تصاویری از سورپرایزهای تازه بن‌سلمان برای مردم عربستان و دنیا

در این پست نگاهی به بزرگ‌ترین ابر پروژه‌های عربستان سعودی خواهیم انداخت که ملک سلمان در حال پیش بردن آن‌ها است.

 با نگاهی به ابر پروژه های عربستان مدرن در زمان حکومت محمد بن سلمان، می‌توانید تغییرات شگفت‌انگیز این کشور حاشیه خلیج فارس را ببینید.


به گزارش گجت نیوز، عربستان پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان، تحول بزرگی را تجربه کرده است. این کشور حالا دیگر فقط مصرف‌کننده نیست و توانسته در بسیاری از برندها و کشورهای پیشرفته جهان، سرمایه‌گذاری کند. اما سرمایه‌گذاری بن سلمان فقط محدود به کشورهای دیگر نمی‌شود. پروژه های بزرگی در داخل خاک عربستان مدرن در حال انجام هستند که می‌توانند متفاوت‌ترین و مدرن‌ترین منطقه جهان را بسازند.

در این پست نگاهی به بزرگ‌ترین ابر پروژه های عربستان سعودی خواهیم انداخت که ملک سلمان در حال پیش بردن آن‌ها است.
شهر شناور اوکساگونعربستان مشغول ساخت و توسعه شهری به وسعت ۴۸ کیلومتر مربع روی دریای سرخ و در جنوب کانال سوئز است که می‌تواند «بزرگ‌ترین ساختار شناور در جهان» لقب بگیرد. این بندر پیشرفته که تا سال ۲۰۳۰ تکمیل می‌شود، قرار است به قطبی برای تجارت و توسعه تکنولوژی‌های پاک تبدیل شود.
استراحتگاه مخفی صخره صحراعربستان پر از صخره و صحراهای وسیعی است که تا پیش از این چندان مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند. اما ظاهرا ملک سلمان توجه ویژه‌ای به این بخش وسیع از کشور خودش دارد و می‌خواهد از آن برای بوم‌گردی و جذب توریست استفاده کند.

یکی از این پروژه‌ها، استراحتگاهی مخفی در دل یک صخره بزرگ در صحرای عربستان است که شامل ویلاهایی به‌شکل غارهایی مدرن می‌شود. این غارها پر از امکانات و تکنولوژی‌های روز هستند و ترکیب آن‌ها با طبیعت بکر، فضای دلنشینی را برای ساکنان آن به‌وجود آورده است.
منطقه باستانی العلاالعلا، نام یک صحرای باستانی و کهن در عربستان است که به‌اعتقاد مقامات این کشور، به‌قدر کافی مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است. از این رو، آن‌ها می‌خواهند با ایجاد پروژه‌هایی مثل احداث هتل‌های لوکس و موزه‌های آثار هنری مدرن، از این صحرا یک منطقه گردشگری بی‌نظیر بسازند.
پروژه نئوم، آرمان شهر لاینیکی از ابر پروژه های جذاب عربستان مدرن، شهری به‌صورت عمودی به‌نام “The Line” یا خط است که می‌تواند متفاوت‌ترین شهر جهان لقب بگیرد. این شهر که طول 170 کیلومتری دارد، قرار است به‌صورت عمودی احداث شد و ساکنان آن در آسمان خراش‌های 150 طبقه‌ای سکونت کنند. عرض این شهر هم فقط 200 متر مربع است.

در این شهر از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تکنولوژی‌های جهان استفاده خواهد شد و سیستم حمل و نقل پرسرعتی برای ساکنان آن در نظر گرفته شده که کاملا با سیستم حمل و نقل شهری فعلی ما متفاوت است. یکی از نکات جذاب در مورد آرمان شهر لاین، این است که فرقی نمی‌کند کجا زندگی می‌کنید، تنها با ۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خودتان را به مراکز تجاری و آموزشی برسانید.
پیست اسکی تروجینابارش برف حتی در مناطق کوهستانی عربستان هم به‌قدری کافی نیست که بتوان یک پیست اسکی را در آنجا احداث کرد. اما مهندسان به‌دنبال احداث پروژه‌ای در شهر کوهستانی تروجینا هستند که می‌تواند با تولید برف مصنوعی، این رویا را شدنی کند.

این نخستین پیست اسکی زیر صفر درجه در حاشیه خلیج فارس است که با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری احداث می‌شود و می‌تواند سالانه میزبان نزدیک به ۱ میلیون نفر از سراسر جهان باشد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

اگر همه این پروژه های گردشگری مدرن هم محقق بشوند هنوز هم الاغهای میهن ما به صف خواهند شد که عرقریزان و پای برهنه دور کعبه بچرخند و زیر دست و پا جان بدهند.
دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

انگاه نظام پست اخوندی ول خرجی بکند برای شیعه های پاکستان و عراق و لبنان و یمن و بعضی از کشورهای بی دروپیکر افریقا برای گسترش شیعه گری ! شیعه گری اگر خوب بود پیش از هرجا تمام مردمان ایران شیعه میشدن. خود ما که اهل ایران هستیم و سالیان مدید شاهد شیعه بودن اجدادمان بودیم اینک با سرکار امدن اخوند شیعه در ایران ماهیت شیعه را شناختیم و خیلی از شیعه های ایران از شیعه و شیعه گری گریزانند. هدفی که اخوندهای ایران پیش گرفتن و برای رسیدن به هدفشان از جان و مال و ثروت کشور ایران نمی گذرن مثل اب در هاون کوبیدن است !
دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۸
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

این نکبت وقتی جمال خاشوخچی رو گرفت تو ترکیه اره کرد میخواد تمام اون کارهای کثیف خودشو پاک کنه، با سرمایه گذاری در فوتبال و آوردن بازیکنان بزرگ دنیا به عربستان و بقیه کارها که داره میکنه ولی از این غافل هست هر موقع غلطی تو زندگیت میکنی اون غلط بد همیشه باهات خواهد بود جناب آقای اره برقی
دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

اگر ذره ایی خون ایرانی در بدبت بود باید این سؤال رو از کفتار پیر میکردی که همین چند ماه پیش بیشتر از پانصد نفر از هموطنانت رو کشت و تو حالا خون خواه یک مرد عرب هستی که هیچکس در واقع نمیدونه اون کی بوده و واقعا چه کرده بعد به ما ها میگید وطن فروش ولی فعلآ ره خرت گفته باید فلان بن سلمان رو بلیسید
دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
۵۰
sina79 - همدان، ایران
خون ایرانی اینا اصلا رگ ندارند وای به حال خون! لعنت به روح خاشوقچی
دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.