و ماورایی فراهم کرد که کاملاً با حال و هوای اسرارآمیز و ترسناک فیلم مطابقت داشت. داستان پیمان درباره کاوش یک سیاره ناشناخته مرموز و خطرناک است. محیط بکر و دورافتاده میلفورد ساند به افزایش حس انزوا و تعلیق فیلم کمک شایانی کرد.

علاوه بر فیلم‌های مذکور که تقریبا تمام زمان فیلمبرداری خود را در نیوزیلند می‌گذرانند، چندین فیلم علمی-تخیلی مهم دیگر نیز تا حدودی در آنجا فیلمبرداری شده‌اند.

مهمترین آنها شاید «بنیادهای اِکس‌من وولورین» (2008) باشد. در این فیلم از میلفورد ساند به عنوان بدل رشته کوه‌های راکی در کانادا استفاده شد تا مکانی مناسب برای پرورش شخصیت منزوی وولورین فراهم کند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.