من یکی از یک میلیون مجری انتخابات هستم که حسابی سر کار گذاشته شدیم

من یکی از یک میلیون مجری انتخابات هستم که حسابی سر کار گذاشته شدیم

از سه روز قبل منشی  صندوق های رای گیری را به عنوان کاربر کامپیوتر به ستادهای انتخابات از جمله مناطق مختلف آموزش پرورش فرا خواندند تا برنامه رایانه ای رای گیری انتخاباتی را آموزش دهند در این جلسه توجیهی دو کاربر از هر حوزه انتخاباتی آمده بودند.

و اما روز جمعه 22 خرداد روز حماسه ملت. از ساعت 6 و نیم صبح به حوزه رفتیم. در هر حوزه رای گیری 15 نفر نیروی اجرایی حضور داشتند. به ترتیب رییس صندوق معاون صندوق و  3 منشی دو کاربر کامپیوتر و سه ناظر از فرمانداری و وزارت کشور و شورای نگهبان و نیروی امنیتی حفاظتی صندوق و 4 ناظر 4 کاندیدا که بیشتر از همه ناظر آقای موسوی تا آخرین لحظه شمارش آرا حضور داشت.

ازساعت 7 نا8 صبح نیروهای ستادی تلاش کردند تا کامپیوتر و خط تلفن و اینترنت را وصل کنند و برنامه رای گیری را از حالت آفلاین به آنلاین درآوردند تا در عین حالی که با استفاده از بارکد خوان بارکد کارت ملی وارد کامپیوتر میشد همزمان به صورت دستی هم در فرمهای رایانه ای کدهای ملی وارد میشد و سپس تعرفه نویسها مشخصات فرد رای دهنده را وارد می کرد و در شناستامه مهر زده میشد و تعرفه ریاست جمهوری به فرد داده میشد.

صندوق ها نخست توسط این اعضا بازدید شد که خالی است و در آن را به ترتیب رییس صندوق و سپس سه ناظر دولتی پلمپ کردند.

آنچه که جالب بود اینکه مردم از 5/7 صبح صف کشیده بودند تا رای خود را به صندوق بیاندازند.از ساعت 8 که کار رای گیری شروع شد تا ساعت 10 برای350  تفر    تعرفه صادر شد و رای گیری برای آنان به دوصورت دستی و کامپیوتری صورت می گرفت. مجریان صندوق یک لحظه استراحت نکردند تا بتواتتد این حماسه ملی را سریعنر ثبت کنند و مردم کمتر درصف بمانند.

 صف بسیار طولاتی بود و صحنه هایی از حضور مردم دیده می شد که هرکس را بسیار متاثر می کرد. تعرفه بیش از 20 نفر را خودم نوشتم که متولد 1305 تا 1311 بودند به زحمت راه می رفتند و من شرمنده از این همه انتظار آتها در این صف طولانی.مردی نشسته بر ویلچر که ظاهرا سکته کرده بود و به زحمت صحبت می کرد پسرش او را همراهی می کرد. خارج از صف او را پذیرفتم و برایش تعرفه ریاست جمهوری را صادر کردم  پسرش میخواست برایش رای را بنویسد اما اوقبول نکرد و با دستان خودش رایش را توشت.

اما اتفاقات قابل نوجهی که افتاد: ساعت 10 خبر دادند که صف ها بسیار طولانی است صف حسینیه ارشاد به یک کیلومتر رسیده فورا از وزارت کشور دستور رسید که رای گیری کامپیوتری را جمع کنید برخی از اعضا اجرایی مخالف بودند و می گفتند این دقیقترین راه جمع آوری آراست و تا ساعت ده و نیم علیرغم مخالفت ناظرین به رای گیری کامپیوتری ادامه دادیم. ناظر شورای نگهبان آمد و با دسنور گفت همین حالا به ما دستور رسیده رای گیری کامپیوتری را جمع کنید. گفنیم بگویید این تنها راه چک کردن دقیق  تعداد تعرفه ها با تعداد آرا است.بدون توجه به اصرار کاربران دستگاه کامپیوتر جمع آوری شد. و رای گیری به صورت دستی ادامه داشت.

ساعت 12 شب حوزه بسته شد و شمارش آرا توسط اعضا اجرایی صورت گرفت.

ایتجا حوزه ای بود که هیچگاه بیش از 1200 رای نداشته است اما امروز3237 رای به صتدوق ریخته شده بود و رایی که برای انتخابات خبرگان ریخته شده بود تنها 660 رای بود که 145 نا باطله داشت و255 رای به آقای علوی و 230 رای آقای تسخیری

اما آرای ریاست جمهوری در این حوزه که شامل دو صندوق میشد رویهم  از مجموع 3237 رای ماخوذه 2605 رای به میر حسین موسوی  443 رای احمدی نژاد 100رای کروبی و63 رای رضایی بود و 26 رای باطله بود.

پس از نوشتن 7 نسخه صورتجلسه که به ترتیب یکی در صندوق انداخته میشد و 2 تا به هیئت اجرایی وزارت کشور مستقر در ستاد اصلی باید تحویل داده میشد و به رییس صندوق و ناظر شورای نگهبان و تاظر فرمانداری هم هرکدام یک نسخه از فرم 22 تحویل داده شد که  همه این صورتجلسه ها باید به امضای تمامی اعضای اجرایی و ناظر بر صندوق می رسید.رای شمارش شده به صورت بسته های 100 نایی دسته یندی شد و با تعرفه های باقیمانده و خالی و مهرهای شورای نگهبان و نظارت و ریاست جمهوری همه باید در صندوق گذاشته و مجددا بوسیله رییس صندق و ناظرین پلمب میشد و شماره پلمبها هم در صورتجلسه فرم 22 قید میشد.

ناظر وزارت کشور پس از پایان شمارش از کاربران خواست تا فرم 22 را به صورت اینترنتی وارد سایت وزارت کشور کنند که علیرغم تلاش کاربران به علت شلوغی خطوط اینترنت تا ساعت 2صبح 23خرداد نتوانستیم فرم 22 را وارد سایت وزارت کشور کنیم.به علت خستگی اعضا اجرایی که 14 ساعت تلاش بی وقفه برای ثبت آرا کرده بودند ساعت 2و نیم صبح کلیه اعضا اجرایی و ناظرین به همراه صتدوقها به سایت منطقه واقع در آموزش پرورش رفتیم که صتدوقها را تحویل دهیم.

نکات جالب در این رای گیری این است که یکی از اعضا اجرایی که طرفدار و حامیان منطقه 17احمدی نژاد بود و ازحضور گسنرده مردم شکست خود را پیش بینی میکرد و می گفت خوبه هر وقت مردم لج می کنند حضورشون گسترده تر میشه.ساعت 12و نیم با موبایل به او خبر دادند که آرا شمارش شده و از 33 میلیون رای 22 میلون احمدی نژاد رای آورده. از تعجب خشکمان زد گفتیم هیچ صندوقی هتوز شمارش آرا تموم نشده مگه میشه ؟

با تماس به  دوستان اجرایی در صندوقهای دیگر این خبرها را تا ساعت 3 صبح دریافت کردم. سلسبیل در تهران از حدود 5 هزار رای 4هزار موسوی حصارک کرج از 1800 رای 1400 موسوی از صندوقی در تازی آباد از حدود 4هزار رای احمدی نژاد دو برابر بیش از موسوی رای داشته در یک منطقه محروم خرمشهر از 800 رای 600 احمدی تژاد و 150 موسوی از حوزه ای در شهرک ولیعصر شیراز از 1700 رای 1040رای احمدی تژاد و 650رای موسوی.جالب این بود که هیچکدام به اینترنت وصل نشده بودند و هیچکدام زودتر از ساعت 3 صبح شنبه صندوقها را تحویل نداده بودند.در صورتیکه تلویزیون از ساعت 1بامداد ارقام 10 میلیونی را اطلاعرسانی می کرد.

اما آنچه که در ساعت 11 صبح یکشنبه24 خرداد در آموزش پرورش یکی از مناطق تهران مشاهده کردم مرا از چگونگی این آمار ساختگی آگاه و راز این تقلب را برایم برملا ساخت. ساعت 10 و نیم صبح یکشنبه 24 خرداد بناگاه چند سرباز آمدند و در آموزش پرورش را بستند گفتم چه خبر شده جواب ندادند دیدم وانتی را آوردند و در کنار سالن بزرگ آموزش پرورش قرار دادند درون سالن را که نگاه کردم از تعجب خشکم زد نمام صندوق هایی را که ما دو و نیم بامداد شنبه در اینجا تحویل داده بودیم و قرار بود به وزارت کشور برده شود همانجا بود پلمب شده و دست نخورده یعنی اصلا باز نشده بود. سرباز گفت داریم رایها را می بریم. آشفته به ساختمان وارد شدم مسئول ستاد انتخابات را دیدم گفننم خسته نباشید این سربازها دارن تازه امروز صندوق های رای را می برند مگر قرار نبود این صندوق ها به وزارت کشور برده و رایها جمع آوری شود. گفت نه نیاز نبود همون فرم 22 که کامپیوتری وارد کردید برای وزارت کشور کافیست و دیگر نیازی به باز کردن صندوقها نیست. گفنم پس این رایها را میخواهنذ چکار کتند گفت دپو کنند گفتم دپو؟ گفت نه برای 6 ماه رایها در جایی برده و محافظت می شود.

احساس سرخوردگی شرمندگی از ملتی که 14ساعت سرپاایستاده بودند و خودم که واقعا سرکار بودم وقتی قرار تبود حتی زحمت بازکردن صندوقها  را به خود دهید و از برگه های رای وحشت داشتید چه زیبا بود که از همون اول می گفتید انتخاباتی برگزار نمی کنیم ودیگر نیازی به ارائه آمار دروغ نبود جالب است وزارت کشور حتی جرات  تقلب  و دستکاری در آرا ی مردم را تیز نداشت و از دیدن صفوف رای گیران و نتایج وحشت داشت. 

منبع : سایت سکولاریسم نو

es_amini - آمریکا - لافایت
بابا کوتاه بیایید دیگه.....چرا فقط تو تهران و ارومیه و زاهدان ناامنیه؟ بقیه شهرها چی؟ اتفاقا تو این شهرها هم رای موسوی بیشتر بوده......... اگه رایها درست بود چی؟ چرا کسی به این سوال جواب نمیده؟ اگه رایها درست بود چی؟ کی جواب خون جوونها رو میده؟ چه کسی مسول این خونهاست؟ چه کسی مسول خسارتهاست؟ کی مسول مردمیه که به بازی گرفته شدن.... به خصوص مرده های سیاسی مثل رفسنجانی و خاتمی که از خون مردم ایران برا قدرت طلبی شون استفاده می کنند؟ من که میگم اگه رایها دروغ بود اصلا از ایران بیزار می شم و هیچوقت نه تو رایگیری شرکت می کنم و همه جا علیه احمدی نژاد حرف میزنم. اگه درست بود چی؟؟؟؟؟
جمعه 29 خرداد 1388

marzi35 - ایران - تبریز
ما سی سال است که سر کاریم.
جمعه 29 خرداد 1388

reza_reza_reza - ایران - قزوین
من ژشتیبان حدود 30 حوزه انتخاباتی بودم که از این تعداد فقط 8 حوزه بصورت آن لاین بودند. البته اکثر این 8 حوزه هم تمام وقت آن لاین نبودند. جالب اینجاست که وقتی ساعت 22 رای گیری تمام شد برای جمع آوری و ارسال فرم 22 حوزه های آف لاین به محل آنها مراجعه کردم که تا ساعت 2 صبح روز بعد این سرکشی ادامه داشت ولی حضور حتی یک نماینده فرماندار در محل حوزه ها که بتونم نام کاربریشو بگیرم و فرم 22 رو ارسال کنم. تازه الان یادشون افتاده و گفتن که تمام کد ملی های افرادی که در شعب آف لاین رای دادن رو براشون ارسال کنیم . بعد از یک هفته!!!!!!!!11
جمعه 29 خرداد 1388

badram - ایران - تهران
ما تا آخرین نفس ایستاده ایم. مردم آگاه ایران دیگر فریب مانورهای سیاسی نظام دیکتاتوری را نخواهند خورد. تا نابودی تفکرات ضد بشری مذهبیون سیاسی به مبارزاتمان ادامه می دهیم.
جمعه 29 خرداد 1388

shabnaz - انگلیس - لندن
در اینکه در انتخابات تقلب شده شکی نیست.حتی اگه اقای موسوی هم بعد بیاد با اقای خامنه ای یکی شه.مردم باید برای گرفتن حقشون در هر ضمینه به اعتراضاتشون ادامه بدن.فدای هم جوانهای کشورم.
جمعه 29 خرداد 1388

pouriya - ایران - رودسر
توجه توجه انگلی نژاد بازیچه ای بیش نیست. یاران هدف حمله های خود را متوجه خامنه ای تازی و کل نظام اشغالگر جمهوری اسلام کنید.
جمعه 29 خرداد 1388

masoud_shastchy - ایران - تهران
اینارو حتما به عنوان تخلف گزارش کنید به ستاد. هر چند که به نظر دست همشون تا آرنج توی کثافته
جمعه 29 خرداد 1388

atila83 - ایران - تهران
این گزارش خیلی ناشیانه تهیه شده و مغرضانه است و نمیتواند به هیچ عنوان مورد استناد قرار بگیرد./
جمعه 29 خرداد 1388

hany - ایران - یزد
es_amini - آمریکا - لافایت اگه درست بود هیچی شما تشریف بیارید ایران در لوای رییس جمهور عزیز دلتون زندگی کنید. شما که انقدر سنگشو به سینه میزنی آمریکا چیکار میکنی.خب بیا ایران...
جمعه 29 خرداد 1388

kooroshe hakhamanesh - ایران - تهران
دولت ضد ایرانی همینه دیگه!!!
جمعه 29 خرداد 1388

siya48 - آلمان - کلن
es_amini - آمریکا - لافایت عزیز جان،من تا این سن نه رای دادم نه خواهم داد،چون این حکومت رو از پایه قبول نکردم،و نخواهم کرد. در حکومتی که شما حتی از کوچکترین حقوق انسانی‌ محروم باشید،به نوبهٔ خودم قبولش نمیکنم.ولی‌ در مورد،انتخابات،اگر حکومت اینقدر به خودش اطمینان داشت که تقلبی صورت نگرفته،و با وجود این همه "خس و خاشاک"که معترض به نتیجهٔ رای خود بودند،نه از طریق قانونی‌ و نه به وسیلهٔ یک نیروی رسمی‌ که در هر کشوری وجود داره به اسم ارتش یا نیروی انتظامی یا هر اسم که وظیفه آن حفظ امنیت یک کشور است،بلکه با آشکار نکردن نتیجهٔ واقعی‌ و سرکوب و کشتار جوانان توسط یک سری لباس شخصی‌ بی‌ بوته،که حتی دستوری از جایی‌ برای کشتار ندارند،باید آشکارا تجدید نظر میکردند.ضمنا این جوانان همان جوانانی هستند که به حمایت از آقای احمدی‌نژاد با سینه‌ سپر کرده شعار"انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست "سر میدادند.حالا هم هیچ چیزی نمیخوان جز حقشون.در ضمن بسیاری از کسانی‌ که مثل من و شاید هم شما،زودتر از بقیه متوجه ناا عدالتی این حکومت سفاک و دیکتاتور شدید و خسته از مبارزه به دلیل تنها بودن،وطن رو رها کرده،ولی‌ حالا متوجه این موضوع شدیم که هیچ یک از ما تنها نیستیم،،،زنده باد ایران،پاینده باد ایرانی.برافراشته باد پرچم پر غرور سه رنگ شیر و خورشید ایران
جمعه 29 خرداد 1388

Punisher - ایران - شیراز
نتیجه ی این انتخابات / یکی از دروغهای شاخداری بود که تا بحال به مردم گفته شده / به گمانم / بشه اینو تو کتاب رکوردهای جهانی ثبت کرد.
جمعه 29 خرداد 1388

Goşa Çay - ایران - قوشاچای
marzi35 - ایران - تبریز تبریز پا شو قیام کن کار کار شماست که تظاهرات همه گیر بشه سرنگونی ملاها نزدیکه
جمعه 29 خرداد 1388

Delta_h - سوئد - گوتنبرگ
جواب(تقاص) خون اونارو هم انشالاه سگ های بسیجی میدن البته صد رحمت به شرف سگ
جمعه 29 خرداد 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده ای رهبر دیوانه آماده ایم آماده
جمعه 29 خرداد 1388

daresh - ایران - تهران
حالا حالاها مونده تا بدونین که چه قدر سر کار بودیم و از این به بعد هم خواهیم بود.
جمعه 29 خرداد 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
es_amini - آمریکا - لافایت متاسفم برایت که زود بند را به آب داده ای غیر از تهران در اصفهان شیراز اهواز تبریز مشهد و ........... اعتراض و سرکوبی بسیار شدیدی در جریانه شما یا ساده اندیشی و از ایران خبر نداری یا کارمند بیکار دولتی با لباس شخصی و در حال تفرقه افکنی!!!!!! هزار و یک دلیل تاکنون برای شکست میمون نژاد و تقلب وجود دارد و اولیش که مخصوص آدمهای باهوشه اینه که پیروزی ابلهی نژاد تازه با 10 میلیون اختلاف توی کتشون نمیره این انتصابات و بهره گیری از ساده دلی مردم بود که فکر می کردند هنوز میزان رای ملت است غافل از اینکه در زمــــــــــــــــــانه جدید میـــــــــــزان تــــــــــقلب است رای رهبر .راستی بهتر فیلم هاله نور میمون را ببینی تا بفهمی چه موجود کثیف خرافه گو و کذابی رییس جمهورته.
جمعه 29 خرداد 1388

parastoo06 - استرالیا - سیدنی
marzi35 - ایران - تبریز ما سی سال است که سر کاریم. ------------------------------------------------- هنوز 20 سال دیگه جا داره، باور نمیکنید!؟
جمعه 29 خرداد 1388

negin135 - اسراپیل - تل اویو
es_amini - آمریکا - لافایت تو بشین ماستتو بخور کاری به کار از خودت بزرگتر نداشته باش عمو
جمعه 29 خرداد 1388

mah1 - ایران - تهران
ایرانین یوکی جان متاسفم دولت پست و دیکتاتور جمهوریه اسلامی هی اذیتت میکنه اینا شرف مرف ندارن. ببین مردم چی میکشن. خدا شرشون رو از سر همه کم کنه.
جمعه 29 خرداد 1388

amishka - اذربایجان - با کو
جناب.امینی از امریکا .تو مثل اینکه از دنیا بیخبری تمام شهرهای ایران مردم دارن اعتراض میکنند مردم حقشونو میخوان .یعنی این همه مردم نمیدونن به کی رای دادن؟؟؟؟ اینم بدون که تمام دنیا علیه احمقی نژاد دارن فحش میدن چون کار دیگه از حرف زدن گذشته
جمعه 29 خرداد 1388

aliran - رسیا - مس
ما کی میخوایم یاد بگیریم بازیچه نشیم........!!!!!!
جمعه 29 خرداد 1388

Larkiden - لوکرامبورگ - لوکزامبورگ
es_amini - آمریکا - لافایت اسماعیل جان اینهمه مردمی که در عکسها و فیلمها میبینی به احمدی نژاد رای ندادند و اینها مشتی هستند نمونه خروار.. اینها برای موسوی سینه چاک نکردند... اینها اومدند شرافتشون رو که این رهبر ‌ذلیل الشان به بازی گرفته رو بازپس بگیرند و در این راه موسوی همراهشون شده.
جمعه 29 خرداد 1388

maniajoon - اتزبش - وین
دوست وینی ادرس کجاست توی سایت نوشته روز یکشنبه لطفا اطلاعات دقیق تر بده مرسی
جمعه 29 خرداد 1388

shnasahand - دوبی - الاهلی
عجیبه که این چند روزه دیدید مردم طول جو سازی شما رو نمیخورند باز خودتونو به خریت زدیدومیخواهید به این ترتیب خاتمی وبقید رو خراب کنید رای بالای مردم ومشارکت حداقل هشتاد درصدیشون فهموند دست شمارو خوندن پس جناب اقای تافایت امریکایی خودتو بیش از این جلو بقیه خراب نکن من مطمینم تو هم یکی از اون لباس شخصیها هستی که بالاخره شناسایی میشی وباید توی دادگاه مردم جواب خرابکاریهاتو بدی اون روز دیر نیست
جمعه 29 خرداد 1388

jojobarfe - ایران - تهران
es_amini - آمریکا - لافایت اگه راست بود من اسمم رو میزارم لبو... این همه مردم که الکی خودشون رونمیزارن سر کار .دیگه به تنگ اومدن .همه این امار های که میدن دروغه محضه . من خودم سر صندوق بودم . موسوئ اول شد ... توکل ارا اول شد . نشستی اون ور دنیا نظر میدی...
جمعه 29 خرداد 1388

طاطا - ایران - ایران
امینی ازآمریکا- دوست عزیز دراین 4 سال که ازریاست جمهوری این مردک حرامزاده میگذره اوضاع ایران ازهرنظر خرابتر شده ازنظر اقتصادی سیاسی فرهنگی روابط بین الملل و........ تورم بیکاری روح وروان مردم ایران رو فرسوده کرده . حالا با وجود تمام این مشکلات چطور ممکنه که احمقی نژاد باز هم با رای بالاتر حتی از سری قبل به ریاست جمهوری رسیده باشه. مردم دراین 4 سال سیاه ترین و تلخ ترین و سخت ترین دوران زندگیشون رو گذروندن. دوست عزیز فشار گرانی وبیکاری بعضی ازخانواده ها رو به خودکشی دسته جمعی وادار کرد. مردم ما راهی رو شروع کردن که به نظرم میرحسین موسوی فقط بهانه ای برای شروع این راه بود. حالا چه تقلب شده باشه چه نشده باشه ( که شکی دروجود تقلب نیست) باید این راه طی بشه . این انتخابات باعث شد اوضاعی فراهم بشه تا مردم بتونن بغض 30 ساله شان رو بشکنن . حالا بدون توجه به سابقه موسوی باید اورا پرچمدار این جنبش بدانیم وهمه باهم یکصدا وهمدل برای ریشه کنی این نظام فاسد بپاخیزیم . این حرکت مردم نشان داد که مردم ما زنده است و مطالباتی دارد حتی اگر میرحسین هم ازخودشان باشد این حرکت مردم این پیام را دارد که هرگاه اراده کنند برپا میخیزند.
جمعه 29 خرداد 1388

hasrat-takey - انگلیس - بریستول
جنگ جنگ قدرت بین خامنه ای و رفسنجانی هست و خامنه ای با بازی کن شماره 10 محمود احمدی نژاد و رفسنجانی با بازی کن شماره 10 میر حسین موسوی در حال بازی سیاست هستن که 2 هیچ به نفع خامنه ای تا دقیقه 45 هست که فعلا در وقت اضافه نیمه اول هست . اولین گل زده در دقیقه 5 بازی توسط محمود هاله نور به دروازه رفسنجانی و ریختن ابروی خانواده رفسنجانی. گل دوم در دقیقه 44:59 توسط پاس خامنه ای به هاله نور و دزدیدن رای ملت و گرفتن حال موسوی . در اعتراض تیم رفسنجانی به گل دوم که به اعتقاد انها در افساید بوده و بدلیل نبود داور بی طرف تیم خامنه ای اعلام امادگی برای رسیدگی و باز بینی فیلم گل دوم رو قبول کرده حالا شما حدس بزنید نتیجه رو
جمعه 29 خرداد 1388

mehdy_pooya - ایران - تهران
من با این خامنه ای بیعت نکردم...خامنه ای بیعت شکست دست مزن! چشم، ببستم دو دست راه مرو! چشم، دو پایم شکست حرف مزن! قطع نمودم سخن نطق مکن! چشم، ببستم دهن هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن خواهش نافهمی انسان مکن لال شوم، کور شوم، کر شوم
جمعه 29 خرداد 1388

parang - سوید - سوندسوال
در این که انتخابات با دو شاخه ای شدن فقط فریب مردم بود شکی نیست.در اینی که همه رو سرکار گذاشتن هم شکی نیست.فقط امیدوارم خون این جوونا پامال نشه.
جمعه 29 خرداد 1388

nasle-symorgh - مالزی - کوالالامپور
واقعا خیلی پست فترتند.......... جوان مردم را می کشن. بعد می گن ما شعلون بی مخیم..... این عکسا رو ببینن............... https://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/06/090618_og_pro_gov_pix.shtml
جمعه 29 خرداد 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
es_amini - آمریکا - لافایت بابا کوتاه بیایید دیگه..... دوست عزیز واقعا ایا فیلم اعتراض مردم حتی سیرجان کوچک را ندیدید؟!یا خود را به ندیدن زدید در همین سایت!!!در ضمن به همین جمله بسنده میکنم ..عزیز اگر ریگی در کفش نداشتند چرا رهبر قانون را زیر پا گذاشت(مگر نه اینکه شورای نگهبان باید به شکایات رسیدگی وبعد از اعلام شورا رهبر تبریک بگوید؟!!)واجازه ندادند همان روز اول ارا شمرده شود؟!! ما را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است!!!!قبول هم میهن؟
جمعه 29 خرداد 1388

rezanl - هلند - امستردام
es_amini - آمریکا - لافایت ببند بابا ! میلیونها در کل کشور شک دارن تو در امریکا نه ؟!
جمعه 29 خرداد 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
توجه توجه توجه توجه توجه توجه: دوستان مقیم استرالیا و کشورهای دیگه: حتما با دستبند سبز بر سر کار و جاهای دیگه حاضر بشید. خبر رسیده که در بعضی از محیط های کاری استرالیایی ها هم برای همدردی با ایرانیان دستبند سبز بستند. اضافه با خودتون داشته باشید که اگر کسی خواست بهش بدید. بذارید مبارزه مون جهانی بشه..
جمعه 29 خرداد 1388

marzi35 - ایران - تبریز
Goşa Çay, - ایران - قوشاچای تا سه‌شنبه تبریز هم با کل ایران همصدا بود. ولی از چهارشنبه شهر خیلی ارامتر شده. من فکر میکنم دلیلش عدم اطلاع‌رسانی است. واقعا خودم هم ناراحتم. میدونم که همه به تبریز چشم دوختن. از تبریزیها هم میخوام غیرتشون رو نشون بدن. اساتید دانشگاه، چهره‌های برجسته و بازاریها میتونن با تحصن یا دادن بیانیه کمک کنن.دانشجوها هم سهم ‌شون معلومه. نمیدونم چرا ساکت موندن!!!!! parastoo06 - استرالیا - سیدنی ولی خدانکنه که ادامه داشته باشه.منظورتون رو هم نفهمیدم!
جمعه 29 خرداد 1388

sasan4 - ایران - تهران
مسئولین محترم سایت لطفاً هیچ کلمه ای از این متن برداشته و نقطه چین نشود تا حق مطلب به جا آورده شود و معنی کامل مطالب به خوبی منعکس گردد،قبلا از شما سپاسگزاری میکنم. دوستان عزیز لطفاً این مقاله را در وب سایتهای در دسترس کپی کنند. کلاه برداری 7روز از انتخابات می گذرد 7 روز دوستداران راستین حق و عدالت در ایران ودر سایر نقاط جهان در غم واندوه ناشی از تقلبی بزرگ روح خود را رنجور و خشمگین می بینند و کسانی که تقلب کرده اند از ما می خواهند که درک و فهممان را مثل سایر مردم فریب خورده ایران به اندازه یک گوسفند پایین آورده ودر مقابل خواسته ایشان مقاومت که نه ، عین گوسفندان بع بع کنیم. امروزدر قرآن خواندم : ساحران با استفلده از طنابها و ریسمانهای خود ، آنها را به شکل مار و اژذها پیش چشم مردم جلوه می دادند و موسی عصای خود را انداخت و جادوی آنها را در هم پیچید ومکرفرعون را ناکام گذاشت. خامنه ای فرعون زمان ما ،مارها حیله های تبلیغاتی صدا و سیما و مردم ساده ما دقیقاًهمان مردم ساده دل زمان فرعونند که مرعوب این مارهای خیالی گشته اند. اولین بار بود که در عمرم خطبه های نماز جمعه را می دیدم تا ببینم این بار چطور فرعون می خواهد مردم را بفریبد(مردم پای تلویزیون را) نمازگزاران دو دسته بودند نمازگزاران دولتی و نمازگزاران ساده و کم هوش و عقل که با کوچکترین نسیم خواسته های فرعون به هر سمتی ذهن کوچک و مشوششان به تلاطم در می آمد، لحظه ای با حرفهای فرعون آرام، لحظه ای متلاطم ، لحظه ای خندان و لحظه ای گریان ، گویا در مهد کودکی هستیم که کودکان با درک کوچک خود بازیچه دست مربیان خود به حالتهای مختلف روحی از خنده تا گریه در می آیند.و چه غمناک بود این وضعیت که چطور کسانی حاضرند برای یک لقمه نان که خداوند بزرگ رسیدن رزق هر کس را تضمین کرده بخواهند از را ه حرام و از دست فرعون بگیرند که خود را بالاتر از خدا در زمین دانسته و رای مردم را نادیده گرفته و از دشمن خد(دروغگو) با کمال وقاحت طرفداری کرده و مسرور از اجرای نقشه کثیف خود از به روی کار آوردن دشمن خدا(دروغگوی ملعون و زشت) سعی در همراهی این گروه سگان ، با خود را دارد تا با روحیه دادن به سگانش فردا روز آنانرا به جان بندگانی از خدا که نمی خواهند دشمن خدا بر آنها حکم براند ، بیاندازد. بی شرمی او تا به حدی رسید که گفت: مردم شما وظیفه خود را به خوبی انجام داده اید و این وظیفه آمدن پای صندوق های رای بود!!؟ یعنی رسالت مردم فقط اینست که بعنوان عروسکهای خیمه شب بازی فقط و فقط برای نمایش آنها جلوی دوربین های رسانه های جهانی و کسب وجهه قانونی با تحریف این مسئله که مردم بخاطر تایید اصل نظام رای داده اند (نه اینکه رایشان ارزش انتخاب داشته باشد) ، جهانیان را اینطور بفریبند که مردم ما، ما را دوست دارند. هر که نمی فهمد و با آنها هم رای است را می گویند مسلمان و هر که را که می فهمد و فریفته آنان نمی شود می گویند کافر است ! پس حال مسلمان حکومتی بودن بهتر است یا آزاده بودن از استعمار مغزی ایشان؟ فرعون می گوید در این انتخابات هیچ تقلبی صورت نگرفته و این بهترین انتخابات در 30 سال اخیر است و نتیجه را برای هزارمین بار تایید کرد و بعنوان فصل الخطابه گفت که این انتخابات جای هیچ شک و شبهه ای ندارد بعد با عوامفریبی می گوید : البته کاندیداهای معترض می توانند به شورای نگهبان اعتراض کنند!!؟ چه اعتراضی وقتی خود که بالاتر از شورای نگهبانی جلوتر نتیجه اعتراضات را گفته ای و خیلی محکم جواب می دهی که هیچ شبهه ای در نتیجه انتخابات نیست. او با تهییج نمازگزاران جیره خوار خدانشناسش راه را برای حمله آنان به مردم معترض باز گذاشت. در آخر او گفت : با سلام و درود به صاحبمان حضرت ولی عصر؟؟؟؟؟؟ آیا این ضلالاً مبینا نیست آیا این گمراهی آشکاری نیست؟ صاحب ما خداست یا ولی عصر ؟ چقدر عوامفریبی و خدانشناسی؟ مسئله لباس شخصی ها هم هیچ جا مطرح نشده و نمی شود و آنان می توانند باز با ارتزاق از پول نفت همین مردم ،آنان را باز کشته و تکه تکه وسلاخی کنند و جسد جوانان این مرز و بوم را حتی به خانواده هایشان برنگردانند، که اینان نمک نشناس ترین و پست ترین مردم جهانند که با هموطن خود برای رضای فرعون و حفظ قدرت فرعون چه ها که نمی کنند؟؟؟. ومن تنها این را می دانم که روزی خدای مهربان من سخت ترین انتقامها را از این دجالان خواهد گرفت. من خدا را دارم آنها چه کسی را دارند ؟فرعون را؟
جمعه 29 خرداد 1388

abtin_beo - ایران - اصفهان
آقای بریستول انگلیس! از اینکه با تمسخر و لودگی مبارزه جانانه فرزندان راستین این ملت را به بازی تشبیه کرده ای متاسفم. می دانم که از دسته شیادی نژادها نیستی ولی با این لودگیت کمتر از آنها هم نیستی. در عوض پیوستن به صفوف این ملت رنجدیده آنطرف آب بی قضا و بلا نشستی و مسخره می کنی؟ در عوض پیوستن به اعتراضات و تظاهرات خواهران و برادران دلیر ایرانی خارج از کشور این نهضت جدید آزادی را به تمسخر می گیری؟ یعنی قلب شکافته این جوان رعنا را ندیدی ؟ ایا کسی برای بازی زندگی خود را به کارد و قمه و ساطور می دهد؟ متاسفم!متاسفم!
یکشنبه 31 خرداد 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.