شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴ ژوئن ۲۰۰۸
آیت الله خمینی : او [دکتر مصدق] مسلم نبود ،
طولی نکشید سیلی را خورد، اگر مانده بود سیلی بر اسلام میزد!
دیدگاه امام خمینی درباره مبارزات آیت الله کاشانی با استعمار خارجی و استبداد داخلی
تاریخ درس های فراوانی برای نسل های بشر ذخیره کرده است که هر کدام از آنها می توانند پشتوانه ای نیرومند برای تحول و تحرک به وجود آورند و راه روشن « حق » را از بیراهه های مختلف « باطل » جدا کنند و بینش و بصیرتی بیافرینند که در پرتو آن طی مراحل رشد و کمال و صعود به قلل عزت و قدرت تسهیل گردد. این بینش ها و آگاهی ها هم دارای جلوه های اعتقادی و معنوی هم ابعاد فکری و فرهنگی و هم جنبه های اجتماعی و سیاسی می باشند و همه این بینش ها در تمام ابعاد جهت نیل به حیات برتر و سالم و پویا و تامین سلامت و سعادت برای انسان ها لازم و ضروری می باشند. از جمله مقاطع تاریخی که در دل خود درس و پیام های فراوان ذخیره ساخته و برای نسل امروز و فردا راهگشا می باشد تاریخ معاصر ایران است و از جمله حرکت ها و مبارزاتی که از مردان بزرگ در این مقطع به ثبت رسیده است قیام و مجاهدات عالم نستوه آیت الله کاشانی است . آیت الله کاشانی دارای کارنامه ای درخشان از جهاد و مبارزه با دشمنان دین می باشد و تمام لحظات زندگی خویش را در مسیر صیانت از دین و سرزمین های اسلامی و از جمله سرزمین ایران و ملت مسلمان آن سپری نمود و از همه سو آماج حملات مخالفان و معاندان قرار گرفت . در دیدگاه های حضرت امام خمینی درباره تاریخ معاصر ایران حجم و جایگاهی از این اندیشه های سیاسی و رهنمودهای تاریخی به زندگی و مبارزات آیت الله کاشانی اختصاص یافته است . آنچه در این نوشتار به تحلیل و توضیح پیرامون آن می پردازیم چند نمونه از آن مجموعه می باشد. الف ـ این جبهه ملی ...ـ در یکی از روزنامه هایشان که من دیدم و ناراحت شدم ـ از میرزای شیرازی که قضیه تنباکو را درست کرده تا آقای کاشانی تمام علمایی که در خلال مشروطیت برای اسلام کار کردند میرزای شیرازی برای اسلام کار کرده است آقای کاشانی برای اسلام کار کرده شیخ فضل الله کرده تمام این ها را به آنها بد گفتند! آن روزنامه جبهه ملی را پیدا بکنید میرزای شیرازی را متهم کرده به دروغگویی ! شیخ فضل الله را این قدر فحش داده ! جرم شیخ فضل الله بیچاره چه بود جرم شیخ فضل الله این بود که قانون باید اسلامی باشد. جرم شیخ فضل الله این بود که احکام قصاص غیرانسانی نبست انسانی است آقای کاشانی هم همین طور جرم این ها همین است که این ها عقیده شان این است که باید اسلام در ایران پیاده بشود و شما می گویید که احکام غرب مترقی است ! » (1 ) حضرت امام خمینی در بررسی مجاهدات آیت الله کاشانی اولا به سابقه تاریخی این جهاد و تلاش می پردازد که در سیره و روش سیاسی سایر علمای بزرگ نیز متجلی می گردد. ثانیا به یک جریان مرموز غرب زده و مشتاق به استقرار و سیطره و حاکمیت قوانین غربی به جای قوانین اسلامی اشاره می کند. در رویکرد تاریخی به موضوع مجاهدت علمای دین ابتدا میرزای شیرازی و عناد و مخالفت جریان غرب گرای ایران که نام و عنوان « ملی گرایی » را با خود می کشد و با حرکت میرزا مخالفت می ورزد مطرح می شود. در سال 1307 هـ . ق قراردادی موسوم به « رژی » بین دولت ایران و نماینده انگلیس به نام « ژرژ تالبوت » منعقد می گردد که براساس آن امتیاز انحصار خرید و فروش تنباکو به مدت پنجاه سال به انگلیس واگذار می گردد و به این ترتیب سلطه این کشور استعماری بر ایران از جنبه اقتصادی آغاز می شود و براساس مستندات تاریخی زمینه ها برای سلطه فرهنگی و سیاسی نیز آماده می گردد. مرحوم میرزای شیرازی با مسئولیت مرجعیت و رهبریت دینی با این قرارداد استعماری به مبارزه برمی خیزد و با رهبری علمای ایران و حضور گسترده مردم مسلمان سرانجام جنبش تنباکو به پیروزی می رسد و ناصرالدین شاه قاجار قرارداد مزبور را لغو می نماید. جریان غرب گرای داخلی از همان زمان با حرکت میرزا مخالفت می کند و این مخالفت از آنجا ناشی می شود که این جریان فکری و سیاسی وابسته به بیگانه است و قیام و حرکت میرزا به نفی سلطه بیگانگان می انجامد! در دومین رویکرد تاریخی امام خمینی قیام و مجاهدت پرشور فقیه مبارز شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری مطرح می گردد. شیخ فضل الله از رهبران نهضت مشروطه ایران به شمار می رفت لکن پس از مشاهده نفوذ غرب گرایان وابسته به استعمار انگلیس در نهضت مشروطه و مصادره آن به نفع انگلیس با مشروطه ای که تغییر ماهیت داده و از اسلامی به غربی و انگلیسی تبدل یافته بود مخالفت می ورزد و شعار « مشروطه مشروعه » یعنی مشروطه ای را که بر مبنای صدور حکم اولیه مشروطه باید با محوریت دین و احکام و قوانین مترقی آن شکل گیرد مطرح می نماید و به طور طبیعی با شیفتگان غرب مواجه می شود. این جریان اگرچه در مشروطه نام و عنوان خاص و سامان یافته ای نداشت ولی در دوره های بعد تحت عنوان جبهه ملی و حزب ملت ایران و نهضت آزادی و گروه های ملی ـ مذهبی به فعالیت علیه حاکمیت اسلام پرداختند. در نگاه حضرت امام خمینی مجاهدت خستگی ناپذیر آیت الله کاشانی نیز اولا در تداوم حرکت میرزای شیرازی و شیخ فضل الله نوری به ظهور و بروز درآمد. ثانیا محور اصلی این مجاهدت وقفه ناپذیر اسلام و قوانین مترقی و زندگی ساز آن بود. ثالثا از ابتدای این حرکت مخالفت سرسختانه ایادی داخلی استعمار و شیفتگان غرب و انگلیس و آمریکا به شکل حرکت های مرموز ملی ! و در عین حال غربی ! آغاز شد و جبهه ملی و سایر احزاب ملی گرا این عناد و مخالفت علیه اسلام و رهبری آیت الله کاشانی و اهداف والای او را ساماندهی کردند. ب ـ حضرت امام خمینی پس از این رویکرد تاریخی ـ که معمولا در اندیشه های سیاسی آن پیشوای بزرگ سابقه دارد و در بررسی تمام جنبش های اسلامی به رهبری فقها و علمای مبارز اسلام به همین شیوه عمل می کنند و به مصادیق اشاره می نمایند ـ به طور مستقل به بررسی مجاهدات عالم نستوه مرحوم آیت الله کاشانی می پردازند. امام خمینی درباره گستردگی و وسعت مبارزات آیت الله کاشانی چنین می فرمایند : « آقای کاشانی از جوانی در نجف بودند و یک روحانی مبارز بودند. مبارزه با استعمار آن وقت البته انگلستان بود مبارزه با او. در ایران هم که آمدند تمام زندگیشان صرف همین معنا شد و من از نزدیک ایشان را می شناختم ... بعدش دیدند که اگر یک روحانی در میدان باشد لابد « اسلام » را در کار می آورد این حتمی است و همین طور هم بود. از این جهت شروع کردند به جوسازی . » (2 ) اولین موضوع در این سخنان مبارزات آیت الله کاشانی با استعمارگران انگلیسی در عراق می باشد. در جنگ جهانی اول دولت عثمانی که مجموعه سرزمین های اسلامی آن روز از جمله عراق را تحت حکومت داشت با آلمان متحد گردید. در نقطه مقابل انگلستان قرار داشت که به همراه متحدین خود با جبهه دولت عثمانی و آلمان در جنگ و ستیز بود. نیروهای انگلیس در این نبرد برای اشغال عراق حرکت کردند و ابتدا در اثر ضعف فرمانده نظامی عثمانی شهرهای فاو و بصره را به اشغال خویش درآوردند. از همین جا علمای مبارز اسلام برای مقابله با نیروهای اشغالگر انگلیسی به تشکیل جبهه پرداختند و با صدور حکم جهاد به نبرد مسلحانه با انگلیسیان اهتمام ورزیدند. آیت الله کاشانی در مجموعه جبهه علمای مبارزی چون آیت الله سیدمحمود حیدری آیت الله سیدمصطفی کاشانی شیخ فتح الله اصفهانی و سیدعلی داماد و گروهی دیگر به رهبری انقلاب عراق پرداختند و به بسیج و ساماندهی نیروهای مردمی مجاهدین عراقی و عشایر همت گماشتند. در این میان آیت الله کاشانی به دلیل جوانی و شور فراوان جهاد در راه دین در صف اول پیکار قرار داشت و مسئولیت سرکشی به جبهه های مختلف و بررسی شرایط و وضعیت آن ها را بر دوش می کشید. جبهه اصلی علمای اسلام در کوت العماره عراق قرار داشت و مبارزات سخت آنان همراه با نیروهای رزمنده مردمی باعث زمین گیر شدن قوای انگلیس گشت و در این مقطع از مبارزات انگلیسی ها متحمل شکست و خسارت سنگین و دادن کشته و مجروح شدند و خود را تسلیم قوای اسلام کردند. این پیروزی ها با مجاهدات و نقش آفرینی آیت الله کاشانی در برخی نقاط دیگر استمرار یافت ولی در نهایت قوای انگلیس عراق را به اشغال درآورد و دست نشاندگان خود را در آن سرزمین حاکم گرداند و از همین جا بود که فشار و تعقیب علیه آیت الله کاشانی شدت گرفت و پس از آن که « سرپرسی کاکس » نماینده انگلیس در عراق شرایطی برای صلح از جمله تسلیم آیت الله کاشانی و 16 نفر دیگر از علمای مبارز اسلام را که در کادر رهبری انقلاب قرار داشتند مطرح کرد به توصیه علمای عراق آیت الله کاشانی عراق را ترک نمود و به ایران وارد شد. دومین موضوع در سخنان امام خمینی مجاهدات آیت الله کاشانی در ایران است که با تعبیر « در ایران هم که آمدند تمام زندگیشان صرف همین معنا شد » مبارزات این عالم نستوه را ارج می نهند. آیت الله کاشانی و همراهان ابتدا به کرمانشاه و پس از آن به قم آمدند و از آنجا تصمیم به حرکت به سوی تهران گرفتند . (3 )
مبارزات آیت الله کاشانی در ایران را می توان در محورهای ذیل مورد اشاره قرار داد : 1 ـ مبارزه و مخالفت با رضاخان که با کودتای انگلیسی روی کار آمد و قدرت را به طور مطلق در دست گرفت . او ابتدا تظاهر به دینداری کرد و به برخی از مراسم دینی همچون عزاداری حضرت امام حسین (ع ) پرداخت و به مرور وقتی جای پای خود را محکم کرد به استحاله اسلام و مذهب زدایی روی آورد و با روحانیت و حوزه های علمیه و ارزش های اسلامی به ستیز پرداخت و جنایاتی مرتکب شد که در اوراق تاریخ ثبت است . آیت الله کاشانی همچون سایر عالمان مسئول و متعهد به مخالفت با رضاخان پرداخت و اعمال و جنایات ضداسلامی او را محکوم نمود. 2 ـ مبارزات آیت الله کاشانی با استعمارگران انگلیسی در ایران تداوم یافت و با شناخت دقیقی که آنان از این عالم نستوه داشتند به توطئه علیه او پرداختند و سعی کردند به تعقیب و دستگیری و زندانی این مجاهد بزرگ بپردازند. به همین منظور با آن که یک بار با هجوم به محل زندگی او موفق به این کار نشدند و همین امر باعث یک سال مبارزه مخفیانه آیت الله کاشانی علیه استعمار انگلیس شد سرانجام در اثر تعقیب های مکرر انگلیسی ها او توسط قوای متفقین دستگیر شد و در زندان روس ها در رشت زندانی گردید. پس از مدتی این عالم مبارز را به زندان انگلیسی ها در اراک و پس از آن به زندانی در کرمانشاه منتقل کردند و مورد آزار و شکنجه های فراوان قرار دادند. او هرگز در زیر این فشارها و شکنجه ها تسلیم نشد و در همان حال و با شدت بیماری خطاب به افسران انگلیسی اعلام کرد : « اگر در زندان شما بمیرم ننگ ابدی بر شما خواهد بود و اگر سالم بیرون آیم کاری خواهم کرد که شیر نفت به روی انگلستان بسته شود. » آیت الله کاشانی پس از یکسال و چهار ماه اسارت در زندان انگلیسی ها در 24 مرداد 1324 هـ . ش آزاد شد و مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت . 3 ـ یکی از ابعاد مجاهدات آیت الله کاشانی مخالفت و مبارزه با قرارداد استعماری نفت بود که توسط انگلیس بر ایران تحمیل شده بود. او همان طور که با صراحت و شجاعت در تمام عرصه های مبارزات سیاسی حضور داشت در این عرصه نیز در کنار سایر نیروها وارد میدان شد و اعلام کرد ملی شدن صنعت نفت در ایران باعث می شود تا این ثروت بزرگ که خداوند متعال به ملت ایران عطا نموده است از دست دشمنان خارج شده و به صاحبان حقیقی آن برسد و غاصبین از ادامه سیطره بر ملت ایران و گسترش آن در ابعاد دیگر ناامید گردند. تلاش های این عالم نستوه و سایر نیروها موجب گشت تا این ثروت خدادادی از سلطه استعمار بیرون آید و به ملت ایران باز گردد. 4 ـ مبارزه با محمدرضا پهلوی و عناصر و مهره های اصلی او همچون قوام و رزم آرا و جلوگیری از استبداد داخلی که زمینه ساز و بستر اولیه نفوذ و سیطره استعمار خارجی بود از دیگر ابعاد و جلوه های مهم مبارزات آیت الله کاشانی به شمار می رود . این مبارزات دارای مراحل مختلف می باشد و اوج آن را باید در قیام 30 تیر که رهبری های خیره کننده این عالم نستوه و حضور گسترده مردم مسلمان همراه بود دانست . این قیام که سرانجام به پیروزی رسید موجب عقب نشینی و شکست شاه و مهره های او و به نخست وزیری رسیدن دکتر مصدق شد. ج ـ با آن که رهبری ها مجاهدات جانفشانی ها و شجاعت بی نظیر آیت الله کاشانی باعث به قدرت رسیدن مصدق و نیروهای ملی شد متاسفانه مصدق و جبهه ملی پس از آن که به اهداف خود رسیدند عناد و مخالفت علیه روحانیت و چهره شاخص آن در آن عصر یعنی آیت الله کاشانی را یکی از اهداف اصلی و خط مشی های بنیادی و محوری خود قرار دادند و با یک جنگ روانی تمام عیار شخصیت والای او را هتک نمودند و با ایجاد بحران و تحرکاتی شبیه به آنچه در نهضت مشروطه و علیه فقیه مبارز آیت الله شیخ فضل الله نوری به وجود آمد او را منزوی و خانه نشین کردند تا سهل تر و بدون مانع و مزاحم عناصر غرب گرا و متمایل به مراوده ذلت بار و مرعوبانه با غرب را روی کار آورند! حضرت امام خمینی در سخنان ذیل به این شرایط تلخ و مظلومیت و غربت آیت الله کاشانی و تحرکات ملی گرایان غرب گرا! تصریح می کنند : « یک گروهی که از اولش باطل بودند من از آن ریشه هایش می دانم یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سرسخت مخالف بودند از اولش هم مخالف بودند اولش هم وقتی که مرحوم آیت الله کاشانی دید که این ها خلاف دارند می کنند و صحبت کرد این ها یک سگی را نزدیکی مجلس عینک به آن زدند و اسمش را « آیت الله » گذاشتند! این در آن زمان بود که اینها فخر می کنند به وجود او. او هم مسلم نبود. من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این خبر را شنیدم که یک سگی را عینک زده اند و به اسم « آیت الله » توی خیابان ها می گردانند. من به آن آقا عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست این سیلی خواهد خورد. و طولی نکشید که سیلی را خورد. و اگر مانده بود سیلی بر اسلام می زد . » (4 ) حضرت امام خمینی در قبل و بعد از این سخنان به حرکت ضداسلامی جبهه ملی پس از پیروزی انقلاب و در مخالفت با لایحه قصاص و اعلام راهپیمایی علیه حکم ضروری قرآن اشاره می کنند و به این واقعیت تصریح می کنند که ملی گرایان امروز همان ملی گرایان دیروز هستند و جریان مرموز غرب گرایی که دیروز و امروز با انتساب خود به مردم و حکومت ملی پنجه در چهره مقدس اسلام انداخته است با استعمار خارجی در تقابل با دین حق و عداوت با قوانین الهی و تلاش مخرب برای جلوگیری از تحقق حکومت اسلامی در ایران دارای خط مشی واحد می باشند. عبارت حضرت امام خمینی پس از مطرح کردن جنگ روانی و هتک حرمت و ترور شخصیت آیت الله کاشانی توسط ملی گرایان و طرفداران مصدق و پس از اشاره به مخالفت جبهه ملی با لایحه قرآنی قصاص چنین است : « اینها تفاله های آن جمعیت هستند که حالا قصاص را حکم ضروری اسلام را غیرانسانی می خوانند! » (5 ) این عبارت در عین کوتاهی پیام های بلند و ماندگار و بیدار کننده در دل خود دارد و اعلام می کند که جریان و احزاب موسوم به جبهه ملی و نهضت آزادی و گروه های به اصطلاح ملی ـ مذهبی هیچ گاه با اسلام و روحانیت و حکومت دینی سرسازش نداشته اند و همواره بر طبل عداوت و مخالفت علیه قوانین قرآن کوبیده اند و از دنیای غرب حمایت کرده اند و زمینه ساز نفوذ و سلطه قدرت های استعماری شده اند. فراموش نکنیم که همین جریان های ملی گرای شیفته فرهنگ و تفکر غربی خاستگاه اصلی اسلام های التقاطی ـ و البته بیشتر از نوع التقاط غربی که عبارت است از آمیخته شدن آموزه ها و تعالیم اسلامی با مفاهیم مکتب های فکری و فلسفی و سیاسی دنیای غرب ـ بوده و هستند و همواره ضربات سختی به نسل های دیروز و امروز زده و می زنند و به صورت نامرئی و مرموز جوانان این مرز و بوم را با وعده دست یابی به حقیقت به سراب تخیلات و افکار واهی و مغشوش می رسانند و از همین جاست که مسئولیت های علمای دین و مراکز حوزوی و دانشگاهی و سازمان های فرهنگی و رسانه های گروهی به ویژه مطبوعات در آگاهی بخشی و ایجاد بینش های عمیق و راهگشا و مقصدرسان برای نسل امروز بسیار مهم و سنگین و حیاتی می گردد و هرگونه مسامحه و غفلت در انجام این رسالت بزرگ زمینه ساز تهاجم بیشتر و متداوم فرهنگ غرب خواهد گردید. ـــــــــــــــــــــــــــــ پاورقی : 1 ـ صحیفه امام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ج 14 ص 464 و 465 2 ـ همان مدرک ج 18 ص 248 3 ـ آیت الله شیخ الشریعه اصفهانی با نگارش نامه ای به مردم تهران آنان را از جایگاه علمی و منزلت مقام روحانی و نقش آفرینی آیت الله کاشانی مطلع نمود. او در این نامه از آیت الله کاشانی با عناوینی چون حامی ملت و دین نعمت عظمی و موهبت کبری یاد نمود و وجود او را برای مسلمین بسیار مغتنم شمرد. 4 ـ صحیفه امام ج 14 ص 456 5 ـ همان مدرک . ص 457 در نگاه حضرت امام خمینی مجاهدات خستگی ناپذیر آیت الله کاشانی اولا در تداوم حرکت میرزای شیرازی و شیخ فضل الله نوری به ظهور و بروز درآمد. ثانیا محور اصلی این مبارزات وقفه ناپذیر اسلام و قوانین مترقی و زندگی ساز آن بود. ثالثا از ابتدای این حرکت مخالفت سرسختانه ایادی داخلی استعمار و شیفتگان غرب و انگلیس و آمریکا به شکل حرکت های مرموز ملی ! و در عین حال غربی ! آغاز شد و به هتک حرمت آیت الله کاشانی و ترور شخصیت و خانه نشینی او منتهی گردید آیت الله کاشانی در همان حال که در زندان انگلیسی ها مورد شدیدترین شکنجه قرار گرفت خطاب به افسران انگلیسی گفت : اگر در زندان شما بمیرم ننگ ابدی بر شما خواهد بود و اگر سالم بیرون آیم کاری خواهم کرد که شیر نفت به روی انگلستان بسته شود .
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی 24 اسفند
nasim irani - اتریش - وین |
سلام وخسته نباشید....
برای من خیلی عجیب است که چگونه ملت ایران به راحتی اجازه دادمشتی ملای بیسواد انقلابش رابدزدند؟این پیرمردخرفت حراف غیرازلاکن لاکن لاکن و گنده گویی هیچی بلدنبود.آنوقت ملتی می نشست پای صحبتهای این ...ور نادان؟؟؟؟خدایا خیلی عجیبه؟؟؟؟؟دردبلای مصدق بخوره توسرتون که اگرکسی هم پیداشود که بخواهدکاری کند تنگ نظری وزیاده خواهی شما بی خردان باطلش می کند. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
payaam - ایران - تهران |
شگفتا از دکتر «کریم سنجابی» (وزیر و نمایندهء مورد اطمینان دکتر مصدق در دیوان لاهه) که آقای خمینی رو بقدرت رسوند . و با افسوس و خجالت، توی غربت دقمرگ شد .
اما آقای خامنه ای، به هیچ وجه کاریزمای ولی فقیه اول رو نداره و مدام می خواد ادای او رو دربیاره ! آخر و عاقبت خوشی رو براش نمی بینم . |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
نور به قبرش بباره. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
IRANPPP - آلمان - دوسلدورف |
بلو استار.به قبر دکتر مصدق منظورت بود دیگه نه کس دیگه. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
reza naderi - انگلیس - لندن |
ننگ بر نسل بیسواد ملایی.و درود بر مصدق پیر سیاست. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
hanne - انگلیس - منچستیر |
لعنت به این ملاهای بی سواد که هر چه میکشیم از دست انهاست |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
Alborz Mountain - امریکا - لس انجلس |
خمینی ..ف..... |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
IRANPPP
اون که به ایران خدمت کرد. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
a-h - ایران - کرمان |
خیانت نهضت ملی مثل توده ایها کاملا روشن است. در تاریخ آمده آیت الله کاشانی بارها به مصدق تذکر داد و با تیزبینی اورا از خطرات کودتا آگاه کرد. اما متاسفانه مصدق مثل خیلیهای دیگر خیال میکرد مردم به خاطر او به میدان آمده اند نه با خاطر وظیفه دینی و اسلامی!
البته نهضت ملی در انقلاب هم کم خیانت نکرد! زمانی که شهید چمران (وزیر دفاع بازرگان) در کردستان با حزب وحشی وسفاک کمله مبارزه می کرد بازرگان دستور عقب نشینی و دادن خود مختاری به کردستان را داده بود! لابد اگر بر مسند قدرت بود بعد هم آذربایجان و لرستان و ... خود مختاری می گرفتند و امروز ایران اسلامی تکه تکه شده بود .
اما با رهبری شجاعانه و همت و پایمردی مردان بزرگی مانند چمران نه تنها ایران اسلامی تجزیه نشد بلکه دربرابر صدام جنایتکار با پشتیبانی ابرقدرتها نیز پیرور شدیم به امید پیروزیهای بزرگتر. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
dara - ایران - ایران |
قــبــر کی مصدق یا خمینی؟ |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
Omidezendegy - ایران - مشهد |
خمینی و خامنه ای بی ریشه هایی بودند و هستند که به جان این کشور با ریشه و متمدن افتاده اند و از داخل مانند یک سرطان وحشتناک هر لحظه در حال پیشرف و پیشرفت هستند. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
010 - ایران - شیراز |
خوشبختانه سیلی که خمینی بر اسلام در ایران زد از هیچ کس بر نمیاد واقعا که باید به قبرش نور بباره بلو استار جان
کاش مثل زیارت عاشورا یه زیارت انقلاب یا زیارت خمینی هم بود برای تشکر میرفتیم زیارتش رو میخوندیم |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
alireza.ch - سوییس - نوشاتل |
اینکه معلوم بود هندی زاده تبعیدی،
اگر دکتر مصدق هم مسلمان بود که دیگر دکتر مصدق نمی شد. می شد یک ..است باد آورده ای مثل خودت. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
bahram** - ایران - کرج |
اگه یه آدم عاقل و با سواد تو جمعتون بود اونم دکتر مصدق بود.سیلی آبدار را شما زدید... |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
TAAT - ایران - اردبیل |
از وقتی انقلاب شد تکیه بر ارزشهای مذهب شیعه هرروز بیشتر و ارزشهای ملّی که عامل وحدت اقوام ایرانی،هویت ایرانی و وجه تمایز تاریخ و تمدن کشورما با ملل دیگر منطقه و باعث غرور و سرافرازی و عمل نهی کننده از پلیدیهای ایرانیان بود هرروز کمرنگ تر شد تا جائی که آشکارا توسّط نهادهای قدرت تحقیر میشد.شاید از این نظر ایران را اوّلین و آخرین کشورجهان دانست که خودش،خودش را تحقیر میکند.من فکر میکنم چنین وضعی نه تنها در تاریخ جهان بیسابقه است بلکه حتی در آینده هم هرگز برای هیچ ملّتی در جهان رُخ نخواهد داد و از این نظر ایران یک نمونه منحصر بفرد در جهان است. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
a_bamdad - ایران - تهران |
بچه ها من پاراگراف اول رو خوندم از بس فارسی حرف زدن این بنای کبیر انقلاب! مزخرف بود هیچی حالی نشدم و دیگه بی خیال شدم.اگه کسی کامل خوند و حال داشت لب کلام رو برام بنویسه.ممنون. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
darvish30 - مکزیک - مانزانار |
تاریشه انگلیسیها از ایران کنده نشه همین اش است و همین کاسه.
دیو جماران را خودشان اوردند وخودشان هم جام زهر نوشانیدند.همان کاری که با پهلوی کردند.
جنایتی در ایران صورت نگرفت که رد پای پیر کفتار انگلیس در ان دیده نشود
|
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
sarab22 - المان - دوسلدورف |
مصذق یک ملی گرای واقعی بود او مرد بزرگی بود ولی در عوض اخوندا سوراخ موش قائم شده بودند ترسوهای بی غیرت شکم پرست .... مصدق نفت را ملی کرد شماها چکار کردید؟ همش دروغ تحویل ملت دادید نفت مجانی اب و برق مجانی پس چی شد؟ شما اخوندا دیکتاتوری بیش نیستید |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
hirowa - ایران - هیرو |
خدا مصدق رو رحمت کنه و عوامل خودفرخته ی کودتای 28 مرداد رو لعنت...
کسانی که پشتش رو خالی کردن یا از پشت خنجر زدن بهش.امثال کاشانی... |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
hirowa - ایران - ایران |
خدا مصدق رو رحمت کنه و عوامل خودفرخته ی کودتای 28 مرداد رو لعنت...
کسانی که پشتش رو خالی کردن یا از پشت خنجر زدن بهش.امثال کاشانی... |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
Bizar-az-nadan - سوئد - گوتنبرگ |
از حق نگذریم عجب عشقی به سیلی زدن و تو دهنی و استفاده از این واژه ها جناب آیت الله داشت. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
Hoja Verde - ایران - تهران |
آخوند خمینی هم مانند آخوندای دیگر دشمن ملی گرایی بود و ملی گرایی رو کاری حیوانی می دانست. در صورتی که از پیرمردان خرفت بیشتر از این انتظار نمیرود.اینها نه معنی سیاست رو میفهمند و نه معنی اقتصاد رو.اینها حتا معنی دینشون را هم نمی دونند.آدم های بی کار و علافی هستند که سالها مردم رو آزار داده اند و اکنون به قدرت سیاسی رسیده اند.به همین سبب کار ایران ساخته است چون کشور عملن دست یک عده آدم روضه خوان و دروغگو و فریب کار و بی سواد اففتاده است و از این جهت ننگ بزرگی بر ایران و ایرانی چسبیده است.
دکتر مصدق که روحش شاد باد در اصل خدمت بزرگی به ایران کرد و نامش را در تاریخ جاودانه ساخت.دلیل نمی شود که یک فردی هنگامی که به قدرت برسد به دین خدمتی کند.سیاستمداران از این جهت به قدرت میرسند که به کشور و توده ی مردم بدون در نظر گرفتن اقلیت مذهبی یا قومی یا جنسیتی و اعتقادی بپردازند.مصدق هم یک نمونه از آنها بود.فردی وطن پرست و ایرانی.وگرنه مگر مردم از سیاست مدارشان می خواهند که او مثلن نمازش رو اول وقت بخواند؟ یا حتمن شیعه باشد؟ اینها اندیشه های خامی است که این آخوندها دارند به همین علت هم است که کشور ما عقب مانده است و پسرفت کرده ایم چون آخوندها وطن پرست نیستند و برای آبادانی و پیشرفت ایران کاری را انجام نمیدهند.هرچند که هنوز هم صنعت نفت چنان که باید و شاید ملی نیست ولی خدمت و تلاش این بزرگرمرد تاریخ همچون بزرگمدانی مانند فردوسی و کاوه ی آهنگر و کسروی و بابک خرمدین و ستارخان و باقر خان و امیر کبیر و هزاران چهره های ملی دیگر که برای اعتلای این مرز و بوم از جان و مال خود مایه گذاشتند هیچ گاه از صفحه ی تاریخ محو نخواهد شد. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
souroosh - ایران - ساری |
سیلی که خمینی به اسلام زد و موجب بد نامی اسلام شد تا ابد دردناک خواهد بود که البته نباید از جنایتهای حزب موتلفه به رهبری مصباح.مکارم.بادامچیان.عسگراولادی و دیگران گذشت.از خمینی جملات بسیار زیادی موجود می باشد مبنی بر این که من پس از ورود به ایران قصد رهبری و دخالت در موارد سیاسی را ندارم ولی انچه مشاهده شد غیر از این بود.البته در ادامه پسرش هم در امان نماند و محکوم به مرگ شد توسط مصباح یزدی و سعید امامی و طرفدارانش.بدترین جنایتی که این اقای خمینی و طرفدارانش انجام دادند این بود که خود را منادی خدا و اسلام دانستند و در در حقیقت به اسم دین سر دین را برید.سالها و شاید یک قرن زمان می برد تا تاوان این ظلم و حقارت فرهنگی زدوده شود و باید نسلها قربانی شود.چه تلخ است که گفته شود که تاوانش را ما جوانانی می دهیم که نقشی نداشتیم و عواقبش دامان گیر نسل ما و بعد از ما ( نا هنجاریهای اجتماعی.فقر.تن فروشی.بیکاری فزاینده.عدم ازادی و مهم تر از همه عقب ماندگی اسفناک فرهنگی که این بد ترینش است).البته نا گفته نماند که انگلیس و امریکا و ..... به راحتی نمی توانستند این حکومت را بر سر کار بیاورند مگر با کمک جهل و حماقت مردم. ( این سزای ان نا به جا الله اکبر گفتن است).اکنون اقای خمینی شما اگر صدای من را می شنوی بگو که ایا احساس نمی کنی سیلی تو و امثال تو بر اسلام بس ظالمانه تر و ناجوانمردانه تر از هر سیلی دیگری بود ؟ حال می بینیم که نسل جدید و جوانان را که پایبند به هیچ اصولی نیستند چرا که چیزی نیاموختند جز درس تکبر و خرافات شما را .دانش جویانی که به همه چیز فکر میکنند جز درس.جوانانی که به خاطر سالها حقارت در زندگی دانشگاه را محلی برای بر طرف کردن عقده های خود می بینند و به همه چیز فکر میکنند جز دزس . از اسم همه بزرگان خدا سو استفاده کردید فقط برای نیل و حصول به اهداف خود.بعد از ما تاریخ و نسل اینده چگونه ما را فراموش خواهد کرد.ایمان دارم که سالها و قرنها دوران سیاه ما کتابهای درسی اینده گان را پر خواهد کرد. امیدوارم دیگر هیچ قومی فرومایگی دوران ما را تجربه نکند. با سپاس ( سروش. 35 ساله.مدرس و مترجم هم زمان) |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
ARIYA_TEHRAN - ایران - تهران |
چند وقت پیشا از تلویزیون یه فیلم از خمینی پخش شد که میگفت همه شاهان باستانی حتی دوره اسلامی ظالم و ستمگر بودند
میگفت نگویید انوشیروان عادل لکن او نیز ستمگر بود همش جعل تاریخ بوده
یکی نی بگه ...مرگ بر ملاها |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
IRANPPP - آلمان - دوسلدورف |
علیرضا.دکترمصدق خیلی متدین هم بود.مثل پسیان.مثل امیر کبیر.مثل عباس میرزا ووو متدین بودن نمی تونه دلیلی بر نفی وطنپرست بودن کسی باشه همونطور که بی دین بودن دال بر خدمت ووطن پرستی.نمونه بارزش دار ودسته طبری وکیانورین. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
nimasaberi - آمریکا - تگزاس |
شما که مخالف امام خمینی هستید واقعا یه مشت.... وطن فروش هستید.به وجدان خود مراجعه کنید اگر یه کوچوله وجدان ....درونتان زنده باشد حتم دارم که قلبا به امام اعتقاد دارید امام را اکثریت ایران استقبال کردو اکثریت ایران بدرقه کرد.(هرکس بگه نه مصداق همان صم بکم عمی فهم لا یرجعون می باشد یعنی کوران و کرانی که نمی خواهند بفهمند) |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
siamak_b52 - بلژیک - وست ولاندرن |
اخه تو ....زنده ومردتون (چند نقطه خیلی با معنا و ...)اون بزرگمرد.کسی بود که با سیاست غیر اخوندی (بدون داروی موبر )رضا قلدر میر 007 رو به زانو در اورده بود(داش رضا موقع رفتن به مم رضا گفت:اگه میخوای راحت پادشاهی کنی دکتر مصدق رو از سر رات بردار) چرا نگفت این اخوندای شپشو رو بردار؟؟؟جانم؟ افرین دقیقا.چون هر دوتاشون اصلا انگلیسی نبودن.قابل توجه بسیجیان و دیگر روشنفکران وابسته به حکومت:منظور از دوتاشون رضا خان پهلوی (پدر محمدرضا پهلوی)و اخونداس. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
shahram khosh maram - ایران - تهران |
خداوند روح دکتر مصدق را بیامرزد. من مقاله جالبی در مورد او خواندم که نوشته بود او اولین کسی در خاورمیانه بود که به اهمیت رادیو پی برد و از طریق سخنرانیهایش از طریق رادیو توانست نیروی مردمی را به سمت هدفش بسیج کند. من یک دوست مصری داشتم که از مصدق خیلی تعریف میکرد و میگفت بعدها جمال عبدالناصر از خیلی روشهای او استفاده کرد. یک همکار اردنی میگفت پدرش که قبلا سفیر اردن در یکی از کشورهای اروپایی بود؛ همیشه عکس مصدق را روی دیوار اتاقش داشت. او میگفت که روی سکه های اردن هم مدتی عکس دکتر مصدق بود. البته من اردن نرفته ام و ان سکه را ندیده ام.
مبارزه دکتر مصدق برای ملی کردن صنعت نفت به نظر من به 4 مرحله تقسیم میشود که او سه مرحله اول را به خوبی هدایت کرد و در مرحله اخر مشکل پیداکرد و عمر دولتش انقدر نکشید که انرا کامل کند. مرحله اول هدایت جریان در مجلس بود که انرا باموفقیت انجام داد و مجلس به نخست وزیری او ابراز تمایل کرد. ایت ا... کاشانی قطعا سهم بسزایی داشت.مرحله دوم دوره پر فراز و نشیب نخست وزیری بود که علی رغم فشار انگلیس و عدم همکاری شوروی توانست نفت را ملی اعلام کند. مرحله سوم که به نظر من اگر بااهمیت تر از دو مرحله اول نباشد؛ کمتر از انها نیست دفاع از حق ایران در دادگاههای بین المللی هست. او که تحصیلکرده حقوق در سویس بود و به امور بین المللی احاطه داشت توانست با استفاده از مشاوران دانا؛ نطقهای تاثیرگذاری در سازمان ملل و دیوان داوری لاهه ارائه کند. من شنیده ام که دادگاه لاهه بااینکه سه قاضی انگلیسی هم جزو هیات منصفه بودند به حقانبت ایران رای داد. من شنیده ام که صندلی دکتر مصدق را در دادگاه لاهه هنوز نگه داشته اند.
مرحله چهارم مدیریت صنعت نفت با کارشناسان ایرانی بود که به علت تحریم دچار مشکل شد اما گذشت زمان نشان داد ایرانیها این مرحله را هم در عین ناباوری با موفقیت به انجام رساندند.
در مورد اهمیت نفت ایران برای انگلیس باید بگویم شرکت ویلیام دارسی انگلیسی در حالی که داشت دیگر ورشکست میشد در مسجدسلیمان برای اولین بار در اسیا به نفت رسید. یکی از علل پیروزی متفقین در جنگ جهانی اول نفت مسجدسلیمان بود که سوخت انگلیسیها را در جبهه های جنگ با المان و عثمانی و سایر متحدین فراهم میکرد. این مصرف زیاد باعث شد که نفت مسجدسلیمان تمام شود و این شهر که زمانی قلب صنعتی خوزستان بود تحلیل برود به طوری که امروز بیشتر یک شهر نظامی هست.داستانی که باید برای کشورمان عبرت اموز باشد. نفت خوزستان و پالایشگاه ابادان برای انگلستان ارزشی برابر هند در دوره ملکه ویکتوریا داشت و به این راحتی حاضر نبود از ان دست بکشد. البته ضعف کلی انگلستان پس از دو جنگ جهانی مخرب از عللی بود که انگلستان نتوانست به کل مانع ان شود. با اینحال نقش رهبری فوق العاده دکتر مصدق که مردی بود سالخورده با دانش و اگاهی خوب از اوضاع جهانی و قانونهای بین المللی؛ و تجربه عالی در مجلس؛ و شناخت خوب از مردم ایران غیرقابل انکار هست. به نظر من همانطور که هند بدون رهبری و اگاهی فوق العاده گاندی به استقلال نمیرسید؛ نفت ما هم بدون رهبری هوشمندانه دکتر مصدق امکان نداشت ملی شود. به علت اهمیت نفت در اقتصاد ایران؛ ما همه به نوعی مدیون این ایرانی بزرگ هستیم. خدا روحش را شاد کند. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
persian_girl78 - ایران - ایران |
010 - ایران - شیراز
کاش مثل زیارت عاشورا یه زیارت انقلاب یا زیارت خمینی هم بود برای تشکر میرفتیم زیارتش رو میخوندیم
https://www.iran-world.com/article.php?id=32227
نگران نباش. برای همه قاتلها زیارت نامه درست شده. این هم زیارت خمینی جلاد. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
ryra - انگلیس - برمینگهام |
خیالت راحت خمینی جان هیچ کس به اندازه تو سیلی و گند به اسلام نزد |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
mah1 - ایران - تهران |
حالا چون تو گوشه یه اخوند مفت خور زده مسلم نیست؟! خمینی جایه خدا هم نظر میداد؟! |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
mah1 - ایران - تهران |
تصحیح میکنم چون یه اخوند مفت خور تو گوشش زد. چه اخوند بی شخصیتی هم بوده. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
alireza.ch - سوییس - نوشاتل |
IRANPPP - آلمان - دوسلدورف
نه نبود. تو ایشان را نمی شناسی. ترجیجا از ایشان دفاع هم نکن. چون این دفاع کردن تو از هزار تا توهین تحقیر کننده تر هست. ملی گرایی و مذهب در یک کاسه نمی گنجند. اگر به زور آنها را با هم مخلوط کنیم در بهترین حالت تفاله ای مثل مرحوم بازرگان محصول آنست. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
punisher - ایران - شیراز |
وقتی تو هواپیما میخواست خبر مرگش بیاد ایران / ازش سوال میکنن : چه احساسی دارید ؟
میگه : هیچی......!
ولی مردم که جو گیر شده بودن / منظور این هندی زاده رو نگرفتن......! |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
alireza.ch - سوییس - نوشاتل
ملی گرایی و مذهب از یک جنس نیستند که با هم تناقض داشته باشند. یه نفر میتونه هم ملی گرا باشه و هم مذهبی. |
یکشنبه 25 اسفند 1387 |
|
amir agha - کانادا - ونکوور |
...روح.. خمینی که همه ما رو بدبخت کردی. فکر کنم جاش تو شوفاژ خانه جهنم باشه. اشتباه گفتم اینو اصلا تو جهنم را نمی دن. اگه بره بر علیه خدا هم انقلاب میکنه |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
آنتی اسلام - ایران - اهواز |
یک بار دیگه این کامنت رو گذاشته بودم؛ اما چون به این موضوع ربط داره با پوزش از دوستان دوباره میگذارمش چون:
1- هم خالی از لطف نیست.
2- ببینیم چرا خمینی با مصدق بد بود و کلاً چرا آخوندهی شیعه با مصدق بد بودند و هستند؟!!
پیشگویی های شادروان دکتر مصدق
گفتگوی شادروان دکتر مصدق با آندره بریسو، خبرنگار فرانسوی در 15 ژوئیه 1951
مصدق به من گفت: در مورد ملی کردن نفت رودرروی انگلیسی ها قرار گرفته است و گفتگویش با هریمن، رئیس جمهور آمریکا و جنگ سازمان های جاسوسی علیه ایران را پیش کشید.
پس از لحظاتی افزود: من پیر شده ام. فکر نمیکنم به سن هشتاد برسم )در آن ز مان 71 ساله بود و 87 سال عمر کرد). شاید هرگز نتوانم به آنچه برای کشورم آرزو میکنم جامه عمل بپوشانم ولی مطمئنم دیگران خواهند آمد، که پس از من این کار ها را به انجام خواهند رسانید. آنها امپریالیست ها و شوروی ها را بیرون خواهند کرد. شاه را یا از بین میبرند و یا اخراج میکنند. او با این که نرمخوست، آرزوی بزرگش این است که جای کوروش را بگیرد و همه کاره مملکت شود. فکر نمیکنم حزب توده قادر به گرفتن و حفظ قدرت باشد. همینطور ارتش را توانا برای بر خاستن و بر پایی یک نظام دیکتاتوری نمی بینم. امیدوارم سر کرده های شیعه قصد جدی برای ورود به عرصه سیاست نداشته باشند. اگر چنین شود، ایران در آستانه وضعیت فاجعه آمیزی قرار خواهد گرفت که بدواً همسایگان ایران (عراق، سوریه و اردن) را در حالت جنگی با ما قرار میدهد. من واقعاً از این تشکیلات مذهبی هراس دارم. درست است که ما مسلمان هستیم، ولی در وا قع عرب نسیتیم و رودرروی سنی ها قرار داریم. بدین ترتیب تشکیلات آخوند های شیعه با آن سلسله مراتب و امکانات اگر به قدرت دست یابد، ما در داخل مواجه با انقلابی خونین خواهیم شد و در خارج باید نتایج جهاد علیه عراق و اردن و سوریه را تحمل کنیم. فکر نمیکنم مصر و حتا اسرائیل مداخله کنند. به هر حال اگر این فرض آخری تحقق پیدا کند، یک آیت اللهی وارد عرصه میشود و نهضتی مالامال از نفرت علیه غرب و حرکت ضد یهود و در دشمنی با عرب های سنی راه خواهد انداخت و ای بسا که خیابان ها ، جای جسد و خون خواهد شد!!
Andre Brissaud, le Crapouillot. Nouvelle serie. Decembre 1986, La France
مصاحبه گر تاکید میکند که به خواست مصدق متن مصاحبه پس از مرگ او میتوانست منتشر شود |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
نهفت - ایران - تهران |
bluestar - ایران - تهران
نور به خونه شما هم بباره که یه خورده روشن شی ..آخه همش خوابی.
ضمنا تو خوردن داروهات زیاده روی کردی.گفته بودم که با پزشک هماهنگ باشی.
خوب میشی.. |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
Black Chador - امزیکا - ولدن |
خمینی اصلا نباید به خودش اجازه بده که راجع به یک قهرمان ملی ایرن صحبت کنه. خمینی انقلاب دکتر مصدق و مردم ایران را دزید. اگر یک روز پای من به ایران برسه حتما یه سری به گور ای اخوندخونخوار میزنم و چیزی که قابلش باشه سر مزارش میزارم. |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
Black Chador - امزیکا - ولدن |
باعث تعجب نیست که بچه ها و نوه های خمینی ینفدر رم دارن که با ای ادم احمق وابستگی خوانوادگی دارن. اگر ای اخوند احمق خونخوار دزد با من هم خون بود من ودکشی می کدم. |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
Black Chador - امزیکا - ولدن |
خ..ه شو خمیی. تو حق تکرار اسم مردبزرگی مثل مصدق را نداریذ. مصدق عاشق ایران بود تو وقتی از فرانسه داشتی برمی گشتی در جواب چه حالی در وجودت هست برای برگشت به وطننت گفتی: هیچی.در واقع حقیقت را گفتی چون تو خودت را ایرانی نمی دانستی. ما هم تو را ایرانی نم دونیم. تو فقط یک دزد بی حیا بودی که انقلاب را از ایرانی ها دزدیدی. |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
alireza.ch - سوییس - نوشاتل |
bluestar - ایران - تهران
تو خیلی فیلسوفی. اگر از یک جنس بودند که دیگر تناقض مطرح نبود! |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
IRANPPP - آلمان - دوسلدورف |
علیرضاچرا بازم دنبال به انحراف کشیدن بحثی.بازم باید دست به دامن«سخنان سعدی ودیگر بزرگان» بشیم.مصدق معتقد ومذهبی بود.شاه هم بود.وطنپرست یا خائن بودن ربطی به مذهبی بودن ونبودن نداره. |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
iran 2500 - ایران - بندرعباس |
آنتی اسلام - ایران - اهواز
shahram khosh maram - ایران - تهران
nasim irani - اتریش - وین
دوستان عزیز سلام
من کاملا با نظرات شما موافقم ولی این مردم ایران الان نزدیک به 3 دهه است که به خواب خرگوشی رفته اند اینها دارن به تاریخ اریان عزیز تجاوز میکنن البته روزی حتما این ملاهای کثیف ازبین خواهند رفت به امید آن روز ازنظرات کلیه دوستان هم تشکر میکنم فقط آزادی
|
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
iraninam - ایران - تهران |
به نظر من هم اگر فردی بخواهد یک ملی گرا و وطنپرست راستین باشد نمی تواند مذهبی هم بماند چون در هر صورت در یک وهله از زمان مجبور می شود یکی را فدای دیگری کند. و اگر میهن را بر دین مقدم بدارد که در انصورت باید گفت مذهبی بودن را به جااوردن عادات و تقالید اشتباه گرفته است.
البته من با این عهد جدید اسلام موافقم چون اگر واقع گرا باشیم نخواهیم توانست مسلمانان کشورمان را به یکباره به ارتداد تشویق کنیم. همین مساله را دنیای غرب که الگوی دموکراسی هستند تجربه کرده اند.
عهد جدید انجیل فضا را برای همسازگاری مومن و غیرمومن مهیا کرد و تاوقتی دین حالت اداب و رسوم و شخصی بودن خودرا حفظ می کند کسی وجودش را زیر سئوال نمی برد. |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
kasrino - ایران - تهران |
iraninam - ایران - تهران
بسیار عالی و منطقی و واقع بینانه بیان فرمودید. |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
iraninam - ایران - تهران |
kasrino - ایران - تهران
از لطفتان سپاسگزارم. موفق باشید |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
iraninam - ایران - تهران
وقتی دین سفارش میکند: ((حب الوطن من الایمان)) دیگر چه ضدیتی بین دین و ملیت میماند؟
گفتید:((چون در هر صورت در یک وهله از زمان مجبور می شود یکی را فدای دیگری کند))
ممکنه بیشتر توضیح دهید یا مثال بزنید؟ |
دوشنبه 26 اسفند 1387 |
|
iraninam - ایران - تهران |
بسیاری از قوانین اصلی دین با دموکراسی امروزی مغایرت دارد. بارزترین مثال حجاب اجباریست. این فرموده ان بزرگوار شما هم قطعا در زمان خود ارزشمند بوده ولی همانطور که در بسیاری از سخنان دانشمندان قدیم نو اوری ایجاد شده. به نظرم باید تجدیدی در ایمان حاضر شود که در ان صورت ورژن دیگری از ایمان را شاهد خواهیم بود که با ایمان یک قرن تفاوتهای اساسی خواهد داشت. |
سهشنبه 27 اسفند 1387 |
|
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه |
nimasaberi - آمریکا - تگزاس
وطن فروش تویی مزدور رژیم! توی آمریکا چه غ..ی میکنی؟! برو سر قبر خمینی ..ور به ..ور هر چه قدر دلت میخواد عربده بکش! تو اصلا میفهمی وجدان یعنی چی؟ خمینی جلاد از لحظه ای که پای ک..ش رو توی سرزمین پاک ایران گذاشت فرمان اعدام و کشتار صادر کرد تا روزی که جام گند و ک..ت رو سر کشید و به درک رفت! ببینم اینهمه جنایت و خونریزی طبق چه قانونی انجام شده؟ لابد طبق وجدان نداشته امثال شما مزدوران عرب پرست!
تو که نه عقل داری نه وجدان بنابر این من برای تو و امثال تو شستشو مغزی شده های عقب مانده ذهنی میگم:
ریشه این فتنه از دروغهای آسمانی شا...نی بنام محمد پیامبر اسلام آغاز شد. فردی مالیخولیایی، بیمار جنسی و مبتلا به صرع که با فرستادن بت لات به آسمان و نامیدن او به اللات یا همان الله و درست کردن مرکز شیادی بنام کعبه که همان خانه بتها بود تخم فساد جنسی و قدرت طلبی و سالوسی و ریا و خرافه و مکر و فریب و برده داری و کنیز داری و غلام پروری را در این سیاره افکند.
میلیونها نفر تا همین لحظه بخاطر طاعون عظیمی بنام اسلام به کام مرگ رفته اند. چه جوانها و دگر اندیشان و نویسندگان و آزاد اندیشانی که تنها به خاطر نپذیرفتن این دروغهای به اصطلاح آسمانی شکنجه شدند، سلاخی شدند یا سر به نیست شدند بی آنکه نام و نشانی از آنها بجا بماند!
بعد از طاعون محمد سرطانی به نام شیعه و شیعه گری گریبان مردم دنیا را گرفت. امامان د..ال از علی یعنی بزرگترین جنایتکار تاریخ اسلام گرفته تا بقیه وارثان ش...تان جریان امام و امازاده سازی شیعه هر کدام بنوبه خود این ملت ساده لوح را چاپیدند، گمراه کردند، غرق در خرافه کردند و به گدایی و مرگ نیستی کشاندند تا نوبت به خمینی رذل جانی یعنی ارباب پلید و متعفن تو مزدور سید علی گدا رسید و این به سر مملکت آمد که الان میبنیم.
- ثمره سی سال حکومت نکبت بار جمهوری اسهالی و حاکمیت به اصطلاح ارزشی در ایران:
1- کاهش سن اعتیاد به کمتر از 10 سال
2- کاهش سن فحشا به کمتر از 15 سال
3- پیدایش پدیده کودکان کار، کودکان خیابانی و دختران و پسران فراری
4- افزایش آمار معتادان تزریقی و به تبع آن افزایش بیماری ایدز
5- فروش دختران و زنان ایرانی توسط مقامات رژیم به شیخهای خلیج فارس و کسب درآمد از فحشای سازمان یافته دولتی همچون خانه های عفاف و غیره..
6- جنگ، گرانی، اقتصاد فروپاشیده و بی سامان دولتی و دزدی و غارت منابع ملی و صرف درآمدهای هنگفت نفتی بدون ارایه مدرک و سند
7- گرانی و تورم افسار گسیخته
8- افزایش آمار خودکشی در میان جوانان و به ویژه در میان جانبازان (سومین جانباز چند اخیرا خود سوزی کرد)
9- کاهش امید به زندگی
10-افزایش خرافه و جهالت و فالگیری و رمال بازی و اعتقاد به غیب و شفا و رسوم پس مانده و عقب مانده مذهبی همچون امام ته چاه یا همان منجی فراری شما بی مغزان که در .... خودش در ته چاهی غرق شده!
بازم برات بگم! چقدر شماها پر رو و وقیح هستید! البته وقتی پیرو ولی وقیح باشید نوکری بهتر از تو نمیشه سراغ گرفت!
- دین نوعی بیماری روانی است در سطح جهانی .... ولتر
- بی خدایی گناه معدودی انسان هوشمند است .... ولتر
- همه دینها ساخته و پرداخته انسانند .... ناپلیون بناپارت
- خدا شناسی دانش دروغهای آسمانی است .... بوکانین
- دین همیشه دشمن علم و پژوهش و اندیشه بوده است .... اینگرسل
- از کسی که خدایش در آسمانهاست بر حذر باش .... جرج برنارد شا
پاینده ایران سکولار بدون آخوند و مذهب و مزدور! |
سهشنبه 27 اسفند 1387 |
|
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه |
اسلام و ایرانیان
سیمین بهبهانی
این مکر و ریا گشت به گوش همه یاران
این حیله بشد باور یک ملت نادان
ای وای از این قوم و از این ملت بیمار
لعنت به سر گور ....... مکار
ایرانی که بود تاج سر دانش دنیا
اینک قمه بر سر زدنش خنده دنیا
زنجیر به سرو سینه زدن در غم تازی
از شب به سحر در غم و در گریه وزاری
شد سنت ایرانی پس از عمری شهامت
ای وای از آن قومی که شد خام دیانت
...
ایرانی بشد چاکر درگاه امامان
آن شیرزن خاک گهر پوش دلارا
شد زینب و زهرا و خدیجه و سهیلا
از کوروش و از ایرج و کاوه و بابک
قربانعلی و غلامحسین آمده اینک
لعنت به من و ما که بیگانه ستائیم
پیشانی به سنگ در هر تازی بمالیم
لعنت به من و ما که فرزند یلانیم
بیرونی بیگانه از این خانه ندانیم
نفرین به چونین تیغ که تیزش نتوانیم
لعنت به چونین دست که مشتش نتوانیم
اهریمن از این خانه برون ما نتوانیم
این دیو ستم کار از این سفره نرانیم
لعنت به من و ما که خاموش نشستیم
که خاموش نشستیم ...... |
سهشنبه 27 اسفند 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
iraninam - ایران - تهران
1 متاسفانه شما دموکراسی را با ملی گرایی اشتباه گرفته اید. ملی گرایی گرایش شدید هر فرد به کشور و وطن دوستی است. دموکراسی شیوه حکومتهایی است که در آنها نظر اکثریت بر اقلیت اعمال می شود. نقطه مقابل آن نظامهایی است که فرد یا اقلیت بر اکثریت حکومت می کنند. مثل نظامهای پادشاهی که اکنون در ژاپن و انگلستان برقرار است.
2 در همه کشورها رعایت قانون اجباریست.و با دقت زیاد اعمال می شود. در نظامهای دموکرات مردم پارلمان را انتخاب می کنند و پارلمان قانونگذاری می کند. اگر حجاب اجباری را پارلمان تصویب کرده باشد به آن قانون می گویند و مغایر با دموکراسی نیست.
3 حجاب در اسلام واجب شده. همانطور که نماز و روزه واجب شده. همانطور که دروغ و تهمت و غیبت منع شده. اینکه حجاب وارد قانون شده و به طور قانونی اعمال میشود ربطی به دین و مذهب ندارد و یک مساله قانونی است. ضمن اینکه بی حجابی هم به ملی گرایی ربطی ندارد. |
سهشنبه 27 اسفند 1387 |
|
flexibel - المان - هامبورگ |
پس از رفتن شاه من نه رئیس جمهور خواهم شد، نه هیچ مقام رهبری دیگری را به عهده خواهم گرفت.
مصاحبه با روزنامه لموند، نوفل لوشاتو، 9 ژانویه |
سهشنبه 27 اسفند 1387 |
|
iraninam - ایران - تهران |
برقراری دموکراسی نتیجه عملکرد درست ملی گراهاست. وطنپرست راستین بزرگترین هدیه را که همان دموکراسیست به معبودش که وطنش است می بخشد. ولی اگر همین فرد به حجاب که بنابر فرموده خودتان یک واجب شرعیست عمل نکند دیگر مذهبی نیست حالا می تواند خودش عمل کند اما قانونیش نکند ولی در انصورت با اصل امر به معروف و نهی از منکر مواجه میشود پس باید قانونیش کند.
هموطن معتقد دین ناب مدینه فاضله می طلبد که یک ارزوی واهیست. سیاست امروزی پیچیده تر از پاکیست. یک سیاستمدار مجبور به رعایت قوانین جهانی بانکهاست که بهره می گیرند و این رباست. یک ملی گرای هموطن خواه باید بتواند گناه را ببیند و خاموش بماند. البته گناهان شخصی مثل شراب خوردن و یا گوشت غیر حلال استفاده کردن و غیره که به جامعه لطمه ای نمی زند. واگر خاموش ماند که مذهبی به معنای اصلی ان نمی تواند باشد. |
چهارشنبه 28 اسفند 1387 |
|
amirfarhang - ایران - تهران |
bluestar - ایران - تهران من اگه بتونم بهت دکترای رذالت و مغالطه و مزخرف بافی میدم واقعا که شاگرد خوبی هستی در مکتب اخوند
|
چهارشنبه 28 اسفند 1387 |
|