سه عکس دیده‌نشده از دکتر مصدق

سه عکس دیده نشده از دکتر مصدق در سفر به هلند و در بدو ورود به فرودگاه "آمستردام" در 27 آبان 1330 یعنی شش ماه پس از آغاز دوران نخست وزیری؛ در این عکس مرحوم دکتر مصدق همراه با ضیا اشرف بیات دخترش دقایقی پس از ورود به این کشور با خبرنگار خارجی گفتگو می‌کند. نخست وزیر ملی گرای ایران پس از شکایت دولت انگلیس علیه ایران در ماجرای ملی شدن صنعت نفت برای دفاع از کشور در دادگاه لاهه به هلند سفر کرده بود. برخی منابع تاریخی روایت کرده‌اند که وی برای هزینه سفر به هلند و حضور در دادگاه املاک خانوادگی خود را فروخته بود. گفتنی است دکتر مصدق همان سال به عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شد.  سه عکس زیر به مناسبت 29 اردیبهشت سالروز تولد دکتر مصدق منتشر می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان

به یاد پیر محمد احمد آبادی اخوان ثالث سالگرد تولد مردی که تمامت زیستنش برای این آب و خاک بود بسیاری بر این خاک زیستند که از آن به حق یا ناحق ,توشه و نوش برگرفتنداما پیرمرد تا آخرین روز بدین خاک بدون چشمداشت عشق ورزید. هنوز سفله گانی که بر یادش ناسپاسی روا میدارنداز دست رنجش سود میبرند حال آنکه خود تا واپسین دم حیات در تبعید قلعه احمد آباد با حنجره ای خونین ,ققنوس وار آزادی ایرانزمین را میسرود.
یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران

خدا بیامرزد قهرمان ملی ایران را. آقا مصدق و شاه حالا هردو مرده اند ولی از کدام نام قهرمان ملی ماند و از کدام دیکتاتور و خاین ؟
یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
اذری با هوش افرین بشما . هر دو نفر این بزرگان و خدمت گذاران کشور فوت شدند . اما بدبخت ان ملتی که از سابقه تاریخی کشورش اطلاعی نداشته باشد و سابقه تاریخی کشورش را مطالعه نکرده یاشد ولی فقط فک جنبانی می کنند. شما بکامنت هائی که کاربران در روز های اینده در اینباره خواهد نوشت مطالعه کنید مسلما متوجه میشوید که اکثر انها تاریخ ایران را از منابع موثق نخوانده و اطلاعی از وضعیت کشور خود ندارند. لطفا در اینباره منتظر بمانید تا واقعیات برای شما در همین روز ها روشن خواهد بشود
یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. ای تاریخ خوانده.ای منبع موثق شناس.ای سابقه تاریخی کشور مطالعه کرده.سقوط دولت مردمی مصدق با پول سیا وکمک شعبان رو بخشش بحرین رو تبعید شاه مملکت به دستور ارباب به موریس رو کجای دلم بذارم وکجای گنجه خدمات ملی جاش بدم؟
یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
میرزاده عشقی. این بزرگوار از ایتدای جوانی تا زمان مرگ در امور سیاسی بوده .البته بگذریم از ایامی که در زیر پتو خوابیده بودند. عزیز دل برادر شما برای بررسی یک بزرگوار از زمان وکالت تا وزارت تا صدارات که لاقل چهار دهه از عمر با برکت ایشان بوده بهمین چند مطلب کفایت نکنید. جنابعالی از وجود شیخ هائی در مجلس که دستفروشان خیابان شاه اباد و استانبول و جلوی مجلس را اشاره کنید که بدستور ان شیخ نماینده مجلس جزو قدار کشان این بزرگوار بودند. شما که نمیتوانید نزدیک چهل سال زندگی بابرکت ایشان را با همین چند قلم جنس باتمام برسانید
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
۴۸
Ghooloo - آبادان، ایران
بزرگمرد تاریخ معاصر ایران و مرد قانون کسی که برای احیای حقوق ملت از هیچ کاری دریغ نکرد و تمام زندگیش را در این راه فدا کرد! یعنی برای 29 اسفند روز ملی شدن نفت توسط این بزرگوار فقط همین چند تا عکس مشابه و نه هیچ مطلب دیگری؟! روحت شاد دکتر محمد مصدق شاید یک روز این ملت فهمید چرا کارشان به اینیده و چرا دموکراسی و آزادی برای همیشه از این کشور رخت بربست و جایش را فرهنگ تملق و چاپلوسی و دیکتاتورپرستی گرفت و قدر تو بزرگوار را بهتر دانستند. آسوده بخواب عزیز که این ملت خیلی وقت است در خواب است!
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. الان این کامنت شما شان نزول وپیغامش چی بود؟متوجه نشدم دفاع از مصدق در برابر نظر من راجع به ایشان یا بحث نکردن درباره بخشش بحرین وحماسه سیا وشعبان وتبعید شاه بابا به موریس ونهایتا جاده خاکی؟
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. هیچی دیگه اگه به شما جماعت فیک نیوزی ها وجاعلان تاریخ و شاه الهی ها هم که باشه میگید فقط تاریخ رو شما خوندید و منبع موثق نزد شما است وبس و عملیات آژاکس وپول سیا وشعبان بی مخ عوامل ویاران مصدق بودن و وزیر کابینه دولت شهید فاطمی رو هم عمه مرحومه اینجانب با تن زخمی تبدار اعدام کرد و بحرین رو هم اون یکی عمه مرحومه ام بخشید.
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. یعنی بیایم با استناد به ساعت شماطه دار شما تاریخ خوانده منبع موثق شناس زیر پتو خوابیدن مرحوم مصدق رو در زمان کسالت جرم حساب کنیم که بتونیم از روشنی آفتاب سرسپردگی اعلیحضرتتان به انگلیس وریپورترها وسیا وشعبان در گذریم و بخشنده بحرینمون رو تبرئه کنیم؟
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
اقای میرزاده عشقی. من نمیگویم منبع موثقی که من و سایر ایران دوستان مطالعه کرده اند شما هم بانجا مراجعه کنید . اصلا چنین چیزی نیست. شما لطفا سرگذشت خود این بزرگوار را بقلم خودشان مطالعه کنید. شما لطفا مذاکرات مجلس دوره چهاردهم و همچنین روز نامه رسمی کشور را که حاکی از مذاکرات مجلس است که چگونه و با طرح چه مسائلی این بزرگوار به نخست وزیری منصوب شد و یا اصلا راحت تر بگوئیم شما لطفا پنج اقدام فقط پنج اقدام و حرکت مفید این بزرگوار در ایام وکالت .توجه بفرمائید وکالت و وزارت توجه بفرمائید وزارت و همچنین صدارات ایشان را بفرمائید فقط پنج اقدام مقید برای این کشور . دقت کردید اقا یا نه فقط پنج اقدام ایشان را بیشتر نه. ضمنا در مدت 2 سال صدارات ایشان روزی که کشور و مردم ایران در انروز رنگ ارامش و اسایش را بخودشان دیده اند را با ذکر تاریخ بفرمائید فقط یک روز را . بی جهت بحث های تکراری که دیگران سالیان متمادی دارند انجام میدهند نکنیم. دوباره میگویم 5 اقدام مفید ایشان در ایام وکالت و وزارت و صدارات را بفرمائید و یا یک روزی که مردم ایران در ان روز اسایش و ارامش داشتند .همین
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
اولا پنج مورد از خدمات ایشان رو خواستید با استناد به تاریخ چشم.یک.موازنه منفی (قانونی برای ندادن هیچ امتیازی به دولتهای استعماری روسیه و انگلیس) در زمان وکالت در مجلس چهاردهم.دو.ملی شدن شیلات و کشتیرانی در زمان وکالت در مجلس چهاردهم.سه.ملی شدن مخابرات در زمان نخست وزیری.چهار.تاسیس بندر آزاد در بوشهر در زمان نخست وزیری(البته در این مورد چندان مطمئن نیستم).چهار.لایحه مجازات دادن پاسخ خلاف واقع (مجازات دروغگویی) در زمان نخست وزیری پنج.قانون استقلال کانون وکلا.شش.تاسیس سازمان نقشه برداری ووو
‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
ثانیا ایشان بیشتر دوران زندگی سیاسی شون فقط وکیل ونماینده مجلس بودن .دو سال رئیس دولت بودن و اینکه شما شاه الهی های دگم توقع دارید که در عرض دو سال پنج وچند وچندین تغییر زیر بنائی بشه در عرض دو سال داد جز عوامفریبی و پوپولیستی وبچه گول زنی معنی وتوجیه دیگه ای نمی تونه باشه.
‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
ثالثا انسانهای بزرگ با بزرگترین دستاوردشون شناخته یا قضاوت میشن.اینشتین با قانون نسبیتش.نیوتن با قانون جاذبه.ماندلا با برچیدن آپارتاید .گاندی با استقلال هند .لینکلن با برچیدن برده داری.ماری کوری با کشف اشعه ایکس.برای قضاوت این افراد نیازی به برشمردن پنج دستاورد قطعا نیازی نیست.
‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
در آخر اینکه مشکل معیشتی مردم کشور بدون شک دلیلش کشمکش های ابرقدرتها در اون دوران وسالها بی کفایتی پهلوی ها وقاجار بوده نه دو سال ریاست دولتی دکتر مصدق.با این همه خیلی دوست دارم برای فراموش نشدن اصل گناه وبی کفایتی بخشش بحرین وتبعید شاه کشور به موریس و اعدام وزیر کابینه وخریدفرمایشی تالبوت وهیلمن برای نجات ارباب وقتل عام مردم بیگناه ظفار به حکم ارباب و از همه وقیح تر بازگشت به سلطنت رو با پول سیا وقداره کشان دوباره ودوباره یادآوری کنم.
‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
۶۴
شاه و شیخ - قم، ایران
[::mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان::]. درود به شما و تجلیلتان از این بزرگ مرد تاریخ ایران که روحش شاد و نامش بر تارک تاریخ سیاسی اجتماعی ایران جاودانه باد. گرامی‌ این چاکر صفتان همایونی که تجربه زندگی‌ ۴ دهه در کشور‌های آزاد و دموکرات را دارند ولی همواره بر طبل کیش شخصیت پرستی و نوکر صفتی میکوبند هنوز نمیتوانند بفهمند تفاوت یک کار بزرگ, تاکید می‌کنم فقط یک کار بزرگ طی‌ ۲ سال صدارت بی‌ آنکه دستش به خون کسی‌ آغشته گردد را با بگو صدها کار یک رئیس مملکت که ۳۵ سال تمامی قدرت، ثروت، و ارکان حکومتی در دستش بود ولی‌ همان دستان، آغشته به خون هزاران جوان برومند و روشنفکر و ادیب و و و که به اتهام مخالفت و دگر اندیشی قربانی یک تفکر دیکتاتور مآبانه شدند کدام یک میتواند جاودانه تر بماند.
‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
۶۴
شاه و شیخ - قم، ایران
امروزه بر هیچ کس حتی بر نسل بعد از انقلاب نیز پوشیده نیست که آوردن‌ها و بردن‌های حاکمان ایران چه شاهان و چه شیخ نتیجه بازی شطرنج دولت‌های متخاصم روس منحوس و روبا پیر استعمارگر و آمریکای جهان خوار بوده و هست و همان‌ها امروز با تحریف تاریخ و با نفوذ در جامعه ایران سعی‌ بر مقصر دانستن و گرفتن انگشت اتهام به سوی ابر مردان و جریان‌های روشنفکری ایران می‌کنند و چه ساده لوح اند کسانی‌ که بعد از ۴ دهه زیستن در مهد تمدن و آزادی، هنوز اندر خم پس کوچه‌های شخص پرستی و دست بوسی و چاکر صفتی گرفتارند.
‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
۴۸
Ghooloo - آبادان، ایران
زنده باشی میرزاده عشقی با این کامنتهای قشنگت :) ما با این طالع بین قبلا زیاد بحث کردیم ولی نتیجه صفر بوده فکر میکنه زیاد بنویسه یعنی زیاد سواد داره کلا روده درازی زیاد میکنه ولی کل مطالبش را جمع یندی کنی خودش هم نمیفهمه چی میخواسته بگه چه برسه به بقیه، یک مشت حرفهای گنگ و نامفهوم! سال نو هم بر شما و خانواده محترم مبارک باشه عزیز و به امید بیشتر شدن کاربرانی با طرز فکر شما
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
۴۸
Ghooloo - آبادان، ایران
بنده که نه سواد سیاسی و نه سواد تاریخی دارم و مثل آقای واقع بین هم اون همه کتاب که ایشان خواندند را نخواندم فقط به چندتا از کارهای مهم این بزرگوار اشاره میکنم. همانطور که اطلاع دارید دکتر محمد مصدق در ادامه تحصیل به مدرسه علوم سیاسی پاریس و بعد به سویس رفت و اولین ایرانی بود که کارشناسی و دکترا در رشته حقوق گرفت به همین خاطر اسم دکتر پیشوند اسمش ماند! این را گفتم که بگویم پس از بازگشت به ایران چند کتاب خیلی مهم نوشت که باعث شکوفایی قوانین مالی و حقوقی کشور شد از جمله کتاب "دستور در محاکم حقوقی" نشر چند مجله حقوقی اقتصادی علمی و کارهایی از این قبیل. کارهای مهم در دوران مجلس و نخست وزیری 1. پایه گذاری و تشکیل جبهه ملی 2. نهضت ملی کردن صنعت نفت و ملی شدن نفت 3. تلاش برای عدم دخالت ارتش در امور سیاسی و مجلس (مجلس شانزدهم) 4. اصلاح قانون انتخابات 5. اصلاح و تلاش برای بازگشت به قانون اساسی مشروطه یعنی دو قانون فرماندهی کل قوا و نصب وعزل نخست وزیر که نماینده ملت است چون اعتقاد داشت شاه جای سلطنت تبدیل به یک دیکتاتور خودکامه میشود که شد!
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
۴۸
Ghooloo - آبادان، ایران
اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه به وسیله تقلیل در مخارج و برقراری مالیاتهای مستقیم و در صورت لزوم مالیاتهای غیر مستقیم. اصلاح امور اقتصادی به وسیله افزایش تولید و ایجاد کار و اصلاح قوانین پولی و بانکی. بهره‌برداری درست از معادن نفت کشور. اصلاح سازمانهای اداری و قوانین استخدام کشوری و قضایی. ایجاد شورای محلی در دهات به منظور اصلاحات اجتماعی و تأمین مخارج این اصلاحات به وسیله وضع عوارض. اصلاح قوانین دادگستری. اصلاح قانون مطبوعات. اصلاحات امور فرهنگی و بهداشتی و وسائل ارتباطی. مطالب بسیاری دیگری هم میتوانید در مورد کارهای ایشان در مدت خیلی کوتاهی که بعنوان نماینده مجلس و نخست وزیر منتخب ملت انجام داده اند پیدا کنید. از نظر بنده بزرگترین کار شادروان محمد مصدق مبارزه با استثمار و استعمار بریتانیا در رابطه با نفت و دفاع ایشان از حقوق ملت ایران در جوامع بین المللی است. روحش شاد و یادش همیشه گرامی
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
۶۴
شاه و شیخ - قم، ایران
قولو جان با عرض ادب و پوزش این میرزاده عشقی ما که جمالش را عشق است اون خدا بیامرز واقع بین را آنچنان کنفت کرد که رفت توی هفت سوراخ موش شما دیگر نیازی نبود که بیشتر کنفت اش کنید. بقیه آفتابه به دستان خماریونی هم که اینجور جاها پیدایشان نمیشود به این دلیل است که اولا چیزی در چنته ندارند دوما عکسی گزارشی از لنگ و پاچه‌های شاهی‌ نیست. کاش ادمین یوکی در این گونه گزارشا ت ۴ تا عکس لنگ و پاچه‌ها و بیکینی‌های ساحلی شاهی‌ نشان میداد بلکه پیدایشان شود. از هر چه بگذریم تبریک عید نوروز خوش تر است. برای شما و میرزا عشقی‌ گرامی‌ و بقیه دوستان دنیا را شاد شاد، و شادی را دنیا دنیا برایتان آرزو می‌کنم.
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
اقای میرزاده عشقی.بحث بر سر مردی است که بیش ا ز 40 سال در وکالت ووزارت و صدارت در این کشور مشفول بوده و در این باره افراد و نویسندگان صاحب قلم و مسلط بادبیات مطالب زیادی نوشته اند و کتابهای زیادی هم منتشر کرده اند.اما ان چیزی را که نمیشود پنهان نمود واقعیات های قضیه. از جمله ذکرمطلب شاه اللهی از طرف شما. پر مسلم است مردم ایران خوب میدانند که ایشان یک شاه اللهی بمعنای واقعی است زیرا از نسل قاجار بوده و تمام شاهان بی خاصیت زنباره و شکم باره تنها با توسل به الله بمردم ایران جفا میکردند. مثلا ان سر دمدار پفیوز بی خاصیت عاغامحمد خان عقده ای که فقط در یک پارتی 400 هزار جوان تازه بالغ از سن 12 تا 16 سال را از مراکز شرق ایران یعنی خراسان بزرگ وطبس را بمنطقه مرکزی سوق داد تا بعنوان بچه بی ریش های ارتش این مرتیکه قواد مورد استفاده قرار گیرد و یا ان شاه شهید پفیوز تر از این عاغا محمد خان که کارش زنبارگی و شکم بارگی بوده و6 ماه قبل از سقط شدن در شهر ری عاشق خواهر زن خود شدو زنش رضایت نمیداد ولذا صدراعظم خود را برای وساطت جهت حلب رضایت عیال مامور اینکار کردو صدراعظم هم نامردی نکرد خود ترتیب رضایت
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
عیال شاه را برای خود دادواعلام رضایت عقدکردن خواهر زن را برای شاه گرفت . یا ان شاه اللهی بی خاصیت دیگر یعنی مظفر اباجی یعنی مظفر الدین شاه که شاه اللهی درجه یک بوده بنحوی که در هنگام رعد و برق پشت زنان حرم پنهان میشد و رمال های شاه با طالع بینی میگفتند که جن و شیطان بحریم شاه نزدیک شده و با دعا و جادو انرا دور میکردند.یا همین شاه اللهی واجب الجمره برای رفتن در حرمسرا از رمالها استفتاء میکرد که ایا چه شبی الله صلاح میداند که این ملعون پیش عیال برود و یا نزد کدام عیال بخوابد و همینطور شاه اللهی های بعدی یعنی محمد علی شاه.حتمامیدانید دائی این پیر احمد اباد است. یعنی اقای دکتر محمد مصدق خواهر زاده محمد علیشاه است. این شاه یا این شاه اللهی کسی بود بدلیل چهره زیبایی که داشت تمام ایام عمرش را در روسیه گذراند و با حمایت روسها سپاه عظیمی گرد اورد و برای بدست گرفتن قدرت بایران حمله کرد و نزدیک به 300 هزار ایرانی را در شمال تا استراباد و گرگان از دم تیغ گذرانید و دیگر نمی خواهم بیشتر توضیع واضعات بدهم. من در ابتدا بشما گفتم سعی کنید مطالب وواقعیات تاریخی را مطرح و بحث کنیم
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
نه با شعار دادن ها و حرف های بی منطق. شما باید بدانید در طول ایام شعار های زیادی توسط افراد چیره دست داه شده و چون با واقعیات همراه نبوده تمام ان نویسندگان چیره دست همه کف اوردندو در گوشه ای افتادند. پس شعار دادن ها و حرفهای بی منطق را کنار بگذار و با واقعیات وارد میدان شو. من برای خلاصه کردن این حرفها از شما می پرسم چطور از خانواده شاه اللهی شناخته شده قاجار که کاری جز صدمات طاقت فرسا بر این کشور وارد اوردند و جز زنبارگی و شکم بارگی و در حرمسرا 2500 زن را نگهداری کردن ویا کشور را به گرو گذاشتن و سفر های فرنگ رفتن و مهمتر از همه از خواهر زاده محمد علیشاه توقع کار مثبت داشتن در جهت حفظ و صیانت کشور یک حماقت محسوب نمشود؟؟اخر مگر بچه حلال زاده به دائی نمیرود؟؟ایا شما ماجرای طلاق دادن مادر مصدق را میدانید؟/ ایا جعل سند رسمی و دولتی بمنظور گرفتن پول از صندوق دولت ورشکسته توسط اقای مصدق را می دانید. ایا هزاران مطالب ومسئله که مادر ایشان مرتکب شدند و بمانند خاندان بی اصالت قاجار برای خود حرمسرا ترتیب داده بود و این امر و سایر مسائل سبب طلاق دان مادر مصدق شد را میدانید؟؟؟
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
مسلما همه را میدانید و خبر دارید اما فکر میکنید جهالت برای شما بهتر است. من خلاقه میکنم از خواهر زاده محمد علیشاه یشتر از خود دائی توقع داشتن گناه کبیره ای است که یک فرد میهن پرست مرتکب میشود. پس اول تاریخ شاه اللهی قاجار را بخوان بعد بیا بعث کن.یادت باشد فقط پاسخ های منطقی شما را جواب خواهم داد. حرف های بی پایه برایم خالی از اعتبار است
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
ممنون از نظر لطف دوستان.سال نو شما هم مبارک.دوست دارم این نکته رو هم در مورد این بزرگمرد عنوان کنم که چه بزرگیه این دکتر مصدق که اسم ویادش روسواگر وطنفروشها وخائنین وبیگانه پرستان بوده وهست.
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
به قول جنتی عطائی :ای رسول برگ رستاخیز دست حق بهترین سلاح توست فاتح پاک در زمان جاری رخش تاریخ ذوالجناح توست
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
این همه زیاده گوئی کردی و از مستندات تاریخیت که مو لا درزش نمره با استناد به زیبائی محمد علیشاه وخاجگی آغا محمد خان و واژه های حرمسرا ودر نتیجه نسبت دکتر مصدق به قاجار حکم به نقض خدمات این بزرگمرد تاریخمون رو صادر کنی.سپاس خدای را عزوجل که معنی تاریخ خوانی ومنبع موثق شناسی رو فهمیدیم.
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
قاجار هر پخی بودن تمامیت ارضی ایران رو مدیون شمشیر آغا محمد خانیم.جانشینانش اگر بی کفایت وهرزه بودن با اینهمه حداقل برای حفظ خاک واران ونخجوان جنگیدن وزورشون نرسید و شاه ولیعهد ش عباس میرزای دلاور رو به خط مقدم جنگ فرستاد.عباس میرزا اگر جنگ رو در برابر ارتش مجهز ومنظم روسیه باخت مردانه جنگید و یک سال بعدش در عنفوان جوانی دقمرگ شد.نه مثل محمدرضا شاه الله شماکه بدون هیچ اعتراضی دم جنباند وخاک بخشید.
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
کل نوشته های این تاریخ خوان موثق شناس من رو یاد یک هموطنی انداخت که همیشه آب دماغش به خاطر کمبود ویتامین ت آویزان بود و زمان تحصیل بنا به جبر زمانه همکار ما بود انداخت که باری همی گفت که(با صدای توو دماغی):خدا لعنت کنه اون آغا ممد خان زنباره رو که به خاطر دو تا داف گرجی شمرقند وبخالا رو بخشید .شون قریحه شاعلی هم داشت یه شعل هم گفت که:اگل آن ترک تبریزی بدهد حاجت مالا.به خال هندویش بخشم شملقند وبخالا را.....ودر عرض چند دقیقه این آقا فرزان برای اظهار فضل(ه) با گفتن دو سه جمله تاریخ و زمان ومکان وشخص وادبیات رو جریحه دار کرد و داد من رو در آورد.
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::] من از جواب ندادن وکمتر مزخرف گفتنت بیشتر استقبال می کنم تا یاوه هائی که به نام تاریخ موثق وطلاق مادر مصدق از خودت در میکنی.برو دائی بساط شامورتی بازیت رو واسه چهارتا همپالکی کم سوادت پهن کن.من بهترین روزهای جوانیم رو به خاطر کم پولی توو انبار بزرگترین کتابفروشی ایرانی خارج کشور گذروندم.
‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
۶۴
شاه و شیخ - قم، ایران
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. اوف اوف، پیف پیف. چه گردی چه خاکی راه انداختی جناب وقایع بین، شما بیشتر وقایع بین هستید تا واقع بین. نمردیم و ارتباط گوزن و شقیقه را از شما یکی‌ یاد گرفتیم. آخه آدم دگم، همان اول میگفتی‌ مرغ من یک پا دارد و تمام. تو این بنده خدا را باز خواست کردی که فقط ۵ کار مفید این بزرگ مرد شاه دوست را برایت بر شمارد و نه تنها ۵ تا که ۱۰-۲۰ تا از کار‌های این بزرگ مرد را هم عشقی‌ عزیز و هم قولو گرامی‌ بر شمردند. پس از سه‌شنبه تا ۵ شنبه که پیدات نبود رفتی‌ تاریخ را ورق بزنی و وقایع را کپی‌ پست کنی‌؟؟ خدا را شکر که مصدق شاه دوست بود و میگفت شاه باید طبق قانون سلطنت کند و نه حکومت واگر نه انگ کمو نیست و مجاهد وو و ورا بهش میزدید و حکم اعدام هم را همان شاه محبوبتان برایش صادر کرده بود. بابا شما تو بازجویی و باز خواست دست خلخالی و لارجوردی و رشهری را از پشت بستید.
جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
۶۱
cobalt3 - کرج، ایران

در قیاس با هویدا که سیزده سال خودکار بیک رو پنج ریال حذف کرد و با همون پنج ریال تحویل ملاجات داد ..مصدق کاری نکرد تو دوران سیاه ریاستش هم هر روز هم قیمت لبو تنوری بالا میرفت کبلایی.
جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
شاه و شیخ. ایران. همه مردم که مثل تو بیکاره نیستند که شب تا صبح و صبح تا شب در داخل این سایت و یا سایت های دیگر باشند و خود را علامه دهر بدانند و نسبت به همه پست ها ادعای فضل بکنند و با همه مردم درگیر باشند. هر چیز برای خودش معنی و مفهومی دارد. اینقدر دستپاچه گذاشتن کامنت از طرف دیگران نباش. چون یک کاربر و یا یک سایت تعهدی نسبت بتو ندارد که موظف به پاسخگوئی باشدو عجب ادم بیکار ی هستی و انگار کار و بار دیگری نداری. تو بجای این ادعای فضل تو خالی برو یک مقدار مطالعه در زمینه های مختلف بکن و اگر وقت اضافی داشتی بیا ادعای فضل بکن. از قدیم گفته اند تا مرد سخن نگفته باشد .عیب و هنرش نهفته باشد. از کامنت روز پنج شنبه تو معلوم است که چقدر بی مایه فکر میکنی و چقدر بی مایه فک می جنبانی.جنباندن فک هم برای خود زمان و مکان میکاهد. ...
جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
میرزاده عشقی. ادعای اینکه در انبار ها ی کتاب بودی و خاک کتابخانه را خورده ای یک امر طبیعی است. زیرا برای گذران زندگی خود ناچار هستی مثل همه انسانها در جائی کار کنی و زندگی خودت را ادامه بدهی. اما از این خاک کتابخانه ها را خوردن چه عایدات فرهنگی داشته ای مطلبی است که فقط از اظهار نظر ها ی منطقی طرف میشود فهمید و الا ان مثل معروف که میگوید چهار پائی بر او کتابی چند. اگر در کتابخانه ها بودی و با این سن و سال خودت مطالعه عمیق و بی پیرایه میکردی مسلما عایدات معنوی بالائی خواهی داشت که اثرات ان فقط از نوشتار و گفتار شخص میشود فهمید و نتیجه گرفت والا ادعا های تو خالی را هر کس میتواند داشته باشد. بعد از این با رعایت اصول اخلاق اجتماعی سعی کن مراقب کامنت های خود باشی والا چرت و پرت و هذیان ها را هر کسی بهتر از دیگری میتواند بگوید . امیدوارم فهمیده باشی
جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
۴۸
Ghooloo - آبادان، ایران
بعد دوستان میگن گودرز چه ربطی به شقیقه داره! الان دوستمون طالع بین ایرانی با دلیل و مدرک و ذکر منابع موثق و نام کتابهای تاریخی و نویسنده های نامی و استدلالهای منطقی و "بعث" فلسفی و "توضیع" کامل و جامع ثابت کرد وقتی گودرز مُحکم باشه شقیقه ات درد میگیره دیگه ;)
جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
کوبالت 3. درود به شرف شما. دوست عزیز. تاریخ را تاریخ سازان می نویسند و ما انرا میخوانیم. خوش بحال ان تاریخ سازی که در ایام مسئولیت خود راه و روشی را انتخاب کرد و تا ابدالدهر در تاریخ رو سفید باقی ماند.همین اقای هویدا را نسل این شاه الهی مصدق اعدام کردند. هویدا 13 سال نخست وزیر بود و عملکرد ان هم روشن است اما این بزرگوار محمد مصدق 2 سال صدراعظم کشور بود.در طول صدارات این جناب کشور در اغتشاش واعتصاب و راه پیمائی تا کاخ شاه و سایر مسائل بوده که همه ما انرا در تاریخ خواندیم.در طول زمامداری ایشان تنها چیزی که مطرح نبود رفاه حال مردم و یا کشور بود و این بزرگوار همیشه سعی داشت وزارت جنگ یا وزارت دفاع را بگیرد و مانند دائی خود محمد علی شاه که در بالا گفتم وبا کمک روسهابایران لشگر کشی کرد.و 300هزار نفر از مردم ایران را کشت.این اقای شاه الهی مصدق و خواهر زاده این شاه خوشگل تعلیم دیده روسها همان راه وروش دائی خودش را میخواست ادامه بدهد بنحوی که تمام یاران این بزرگوار ایشان را ترک کردند. این جبهه ملی که حاصل عمر مصدق است حتما میدانید نسلی که تربیت کرد و بایران افرادی مانند سنجابی سحابی و بازرگان
شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
و سایرین تحویل کشور دادند و حاصل عملکرد انها را همه ما میدانیم.پس جبهه ملی فقط نام ملی بودن داشت.این بزرگوار صدراعظم فقط در فکر کسب قدرت بود و لا غیر.شما حساب کنید دائی این فرد با کمک روسها بایران حمله کرد تا شاه ایران بشود.این قوم و قبیله قاجار پست فطرت و بی مایه کار مثبتی برای ایرانی و ایرانیها نکردند. این صدراعظم ایران حاصل طلاق خانوادگی و داشتن روحیه عقده سرکشی بوده و فقط قدرت را دوست داشته و بهمین دلیل هیچ یک از دوستانش با این فرد همراه نبودند. این فرد فقط عاشق تفکر و عاشق صدای خودش بود. من و یا دیگران این مطالب را از تاریخ نویسان باشرف ایران نقل می کنیم. خواهر همین اقای مصدق در همین ساعت و همین تاریخ بعنوان یک فرد سرگردان و دیوانه تحت قیومیت دولت سوئیس است.ما نمیتوانیم عملکرد 40 ساله یک فرد که در پست های مختلف سیاسی کشور بوده در این یک صفحه نقل کنیم و من اعتقاد دارم هر کس شخصا تاریخ را مطالعه میکند و براساس واقعیات نوشتاری قضاوت می کند.قضاوت را باید یک انسان صاحب درک و مطالعه و مسلط بامور تاریخی باید بکند. والا با شعار های پوج و بی معنی و حرف های بی اساس نمیشود دیگران راپاک
شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
کرد. هر گونه اظهار نظر هجو و دور از حقیقت فقط سلب حیثیت از اینگونه افراد می کند. این شاه اللهی از نسل قاجار عملکرد ان برای تاریخ ایران روشن است و فقط انسانهای صاحب درک باید بیطرفانه انرا مطالعه کنند و نتیجه بگیرند. با حرف های چرت و پرت و شعار های تو خالی درد این بیمار احمد اباد را نمیشود در مان کرد. شما هم موفق باشید
شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
۶۴
شاه و شیخ - قم، ایران
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. اره راست گفتی‌ وقایع بین، اولین جمله ات را دیگر تکرار نمی‌کنم! ولی‌ من مثل تو ۵ تا ۵ تا سوال ندارم فقط یک سوال دارم: " تو از کجا فهمیدی که من صبح تا شب و شب تا صبح داخل این سایت و سایت‌های دیگر هستم"؟؟ مگر نگفتی که مثل من بیکار نیستی‌؟؟ نکنه منشی‌ ات این اطلاعات را بهت داده؟؟ تاریخ را هم همینطور خواندی؟؟ ما همینقدر که تاریخدان‌های شفاهی‌ مثل تو را داریم که گوزن و شقیقه را آنچنان به هم وصل و رفو کنند که مو لای درزش نرود برای هفت پشتمان کافی‌ است؟؟ ارباب گور به گور شده تو تحمل هیچ قدرت خواهی را نداشت , هر کس را هم که ادعایی قدرت طلبی که خوب، یک مقاله را هم در نقدش می‌نوشت ولو شوهر خواهرش بود به راحتی سرش را زیر آب میکرد. مصدق که برایش مثل آب خوردن بود...!!
یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. ای تاریخ موثق خوانده شفاهی شنیده.با خزئبلاتت و فاکت های تاریخی زیبائی محمد علیشاه وریشه یابی والده مرحوم مصدق حجت تاریخ خواندگیت رو بر ما تمام کردی.با این اراجیف حمام زنانه ای که سر هم کردی ادامه بحث با امثال توتلاش برای فرو کردن میخ آهنی در ذهن سنگی و متحجر ودگمت خواهد بود و خیانت است به زمان ومکان وتاریخ وشعور وفهم انسانی.
یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
میرزاده عشقی.مشخص است که از کار در کتابفروشی ها فقط حمل و نقل کتابها برایت بیادگار مانده. من گفتم و باز تکرار میکنم تاریخ سازان تاریخ را می نویسند و یا تاریخ را میسازند و ما انرا میخوا نیم.حال انرا از کجا بحوانیم و از کجا بشنویم؟؟ از داخل قهوه خانه یا از نوشته های انسانهای صاحب نام .شما زحمت بکشید نوشتار تاریخی اقای مهدی پیراسته. قاضی القضات زمان مصدق .رئیس دیوانعالی کشور زمان مصدق. استاندار قدر قدرت فارس در زمان مصدق. انسان تحصیل کرده و صاحب قلم زمان مصدق و دیگر انسانهای صاحب شعور و معرفت زمان مصدق را همراه با خاطرات شخصی خود اقای محمد مصدق را مطالعه کن و بعد بیا در سایت های اجتماعی ادعای فضل بکن.والا با چرت و پرت گفتن و چرت و پرت نوشتن نه میتوانی تاریخ را عوض کنی و نه اینکه میتوانی ننگ را با رنگ پاک کنی. فهمیدی یا نه
دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
شاه و شیخ. یکبار دیگر کامنت های خودت را در همین پست بخوان یعنی کامنت روز جمعه و یک روز دیگر خودت مطالعه کن و ببین که ایا ارزش و اعتبار پاسخ برای اراجیف تو میماند. اخر این چه طرز تفکری است که داری؟؟ تو با این چرت و پرت ها میخواهی از حقوق محمد مصدق دفاع کنی؟؟ واقعا محمد مصدق به چه روزگار نکبتی افتاده که ادم هائی مثل تو که یک صفحه از سرگذشت ان فرد را نخوانده و میخواهد از ان دفاع کند. البته اینگونه موارد از فرد یا افرادی مثل تو زیاد دیده شده و زیاد دیده میشود. فقط برای پایان دادن باینگونه اراجیف تو یک کلمه میتوانم بگویم بقول المانها. هالز مووول یا مووول هاله. یعنی فک مبارکتان را ببنیدید یا ....همین
دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
البته حمل وگردگیری کتب هم جزئی از شغلم بود.واما فاکت تاریخی شما از شخص معلوم الحالی به نام مهدی پیراسته که صد البته سر و تهش به آخور دربار بند بود.ایشون بعدها وزیر کشور علم شد از فراماسونهای معروف لژ ستاره بود و دلال وپورسانت بگیری قهار که دستش به خون مردم در کشتار 15 خرداد آغشته بود.به خوبی میشه ایشون و استناد به اراجیف ایشون رو شهادت دم روباه بر حقانیت روباه دانست.
دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
میرزاده عشقی هر کس یک نوع طرز تفکر خاص خودش را دارد. هر کس میتواند هر طوری دلش بخواهد فکر کند و زندگی نمیاد. این درست نیست که من بتو بگویم این چنین فکر نکن و یا بر عکس تو بمن نمیتوانی بگوئی این چنین قضاوت نکن. انسانها بر حسب شعور و درک خودشان فکر و زندگی و همچنین بر روی دیگران قضاوت می کنند. پس نتیجه میگیریم ما خوانندگان تاریخ هستیم و تاریخ سازان هستند که تاریخ را میسازند و یا تاریخ را با عملکرد خودشان نگارش می کنند. خوش بحال خوانند گان تاریخ که دارای شعور و درک کافی و منطقی از تاریخ و از گذشتگان خود داشته باشند
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
میزراده عشقی. از همین اظهار نظرت در رابطه با جناب اقای پیراسته میتوان نتایج فراوانی گرفت.اولا عین حماقت است که انسان توقع داشته باشد که یک عده افراد عقده ای بی منصب افترا هائی به انسانهای صاحب نام نیندند. مثلا بسیاری از مردم بجای اظهار نظر در رابطه با فرد بمسائل خصوصی دیگران هم کار دارند.این یک بیماری است که بعد از این فتنه در ایران بجان همه افراد افتاده. انسانی مانند جناب پیراسته که بقول شما در سرکوب 15 خرداد نقش داشته .از نظر شما یک فرد مطرودی است چرا ؟؟ برای اینکه شما حامیان 15 خرداد هستید. 15 خرداد با ازادی زن ایرانی مخالف بود. 15 خرداد با اصلاحات ارضی مخالف بود.حامیان 15 خرداد عملکرد انها و رهبر کبیرشان مشخص است. پس خدا پدر پیراسته را بیامرزد که در حد توان خود در قلع و قمع این افراد عقب مانده نقش فراوانی داشته. از نظر شما پیراسته مطرود است ولی از نظر ایرانیانی که علاقمند به پیشرفت ایران بودند و هستند باید گفت همین پیراسته ها بودند که توانستند از سال 42 تا 57 ایران را بمعنی خودش بمرز یک کشور متمدن برسانند. و تو امروز که در غربت هستی حاصل ان 15 خردادهستی داداش. چشم خودت را باز کن
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
نوشته های افراد متشخص ایرانی مانند پیراسته فقط انسانهای صاحب درک میتوانند بفهمنند. والا حامیان 15 خرداد در حد خودشان فکر می کنند. شما ها هنوز نمیدانید که وجود افراد قاطعی مانند جناب پیراسته این کشور را هدایت کردند.پس ما توقع نداریم که حامیان 15 خرداد هزاران اتهام باین مرد توانمند نسبت ندهند. مهم نیست طرفدارن 15 خرداد در رابطه با این مرد بزرگ چه میگویند. مهم این است که انسان بزرگواری مانند جناب پیراسته چه چیز هائی را بر ملا کرده. اتهام گرفتن رشوه فقط یک اتهام است. اتهام فراماسیونری فقط یک اتهام است. اینگونه حرفها از دهان یک طرفدار 15 خردادی که تلاوت می کند چیز مهمی نیست مهم این است که تو و امثال تو واقعیات را از این انسانهای قابل قبول قشر تحصیلکرده ایرانی بخوانید و یاد بگیرید و بدانید که دیگران با چه توطئه و با چه حیله هائی بجان مردم ایران افتادند و مردم ایران را بروزگار سیاه نشاندند. شما حامیان 15 خرداد همین امروز در این سایت میخوانید که افرادمورد قبول شما جیب امام هشتم شما را هم خالی کردند .یعنی داماد اقای واعظ طبسی را میگویم که خبر ان در این سایت هست. یک مقدار چشم خود را باز کنید
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
هیچ دردی بد تر از حماقت و بدتر از تعصب نیست. چشم را باز کن و بنوشته های یک انسان قاطع مانند جناب اقای پیراسته بهتر و بدون تعصب نگاه کن. میرزاه عشقی گوش کن. این مهم نیست که من چگونه فکر می کنم و باز این مهم نیست که تو و امثال تو چگونه فکر می کنید. مهم این است که انسان بان درجه از حماقت برسد که واقعیات ملموس را نفهمد. واقعیات ملموس میفهمی چه میگویم یا نه. یکی از انها همین جیب امام غریب را خالی کردن . یا اینکه شخصی را در خراسان بزرگ گذاشتن و برای ان گنبد و بارگاه درست کردن واما مردم را در حماقت نگهداشتن. اینها و هزاران مثال شبیه ان حقایق ملموس است چشمت را باز کن و تعصب را بگذار کنار و از عقل و منطق کمک بگیر که البته برای یک فرد طرفدار 15 خرداد بسیار مشکل است.مشکل . باز میگویم مشکل.چون شما ها از این راه نان میخورید
‌سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
اصلاحات ارضی باعث گسترش بی رویه به شهرها شد و پیدایش زاغه نشینی و از خدمات شاه الله در کنار خدمات دیگرش بود نظیر بحرین بخشی ونخبه کشی وخریدن تالبوت وهیلمن ورشکسته.تاریخ رسواگر خوبیه.پیراسته ها و محمدرضا ها جاشون توو تاریخ و زباله دانش مشخصه.عرش و جایگاه فاطمی ومصدق هم مشخصه.زور چپان چرندیات و اراجیف و استدلالهای ابله فریب رند نماهائی چون تو ره به جائی نبرده ونخواهد برد.
‌چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
میرزاده عشقی. واقعا معلومه که از مغزت برای ادای کلمات کمک نمیگیری. اخر اقای متفکر این مصدقی ها در 57 سال حکومت پهلوی همیشه غر زدند وسر دسته همه اینها سنجابی بود که دیدی چگونه هیکل خودش و یاران خودش را خراب کردودیگری صدر حاج سید جوادی بود که صد ها بار گفت ما بمردم دروغ گفتیم و ما بمردم خیانت کردیم. سر دسته دیگرتان همین نهضت ازادی بودند که ابراهیم خان یزدی رئیس و سرپرست شما بود و دیگری ان اقای فروهر بود که دیدی چگونه گوش تا گوش انرا بریدند.و دیگران وحالا 37 سال هم دوستان شما یعنی 15 خردادی ها هستند که می بینی.دوست باوفای انها هم افرادی مثل تو هستند که نه از زمانه پند میگیرند نه از زمان.تنها چیزی که یاد گرفته اید مانند طوطی حرف های دیگران را بلغور می کنید . بحرین یا مزخرفات دیگر. صد بار گفتم باز هم میگویم من و تو خوانندگان تاریخ هستیم.وای بحال ان خواننده ای که از مغز خودش کمک نگیرد و استقلال فکری نداشته باشد. وای بحال خواننده تاریخی که در ظلمات تاریخ بماند. وای بحال خواننده تاریخی که انسانهای توانمندی مانند پیراسته ها را رشوه گیر بداند.چون تو نوشتار این مرد بزرگ را نخوانده ای
‌چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
تا بدانی انسان توانمند به چه کسی میگویند .تو توقع داری ادم های ضعیف در مقابل انسان توانمندی مانند جناب پیراسته ساکت بمانند. تو توقع داری این طوطیان و عمله نکره های بیسواد در مقابل چنین انسانهای وطن پرستی ارام بمانند؟؟ امکان نیست چون پیراسته همه کثافتکاری های این لاشخور ها را بیرون ریخته و چهره کثیف اینها را بر ملا ساخته. اگر پیراسته و پیراسته ها نبودند افرادی مثل شما ها که قدرت تفکر ندارید این روز ها برای بیمار احمد ابادی شما گنبد بارگاه درست میکردید. اگر کثافتکاری این قوم شاه اللهی مصدقی که از نوادگان قوم کثیف قاجار میباشد توسط انسانهای وطن پرست بیرون ریخته نمیشد. دوستان شما مردم مظلوم ایران را بجای مکه به احمد اباد میفرستادند. تو براستی تا کنون این غلط کردیم های انقلابیون های مصدقی را نشنیده ای. ایا ان غلط کردن های ان شاعر شما اسماعیل خوئی را نشنیده ای. تو تا کنون ان غلط کردیم های روشنفکران مصدقی و نهضت ازادی ها را نشنیده ای. حتما سن تو بسیار کم است و تجربه اجتماعی چندانی هم نداری. گفتم باز میگیویم وای بروزگار خواننده تاریخی که با تعصب فکر و زندگی کند. وای بر حال چنین افرادی
‌چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
تو هنور نمیدانی بسیاری از خرید های زمان رژیم قبل سرمایه گذاری ملت ایران برای مردم ایران بود. تو هنوز نمیدانی کارحانه کروپ را که این خائنین بوطن میگفتند شاه انرا بنام خودش خریده در امدش برای دانش جویان ایرانی است که در خارج از کشور ظرف شوئی نکنند. همین حالا هم همین سیستم ان در امد ها را میگیرد و قسمتی را خرج لبنان و فلسطین میکند و یک قسمت کوپکی را هم بدانشجویان میدهد. اگر تو هم دانشجو هستی . همین امروز برو سفارت ایران و فورا ماهیانه این پول را میگیری. در امریکا در نیویورزک خیابان پنجم ان
‌چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
بدلیل کاری که که پیش امده من کامنت را ناقص فرستادم فقط میگیویم تمام این شرکت هائی که خریداری شده همین مصدقی های خائن میگفتند شاه برای خود خریده و تو جوان کم تجربه هم طوطی وار همان کلمات را دکلمه می کنی . چون کار دارم فعلا میروم بکارم برسم و تا نیم ساعت دیگر اگر فرصت شد برمیگیردم و گرنه برای اموزش و یاد اوری تو و امثال تو گاها نرود میخ اهنین بر سنگ
‌چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
چهل پنجاه سطر چرند سر هم کردی .یک جمله اش ارزش خووندن نداشت.من به یاد بزرگمرد جاودانه حسین فاطمی این چند سطر را از آخرین دفاعیات آن پاکباخته می نویسم خواهی پند گیر خواهی در جهل مرکبت ابدالدهر بمان....من دیگر در این لحظات در مقام تظاهر و عوام فریبی نیستم و به مرگ خود یقین دارم و آن چه می گویم از روی حقیقت است. ما از نهضتی به پیشوایی دکتر مصدق حمایت کردیم که هیچ قصد و غرضی جز عزت و استقلال مملکت نداشت. من برای آن کشته می‌شوم که اولین اقدامم در وزارت بستن سفارتخانه و قطع رابطه با انگلستان بود. هیچ مایوس نیستم، از هر قطره‌ خون من هزاران نهال می روید و با تایید خداوند قهار، انتقام این ملت ستمدیده را از استعمار ناپاک می‌گیرد...راهش پررهرو باد.
‌پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
این اخرین کامنتی است که برایت مینویسم. انکس که نداند و نداند که نداند .در جهل مرکب ابدالدهر بماند. تو ......حرف زدن نداری تمام
جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +567شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +477پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +353یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +266ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +199حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +195عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم