طرز تهیه فریتاتا کدو حلوایی

طرز تهیه فریتاتا کدو حلوایی
مواد لازم
کدوی سبز نازک حلقه شده= سه پیمانه

تخم مرغ کمی زده شده= 4 عدد

آرد= دو قاشق سوپخوری
نمک و فلفل = یک چهارم قاشق چایخوری
آویشن تازه خرد شده= دو قاشفق چایخوری
پونه کوهی (اورگانو) تازه خرد شده ه= دو قاشق چایخوری
ریحان تازه خرد شده= یک قاشق چایخوری
نعنا تازه خرد شده= دو قاشق چایخوری
روغن زیتون = دو قاشق سوپخوری
حلقه گوجه فرنگی به قطر 1 سانتی متر = یک عدد
پپرونی به قطر نیم سانتی متر = یک عدد
پنیر موتزارلا ریز خرد شده = 120 گرم

فریتاتا، در واقع کوکوی ایتالیایی است. در این فریتاتای فوری، کدو، گوجه فرنگی و سبزیجات معطر، طعمی به یاد ماندنی ایجاد کرده اند.

کدو، گوجه فرنگی و سبزیجات معطر، طعمی به یاد ماندنی به این غذ می دهند.

طرز تهیه

کدوها را در یک ظرف مناسب و اندکی آب جوش به مدت 3 دقیقه میپزیم و سپس در آبکش قرار میدهیم تا آب آن گرفته شود. تخم مرغ، آرد، نمک و فلفل را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده، سبزیجات معطر و کدو را به آن اضافه میکنیم و کنار میگذاریم.

روغن زیتون را در یک ماهیتابه مناسب که بتوان آنرا در فر قرار داد، داغ میکنیم و مخلوط کدو را با احتیاط در آن مییزم. در حدود 15 دقیقه بدون هم زدن روی شعله ملایم میپزیم تا تخم مرغها کمی سفت شوند.

سپس گوجه فرنگی، پپرونی و پنیر را روی این مخلوط قرار داده و 1 تا 2 دقیقه در فر یا توستری که از بالا حرارت داشته باشد قرار میدهیم تا پنیر آب شده و پپرونی داغ شود.
*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
عجب اسم سختی داره این غذای امروز !!! حتی برخی از مواد غذایش هم نا آشنا و به چشم نخورده است
سه‌شنبه 19 مهر 1390

shiva safapour - ایران - تهران
تا‌ سحر ای‌ شمع‌ بر با‌لین‌ من‌ . امشب‌ از بهرخدا بیدار با‌ش _____ سا‌یه‌ غم‌ نا‌گها‌ن‌ بردل‌ نشست‌ . رحم‌ کن‌ امشب‌ مرا غمخوار با‌ش‌ ______ کا‌م‌ امیدم‌ بخون‌ آغشته‌ شد. تیرها‌ی‌ غم‌ چنا‌ن‌ بر دل‌ نشست‌ ______ کا‌ندر این‌ دریا‌ی‌ مست‌ زندگی‌ ..کشتی‌ امید من‌ بر گل‌ نشست‌ _____ آه‌! ای‌ یا‌ران‌ به فریا‌دم‌ رسید . ورنه‌ امشب‌ مرگ‌ بفریا‌دم‌ رسد _____ گریه و فریاد بس کن شمع من . بر دل ریشم، نمک دیگر مپاش _____قصّه ی بی تابی دل پیش من . بیش ازین دیگر مگو خاموش باش _____همدم‌ من‌ ، مونس‌ من‌، شمع‌ من‌ . جز تواَم‌ دراین‌ جها‌ن‌ غمخوار کو؟ ______ واندرین‌ صحرای‌ وحشت‌ زای مرگ‌ . وای‌ بر من،‌ وای‌ بر من،‌ یا‌ر کو؟____اندر این‌ زندان‌، من‌ امشب‌، شمع‌ من‌ . دست‌ خواهم‌ شستن‌ ازاین‌ زندگی‌ _____ تا‌ که‌ فردا همچو شیران‌ بشکنند ..ملــتـــــم‌ زنجیــرها‌ی‌ بنـــدگی .........‌ ایران تهران
سه‌شنبه 19 مهر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.