فرمانده ناتو: القاعده هنوز در افغانستان فعال است


فرمانده ناتو: القاعده هنوز در افغانستان فعال است

یک فرمانده ارشد نیروهای ناتو در افغانستان گفته است مدارک آنها نشان می دهد که هنوز حدود صد نفر از اعضای شبکه القاعده در افغانستان حضور داشته و با طالبان همکاری دارند.

ژنرال دیوید رودریگرز، فرمانده نیروهای مشترک ناتو در افغانستان می گوید، این افراد منابع مالی و امکانات فنی در اختیار طالبان قرار می دهند.

این نخستین اظهارات مقام ارشد ناتو در مورد همکاری میان القاعده و طالبان، پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده است.

گزارشهای اخیر تا قبل از کشته شدن اسامه بن لادن حاکی از این بود که حضور القاعده در افغانستان در حال کمرنگ شدن است و طالبان برنامه های خود را به تنهایی دنبال می کنند.

اما اظهارات اخیر این فرمانده ناتو نشان می دهد که گزارشهایی اخیر مبنی بر کمرنگ شدن فعالیت القاعده در افغانستان دقیق نبوده است.

ژنرال رودریگرز روز دوشنبه شانزدهم می در یک کنفرانس خبری گفت: "ما فکر می کنیم که هنوز حدود صد تن از افراد القاعده در افغانستان فعال هستند. فعالیت این افراد شامل برنامه هایی می شود که کمک می کند منابع و امکانات فنی در اختیار طالبان قرار گیرد."

او افزود: "برای ما آسان است که جنگجویان خارجی را شناسایی کنیم، اما آنها (القاعده و طالبان) با هم کار می کنند، چون همکاری آنها با یکدیگر می تواند برای برنامه هایشان موثر باشد. به همین دلیل در سطوح مختلف با هم همکاری دارند."

همزمان با این، ژنرال مایکل جکروس، معاون بخش برنامه ریزی فرماندهی مشترک ناتو می گوید که براساس برآوردهای آنان، هفتاد درصد خشونتها در افغانستان در چهار ولایت جنوبی و شرقی افغانستان متمرکز است.

به گفته ژنرال جکروس، ولایات قندهار، هلمند در جنوب و ولایات خوست و کنر در شرق بیشتر از دیگر مناطق افغانستان نا امن هستند.

افغانستان در حال آماده شدن برای تحویل گرفتن مسئولیت های امنیتی از نیروهای خارجی است.

قرار است این نیروها تا سال ٢٠١٤ میلادی افغانستان را ترک کنند و پیش از آن، نیروهای افغان باید توانایی لازم برای تامین امنیت سراسر این کشور را بدست آورده باشند.

در نخستین مرحله از این برنامه، قرار است مسئولیت امنیتی هفت منطقه افغانستان از نیروهای خارجی به نیروهای افغان منتقل شود.

شهر قندهار و همچنین شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند نیز جز هفت منطقه ای است که قرار است تا یکماه دیگر مسئولیت تامین امنیت آن را نیروهای افغان به عهده بگیرند.

khosh bavar - ایران - یزد
منظورش صدهزار نفر بود, اشتباه چاپی بود, از کاربران معذوریم !
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
تا زمانیکه رژیم آخوندی.سرنگون نشود.4 پاه پاسداران و قدس نابود نشود.چاههای نفت ایران خشک نشود.تروریستهای.القاعده.طالبان.فلسطینی.لبنانی.وجود دارند و در منطقه خاورمیانه از آسایش و امنیت خبری نیست .پس دیگه منتظر چی هستید همگی کشورهای آزادیخواه برخیزید خاکی. گلی.کوفتی. به سر خود بریزید
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
تا ولایت وقیح اسـ... هست القاعده هم هست.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
من اجازه نمیدم حکومت عوض شه.قبلا گفتم باید رهبر عوض شه.من 10سال زندان بودم تاشاه بره.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
قبل از عنقلاب 57 کسی نمی دانست عملیات انتحاری چیست/اخیرا یک کودک که موفق نشده بود خود و دیگران را منفجر کند دربرابر پرسش پلیس که چرا می خواست این عمل را انجام دهد گفت///اخر به من گفته بودند طبق قران اگر با این عمل شهید شوی و کافران را بکشی همه فکر میکنند تو مرده ای ولی زنده خواهی بود و نعمات بهشت!!دقیقا طبق مندرجات کتاب دینیشان//بالا بروید پائین بیائید حقیقت و حقیقت تلخ!!!!!
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
میدانید چرا القاعده هنوز در افغانستان هست و بیرون نرفته؟ چون عادت ماهیانه ان تمام نشده. یک مقدار صبر کنید قاعده بودن این هم تمام میشه بعد خودش بیرون میره. خاطر تان هست ان مردک چوپان گلبدین حکمتیار. این مردک چوپان بود.گوسفند میچراند و بعد رمه دار شد . بعد فکر کرد هر چوپانی میتواند پیغمبر و نبی شود . هوس نبوت و هدایت کرد. مدتها در ایران حسابی چرید و فربه شد. خلاصه شد نبی افغانها. با قدرت گرفتن چنان بلائی بروزگار مردم افغان اورد که روی چنگیز مغول را سفبد کرد. بیچاره افغانها لااقل 40 سال در حال جنگ با این قوم وحشی هستند
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد