انتشار «ساس» باعث ایجاد وحشت در فرانسه و دیگر کشورها شد

العربیه: ساس‌ها آفت خانگی مزاحم، حشرات کوچک انگلی هستند که می‌توانند خطرات بالقوه‌ای برای سلامتی همه اعضای خانواده ایجاد کنند.

ساس، حشره انگلی است که از خون تغذیه کرده و از ساختار لوله مانندی برای نفوذ به پوست استفاده می‌کند. این حشره معمولا هنگام خواب شبانه یا صبح زود فعال است و گزش ساس در هر نقطه‌ای از بدن، به‌ویژه مناطق قابل رویت مانند دست‌ها، صورت، گردن، شانه‌ها، بازوها و پاها رخ می‌دهد


انتشار «ساس» طی چند روز گذشته در اماکن عمومی پاریس، باعث وحشت مردم شد که این وحشت به سرعت به بسیاری از کشورهای جهان نیز سرایت کرد. این حشره خون‌خوار در متروی پاریس، قطارهای سریع السیر و فرودگاه شارل دوگل و همچنین بیمارستان‌ها، برخی سینماها و هتل‌های این شهر دیده شد و بسیاری از فرانسوی‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های این حشرات را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
حشره کوچک و بدون بال
ساس‌ها حشرات کوچک، بدون بال، با رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز هستند که طولی برابر 4 تا 7 میلی متر داشته و با میکیدن خون انسان، باعث خارش شدید می‌شوند که می‌تواند در برخی افراد با تحریک شدید پوست همراه باشد.

این حشره با تولید مثل و انتشار بالا، فقط از خون تغذیه کرده و برای زنده‌ماندن و ادامه رشد خود باید «وعده‌های خونی منظم» بخورد.

خون انسان تنها هدف این حشرات نیست، بلکه به انواع حیوانات از جمله طیور و دیگر پرندگان نیز حمله می‌کند.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا «ایی‌پی‌ایه»، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها «سی‌دی‌سی» و وزارت کشاورزی آمریکا، ساس «آفت بهداشت عمومی» می‌دانند. با این حال، برخلاف بسیاری از آفات رایج دیگر، ساس‌ها عامل انتقال یا انتشار بیماری نیستند.

طبق گفته آژانس حفاظت محیط زیست، این حشره می‌تواند باعث خارش و حساسیت‌های پوستی شدید در برخی افراد بشود. ساس‌ حشره‌ای مزاحم است که اغلب باعث ناراحتی روانی شده ومشکلاتی در خواب ایجاد کرده و موجب بروز استرس و افسردگی می‌شود.
انتقال ساس به خانه
ساس‌ها بدون این که بدانید از طریق چمدان، کفش یا لباس به خانه راه یافته و می‌توانند در وسایلی که به خانه می‌آورید، مخصوصاً مبلمان دست‌دوم، وارد خانه شما شوند.

خارش پوست یا إحساس نیش‌خوردگی، ممکن است نشانه انتشار ساس در خانه شما باشد، به خصوص اگر شکل نیش روی پوست شما، یک خط مستقیم و متوالی از سه یا چهار نیش‌خوردگی کوچک باشد.

آژانس حفاظت محیط زیست تاکید کرد با توجه به کوچکی این حشره، ممکن است در همه نقاط خانه، به ویژه زیر مبل‌ها، میان چین‌های پرده، کشوها، گوشه‌های دیوار و دیگر اماکن، انتشار یابد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.