فاطمه سپهری از بیمارستان: ملت ایران در کنار ملت اسرائیل هستند

 فاطمه سپهری می‌گوید از زمان بازداشت دو برادرش «از نظر روانی» فشار زیادی را تحمل کرده استفاطمه سپهری، فعال سیاسی، می‌گوید خاورمیانه از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی «روی آرامش ندیده» و امیدوار است پرونده حکومت ایران «در طوفان الاقصی که راه انداخته بسته شود».

خانم سپهری روز دوشنبه ۲۴ مهرماه با «محکوم کردن» حمله حماس به اسرائیل، در ویدئویی از بیمارستان قائم مشهد گفت: «با صدای رسا می‌گویم ملت ایران در کنار ملت اسرائیل هستند و عمال رژیم اسلامی بیت‌المال را صرف خرج گلوله می‌کنند.»


او در این ویدئو که در صفحه برادرش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شده است، تأکید کرده که «ملت ایران نه جنگ می‌خواهد و نه کشتار مردم بی‌دفاع را».

فاطمه سپهری از جمله امضاکنندگان نامه درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی است. او ۳۰ شهریور پارسال و در ابتدای اعتراضات سراسری ایران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد، فاطمه سپهری را به اتهام «همکاری با دول متخاصم»، «اجتماع و تبانی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۸ سال حبس محکوم کرده است . این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شده است. ولی براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ده سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

این فعال سیاسی در اظهارات روز دوشنبه خود با اشاره به این‌که برای درمان در بیمارستان حضور دارد گفت که «عمال جمهوری اسلامی» دیروز ساعت شش‌ونیم بعدازظهر و همزمان با پیگیری خانواده برای توقف اجرای حکم، او را «رها کرده‌ و رفته‌اند».

خانم سپهری در ادامه گفت: «روز ششم مهر که من آنژیو شدم، همزمان دو برادر من حسین و محمد بازداشت شدند و هر دو هنوز در بازداشت هستند.»

این فعال سیاسی اعلام کرد که در آن زمان پزشکان گفته‌اند باید «عمل قلب باز» داشته باشد اما او را در ۱۵ مهر به زندان و «محیطی آلوده و کثیف» منتقل کردند.

او افزود که از زمان بازداشت برادرانش «از نظر روانی» به او فشار زیادی وارد شده و «بسیار ناراحت و نگران» است.

خسرو علی‌کردی، وکیل دادگستری، ششم مهرماه امسال اعلام کرد محمدحسین و حسن سپهری، برادران فاطمه سپهری، و حمیده مهدوی معین، دختر این زندانی سیاسی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یک روز پیش‌تر از آن اعلام شده بود که خانم سپهری از زندان وکیل‌آباد مشهد به اورژانس بیمارستان قائم منتقل شده و محمدحسین سپهری با انتشار ویدئویی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که بعد از آنژیوگرافی مشخص شد که خواهرش نیاز به «عمل فوری قلب باز» دارد.

او همچنین گفت خواهرش را در بیمارستان دیده و او گفته به علی خامنه‌ای این پیام را برسانید که «تا علف هرزی که سال ۵۷ در ایران رشد کرد را از ریشه‌ درنیارم، دست بردار نیستم.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

فرق ایشون با ملی‌ مذهبی چیست ؟ ملی‌ مذهبی در زندان فیلم می‌‌سازد. کتاب می‌‌نویسد و در جشنوارها اروپا جایزه می‌‌گیرد.جایزه صلح نوبل می‌‌گیرند و در مقابل جنایت آدم خورها حماس سکوت می‌‌کنند. و امیدش به خاتمی است، ایشون روک و راست عقیده خود را می‌‌گوید. در تیخ جراحی فریادمی زند. زنده باد ایران مرگ بر علف هرز شیخ علی‌. از خود می‌‌پرسم آیا جایزه صلح نوبل امسال راه عوضی‌ نرفت؟
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
۵۵
سهراب هیچستانی - دلفت، هلند

این هم مشت محکمی از زنی که نماد شجاعت لقب گرفته است بر پوزه جمهوری اسلامی کودک کش و تروریست پرور. ملت ایران در فقر و گرسنگی بسر میبرد و هزاران نفر تا کمر در سطل های زباله برای پیدا کردن لقمه نانی خم میشوند و آن وقت این نظام دزد و ضدایرانی هر ماه صدها میلیون دلار خرج تروریست ها در خارج و سرکوب در داخل می کند. ملت اسراییل و ایران دوست و یاور هم هستند و کمترین دشمنی و خصومتی با هم ندارند.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
۳۴
arian1 - ابادان، ایران

درود بر این بانوی مبارز و شجاع و لعنت بر آخوند و آیین اسلامی
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
۴۶
Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

با درود به پهلوی ! ۴۴ سال زخمت بکش ، پول مملکت رو بده ساندیس بخر بریز تو حلقوم بسیجی ها ، از اونطرف یه عده تروریست و جانی و روانی دور خودت جمع کن که اسرائیل رو شکست بدن ، سازمان تبلیغات اسلامی راه بنداز و اره و اینا ، که یهو یه خانوم اتفاقا نماز خون چادری اینطوری بزنه دک و پوزتو بیاره پایین 🤣! خفت از این بدتر؟! حالا اسرائیل رفتنیست یا شما ؟ درود بر خانوم سپهری ، جاوید شاه 🤗
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

حدود 55 سال قبل شیمون پرز مقاله ای نوشت و من در روزنامه ی اطلاعات ترجمه ی آن را خواندم. در این مقاله نابغه ای بنام شیمون پرز پیش بینی کرده بود که جنگ فراگیر آینده در خاورمیانه دیگر بین اعراب (مسلمانان) و اسرائیل (یهودیان) نخواهد بود بلکه تمام روشنفکران منطقه اعم از فارس و عرب و ترک و افغانی و مسلمان و یهودی برعلیه فاشیست های مذهبی منطقه اعم از فارس و عرب و ترک و افغانی و مسلمان و یهودی به مبارزه برخواهند نشست
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
۴۶
خردگرا - برن، سوییس

بانو، خیلی از این آقایون که با دیدن موهای خانمها غیرتی میگردنند، باید درس غیرت و شرافت را از شما بیاموزند. شجاعت بی نظیر شما بانو سپهری در تاریخ ثبت خواهد گردید.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان

دل شیر دارد این زن و طبع بلند! کاوه آهنگر اگر بود، به دستش درفش میداد خود از پی اش میرفت!
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد

درود بر این شیرزن شجاع و خستگی ناپذیر. من یکی بخاطر شجاعت و شهامت این شیرزن براش سر تعظیم فرود میآرم.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

تو غلط کردی ملت ایران کنار اسرائیل هست، 70 هزار ایرانی زمان خشایار شاه کشته شدن توسط همین بچه کوش ها، جشن پوریم چی هست ای کیو؟
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
غلط تو و ... میکنین بی بته.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
خانمی بسیار شجاع و محترم و قابل احترام. میشه گفت تنها و تنها طرفدار خانواده پهلوی که هم شجاعت داره و هم تمدن و هم ادب. او را مقایسه کنیم با فرح پهلوی که هنوز به هواپیما میگه طیاره. یا رضا پهلوی که می‌خواهد تاج کورش را بر سر بگذارد میگه با افرادی سپاه در ارتباط است و اسمش دخترش را می‌گذارد نورالزهرا 🤣🤣🤣
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
۴۷
سرزمین اریا - کویت ، کویت
جمهوری اسلامی از اپوزسیون هم شانس نیاورده .اون مسیح قمی کلاهشون که کلاش از اب دراومد .اون هم از بهشتی که 800 روز اعتصاب غذا کرد و دور بازوش از رستم بزرگتر شده بود و اون هم از علی کریمی بیسواد که دو کلمه بدون تپق بلد نیست حرف بزنه و حالا هم این ننه عروس از بیمارستان
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
۴۴
antifascism - تهران، ایران
اوشگول 100نسل پیش یه عده یه عده دیگه رو کشتن. در دوران بشر خیلی ها خیلی ها رو کشتن. حالا الان تو از کی میخوای انتقام بگیری! ما زنده و جمهوری اسلامی زنده و میخواهیم انتقام خون هزاران پیر و جوون و نوجوون و کودک ایران و منطقه که توسط جمهورری اسلامی دست خالی بودن و کشته شدن بگیریم. هرکی از جمهوری اسلامی دفاع میکنه شک نکنه 1000پدره. چون از اینا پدرسوخته تر و ولدزناتر تاریخ به خودش ندیده و البته سردمداراشون در آمریکا و غرب.
‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
۴۴
antifascism - تهران، ایران
سرزمین عاریا که منطقه ای بین افغانستان و هند و پاکستانه و عاریایی همون طایفه ای از هندی ها هستن تو در کویت چه غلطی میکنی؟
‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
برو سیرابی هیچ غلطی نه تو این 45 سال تونستید بکنید نه خواهید توانست، هموتون یکی یکی به درک واصل میشید
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
۴۴
antifascism - تهران، ایران
آمریکا و غرب پشتتون نبود تا الان تک تک آخوندا و پاسدارا و عمالشون و طرفدارانشون رو حامله میکردبم. اما هنوزم دیر نشده خودتو برای بارداری 9ماهه آماده کن.
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
۴۲
Chokam - ری، ایران
تو یا رضا پهلوی موجای مبارزه مدنی رو استارت بزنین، از یه جایی شروع کنین که برای مردم ممکن باشه. مثلا تحریم ثبت نام ماشینای بیگانه، وحشتناک فلج میشن از نظر مالی . وگرنه حرف چه فایده،چهارصدسال دیگه هم بگو پشتیبان اسراییلیم، اما زیر سایه اخوند. البته مردم باید راه بیان، درسته شاسی بلند چینی توی خیابونای تهران زیبایه اما کوتاه بیایین،میتونین
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۵
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
چرا کثافت دیگران را غرغره میکنی؟ هامون علیه خشایارشاه که زنش استر و یهودی بود قیام کرد و کشته شد. این آمار را از کجات در می‌آوری؟؟
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد