یورو ۲۰۲۴؛ پرتغال و ترکیه هم با پیروزی استارت زدند

یورونیوز: مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ روز سه‌شنبه با انجام دو دیدار دنبال شد که طی آن تیم‌های ترکیه و پرتغال مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند.

تیم ملی پرتغال نخستین مسابقه خود را دراین تورنمنت با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل جمهوری چک به پایان رساند تا در جدول گروه F این مسابقات با ۳ امتیاز و گل زده کمتر نسبت به ترکیه در مکان دوم قرار بگیرد.


این مسابقه برغم نمایش هجومی تیم ملی پرتغال در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. یاران کریستیانو رونالدو اما در نیمه دوم برخلاف جریان بازی با دریافت گل غافلگیر شدند.

لوکاس پرُوُدِ هافبک چپ‌پای تیم ملی جمهوری چک و عضو باشگاه اسلاویا پراگ در دقیقه ۶۲ با ضربه‌ای تماشایی از پشت محوطه هجده قدم که با پای راست زده شد دروازه پرتغال را گشود و تیم خود را یک بر صفر جلو انداخت.

این گل اما در دقیقه ۶۹ در پی حملات متعدد تیم ملی پرتغال، روی دفع ناقض دروازه بان جمهوری چک و اشتباه روبین هاراناچ، مدافع این تیم پاسخ داده شد.

جمهوری چک با این گل به خودی برتری را از دست داد و زیر فشار مجدد حملات پرتغال قرار گرفت. مسابقه در حالی با نتیجه تساوی پیش می‌رفت که گل دقیقه ۸۶ دیه‌گو ژوتا به دلیل آفساید مردود اعلام شد تا پرتغال همچنان در حسرت گل پیروزی بخش خود باشد.

چیکو کونسیسائو، مهاجم ریزنقش پرتغال هنوز ۲ دقیقه‌ای از حضورش در میدان نگذشته بود که با یک بغل پا دروازه چک را گشود و کار را تمام کرد.
لحظه به ثمر رسیدن گل برتری پرتغال مقابل جمهوری چکترک‌ها پیروز مسابقه‌ای هیجان‌انگیز مقابل گرجستان
تیم ملی ترکیه در دیدار دیگر مرحله گروهی این مسابقات که روز سه‌شنبه برگزار شد در یک بازی سخت و دشوار و البته هیجان انگیز برای تماشاگران از سد حریف سخت‌کوش خود گرجستان گذشت.

این دیدار که در ورزشگاه وستفالن شهر دورتموند برگزار شد در نهایت با نتیجه ۳ بر ۱ به سود ترک‌ها به پایان رسید.

تیم ملی ترکیه ابتدا در دقیقه ۲۵ توسط مرت مولدور، مدافع ۲۵ ساله عضو باشگاه فنرباغچه با ضربه‌ای بسیار زیبا به گل نخست دست یافت.

گرجستان که برای نخستین بار پا به مسابقات یورو می‌گذارد پس از دریافت این گل موفق شد در دقیقه ۳۲ توسط گئورگی میکاوتادزه، مهاجم خود دروازه ترکیه را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

ترک‌ها اما در نیمه دوم برغم آنکه تیم ملی گرجستان نیز فرصت‌های متعددی برای گلزنی داشت، دو بار دیگر در دقایق ۶۵ و دقیقه نخست وقت‌های اضافه توسط آردا گولر و هاکان چالهان اوغلو موفق به باز کردن دروازه حریف شدند تا با پیروزی ۳ بر ۱ از میدان خارج شوند.
شادی بازیکنان تیم ملی ترکیه پس از به ثمر رسیدن سومین گل مقابل گرجستانگئورگی گولسیانی، مدافع محبوب باشگاه پرسپولیس ایران که همراه با تیم ملی گرجستان راهی مسابقات یورو ۲۰۲۴ شده در این دیدار فرصت بازی پیدا نکرد و روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود.

این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر ۱ به سود تیم ملی ترکیه به پایان رسید تا این تیم صدر جدول گروه F را از آن خود کند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +510ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +186صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +185نتانیاهو در سازمان ملل: به ظالمان تهران پیامی دارم هیچ جایی در ایران نیست که دست بلند اسرائیل به آن نرسد
  • +160وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +149محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +141وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +136علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +133قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم