انفجارهای انتحاری در چابهار چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است

انفجارهای انتحاری در چابهار چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است

انفجارهای روز چهارشنبه در شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان روی داده است

منابع خبری در ایران از وقوع انفجارهای انتحاری در استان سیستان و بلوچستان و تلفات ناشی از آن خبر داده اند.

روز چهارشنبه، 24 آذر (15 دسامبر)، منابع خبری در ایران به نقل از مقامات محلی استان سیستان و بلوچستان گزارش کردند که وقوع دو انفجار در شهر چابهار، در جنوب شرق این استان، تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

در گزارش های اولیه، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان وقوع "یک حادثه" در منطقه چابهار را تایید کرد و نوشت که براساس گزارش های رسیده، این انفجار نتیجه یک عملیات تروریستی بوده است.

همین خبرگزاری در گزارش های بعدی محل وقوع انفجار را مسجد امام حسین چابهار گزارش کرد و گفت که در اثر این واقعه، دهها تن از "عزاداران" کشته و زخمی شده اند که قاعدتا اشاره به مراسم عزاداری روز تاسوعاست.

ایرنا در گزارشی که ساعاتی پس از وقوع انفجار مخابره کرد نوشت که علی باطنی، فرماندار چابهار، گفته است که "عامل اصلی اقدام تروریستی" این شهرستان دستگیر شده و افزوده که عملیات بمب گذاری توسط دو نفر انجام شد که یکی از آنان توانست جلیقه انفجاری خود را قبل از رسیدن ماموران منفجر کند اما نفر دیگر دستگیر شد.

وی گفت که آماری از تلفات این حملات در دست نیست.

در همانحال، خبرگزاری فارس به نقل از آقای باطنی، شمار کشته ها و زخمی های انفجارهای روز چهارشنبه را بین بیست و هشت تا پنجاه نفر گزارش کرده و گفته است که عاملان این حملات سه نفر بوده اند که یکی در عملیات انتحاری جان داد، دیگری توسط ماموران امنیتی از پای درآمد و نفر سوم قبل از انجام بمب گذاری، دستگیر شد.

پیشتر، خبرگزاری فارس از قول محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات حمعیت هلال احمر کشور، وقوع دو انفجار در چاربهار را گزارش کرد و نوشت که این انفجارها تلفات انسانی داشته است.

فارس از قول همین مقام هلال احمر نوشته است که از دو یا سه روز گذشته، تهدیداتی در مورد انجام حملات تروریستی صورت گرفته بود و به همین دلیل هم جمعیت هلال احمر در نواحی مختلف استان در حالت آماده باش به سر می برد.

هنوز در مورد مسئول این حملات که در روز تاسوعا، از روزهای مهم عزاداری شیعیان روی داده، گزارشی در دست نیست.

استان سیستان و بلوچستان در سال های اخیر شاهد اقدامات خشونت آمیزی مانند بمب گذاری، حمله به ماموران دولتی، گروگانگیری و در مواردی کشتن گروگان ها بوده که بیشتر این موارد به گروه موسوم به "جندالله" نسبت داده شده است.

جندالله خود را یک سازمان مدافع حقوق سنی های ساکن استان سیستان و بلوچستان معرفی می کند هر چند جمهوری اسلامی و چند کشور دیگر، از جمله ایالات متحده، آن را یک سازمان تروریستی می دانند.

مقامات قضایی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان، در موارد متعدد از بازداشت، محاکمه و اعدام اعضا و افراد مرتبط با جندالله خبر داده و گاه کوتاه مدتی پس از وقوع عملیات خشونت آمیز، گزارش هایی از دستگیری و حتی مجازات عاملان آنها منتشر کرده اند.

در ماه فوریه سال گذشته، مقامات امنیتی جمهوری اسلامی از بازداشت عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه، خبر دادند و در ماه ژوئن سال جاری نیز خبر اعدام او را منتشر کردند.

در آن زمان، مقامات قضایی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان گفتند که این گروه متلاشی و اعضای اصلی آن دستگیر شده و یا خود را تسلیم کرده اند.

در ماه فوریه سال جاری، به نقل از سایت اینترنتی جندالله گزارش شد که این گروه شخصی به نام محمد ظاهر بلوچ را به جانشینی عبدالمالک ریگی انتخاب کرده است.

درپی انتشار خبر اعدام عبدالمالک ریگی، همین سایت اینترنتی با انتشار اطلاعیه ای به نقل از جندالله، تهدید کرد که به عملیات خشونت آمیز علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

choke_bander - امارات - دبی
واقعا چه ادامایه کثیفین که مردم بیگناهو میکشن
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

love-iran - ایران - مشهد
من امروز چابهار بودم خوبه بیرون نرفتم یک ساعت پیش رفتم ببینم چی شده وضعیت قرمزه خاک تو سر دولت بکنن که اینها از 3 روز پیش تهدید کرده بودن و این شهر تنها یک مسجد شیعه داره اما همون رو نتونستن کنترل کنن مرگ بر اخوند مرگ بر امریکا
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

z.e.molla - ایران - ایران
جواب های هویه ببم جان.
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
خدا لعنت کند جندالاه را حزب الاه را سنی را شیعه را و وابستگان به این فرقه ها را. 99% ترورهای جهان از طریق مسلمانها و فرقه هایشان است! بابا کی و کجا خدا گفته یک همچین کارهایی بکنید? با این کارها مردم دنیا چه فکری در باره اسلام و مسلمانها میکنند? اونوقت یک سری ابله میگن مردم دنیا دارن به اسلام رو میارن! با این چیزهایی که مردم جهان از مسلمانها میشنون مگه . تو کلشون خورده که بیان مسلمان بشن.
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
هر جانداری این عمل زشت را محکوم میکند در هر نقطه ای که در این کره زمین باشد ,ولی متاسفانه این جنایت نتیجه جنایتهای خود رژیم است وقتی آخوندا یک نفر را با فجیع ترین شکل اعدام میکنند و آخر به سناریویی تبدیل می شود که هر نادانی می فهمد که این جوان قربانی کینه توزی مذاهب شده ,و درقبال 1 نفر حداقل 30 نفر را رژیم قربانی میکند, بی خیالش این. همه انتحاری و کشته میشوند تا الان شنیده ای یک آخوند کله گنده یا ... آخوندی بدرک واصل ..
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

YAho0DA - امارات - دبی
به امید حملات بیشتر..... نه بمب گذاران ایرانی هستند نه کشته و زخمیان. برن گم شن
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
انقدر به مردم این قسمت زور گفتید تا تروریست سنی بوجود اورید ملایان کثیف ویروس طاعون برای ایران ما/ بی جهت اینها را مقصر ندانید/ 1..ترور در متن دین شماست کشته شدن 700 نفر بدست امامتان . و قانون تهوع اور جهاد..باز ماله بکشید این دین را که جهانی را به اتش کشیده
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

arashfarnod - کانادا - ونکور
بنظر من چیزی به اسم گروه جنداله بصورت مستقل وجود ندارد و این گروه 100 درصد تحت نظارت و کنترل وزارت اطلاعات این حکومت ایران ستیز کار می کند. این رژیم وطن فروش دست به هرکاری می زند تا فکر مردم منحرف بکند.فکر می کنید حکومتی که در مقبره امام هشتم شیعیان در مشهد بمب گذاری می کند ,هراسی از بمب گذاری در مسا جد دیگر را دارد؟ننگن و نفرین بر این رژیم بیگانه پرست.
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

nader46 - انگلیس - لندن
هر که باد بکارد طوفان درو میکند. از صدقه سر اخوندها با اسلام ... که همه جا را قتل گاه کرده اند.
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

reza-rr - کانادا - مونترال
artemis-sw اول اینکه ترور و عملیات انتحاری توسط هر فرقه و دسته ای انجام بشه غیر انسانیه دوم اینکه یکم تاریخ رو بخونی بد نیست نمونش قرون وسطا در اروپا که گروه گروه آدم سوزندن و در هال حاضر کشیشهای کاتولیک چه کار با بچه های معصوم کردن دین یه جایگاهی داره که اگر از اون جایگاهش بیرون بیاد و دسته یه عده آدم سود جو باشه نتیجش این میشه شما مثل اینکه بلد نیستید مودبانه و بدون بی احترامی به کسی نظر بدین
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
ادم روشنفکر و عاقل با تو این حسینیه ها و مساجد نمیزاره. اینهام که رفتند یک مشت ساندیس خور بیش نبودن. بنابراین به درک که کشته شدند
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

Felfel GHermez - جمهوری چک - پراگ
بنده خدا مردمهای بیگناه
پنج‌شنبه 25 آذر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
reza-rr - کانادا - مونترال . اخرین بارت باشد که به کامنت من گیر می دهی تو ازاسلام عزیزت دفاع کن منهم نظر خودم را دارم این دین ...دین تاریخ بشر است من سالهای متمادی تحقیق کرده ام حتی ساتانیسم و پیغمبرش انتون لوی از دینت برترند.
پنج‌شنبه 25 آذر 1389

love-iran - ایران - مشهد
YAho0DA - امارات - دبی نادان امیدوارم مرگ دوستان و نزدیکان ات رو با چشم ات ببینی تا بقهمی داغ دار بودن چقدر سخته مدیر دبیرستان 8 سال پیش بچه تهران بود امروز تو این انفجار کشته شده این ایرانی نیست بدبخت فراری از کشور ...
پنج‌شنبه 25 آذر 1389

neshatjohn - کا نا دا - تو رنتو
متاٌسفانه تک ، تک ما درزندگی روزانه تروریست هستیم بعضی با اسلحه، بعضی با زور بازو وبعض هم با زبان و اندیشه . هر یک از ما به فرا خو ر حا ل و ابزاریکه در اختیار دا ریم دا أم یکی از این ترورها را انجام میدهیم وهرکدام هم توجیح خودمان را داریم . اساساً باید فرهنگ ترور را از مغز بیرون کنیم، و هر کا روحرکت و رفتار را برای خود نمی پسندیم برای دیگران هم روانداریم. پنج شنبه 16 دسامبر
پنج‌شنبه 25 آذر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.