اصغر فرهادی برای اقامتی چندماهه وارد آلمان شد

اصغر فرهادی برای اقامتی چندماهه وارد آلمان شد

اصغر فرهادی و برخی از عوامل فیلمش در جشنواره برلین

اصغر فرهادی، سینماگر ایرانی روز چهارشنبه (۳۰ ژوئن) به همراه همسر و دو دختر خود وارد برلین، پایتخت آلمان شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اصغر فرهادی با استفاده از بورس "بنیاد مبادلات فرهنگی آلمان" به این کشور آمده و به مدت شش ماه مهمان این مؤسسه خواهد بود.

سخنگوی بخش هنری این بنیاد به خبرگزاری آلمان گفته است که آقای فرهادی قصد دارد در آلمان فیلمی نیز کارگردانی کند.

به گفته سخنگوی این بنیاد، درونمایه فیلم بعدی آقای فرهادی، عشق، دروغ و توطئه خواهد بود و درگیری های یک زن ایرانی، یک زن آلمانی و یک مرد ترک - آلمانی در آن روایت می شود.

"بنیاد مبادلات فرهنگی آلمان" از مدت دقیق اقامت آقای فرهادی در آلمان اطلاعی نداد و تنها گفت که فیلمساز ۳۸ ساله ایرانی دست کم شش ماه در آلمان اقامت خواهد کرد.

پیش از این چند نویسنده و هنرمند ایرانی، از جمله امیرحسن چهل‌تن (داستان‌نویس) مهمان این بنیاد بوده‌اند.

فیلم "جدایی نادر از سیمین" در آخرین دور جشنواره سینمایی برلین، جایزه بهترین فیلم، خرس طلایی را از آن خود کرد.

این فیلم همچنین موفق شد دو خرس نقره‌ای برای بازیگران خود دریافت کند.

فیلم "جدایی نادر از سیمین" از اول ژوئن در برخی از کشورهای اروپایی به اکران درآمده و به ویژه در فرانسه با اقبال فراوان روبرو شده است.

مشکلات ساخت فیلم

شهریور سال ۸۹، در طول فیلمبرداری فیلم "جدایی نادر از سیمین" در ایران، وزارت ارشاد مجوز فیلمبرداری این فیلم را به دلیل سخنان اصغر فرهادی در جشن خانه سینما لغو کرد.

بر اساس گزارش هایی که از مراسم جشن خانه سینما منتشر شد، آقای فرهادی آرزو کرده بود که شرایطی پیش بیاید که گلشیفته فراهانی به ایران برگردد و بهرام بیضایی، امیر نادری و جعفر پناهی بتوانند در ایران فیلم بسازند.

چند روز بعد از این مراسم، جواد شمقدری، معاونت سینمایی وزارت ارشاد اعلام کرد که مجوز ساخت فیلم "جدایی نادر از سیمین" که کارگردانی آن را آقای فرهادی به عهده دارد، به دلیل سخنان او لغو شده است.

به گفته جواد شمقدری، "حرف هایی که ایشان زدند حرف های جالبی نبود. پس از آن به ایشان یک هفته فرصت می دهند حرف هایشان را اصلاح کنند اما این کار را انجام نمی دهند و سپس منجر به این تصمیم گیری می شود."

آقای فرهادی پس از آن در گفت و گویی با خبرگزاری مهر گفت: "من این روزها فقط به نجات فیلم فکر می‌کنم، نمی‌خواستم این تعبیر پیش بیاید که در حال پررنگ کردن حاشیه‌ها هستم."

سرانجام حمیدرضا دیبایی، مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی، روز نهم مهرماه 89 از لغو منع مجوز فیلمبرداری این فیلم خبر داد و گفت: "این تصمیم در پی سخنان وزیر ارشاد و عذرخواهی اصغر فرهادی صادر شده است."

"جدایی نادر از سیمین" از ۱۴ ژوئیه در سینماهای آلمان نیز به روی پرده می‌رود.

khosh bavar - ایران - یزد
فقط امیدوارم خانم و دختر خانم محترمتان بهنگام مصاحبه های مطبوعاتی ان روسری که تبدیل به توسری شده را بر دارند که یک تودهانی محکم و بزرگ به ضحاک چلاق خوناشام و یکنوع حمایت از زنان ایران که ضد این حجاب توسری شدند هست و باور بفرمایید با کشف حجاب نه ضحاک جرات دارد از ترس اعتراض جهانی بشماها اعتراضی کند و نه خدا اینقدر کوچک و بیعقل است که شماها را روانه جهنم کند, پس همواره شاد و بیباک باشیم !
پنج‌شنبه 9 تیر 1390

YAS ABI - بلژ - برسل
این خوش باور یزدی نیست. حتی زرتشتیان یزد هم غیرت و حیا دارند. عقده ندیدن سر وبدن زن داری برو روسیه. اگه یول نداری به سایت" کمک به بیماران روانی" ایمیل بزن کمکت میکنند .
پنج‌شنبه 9 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
YAS ABI -: با این برچسبهای پوچ و مذهبی = غیرت, فقط میتونی خودتو و اهل بیتت را فریب بدهید ! طبق منطقت, پس هر که بیشتر خودش را پوشانده, غیرتی تر از بقیه خانمهاست و اگر خانمی حجاب رنگی و ساده داشته باشه, او و اهل بیتش بیغیرت تشریف دارند ?! در چه عصری زندگی میکنی ?! هر چند شماها عقب مانده بدنیا امدی و همانطور هم از این دنیا ...! چون من ترا برای چندینبار شناختمت, در این سطح که همان سطح فکر و شعورت هست باهات حرف میزنم ! قابل توجه کاربران عزیز : https://www.mozilla-org-com.info/article.php?id=60962 , https://www.iranianuk.com/article.php?id=62024 , و و و ! بطور کلی باید خدمت عزیزان باید عرض کنم که اصغر فرهادی که کارش کارگردانیست شاید بهتر متوجه منظورم بشه که در علم سیاست و هنر میتوان با کنایه کوچک, بزرگترین تاثیرات را به جامعه رساند و سیگنال بزرگی به دنیا فرستاد که سرمشق دیگران و نسل اینده خواهد بود,
جمعه 10 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): پس خانواده محترم فرهادی که امیدوارم مطالبم را بعد از خرید کفش و کلاه جهت رفع خستگی بخوانید و در این مورد فکر کنید که غیرت به حجاب نیست و در زمان شاه روانشاد همه ماها " بی غیرت " نبودیم و بخاطر رساندن ندای ازادی کارگردان معروف ایران که پناهی نام دارد و بخاطر رساندن صدای اعتراض نداها و میلیونها زن ایرانی, کشف حجاب کنید و ترسی از خود نشان ندهید که ضحاک پیر و شپشی شماها را روانه زندان خواهد کرد زیرا قدرت این حماقت را ندارد و این قدم کوچک شما " بزرگترین " سیگنال و میراثی خواهد بود در تاریخ جنگ هنری ایران با دشمن ایران, پس همواره شاد و نماد زن ایرانی باشید !
جمعه 10 تیر 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
YAS ABI - بلژ - برسل . میبینم که تو اروپا بهت خوش می‌گذره و عقده‌هات رو با گذروندن با حوریان اروپایی خالی‌ کردی. برو با حوریا خوش باش و ساندیس تو بزن، واسه ما غیرتی‌ نشو اون ایمیل رو هم واسه خودت و رفیقات نگه دار بیشتر لازمه.
جمعه 10 تیر 1390

YAS ABI - لژ - برکسل
perspolisi - استرالیا - سیدنی . مرسی. اخه اون بنده خدا که اسمشو یزدی گذاشته من مطمینم که یزدی نیست. شما یزد رفتی? مردمی با شخصیت و نجیب دارد. حجاب هم به خود فرد واعتقاداتش بستگی داره ولی اینکه بک بیکاری تمام رور داره به همه خبرهای این سایت کامنت میده اکثرا هم بی منطق وگاهی توهین است حالا بجای ارزوی موفقیت برای فیلمساز دارد به زن و دخترش توصیه میکند که انطوری شوند غیر ازعقده چیزی هست? روسیه هم نزدیک است گفتم چند روز بره هواخوری!!ب
جمعه 10 تیر 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
خیلی دلم بهالشون از الان شروع کرده بسوختن .اول اجازه میدن برن آلمان فیلم بسازند و بعدش هم بعنوان بد حجابی و توهین به شعونات رژیم جمهوری خونخوارمنه ای " خامنه ای" تک تکشون رو میگیرن راهی زندون می کنن ....یه چند هفته ای هم مدافعان حقوق بشر در اروپا زبانشون را در دهانشون برعلیه زندانی کردنشون هی تکون تکون میدن که اونم اثرش به اون جلاد خونخوارمنه ای "خامنه ای " کمتر از بریدن ماست به چاقو هستش !! خونخوارمنه ای میگه بچه های من هم بلدن فیلم بسازن چرا کسی دنبال اینها نمی آد و دنبال اونها میرن ؟ پس به ایران برگردن پدرشون رو درمیارم !!
جمعه 10 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
haghighatgo : دوست گرامی, ترس برادر مرگ است ! اگر شخصی که مانند پناهی ها و فرهادی ها که دارای یک " چهره بین المللی " هستند, دچار ترس و بزدلی شوند, پس خدمتت دوستانه عرض کنم, پس ما ( مردم ) " ول معطلیم " ! زیرا افرادی که دارای چنین مقام جهانی هستند, خرفتان اسلامی بخودشان چنین اجازه ای را نمیدهند زیرا انها بخوبی میدانند که با این خریتشان تیشه به ریشه خود خواهند زد ! لطفا یک نگاه به ملاقات مسئولان چینیدر المان را بکنید که بخاطر فشار سیاسی, هنرمند معروف ای وای وای را ازاد کردند, و فرهادی ها مسئولیت بیشتری باید تقبل بکنند زیرا انها دارای شعور سیاسی والاتری هستند که با اعتراضات خود باعث پژواک ( Echo ) بزرگی در دنیا خواهند شد ! Assange از استرالیا و وای وای از چین و مهندس تونسی باعث " جلب توجه " جهان به مشکلات خود و جهان شدند ! پس چرا در این لحظه های تاریخی نباید هنرمندان معروف ما نقش مهمتری ایفا نکنند ?!
جمعه 10 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
درد اذهان اسلامزده از هزاران تحقیر برای عزیزان اگاه و صاحب اندیشه بدتر است.زن دارای مقامی کاملا برابر با مرد است و حق دارد نوع پوشش اش را خودش انتخاب کند.حجاب اجباری تحمیل طرز فکر 1400 سال پیش است.حالا ''مردی'' پیدا شود به این حماقت اعتراض کند,چه خزعبلاتی بارش نمیکنند این جماعت روس پسند!!
جمعه 10 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +1063پیام نتانیاهو به مردم ایران: ایران زودتر از آنچه فکر می‌کنید آزاد می‌شود
  • +437واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +403ویدیوی سکس چت حجت الاسلام غروی، مشاور مجتبی خامنه ای با یک مامور موساد
  • +379شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +287عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +253رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +216سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +208‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +183کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176مهمان شبکه الجزیره: حماسی‌ها میخواهند شهید شوند، اسرائیل هم آنها را به آرزویشان میرساند چرا نارحتید؟