دولت هند لپ تاپهای ۱۰ دلاری عرضه می کند

دولت هند لپ تاپهای 10 دلاری عرضه می کند

دولت هند به زودی نمونه اولیه از لپ‌تاپ 10 دلاری را به نمایش می‌گذارد که امیدبخش فراهم‌سازی فرصت یادگیری بیش‌تر در این کشور است.

 پروژه لپ‌تاپ 10 دلاری محصول همکاری میان موسساتی از جمله موسسه فن‌آوری ولور، موسسه علوم هند و IIT-Madras است.

این پروژه حدود سه سال قبل و در واکنش به ابتکار یک لپ‌تاپ به ازای هر کودک شکل گرفت که نیکولاس نگروپونته برای عرضه لپ‌تاپ‌های 100 دلاری به کودکان دانش‌آموز در کشورهای در حال توسعه بانی آن بوده و قیمت لپ‌تاپ‌های آن اکنون به 200 دلار رسیده است.

در حال حاضر پیش‌بینی شده که لپ‌تاپ 10 دلاری 20 دلار هزینه داشته باشد اما وزیر آموزش عالی هند امیدوار است این قیمت با تولید انبوه پایین برود.

بر اساس این گزارش، لپ‌تاپ 10 دلاری دارای امکاناتی مانند دو گیگابایت حافظه، وای فای، اترنت ثابت و حافظه قابل توسعه خواهد بود و تنها دو وات برق مصرف می‌کند.

delmorde - سوئد - یوتوبوری
خیلی جالبه امیدوارم هرچه زودتر به ایران بیاد اما افراد سود جو قیمت انرا تا ده یا بیشتر بالا نبرند که متاسفانه امیدی بیهوده است زیرا از زمانی که این حکومت نحس روی کار امد همه سران و فک فامیلها و دوست و اشنایانشان افتادند به تجارت و چاپیدن مردم. که ننگ و نفرین و تف بر انها.مرگ بر اخوند و فک و فامیلهایشان و دوستانشان.مغز انها بوی توالت میدهد.
جمعه 6 خرداد 1390

eshghe_london - ایران - تهران
هند هم شده چین دوم. انقدر جمعیت توش زیاده که نگو . حالا چقدر از این لپ تاپ ها می خحواد تولید کنه ؟؟؟؟. فکر کنم لپ تاپاشو باز کنی ها یه کارگر افغانی می بینی توش که با تمام وجودش داره اون تو بیل می زنه!!!!!!!!. ولی ما ایرانیا از این کارا بلد نیستیم که حداقل از این کارا کنیم!!!!!!!
جمعه 6 خرداد 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
هند علیرغم فقری که در کشورش حکمفرماست از لحاظ دانش نرم افزاری کشور فقیری نیست. حداقل از ایران که از لحاظ فرهنگی-سیاسی-مذهبی و ارتباطات بایکوت شده ، مدرن تره. چه اشکالی داره اگر برای رفاه حال ملت لپ تاپ 10 دلالری بیرون بده. ایران یک سیم کارت 10 تومانی می خریم عوضش ماهیانه 100 هزار تومان باید پیاده شیم.
جمعه 6 خرداد 1390

Ezhaq - ایران - تهران
درود بر علم زنده باد آزاد اندیشی در حال حاضر در ایران باید آفتابه برای بیت رهبری درست کنیم.
جمعه 6 خرداد 1390

8888016400 - هنروستان - ناسیک
امسال مدرسه ای برای بچه ها پیدا کردم که توش تنبیه قدغن شده و علاوه بر تدریس زبان هندی و ماراتی و انگلیسی ، شنا و اسب سواری هم داره و بچه ها تکالیفشونو تو مدرسه انجام میدن .
شنبه 7 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
بسیار ایده جالبی است که بچه ها و بزرگ سالان هندی رو روزها و شب ها مشغول می کنند میشوننشون جلوی لپ تاپ های 10 دلاری و باهاش خیابون ها رو خلوت می کنن و دولت هند هم خیالش راحت میشه که کنارخیابونهاش روده شون رو خالی نمی کنن و جیب کسی رو نمی زنن و توریست های خارجی رو هم راحت به حال خودشان می گذارند !! البته نفع اصلی رو از این لپ تاپ ها سازمان های جاسوسی "سیاسی و فرهنگی و علمی" کشورهای غربی میبرن که کلی در این تولید لپ تاپ های ارزون سرمایه گذاری کردن و هر لحظه به لحظه اطلاعات ذخیره شده در لاپ تاپ ها رو از طریق ماهواره می مکند و کنترل می کنند !!!...!!!!
شنبه 7 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.