اسرائیل با هدف آماده‌سازی برای تهاجم زمینی با بمب‌ فسفری به غزه حمله کرد

العربیه: نوار غزه، شامگاه جمعه 5 آبان شاهد شدیدترین حملات هوایی و هجوم زمینی محدودی توسط نیروهای اسرائیلی بود.

ارتش اسرائیل، شب گذشته و بامداد امروز شنبه ششم آبان حملات گسترده‌ای به شمال غزه و حملاتی نیز به بخش‌هایی از جنوب این منطقه انجام داد.


همزمان، شماری از یگان‌های نیروی زمینی ارتش اسرائیل با هدف آماده‌سازی برای حمله گسترده زمینی قریب‌الوقوع، شامگاه جمعه وارد غزه شدند.

ریاض قهوچی، کارشناس مسائل نظامی، شنبه به «العربیه» گفت که نفوذ ارتش اسرائیل به غزه، اقدامی جهت بررسی میزان آمادگی نیروی‌های اسرائیلی و چگونگی واکنش مسلحان حماس و کشف مناطق تمرکز آنها بود.

قهوچی افزود که هدف اصلی این نفوذ، کشف تونل‌های حماس و دسترسی به مراکز فرماندهی، مخازن موشک و انبارهای تسلیحاتی این گروه بود.
واکنش حماس
گروه حماس هم اعلام کرد که نیروهایش آماده رویارویی با حملات اسرائیل به غزه است.

حماس تاکید کرد که «گردان‌های القسام و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی آماده مقابله و خنثی‌کردن حمله زمینی اسرائیل هستند.»

این گروه اشاره کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان حملات اخیر به غزه، هیچ دستاوردی کسب نخواهد کرد.

حماس، شامگاه جمعه اعلام کرد که شماری از مسلحان وابسته به این گروه در شهرک «بیت حانون» در شمال شرق غزه و در «البریج» در مرکز این منطقه با نیروهای نفوذی اسرائیل درگیر شدند.
حمله زمینی
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، شامگاه جمعه طی سخنانی در تلویزیون اسرائیل گفت که «نیروهای زمینی عملیات خود را در غزه گسترش دادند.»

این اظهارات، پرسش‌هایی درباره این که آیا حمله زمینی اسرائیل عملا آغاز شده را مطرح کرده است.

هاگاری افزود که نیروی هوایی اسرائیل حملات شدیدی به تونل‌های حماس و دیگر زیرساخت‌های این گروه انجام داد.

در همین رابطه، تجمع و تمرکز نیروهای اسرائیلی در اطراف نوار غزه طی روز و شب گذشته ادامه یافت.
بکارگیری فسفر سفید
از سویی، سازمان اطلاع‌رسانی فلسطین‌، بامداد شنبه گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی در حملات شب گذشته و صبح امروز به غزه از بمب‌های فسفر سفید استفاده کردند.

در همین رابطه، شرکت‌های مخابراتی و سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کردند که در نتیجه حملات هوایی و زمینی شب گذشته اسرائیل به غزه، ارتباط اینترنتی و تلفنی این منطقه کاملا قطع شده است.

هلال احمر فلسطین اشاره کرد که تمامی ارتباطاتش با دفاتر این سازمان و با نیروهای امدادی در غزه قطع شده‌اند.

حکومت حماس در غزه نیز اعلام کرد که گروه‌های امدادی به‌دلیل قطع ارتباطات تلفنی، نمی‌توانند تماس‌های اضطراری را دریافت کنند.

سازمان پزشکان بدون مرز هم تصریح کرد که توانایی ارتباط با همتایان پزشک فلسطینی را ندارد و از شرایط «بیماران، کادر درمان و هزاران خانواده فلسطینی پناه‌گرفته در بیمارستان الشفاء و دیگر تاسیسات درمانی» ابراز نگرانی کرد.
شبی هولناک
کاترین راسل، مدیر سازمان «یونیسف» نیز اعلام کرد که ارتباط این سازمان بین‌المللی با نیروهایش در غزه کاملا قطع شده است.
راسل در «ایکس» نوشت: «پس از یک شب هولناک برای اهالی و کودکان غزه، من نگران سلامتی همه کارکنانمان هستم. باید همه کارکنان بخش‌های کمک‌رسانی همچنین کودکان و خانواده‌های مورد کمک این کارکنان مورد حمایت قرار بگیرند.»

قطع اینترنت و ارتباطات تلفنی در غزه، مانع ارتباط آسیب‌دیدگان حملات اسرائیل با گروه‌های امداد و نجات شده و باعث افزایش شمار قربانیان می‌شود.

این اقدام باعث عدم انعکاس خبرهای مربوط به حجم ویرانی‌ها و خسارات انسانی و مادی به غزه به دیگر نقاط جهان در پی حملات مستمر اسرائیل می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان

من یک سوال هنوز آزارم میده:اسراییل که اینقدر اطلاعات و جاسوس و دستگاههای پیچیده جاسوسی داره و میتونه در قلب ایران عملیات های مختلف انجام بده چطور نتونست متوجه کارهای حماس نشه؟ وقتی به سری ترین اطلاعات ساخت بمب هسته ای ایران دسترسی داره چطور هنوز تصور درستی از تونل های غزه نداره؟ اگر به گفته نویسنده مقاله از چند جبهه به اسراییل حمله میشد چه فاجعه ای در اسراییل رخ میداد؟ حالا میشه با کنار هم گذاشتن صحبت های مسئولین سیاسی و نظامی ایران به این موضوع پی برد که آنقدر هم تهدیدهایشان پرت و پلا نبوده و آنها داشتن خود را برای چنین روزهای آماده میساختند شایدم نقشه بوده ایران با شلوغ کاری در مورد بمب هسته ای و غنی سازی و. جامعه جهانی رو سرگرم کنه تا حماس با خیال راحت آماده حمله بشه؟ شاید خطری که حزب الله و حماس و حوثی ها برای اسراییل دارند رو فعالیت هسته ای ایران نداشته باشه. به احتمال زیاد بعداز جنگ حماس و اسراییل زلزله بزرگی در ابعاد سیاسی، نظامی، امنیتی رخ بده و اسراییل در مورد سیاست های کنونی اش تجدید نظر اساسی بکنه. این جنگ نشان داد خطر بیخ گوش اسراییل است و آنها در خواب خرگوشی فرو رفتند
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

آنکه باد کارد توفان و سیل درو می‌‌کند. اگر خدا باشد این انتقام خون آرمیتا می‌‌باشد. آنکه حماس خواهد دستش به خون آرمیتا آغشته است.هر چند که توبه کند و گوید. مرگ بر خامنه‌ای .نمی‌ شود در خیابان فریاد زد زن زندگی‌ آزادی.از طرف از کسی‌ دفاع که در سمت شیخ علی‌ است و شیخ علی‌ پول می‌‌گیرد و زن زندگی‌ آزادی را در غزه سرکوب می‌‌کند. این دوگانگی سیستم ۵۷ ما است. بی‌ هویت. بی‌ منطق. جرثومه فساد تاریخ ما. دروغ ریا . آنکه گوید مار مار نیست. طاووس زیبا است.دست کمی از همین حماسی‌ها ندارد.تضاد را در جنگ حماس دیدیم.به چه ذلتی افتاده. بی‌ دلیل نیست که یوهان گوته می‌‌گوید. هر چیزی نجیب ذاتاً ماهیتی خاموش دارد و به نظر می رسد در خواب است تا زمانی که با تضاد بیدار شود و به چالش کشیده شود. چقدر زیبا به سرنوشت ایران ما می‌‌خورد. که می‌‌گوید دست خدا وجود ندارد.از آستین فرزندان موسی‌ بیرون آمده.افسوس که تر و خشگ با هم می‌‌سوزد در این مملکت غزه. ولی‌ کسی‌ چه می‌‌داند امید که بعد از حماس و ۵۷ اتی ما .غزه مانند ققنوس از خاکستر بلند شود. این شانس دوباره حق آن‌ها است
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان

چقدر جالبه بعد از این همه بمباران و زدن مراکز کلیدی یعنی هنوز تو غزه اینترنت و تلفن هست. اینجا بچه ای ترقه در بکنه چند ماه اینترنت و شبکه های مجازی به محاق میره 😂😂😂. اگر اسراییل زیر ساخت های مخابراتی منهدم کنه دیگه نیروهای حماس نمیتونند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان

اسراییل اگر بتونه اینترنت رو قطع کنه تا کسی نتونه به شبکه های مجازی دسترسی پیدا کنه خود مردم غزه گوش حماس رو میگیرند تحویل اسراییل میدند
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
۵۵
ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

همین فلسطینی‌های بیشرف تفنگ و اموزش میدادن به انقلابی های ۵۷. اسراییل باید این دفه کارو یکسره کنه، بقول دوستمون “ گفتگو “ باید با گاز شیمیایی اینارو از سوراخشون کشید بیرون،
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
۳۴
2023Azadi - لینز، اتریش

الحق هیتلر فهمیده بود چه بى شرفهاى رو باید کشت
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
۵۴
غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
اینجاست که یک سوال برام پیش میاد، چرا استفاده از این سلاح وحشتناک که یه نوع سلاح کشتار جمعیه و استفاده کردنش در تمام دنیا ممنوع شده، براى رژیم جنایتکار صهیونیستى آزاده؟؟ چرا جامعه جهانى سکوت کرده؟ اینجاست که چهره قبیح و نزاد برستانه و ضد بشریت دنیاى غرب وحشى بدون نقاب بر همه واضح و عیانه، دنیاى که به بهانه نقض حقوق بشر و نشر دموکراسى کشورها و اقوام بى شمارى رو به خان و خون کشید، ولى در قبال جنایات جنگى و پاکسازی قومى اسرائیل در فلسطین شتر دیدى ندیدى
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
گرامی ، اسراییل ۲۰ ساله که منتظره که غزه و حماس را شخم بزنه ، فراموش نکنیم که حماس ۱۶ سال پیش از طریق انتخابات قدرت اداری و نظامی دز غزه را گرفت . مردم غزه سالهاست که از مزر به شهرک نشین ها برای کار و تجارت میرفتند‌، اسراییل با این همه تشکیلات هرگز دیوار بتونی و مین گزاری نکرده بود ، چرا که به کارگر ارزان ، بدون بیمه نیاز داشت ، از طرفی من مطمعن هستم که اسراییل میدونسته که حمله میشه ، اما از ابعاد و شکل جنایت خبر نداشته ، نتانیاهو جنگ و موفقیت در آن را راهی برای عبور از بحران میدانست ،
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم دنیای جاسوسی خیلی کثیف است ولی این نیست که جاسوس ها به همه چیز اشراف داشته باشند. بعلاوه این جاسوسان یافته های خودشان را به بالاتر اطلاع میدهند و مقام بالاتر یا ان ها را جدی نمی گیرد و یا فرد مسئول گرفتاری عقیدتی دارد. مثلا در اسرائیل عده ای قشری وقتی شبات (شنبه) می اید فکر می کنند که حتی باید تمام چراغ های دنیا خاموش شده و همه به تلاوت کتب پوچ و قرون وسطائی و مزخرف مذهبی بپردازند. رفته بودم به کنیسائی در نیویورک و شعری به من الهام شد که می بایست قبل از فرار از ذهنم ان را یادداشت کتنم. ناگهان صدها چشم بطرف من چرخید که دارم بزرگترین گناه عالم را انجام میدهم و در انتها هم مورد اعتراض شدید قرار گرفتم. سازمان های جاسوسی هم به خواب میروند و یا اشتباه می کنند همان طوری که سپتامبر 11 امریکائی ها خواب بودند
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
در خاورمیانه اتفاق جالبی که رخ داده اینست که دیگر نبرد بین عرب و یهودی نیست بلکه روشنفکران منطقه با عقب ماندگان مذهبی درگیر هستند و همانطور که جناب زرتشت فرمود قتل آرمیتا صدایش از اینجا بلند میشود. عقب ماندگی ذهنی فقط مخصوص ایرانی و عرب و مسلمان ها نیست. قشریون یهودی از همه عقب افتاده تر هستند. این ها ایستگاه راه اهن نیویورک را بسته اند که همین فردا باید صلح بشود! بعضی از خاخام های عقب افتاده این ها را علامت ظهور امام زمان می بینند. از بین رفتن داعش یک قدم مثبت بود. از بین بردن قشریون حماس هم با تمام فجایع انسانی قدمی مثبت است. موش ها توی تونل های زیر زمینی پنهان شده و باید ان ها را بیرون کشید و مثلا میتوان از گاز اشک اور استفاده کرد
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
۴۱
فریاد خاموش - سیدنی ، استرالیا
به نظر من این امکان هم وجود داره که اسرائیل خودش از موضوع حمله حماس خبر داشته و اجازه داده این حمله صورت بگیره تا مثل قضیه یازده سپتامبر دلیل محکمی برای و اقدام نابودی کامل‌ حماس برداره در غیر این صورت نمی تونست به این شدت و با دلیل کافی به حماس حمله کنه. در ثانی با حمله به حماس بدش نمی یاد تا پای ایران هم مستقیم به جنگ باز بشه تا در‌ نهایت پای امریکا به جنگ باز بشه تا کار ایران را یکسره کنه. اسراییل به خوبی میدونه که نود و نه درصد مردم از این رژیم ناراضی اند و در صورت جنگ ایران با هر کشوری ، ایران از درون شورش خواهد کرد و کار حکومت مفعولان یکسره خواهد شد. اسرائیل تا بتونه از این فرصت استفاده میکنه چون قضیه الان مسله بودن و نبودن اسرائیل هست.
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
ولی اتریش نفهمید داره به احمقی مثل تو اقامت میده
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
۳۴
2023Azadi - لینز، اتریش
تو .....!. اتریش هم خوب إین بى شرف ها رو له و لورده کرد😉
یکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +484شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +335پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +302یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +290رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +240سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +228‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد