سرقت میلیاردی در ۴۰ دقیقه

سه مرد جوان که تحت تأثیر ماده مخدر «اسید» تصمیم به سرقت گرفته بودند با ردیابی پلیس دستگیر شدند.

به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، چندی قبل تاجر ثروتمندی که به مسافرت خارج از کشور رفته بود وقتی به‌خانه برگشت متوجه سرقت میلیاردی از خانه‌اش شد و بلافاصله موضوع را به پلیس خبر داد. دقایقی بعد نیز مأموران راهی خانه ویلایی در شمال شرق تهران شدند.

در بررسی‌های صورت گرفته و باتوجه به اظهارات مرد میانسال مشخص شد، چندین تخته فرش ابریشم به همراه تلویزیون و چندین تخته پارچه دکوری و نفیس به ارزش یک و نیم میلیارد تومان به سرقت رفته است.

کارآگاهان در نخستین بررسی‌ها دریافتند در ورودی خانه تخریب شده و همچنین بهم ریختگی خانه نشان می‌داد که سارق یا سارقان غریبه بوده و با محل آشنا نبوده‌اند.

از آنجایی که خانه ویلایی و خانه‌های اطراف مجهز به دوربین مداربسته بودند مأموران به بازبینی دوربین‌ها پرداختند. تصاویر ثبت شده نشان داد سارقان حدود 40 دقیقه در خانه بوده‌اند و بدین ترتیب تصاویر سارقان به دست پلیس افتاد.

فیلم دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که ظهر روز حادثه خودرو پرایدی در مقابل خانه ویلایی توقف کرده و سه مرد جوان از آن پیاده و وارد خانه ویلایی شدند. دقایقی بعد نیز مردان ناشناس با تخته‌های فرش و پارچه و تلویزیون از خانه خارج شدند. آنها وسایل سرقتی را به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو پراید قرار داده و از محل متواری شدند.
شماره پلاک خودرو
دوربین‌های مداربسته نه تنها تصویر متهمان را گرفته بود بلکه شماره پلاک خودرو پراید نیز در تصویر بخوبی قابل مشاهده بود. مأموران در ادامه تحقیقات هویت صاحب خودرو به‌ نام امیر را پیدا کردند و مشخص شد که مرد جوان سابقه سرقت در پرونده خود دارد. در گام بعدی تیم تحقیق به سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفتند و با تطبیق تصویر به‌دست آمده متهمان از دوربین مداربسته با تصویر آلبوم متهمان اداره آگاهی هویت دو متهم دیگر نیز به‌دست آمد. دو همدست دیگر امیر نیز که سابقه سرقت داشتند شناسایی شدند.
دستگیری در مخفیگاه
با شناسایی مخفیگاه متهمان، مأموران سه مرد جوان را بازداشت کردند و متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از خانه مرد ثروتمند اعتراف کردند.
گفت‌و‌گو با یکی از متهمان
چه شد که تصمیم به سرقت گرفتید؟
قبل از اینکه سرقت را انجام دهیم به میهمانی یکی از دوستانمان در اطراف تهران رفتیم. آن شب ال اس دی یا همان اسید مصرف کردیم. ما برای اولین بار بود که اسید مصرف می‌کردیم و نمی‌دانستیم چنین تأثیری روی آدم می‌گذارد.

مصرف اسید و میهمانی چه ارتباطی به سرقت دارد؟
 در راه وقتی اسید تأثیرش را نشان داد یکدفعه تصمیم گرفتیم که برویم سرقت. می‌دانم باورتان نمی‌شود، اما در یکی از خیابان‌های تهران سوار ماشین بودیم که یکی از همدستانم گفت دلمان یک سرقت درست و حسابی می‌خواهد. سرقتی که حالمان را خوب کند و کلی پول به جیب بزنیم.

چه شد که این خانه را انتخاب کردید؟
خیلی اتفاقی بود حتی نمی‌دانستیم که صاحب خانه مسافرت است. چندین بار زنگ خانه را به صدا درآوردیم اما کسی پاسخگو نبود. ما هم فرصت را غنیمت شمرده و وارد خانه شدیم.

چطور وارد شدید؟
یکی از همدستانم از دیوار خانه ویلایی بالا رفت و وارد حیاط شد. با تخریب در ورودی وارد خانه شدیم و سرقت را انجام دادیم. از شانس مان فرش‌های نفیس و پارچه‌های گرانقیمتی داخل خانه بودند. همه وسایل با ارزش را داخل خودرویمان گذاشتیم و فرار کردیم. فرش و پارچه ابریشمی کم حجم است. برای همین حمل آنها از روی دیوار کار سختی نبود.

سرقت چقدر طول کشید؟
40 دقیقه. ما واقعاً آن زمان حال خوبی نداشتیم. حتی مخدوش نشدن پلاک خودرو این موضوع را ثابت می‌کند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +516شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +375پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +320یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +177«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد