پاسخ زیباکلام به سئوال مجری که پرسید اگه برگردی عقب به سال ۵۷ ، باز هم علیه شاه حرف میزنی؟

صادق زیباکلام با اشاره به شرایط کشور پیش از انقلاب ۵۷ می‌گوید: آن زمان ما فکر می‌کردیم که در کشور هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد و باید اصلاحات صورت گیرد، اما حالا معتقدم خیلی از برنامه‌های شاه درست بود، برنامه‌های اقتصادی، اصلاحات ارضی، ذوب آهن، پتروشیمی، کشیدن راه‌آهن و این رویه بعد از انقلاب هم ادامه پیدا کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

اون طرز فکری که امروز معتقدی اشتباه بوده، به از دست رفتن جان ده‌ها هزار نفر و ورشکستگی اقتصادی اون مملکت منجر شده. اما شرف ایرانی حکم میکنه که اگر به اشتباهت اعتراف میکنی و از این رو چشم‌های کور را به حقیقت انقلاب ۵۷ روشن میکنی، تو را با شرف تلقی کنیم.
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۶
۴۹
پرشین پرینس - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

مرگ بر سه فاسد، ملا، چپی، مجاهد. کثافتهائی مثل تو و از در عقب متفکر فکر میکردند کشور پیشرفتی نداره؟؟؟ لیاقت نداشتید. شاه داشتید که همه دنیا جلوش تعظیم میکردند، ارتش، نیروی هوائی و‌نیروی دریائی داشتید که رتبه های بالا تو دنیا روو داشتند. ایرانی عزت و شرف و اعتبار داشت اما کله پوکهائی مثل تو با عن قلابتون نسلها رو سوزوندید. حالا هم به پهن خورد افتادی چون از اینده میترسی. همه شما ها رو باید بسزای اعمال و خیانتهاتون رسوند. زنا زاده مفسد!
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۲
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

مملکت نزدیک به نیم قرن در حال در جا زدن و عقب رفت هست با صدها هزار میلیارد دلار خسارت و غارت و حیف و میل یکمشت خودفروخته و خائن به این آب و خاک ، صرفاً بخاطر اشتباهات بنیادی و فکری - توهمی توی خیرسرت اقتصاد دان و روشنفکر و امثال تو و اون مردمی که خوشی زیر دلشون زده بود و گوسفند وار بدنبال شما مثلاً روشنفکرهای در اصل روشنفکرنما عنقلاب کردند !!
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۲
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

آقای زیبا کلام موقعش هست که دیگر از بمیخ و بنعل زدن دست برداری ، چون کجا آن سازندگی بعد از انقلاب ادامه پیدا کرد ؟!؟ آیا تخریب ۴۴ ساله کارخانه ها( مثلا کفش ملی )و تعلیم و تربیت و اقتصاد مملکت و رواج دزدی و قتل غارت ملت و اموال عمومی را نمی بینی ؟!؟
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰
۵۶
Mrboomi - برلین، آلمان

بی ناموس حـ... گ....ه خوردی اشتباه کردی،
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۷
۳۴
ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

پفیوز همین اشتباه بودو تموم شد، ایران رو که بااین اشتباهتون کلا نابود کردین هیچ، بلکه به اکثر کشورهای دنیا هم صدمه آسیب رسوندیمو می رسونید بعد فقط یه کلمه اشتباه بود، غلط کردی بی شرف یه قاتل هم وقتی گیر می آفته می گه اشتباه کردم ولی حکمش اعدامه .
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۶
۴۹
Parsina - بروکسل، بلژیک

هم میهنان گرامی ، امروز که میبینیم شورشیهای بی مغز ۵۷ همچون توده ای و ملی مذهبی پشیمان از کرده خود شده ند و پس از چهل و پنج سال تازه شاهنشاه آریامهر رو شناخته ند ، نه تنها درد و رنج مردم مرهم نیست و بلکه نمک بزخم ما مردم ایران میپاشند . درست مانند اینه که کسی رو بکشی و بعد که به اشتباهت پی بردی بشینی بالای سرش و از اینکه کشتیش پوزش بخواهی . دلیل اینکه باشتباهشون پی برده ند اینه که کشور بدست نابکاران جبهه روبروی اسهالطلبها افتاده و با سرعت زیاد پسرفت میکنه وگرنه اگر همون اسهالطلبها سهمی در قدرت داشتند زیباکلام و دیگران هیچ حرفی نمیزدند
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان

تا اینها اومدند بفهمند که اون طرز فکر غلط بوده یک ملت و مملکت رو به فنا دادند!! هنوز هم گاگول های 57ی مثل مصدق روحت شاخ هستند که درشون بر همون پاشنه سال 57 میگرده!! کشوری که در 14 قرن تاریخش حتی اسم یک زن به عنوان دانشمند، هنرمند، شاعر و فیلسوف و سیاستمدار و غیره مطرح نبوده و اصلاً با چیزی به اسم صنعت آشنا نبوده به جایی میرسه که اتومبیل و اتوبوس صادر میکنه!! ولی اینها انتظار داشتند که شاه یک دفعه سفینه تولید کنه و بفرسته فضا!!
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۱-پرسش چالشی است! حال اگر جای زیبا کلام عوض میشد.اگر شاه هم زنده می بود مثلا همین سوالات از ایشان میشد. شاهنشاها: آیا اگر به عقب بر گردید بازهم همان کارهای گذشته را انجام می دادید؟ آیا به مردم زودتر نمی گفتید من صدای شما را شنیدم؟ آیا مثلا اجازه می دادید ساواک فضای رعب و وحشت و سرکوب در جامعه ایجاد بکند؟ آیا تصمیم نا عادلانه در اعدام مخالفان خود می گرفتید؟ آیا فضای خفقان و سرکوب و سانسور در جامعه را چون گذشته حاکم می کردید؟
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۲- آیا آخوند جماعت را پروش می دادید؟ آیا هنوز دنبال افکار واپسگرای دینی بودید؟ آیا هنوز خود را دارای نیروی عرفانی می دانستید؟ آیا هنوز با ابوالفضل و عباس و امام زاده داود در تماس بودید؟ آیا خشونت علیه قشر دانشجو و تحصیلکرده را انجام می دادید؟ آیا امثال گلسرخی ها را اعدام می کردید؟ آیا خواندن یک کتاب منتقد خود را جرم میدانستید؟ آیا اجازه می دادید زندانیان سیاسی در زندان شکنجه و اعدام بشوند؟ آیا انتخابات مجلس را انتصابی می کردید؟ آیا خود را سایه خدا می دانستید؟
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۳- آیا کودتای ۲۸ مرداد را انجام می دادید؟ آیا دولت قانونی مصدق را سرنگون می کردید؟ آیا اگر حالا زنده بودید اعضای خانواده بنده و امثالهم را شکنجه و تیرباران می کردید؟ آیا اجازه می دادید عده ای از هواداران نادان شما، شکنجه و تیرباران مخالفان را چون حزب الهی ها به خاطر کشتن پاسبان و پاسدار بدانند؟ آیا به هویدا اجازه می دادید خود را در سلول زندانی بکند و کلیدش را قورت بدهد😜؟ .
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۴- گرچه این سوال شخصی است: آیا اجازه می دادید یا دوست داشتید اسم نوه اتان حالا زهرا نور باشد؟ آیا به غرب و امریکا چون گذشته خوش باور بودید؟ آیا اجازه می دادید عده ای از شعبان بی مخ های طرفدار شما, اکنون چون گذشته بنام شما بر مخالفین عربده و فحاشی بکنند و پاچه بگیرند؟ قطعاً جواب همه پرسشها از طرف شما خیر می باشد. پس باید گفت تحلیل مشخص از اوضاع مشخص!.
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
قدیما که هنوز نوار ضبط صوت نیومده بود مردم گرامافون داشتند و صفحه میخریدند اشکال گرامافون این بود که بعضی وقتها سوزنش گیر میکرد و هی یک تکه از آهنگ رو تکرار میکرد!! حالا حکایت جنابعالی شده هی یک چیزی رو تکرار میکنی و ما اگر صد بار هم جواب تو رو بدیم باز هم تکرار میکنی!! انگار آلزایمر داری یادت میره جواب سوالاتت رو!! اگر به تاریخ نگاه کنی میبینی که در دوره قبل از 28 مرداد ساواک و بگیر و ببندی نبود و احزاب و مطبوعات آزاد بودند و در همان موقع بود که حزب توده خائن در همه ارکان نظامی، سیاسی، هنری و اقتصادی مملکت نفوذ کرده بود و از این فضای باز تا میتوانستند سواستفاده میکردند و حتی گروه هایی مثل فداییان اسلام با خیال راحت وزیر و وکیل و نویسنده ترور میکردندپس میبینی جامعه ای که هنوز ظریف خیلی از آزادی ها رو نداره باید کنترل بشه و اگر شاه این کار رو نمیکرد مملکت همینقدر هم پیشرفت نمی کرد
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
حالا دقت بفرما که چه کسی آلزایمر دارد و چه کسی مثلِ سوزن گرامافون گیر کرده است، و همیشه حرف و مَثل گرامافون را تکرار میکنید.این هم هم خلاصه کامنت شما با ادبیات ویژه خطاب به بنده.:: تو هم مثل صفحه گرامافون سوزنت گیر کرده!! هی چرت و پرتت رو تکرار میکنی!! ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
نوشته اید: ما اگر صد بار هم جواب تو رو بدیم باز هم تکرار میکنی! منظورتان از ما کیست؟ شما فقط میتوانید از طرف خودتان سخن بگویید. پس لطفاً مدعی العموم نباشید! محترمانه بنویسید تا محترمانه هم جواب دریافت بکنید!
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1 : ۵۷ کابوسی است که‌ام ایرانی‌‌ها ۴۳ سال است با آن درگیر هستیم. ایشون نمونه شاخص یک ۵۷ تی در می‌‌باشد. ذلت ۵۷تی در این است که خودش هم معنی ۵۷ تی را نمی‌‌داند. درک او از کلمه ۵۷ یک دشنام است. متقابل پاسخ و داغ می‌‌کند. در آلمان ما واژه ۶۸ تی داریم. منظور جنبش دانشجویان در سال‌ها ۱۹۶۸ می‌‌باشد که بنیاد جامعه آلمان را از یک تفکر سنتی به مدرن عوض کرد. مروز در آلمان کلمه ۶۸ نمونه روشنگری می‌‌باشد. همه چه چپ چه راست .چه بی‌ خدا چه با خدا با افتخار از این دوران سخن می‌‌گویند.اگر به کسی‌ ۶۸ بگید. تشکر می‌‌کند. حتا اگر نبوده.این تفاوت شاخص یک ۶۸ آلمانی و یک ۵۷ تی ایرانی است. یکی‌ نمونه پیشرفت. دیگری نمونه بلاهت و نادانی‌.بهانه ایشون هم ما "نمی‌ دانستیم" .پاسخ همیشگی این فرقه نادان می‌‌باشد که بانی‌ این فاجعه بودند.بگذریم از این که در تاریخ و عملکرد" ما نمی‌‌دانستیم" .کسی‌ را از مجازات رها نکرده. قاتل هم نمی‌‌تواند بگوید." من نمی‌‌دانستم قتل چیز خوبی‌ نیست." ایشون می‌‌گوید ما نمی‌‌دانستیم. جالب ولی‌ مصاحبه اودر جوانی .می‌‌گوید کارخانه ناسیونال فقط منتاژ بود.
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
2:در جوانی می‌‌گوید کارخانه ناسیونال فقط منتاژ بود.امروز می‌‌بیند. که تمام دنیا منتاژ است. یک نگاه به چین.یعنی می‌‌گوید ما "نمی‌‌دانستیم" ولی‌ ۵۷ را هم انکار نمی‌‌کند..مدعی بادانش آن زمان مبارزه می‌‌کرده. یعنی اگر تاریخ را بر گردانند. دوباره سلاح در دست و پاسبان ترور می‌‌کند. این دیگر ربطی‌ به نادانی‌ ندارد. این نمونه حماقت است.۵۷ تی دشنام نیست.۵۷ نماینده یک افکار واپس گرانه و مرتجع است. جمله مثل کمونیست ۱۲ امامی یا چپ اثنا عشری از زیر بته سبز نشده. اگر از یک ۵۷ اتی پرسش کنید چرا شاه را سرنگون کردید؟ بزدلانه از زیر پاسخ در می‌‌رود. یا پرت و پلا. چرا خمینی را آوردید ؟ یا شاه مذهبی بود. این را کسی‌ می‌‌گوید که خودش دنبال عکس امام در ماه بود. یا یکی‌ از دروغ‌ترین جمله ها.ما دنبال آزادی و دمکراسی و لیبرالسیم بودیم. پرونده همه این‌ها را باز کنید فقط یک اسم بیارید که دنبال دمکراسی بود؟ مصدقی‌ها "بازار سنتی" بزرگترین کمک مالی‌ به خمینی. و فداهیان اسلام. نیروها چپ یا روسی بودند یا چینی‌. استالین یا ماهو . یک عده حتا طرفدار آلبانی کمونیست بودند. به خود می‌‌گفتند.
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
3:به خود می‌‌گفتند. "مارکسیست.لنینیست.ماهوهیست. هوشی مین ایست. انور خوجه ایست " یکی‌ از این کشور‌ها‌ها را نشان دهید که مظهر ازادای و دمکراسی بودن? . بردیا می‌‌دانید کیست؟ رهیس KGB. بخوانید که چه جنایاتی کرده. در پرونده او کشتن ۶ میلیون روس بوده. بعد این‌ها مدعی که ما دمکراسی می‌‌خواستیم. "حزب توده و چیریک فداهی". مجاهد هم که تکلیفش مشخص بود. سوسیالیست اسلامی. بجای لنین. حضرت علی‌ اولین سوسیالسیت جهان. یعنی نیمی استالین نیمی شیخ فضل‌الله نوری. یک مقایسه دیگر با آلمان. کسی‌ در آلمان سوسیال دمکرات‌ها یا کریس مسیحی‌ را عامل به وجود آمدن حزب نازی نمی‌‌بیند.از اول حتا مقاومت کردند و بها آن را هم سنگین پرداختند.روزا لوکزامبورگ و کارل لیبکنشت را به قتل رساندند و جسد آن‌ها را در کانال انداختند ولی‌ این افراد هرگز با نازی همکاری نکردند از همان اول مقاومت. ولی‌ ۵۷ اتی ما می‌‌گوید. ما نمی‌‌دانستیم و اگر نسل امروز در ایران آن‌ها سرزنش می‌‌کند. شما چرا اینقدر ابله بودی؟ شما که تاریخ ایران را در زمان قجار تجربه کرده. بجای پاسخ منطقی و روش گرانه به ۵۷ خود می‌‌بالد و می‌‌گوید ما مبارزه کردیم.
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
4: به ۵۷ خود می‌‌بالد و می‌‌گوید ما مبارزه کردیم. ما خودمان قربانی این رژیم هستیم شما چکار کردید.؟ یعنی اینکه شما با دست خود یک خانه را به آتش کشید .عمدا .بعد کوشش که آتش را خاموش و دچار سوختگی شوید. بعد هم مدعی به من چه مربوط؟ من خودم قربانی این آتش هستم. درست مثل ایشون چیریک سلاح به دست سال‌ها ۵۷ و من نمی‌‌دانستم امروز.آیا باید پوزش او را قبول کرد؟؟ من نمی‌‌دانم.هر کسی‌ عقیده خود. آن کسی‌ که هیولا را بر سر کار آورده. امروز دندان هیولا را در پیکر نشان و می‌‌گوید. من خودم قربانی هستم.شما انقلابی‌ها ۵۷ و امام حکایت عاشق و معشوق جفا کار است. خمینی را بر دوش گرفتید بر سر ماه پیاده کردید. و زمانی که شما را سه طلاقه کرد.امروز عقیده ما نمی‌‌دانستیم. یا مدعی خیر ؟ ۵۷ انقلاب کبیر ۱۹۱۷ میلادی روسیه که نبود .که شاهدی دیگر وجود نداشته باشد و این ۱۹۱۷ را این قورباغه را رنگ کنید و به اسم مرسدس بفروشید. همه زنده هستیم. فراموش کرده که پاریس قبله شما بود ؟ نماز سرخ را فراموش کرده؟ نماینده تمام قشر ۵۷ در پاریس در پشت سر امام .شما حتا سر ژان پول سارتر را هم کلاه گذاشتید
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
5: شما حتا سر ژان پول سارتر را هم کلاه گذاشتید که به امام آفتابه به دست نام گاندی دوم را داد.من نمی‌‌دانستم پاسخ نیست. فرار از مسئولیت است. اگر زمانی قادر به گفتن. که ۵۷ پیروزی شیخ فضل‌الله نوری و نوه یعنی‌ آقا کیانوری. پیروزی حسن نواب بر کسروی. پیروزی حماقت بر وطن پرستی پهلوی بنیاد گذار ایران نوین با وجود تمامی کمبود ها.بود من که خیر شاید نسل جوان امروز ایران پوزش شما را قبول کند.یعنی‌ همان کسانی که امروز را خیابان قربانی من نمی‌‌دانستم شما هستند. نسل امروز مثل شما خونخوار و ابله نیستند شعر می‌‌خواند. مانند. برای این و آن یا "برای مغز‌ها پوسیده" با مغز‌ها پوسیده فقط آخوند منظور نیست. خطاب به شما " ما نمی‌‌دانستیم ها" هم می‌‌باشد
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
اولاً خب که چی؟ زور زدی کامنت منو پیدا کردی که چی رو ثابت کنی؟ ثابت کنی من آلزامیمر دارم؟ به جای اینکه بگی کجای حرفهام اشتباه بود واسه من کامنت رو میکنی!! دوماً پرسیدی منظورم از ما کیست؟ خب معلومه!! (ما شاهنشاه آریامهر).
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
حضرت جان، حاج محمد رضا را با برنامه ریزی کرمیت روزولت (نوه فرانکلین روزولت) و بدست شعبون بی مخ (شعبون تاج بخش) و زنان باعفت شهرنو به ملت غالب فرمودند و بدستور کارتر و برنامه‌ریزی سالیوان و هویزر از کشور انداختش مزبله تاریخ. مردم تحت ظلم و فساد و به جان رسیده با چند تا سطل آشغال اتش زدن نمیتونستند خدایگانت را از کشور بیرون بیندازند. بی خودی کاسه کوزه را سر 57 تی نشکن. خودت که این مطالب رو میدونی چرا خودت رو به کوچه علی چپ میزنی. کمی عاقل باش حبیبی . با احترام ضد بشر 57 تی
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
یکی از مشخصه های 57ی همینه که اعتراف به چیزی میکنه که هست بعد دلیل میآره که نیست!! گاگول جان اگر شاه مثل خامنه ای تمام منافع اروپا و آمریکا و روسیه رو تأمین میکرد و نوکر اونها میشد مگر کرم داشتند که همگی متحد بشوند که شاه رو سرنگون کنند؟!! 57ی جماعت سمبل و نماد حماقت و بی سوادی و خیالپردازی است و به راحتی بازیچه دست هر کس و ناکسی میشه!!
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
شنقل جان برو خاطرات هویزر و سالیوان رو بخون. دسترسی نداری کتاب ارتشبد قره باغی رو بخون که مینویسد رفتم پیش شاه و بهش گفتم مملکت را ترک نکنید، اگر بروید امور از هم میپاشد.شاه گفت نیم ساعت قبل سالیوان با هویزر اینجا بودند حتی روز و ساعت رفتنم را تعیین کرده اند. اصلا شنقل بزرگوار حالا شما تقصیر فرار و دربدر شدن خدایگانت را گردن من ضد بشر 57 تی بینداز. مشکلی ندارم. ولی واقعیت ها را تا کی میخواهی کتمان کنی. کاری نکن نوه های خودت و نوه های پیش نمازت حاجی زرتشت بهتون بخندند. کمی مقابل جهالت مقاومت کن.حتی اگر چند دقیقه هم باشه غنیمته. خیرش را میبینی.
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
من هنوز هم بهت میگم: 57ی به راحتی بازیچه دست هر کس و ناکسی میشه!! تو رفتی خاطرات دشمنان شاه رو برام مدرک میاری گاگول؟!! اون کیه که ندونه قره باغی و فردوست و آذربرزین خائن بودند؟ خود فردوست اعتراف کرده که فراماسونر بوده و قره باغی رو اون زیر بال و پرش گرفته!! هویزر و سالیوان هم که دشمن شاه بودند که بخواهند بی طرفانه چیزی رو بنویسند!! گاگول 57ی!! تو نمیخواد استناد به این اشخاص معلوم الحال بکنی نگاه کن به انقلابی که کردید و بعد از 44 سال تو چه منجلابی خودتون و مردم رو قرار دادید!! چی رو میخوای ثابت کنی بیچاره؟ خواب و خیال خودت رو؟ 🤣
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
جالب است که شما (ما شاهنشاه آریامهر) خود را مجاب میدانید به همه گیر بدهید و با زبان خودتان سخن بگویید.ولی اگر کسی به اَسبتان یابو بگوید فوراً آشفته اخلاق می شوید! چطور وقتی بنده ازظلم و ستم شاه شما و خمینی جانی به خانواده ام مینویسم آلزایمر دارم. ولی وقتی که برای شما ثابت کردم که خودتان در محدوده فراموشکاری قرار دارید آزرده می شوید و می نویسید که خب چی!؟نوشته اید ما یعنی شاهنشاه آریامهر!چه مرجعی این مسولیت را به نمایندگی از شاه را به شما داده است که بنویسید: ما یعنی شاهنشاه آریامهر؟ پس این همه گل به خودی ها را باید قبول کرد که بنام دفاع از شاه اینجاها به بقیه فحاشی و توهین می کنند!؟ آیا این افراد گل به خودی نمایندگان شاه و دیدگاه او را دارند؟محترم: شما میتوانید طرفدار سلطنت باشید(که هستید) ولی فقط از طرف خودتان حرف بزنید و هر طور با بنده دیالوگ داشته باشی، جواب خواهید گرفت.
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
اولاً میدونی من با کسی که فرق بین اسب و یابو رو ندونه چکار میکنم؟ اینقدر بهش اردنگی و پس گردنی میزنم تا بفهمه که فرق هست بین اسب و یابو!! دوماً همین کسانی که فرق بین اسب و یابو رو نمی دونستند راه افتادند دنبال خمینی و گند زدند به همه چی حالا اینجا از ما طلبکار هم هستند اگر من بخوام همه توهین هایی را که 57ی جماعت نثار ما و خاندان پهلوی کرده اند رو کنم مثنوی هفت من کاغذ میشه! برو خدا روزیت رو جای دیگه بده
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
سلام من را به خدای خود برسانید. تاکید میکنم لطفا خودتان را ما ندانید.شما فقط میتوانید از طرف خودتان سخن بگویید، چون مجوز جمع و ما گفتن را ندارید.کما اینکه بنده آنهایی را که در دفاع از سلطنت ماتحت هالو را فتح کردند, منتسب به شما نمیدانم و جوابگو نیستید.بد نیست بدوران قبل از انقلاب برگردید تا ببینید که چه کسانی خمینی ها را پرورش دادند و به آنها امکانات مالی و اجتماعی دادند.
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
پیر خرفت عزیز! هالو‌های چپول، منجمله اقوام شما، به خمینی بال و پر دادند و جاده صاف کن شورش ۵۷ شدند. میدانید چه وقت؟ همان زمان که عربده "خمینی‌ای امام" سر داده بودند. افسوس که خمینی راه فرار را برای گروهی از احمق‌ها باز گذاشت.‌ای کاش همه خأنین چپول را درو کرده بود.
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
تو دروغ زیادی خوردی. دلقک مگه من هم سن و سال تو هستم.به اندازه یک کله گنجشک مغز نداری لات بیسواد.اگرمغز داشتی با نام کاربری کسی را قضاوت نمی کردی! بقول یکی از دوستان ۴۵ سالت بود آمدی خارج! حالا هم مثل جنتی بوگندو وپوشک پوش ۹۰ ساله هستی. مگه همین پفیوز نبود که گفت من مدافع اسلام هستم. چرا الدنگ ترسوی بی شرف تو، دانشجویان را تیرباران میکرد ولی آخوندها را پرورش میداد؟ همان کودن مگر نگفت من نیروی عرفانی دارم؟ اوباش بی سرو پا بنده هیچوقت جوابِ آدمهای بی شخصیتی مثل تو را نمیدادم راستی راستی فکر کردی عددی هستی؟تو ...کردی که از طرف بقیه حرف میزنی. فلک زده بی شخصیت آیا تو میدانی من کی هستم زن یا مرد؟ شما فقط توانستید ماتحت هالو را فتح بکنید. شما ... به همه چیز. آخه بوگندو..تا کی؟ توی پخمه اوباش شاه الهی حق داری مثل خفاش کشیک بدهی تا چه کسی اسم آن پفیوز را برده است ، بی بخار اگر شهامت و سوادی داری بیا در همه موضوعات ورود بکن.نه فقط مزدوری و پاچه گیری. یک مشت پیر دخمه اینجا ویراژ میدهند فکر کردن .....هستند. تف به قبر هر چه دیکتاتور.دروغ زیادی نخور اوباش جنتی صفت . جمع کن شعبان بی مخ
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
آخه اوباش! آخه الزهرا نور: چرا چرت و پرت میگی؟کی جاده صاف کن خمینی بود؟ گیریم هم عده ای جاده صاف کن بودند. خب چه کسی جاده را ساخت؟ مگر همان پفیوز نگفت من ناجی اسلام هستم؟ مگر همان اسلام پناه نبود گفت: اگر من در قدرت نباشم اسلام از بین میرود؟ مگر همان دیکتاتور نبود که گفت: من با تمام انبیاء رفیقم؟ ای تف به شرف نداشته اسلام پناه. برو بمیر متعصب شخصیت پرست.
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
مواظب باشید که پاره نشید. ما با شما کارها داریم.
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
از اوباشی بوگندو مثل تو هیچ بعید نیست. بله شما کار دارید. همان کاری را می کنید که با هالو کردید. راستی مگر دنبال نام ایرانی نمی گشتی؟ بیا بردار!اسم فقط زهرا النور!..به شرف کسانی که عرق ملی ندارند.....برقبر هرچی دیکتاتور! ...
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +477شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +331پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +295یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +289رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +205نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد