نامه تهیه کنندگان سینما: تهدید بی فایده است


نامه تهیه کنندگان سینما: تهدید بی فایده است




شورای عالی تهیه‌کنندگان با انتشار نامه ای سرگشاده به تصمیم معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای ایجاد تشکل دولتی تهیه کنندگان اعتراض کرد.شورای عالی تهیه کنندگان بزرگترین تشکل صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران که عضو خانه سینماست، تلاش معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای ایجاد تشکل های صنفی را دخالت آشکار دولت در امور صنوف دانسته و اعلام کرد با تهدید و ارعاب دولتی به تشکل واحد نخواهیم رسید.در بند نخست این نامه با اشاره به جلسه دوازدهم آبان ماه در ساختمان وزارت ارشاد به مدیریت علیرضا سجادپور، مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی(ممیزی فیلم) با موضوعیت تعیین هیئتی جهت نگارش پیش نویس اساسنامه پیشنهادی برگزار شد و علیرغم مخالفت اعضای شورای عالی تهیه کنندگان با دولتی شدن صنوف افزوده است شرکت کنندگان این نشست بعدتر نام هیئت موسس را به خود دادند. شورای عالی تهیه کنندگان این اقدام را « تغییر ماهیتی که با مباحث مطروحه در آن جلسه تضاد آشکار داشت.»شورای عالی تهیه کنندگان سپس ماهیت اساسنامه دولتی را به پرسش گرفته که: «تا چه اندازه شمولیت همه گرایش‌های تهیه کنندگی را دارد، برای عموم تهیه‌کنندگان سینمای ایران در ابهام قرار دارد. بدیهی است اساسنامه‌ای که کم و کیف آن برای آحاد صنفی این فعالیت تا این لحظه شفاف نشده نمی‌تواند در یک نشست، در معرض قضاوت و اخذ رای عموم تهیه‌کنندگان قرار گیرد.»شورای عالی سینما تبعیض آشکار میان صنوف مختلف از سوی مدیریت دولتی سینما را به نقد کشیده و افزوده است: «تلاش مجدانه مدیریت دولتی سینما برای تاسیس شتابزده این صنف و حمایت همه جانبه از آن در حالی که با انواع دیگر تشکل‌های صنفی با سردی و کم اعتنایی برخورد می‌کند، جای تعجب و سئوال بسیار ایجاد کرده است و زمانی این شبهه تقویت می‌شود که تعدادی از تهیه‌کنندگان گزینش شده برای تشکیل این صنف، جهت مشروعیت بخشی به این جریان لحن تهدید اتخاذ کرده و همکاران خود را به غیر قانونی‌ترین شکل ممکن به ممنوع الکار، تعطیلی دفاتر و ابطال مجوزهایشان تهدید می‌نمایند.» شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران در واپسین بند نامه سرگشاده خود با تاکید مجدد بر عضویت در خانه سینما و نادرست دانستن انتصابات دولتی افزوده اند: «اگر صنفی به ذات مشروعیت و جایگاه واقعی (و نه انتصابی) داشته باشد و روند تشکیل و طی مراحل قانونی آن مبتنی بر فرایندهای مرسوم صنف سینمایی باشد، نیازمند این لحن تهدیدآمیز نیست.»یکی از فعالان تشکل مستقل شورای عالی تهیه کنندگان سینما تلاش معاونت سینمایی برای ایجاد تشکل دولتی صنوف را با اقدامات آندره ژدانف، وزیر فرهنگ استالین مقایسه کرده و نوشته است: «ژدانف نیز با شعار کمک دولت به زحمتکشان سینما برای ایجاد اتحادیه باعث دولتی شدن کامل سینمای شوروی و بیکارکردن نیروهای خلاقه این صنعت شد، و سینمای شوروی به چنان افتی گرفتار آمد که دیگر هرگز  نتوانست کمر راست کند.» 

khosh bavar - ایران - یزد
سرمایه ها و شرکتهای دولتی محکوم به ورشکستی هستند زیرا تحت شرایط بسیار سخت و خشک قوانین " دولتی " هستند که این قوانین در دنیای سرمایه داری " انعطافپذیر " نیستند مانند شرکتهای صنعتی بلوک شرق که توان قد اعلم کردن در مقابل بازار جهانی را نداشتند و ورشکست شدند ! دولت فقط میتواند بعنوان پشتوانه مالی سهم های کارخانه ها را داشته باشد. بعنوان مثال: چین که متوجه این موضوع شده و با " دوراندیشی " در حال تبدیل کردن شرکتهای دولتی به شرکتهای سرمایه داری "شخصی " است !? و در اینجا " حرف " از هنر و هنرپروازی است که به فکر و اندیشه " ازاد " احتیاج دارد که باید " جلوتر " از رویای مردم و قوانین سفت و سخت جامعه باشد ! جان کلام اینکه, رابطه هنر و مذهب مانند اب و اتش میباشد °!°
پنج‌شنبه 16 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
در دوران اصلاحات آنقدر بی بند و باری و فساد در سینما و جامعه رواج یافت که حالا حالا باید ما گند اون دوران جمع کنیم.حکایت عشق‌های قبل از ازدواج، و روابط دختر و پسر ،خلوت با نامحرم، که در اون دوران در اکثر این فیلمها مشروع جلوه داده میشد تنها گوشه ای از این ابتذال است.ناسلامتی ما در یک مملکت اسلامی زندگی میکنیم.
پنج‌شنبه 16 دی 1389

DADA_ST - هلند - آمستردام
یک کلام از زبان مادر عروس . دختر عاشق رهبر حتما باید رو هر مطلبی نظر بعدی ؟ لطف کنین تو حیطه سوادتون نظر بدین آخه تو چی‌ از هنر میدونی‌ ؟
پنج‌شنبه 16 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
باید همه مردم ایران از تمام امکانات اجتماعی وفرهنگی وسیاسی حق یک سان داشته باشند
پنج‌شنبه 16 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
گل دختر عاشق رهبر ..ایران اهواز ،. اگر میدونستی خلوت کردن دل دادن قلوه گرفتن با نامحرم قبل از ازدواج چه لذّتی داره !! هیچ وقت اعتراض نمی کردی ، زندگی را به خودت حرام نکن . از لحظه لحظه های زنده بودن ات استفاده کن بدبخت !!!!  
پنج‌شنبه 16 دی 1389

Neda02 - کانادا - اتاوا
... دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز مطمئنم تو تا به حال هیچ جای دنیا رو ندیدی. همینه که این‌قدر فکرت بسته‌ است. عشق بین دو جنس مخالف نیاز فطری انسانه. که بسیار زیباست ولی این رژیم سعی کرده این احساس طبیعی را زشت و گناه‌آلود جلوه بده. محصول این کار هم یک جامعه نامتعادل و بیماره که خبرها جنایت‌هایی که درش اتفاق می‌افته هر روز شنیده می‌شه. چشم امثال شما روشن. بعدشم، مگه کشورهای دیگه مسلمان نیستند؟ کجا این‌قدر سانسور وجود داره؟ به جز ایران، افعانستان، پاکستان، سومالی و .. که تاره عرب هم نیستند و سنگ اسلام را بیش‌تر به سینه می‌زنن، کجا این‌قدر مشکل وجود داره؟ تو عراق هم شیعیان مورد حمایت ایران هستند که دارن گند می‌زنن. ...
پنج‌شنبه 16 دی 1389

ehsanusa - ایران - تهران
بدبختانه هنوز در جامعه ما فرهنگ سینما جا نیافتاده است و کارگردانان نمی توانند فیلمهایی بسازند که از محتوا و مفهوم بالایی برخوردار باشد چرا که در صورت جلوه دادن ضعفهای اجتماعی اقتصادی و فرهنگی اجتماع فیلم ساخته شده مجوز نمیگیرد و معمولا فیلمهای بی محتوا و بی سر و ته موفق به دریافت مجوز نمایش میشوند و حتی ممکن است منجر به زندانی شدن و مجازاتهای سنگین برای تهیه کننده و کارگردان باشد پس به این نتیجه می رسیم که شتر سواری دولا دولا نمیشود یا باید از هر لحاظ دست کارگردان و تهیه کننده برای تهیه فیلم آزاد باشد یا در صورت این حد و حدود بهتر است در سینما را تخته کنند و بجای سالن های پر از گناه و وسوسه سینما مسجد و مصلی بسازند تا مردم از صبح تا شب آنجا بنشینند و طلب استغفار کنند تا مرگشان فرا برسد شاید از آتش سهمگین دوزخ نجات پیدا کنند البته می توان بجای سینما مراکز فرهنگی طبق خواسته نظام مانند حوزه علمیه وخانه های عفاف را تاسیس کرد تا لجنزارهای حاصل از حکومت آخوندی کل مملکت را فرا نگیرد .
پنج‌شنبه 16 دی 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز -- نظراتت تهوع آوره!
پنج‌شنبه 16 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
Neda02 - کانادا - اتاوا انسان نیازی نیست همه چی رو ببینه یا دور دنیا رو بگرده که در مورد دنیا نظر بده.من روزی حداقل 5 ساعت توی زمینه های مختلف مطالعه میکنم. حفظ عفت و پارسایی در ارتباط با افراد غیر همجنس، بدون انگیزه‌های غریزی کاری است که باید در روابط دختر و پسر رعایت شود ولی خداوند در قرآن فرموده است که "ما انسان را ضعیف آفریدیم" و ضعف در مورد این مسئله برای هر دو جنس بسیار طبیعی است.من موافق این همه سانسور نیستم ولی واقعا ما یک جورهایی داریم جنگ نرم افزاری میکنیم و شرایط در حال حاضر اینو ایجاب میکنه.
پنج‌شنبه 16 دی 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
. بچه‌های سایت، لطفا به این گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز گیر ندین، خودش آخر روزگاره، ....تو این سایت هم داره جا نماز آب میکشه، زیاد جدیش نگیرین.
جمعه 17 دی 1389

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز . روزی 5 سلعت مطالعه میکنی؟جدی؟کتاب 23 سال علی دشتی رو هم دانلود کن مطالعه کن!
یکشنبه 19 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.