هشدار در مورد حفره امنیتی جدید در واتس‌اپ

العربیه :عبدالله السبع کارشناس فناوری سعودی، نقصی در اپلیکیشن واتس‌اپ نشان داد که ممکن است حساب شخصی شما برای دو ماه، پیش از آن که قادر به بازیابی آن شوید، متوقف شود.

السبع در توئیتی نوشت: «مراقب یک اشکال آزاردهنده باشید که باعث می‌شود برای مدت 60 روز جلوی استفاده از واتس‌اپ را بگیرد. من در ویدئو، این مشکل و چگونگی برطرف کردن آن را توضیح دادم.»


این مورد پس از ضربه‌ای بود که اخیرا واتس‌اپ در ارتباط با حریم خصوصی خورد. اخبار حاکی از آن است که این شرکت، در تلاش برای بالا بردن امنیت کاربران، نسخه‌های احتیاطی خود در «آیکلود» با ویژگی جدید رمزگذاری برای دسترسی به کپی چت‌ها که فقط برای کاربر قابل دسترسی است، را در اختیار کاربران قرار داد.

پلتفرم «دبلیو ای بتالاینفو» با اعلام این ویژگی جدید که از سال گذشته در حال طراحی است، صحنه‌هایی از نمایشگر آن در سیستم «آی او اس» و اندروید را رونمایی کرد.
پسورد رمزگذاری شده
یکی از تصاویر نمایشگر می‌گوید: شما برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به نسخه پشتیبان، رمزعبوری تنظیم کنید که جلوی دسترسی غیرمجاز به نسخه ذخیره شده در «آی‌کلود» را بگیرید.

اپلیکیشن هنگام بازگرداندن نسخه پشتیبان، رمزعبور خواسته و از کاربر می‌خواهد، شماره تلفن را تأیید و دستکم یک رمز عبور هشت کاراکتری را انتخاب کند.
رمز عبور خود را فراموش نکنید
تصویر دیگر هشدار می‌دهد که شما قادر به بازیابی رمز عبور فراموش شده، نخواهید بود.

اگرچه چت‌ها در واتس‌اپ، رمزگذاری شده‌اند، به این معنی که فقط برای فرستنده و گیرنده قابل مشاهده هستند، با این حال سرویس هشدار می‌دهد که این محافظت، مشمول نسخه‌های پشتیبان ذخیره شده در «آی‌کلود» و «گوگل‌درایو» نمی‌شود.

پس از دسترسی به این سرورها، مسئولیت امنیت پشتیبان به عهده ارائه دهندگان خدمات آی‌کلود است که در گذشته آنها را در دسترس مسئولان امور قانونی قرار می‌دادند.

رمزگذاری نسخه‌های پشتیبان با رمزعبوری که فقط کاربر می‌داند، مانع دسترسی بدون اجازه افراد به چت‌های ذخیره شده می‌شود.

گزارش‌های اخیر در مورد این ویژگی در حالی منتشر می‌شوند که ضربه سنگینی به واتس‌اپ به دلیل سیاست حفظ حریم خصوصی جدید، وارد شده و این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است اطلاعات بیشتری را در فیس‌بوک، شرکت مادر خود، ذخیره کند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.