در پاسخ به «نقدی بر صلاحیت رضا پهلوی برای آینده ایران»
رأی دهید
شهریار: چند روز پیش، مقالهای با عنوان «نقدی بر صلاحیت رضا پهلوی برای آینده ایران» در سایت «ایرانیان انگلستان» منتشر شد که در آن، نویسندهای ناشناس با رویکردی انتقادی، به بررسی ابعاد مختلف صلاحیت رضا پهلوی برای ایفای نقش رهبری در دوران گذار ایران پرداخت. در آن مقاله، مسائلی چون دوری طولانیمدت از ایران، میراث تاریخی نظام پادشاهی، فقدان سابقه اجرایی، اتکا به حمایتهای خارجی و ناتوانی در ایجاد اتحاد میان اپوزیسیون، به عنوان دلایل اصلی عدم صلاحیت او مطرح شده بود.
مقاله حاضر، به قصد پاسخگویی و ارائه دیدگاهی متقابل، تلاش دارد تا با نگاهی جامعتر و واقعبینانهتر، به پتانسیلها و قابلیتهایی بپردازد که رضا پهلوی میتواند در شرایط حساس کنونی ایران، به عنوان یک گزینه برای آینده کشور ارائه دهد. در حالی که نقدهای مطرح شده در مقاله پیشین، از اهمیت ویژهای برخوردارند و باید مورد توجه قرار گیرند، اما صرف تمرکز بر نقاط ضعف یک گزینه، نمیتواند مسیر آینده را روشن کند. برای عبور موفق از وضعیت کنونی و رسیدن به ایرانی دموکراتیک و پیشرفته، لازم است که علاوه بر نقد، به بررسی توانمندیها و ارائه راهکارهای جایگزین نیز بپردازیم تا جامعه بتواند تصویری روشنتر و امیدبخشتر از آینده پیش رو داشته باشد.
در دوران کنونی ایران، که با موج فزایندهای از نارضایتیهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه است، بحث در مورد آینده رهبری کشور و نیروهای جایگزین جمهوری اسلامی به یکی از اساسیترین مباحث بدل شده است. در این میان، نام رضا پهلوی، فرزند آخرین پادشاه ایران، به عنوان یکی از چهرههای برجسته اپوزیسیون خارج از کشور، نه تنها در محافل رسانهای، بلکه در بخش قابل توجهی از افکار عمومی ایران و خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته است. هواداران او، رضا پهلوی را نه صرفاً یک نماد تاریخی، بلکه تجسمی از وحدت ملی، راهی برای گذار مسالمتآمیز و ارادهای راسخ برای تحقق نظامی مردمسالار میدانند و با برجسته کردن ویژگیهای خاص و پتانسیلهای بینظیرش، او را گزینهای منطقی و حتی حیاتی برای هدایت ایران در دوران حساس گذار از بحرانهای فعلی معرفی میکنند. در حالی که نقدهایی به جایگاه، سوابق و دیدگاههای رضا پهلوی وارد است که در جای خود قابل بررسی و محترم هستند، اما برای داشتن یک ارزیابی جامع و منصفانه، ضروری است که به قابلیتها و نقاط قوت او نیز با دیدی واقعبینانه و همهجانبه نگریست.
یکی از مهمترین عواملی که رضا پهلوی را به گزینهای قابل اعتنا و مؤثر در معادلات آینده ایران تبدیل میکند، جایگاه نمادین و ارتباط تاریخی منحصربهفرد او با مفهوم دولت-ملت ایران و هویت ملی است. در کشوری با پیشینه تمدنی چندهزار ساله، که در طول تاریخ خود همواره به نمادها و پیوستگیهای تاریخی اهمیت ویژهای داده است، نام پهلوی، فارغ از قضاوتهای تاریخی و سیاسی گذشته، برای طیف وسیعی از ایرانیان تداعیگر دورانی از مدرنیزاسیون، پیشرفت، تلاش برای استقلال نسبی و بازیابی هویت ملی است. در شرایطی که جامعه ایران از تفرقه، قطببندیهای عمیق و از بین رفتن اعتماد عمومی رنج میبرد، وجود یک چهره نمادین که قابلیت ایجاد وحدت و همبستگی ملی در سطحی فراتر از اختلافات سیاسی و ایدئولوژیک را داراست، میتواند بسیار کارگشا و حتی حیاتی باشد. رضا پهلوی با پیشینه خود میتواند به عنوان یک محور ملی غیرحزبی عمل کند که گروههای مختلف، حتی با دیدگاههای سیاسی کاملاً متفاوت، حول او و با هدف مشترک عبور از وضعیت موجود و تشکیل یک نظام دموکراتیک، متحد شوند. این پتانسیل وحدتآفرینی، در غیاب یک جایگزین دیگر با چنین وزن و پیشینهای، یک مزیت راهبردی و بزرگ محسوب میشود که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت.
دوری رضا پهلوی از قدرت مستقیم و عدم آلودگی به فساد گسترده و سیستماتیک جمهوری اسلامی، مزیت برجسته دیگری است که او را از بسیاری از مدعیان و فعالان سیاسی دیگر متمایز میکند. در طول بیش از چهار دهه گذشته، در حالی که بسیاری از گروهها و چهرههای سیاسی درگیر چالشهای قدرت، زد و بندها و مسائل داخلی ایران بودهاند، رضا پهلوی همواره در خارج از کشور و به دور از سازوکارهای پیچیده و ریشهدار فساد و ناکارآمدی ساختاری باقی مانده است. این ویژگی به او اعتبار، پاکدستی و عدم وابستگی به هیچ یک از کانونهای قدرت و ثروت کنونی در ایران میبخشد؛ عنصری که در میان مردم ایران، که از فساد گسترده در تمامی سطوح نظام حاکم به ستوه آمدهاند و اعتمادشان به مسئولان از دست رفته است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این دوری از قدرت، به او اجازه میدهد تا با دستانی پاک، بدون پیشداوریها و تعهدات ناشی از مشارکت در ساختارهای فعلی، به مسائل ایران بنگرد و راهحلهایی نوین، مستقل و عاری از منافع شخصی یا گروهی ارائه دهد. این یک برگ برنده مهم برای جلب اعتماد عمومی در دوران گذار است.
هرچند که نقد فقدان سابقه اجرایی مستقیم در داخل ایران به رضا پهلوی وارد است، اما باید به توانایی بیبدیل او در جلب حمایت بینالمللی و دیپلماتیک نیز توجه کرد. با توجه به جایگاه خانوادگی، ارتباطات گسترده و حضور فعال او در مجامع بینالمللی که در طول سالیان متمادی در سطح جهانی برقرار کرده است، رضا پهلوی میتواند نقش بسیار موثری در جلب حمایتهای دیپلماتیک، سیاسی و حتی اقتصادی لازم برای یک گذار مسالمتآمیز و دموکراتیک در ایران ایفا کند. در دنیای پیچیده و به هم پیوسته امروز، انزوای بینالمللی و عدم حمایت قدرتهای جهانی میتواند هر تلاشی برای تغییر را با شکست مواجه کند. رضا پهلوی میتواند به عنوان یک پُل مطمئن میان مردم ایران و جامعه جهانی عمل کند و شرایط را برای حمایتهای لازم از سوی کشورهای دموکراتیک و سازمانهای بینالمللی برای تحقق آرمانهای آزادیخواهانه و مردمسالار مردم ایران فراهم آورد. این قابلیت دیپلماتیک و توانایی برقراری ارتباط با مراکز تصمیمگیری جهانی، در شرایط کنونی که ایران نیازمند همراهی و درک جهان است، یک سرمایه مهم و استراتژیک به شمار میآید.
در پاسخ به نقد دوری او از جامعه ایران و فقدان تجربه زیست مستقیم در شرایط کنونی، باید گفت که رضا پهلوی در سالهای اخیر تلاش قابل توجهی برای برقراری ارتباط مستقیم و مستمر با مردم داخل ایران و درک عمیقتر از مشکلات و خواستههای آنها انجام داده است. او با استفاده هوشمندانه و فعال از ظرفیتهای رسانهای و شبکههای اجتماعی، صدای اعتراضات، خواستهها و رنجهای مردم داخل ایران را منعکس کرده و با تحلیلگران، فعالان مدنی و افراد از اقشار مختلف جامعه داخلی ارتباط برقرار کرده است. هرچند که تجربه زیست مستقیم در بطن جامعه ایران برای او میسر نبوده و جایگاه خاص خود را دارد، اما هوش بالا، قابلیتهای یادگیری و اراده یک رهبر میتواند این خلاء را تا حد زیادی پر کند. مهمتر از حضور فیزیکی صرف، درک عمیق از ماهیت مشکلات، همدردی واقعی با مردم و اراده قاطع برای یافتن راهحلهای عملی و پایدار است که به نظر میرسد رضا پهلوی این ویژگیها را داراست و آن را به دفعات نشان داده است.
نقد ناتوانی در ایجاد وفاق و اتحاد میان گروههای اپوزیسیون نیز از سوی هواداران او با این استدلال پاسخ داده میشود که اتحاد اپوزیسیون یک فرآیند پیچیده، چندوجهی و زمانبر است که نمیتوان مسئولیت نهایی آن را تنها بر دوش یک فرد گذاشت. تفرقه در اپوزیسیون ایران، ریشههای عمیقتری در تاریخ سیاسی ایران، اختلاف دیدگاههای بنیادی و منافع متضاد گروههای مختلف دارد. رضا پهلوی، با وجود تمامی این چالشها و پیچیدگیها، همواره بر اهمیت وحدت، همگرایی و همبستگی تأکید کرده و تلاش کرده است تا با مطرح کردن ایدههایی مانند "صندوق رأی" و "گذار از راه دموکراتیک"، پلتفرمی برای همگرایی و همکاری میان طیفهای مختلف فراهم آورد. جایگاه نمادین و فراگیر او میتواند به عنوان "کاتالیزور" یا "عامل تسهیلکننده" این اتحاد عمل کند، حتی اگر مسئولیت نهایی آن بر عهده تمامی نیروهای سیاسی و مدنی باشد.
یکی دیگر از مهمترین و تعیینکنندهترین نقاط قوت رضا پهلوی، حمایت قاطع و بیقید و شرط او از یک نظام دموکراتیک، مردمسالار و سکولار است. او بارها و به صراحت تاکید کرده است که به دنبال بازگرداندن سلطنت مطلقه یا هر شکل دیگری از دیکتاتوری نیست، بلکه خواهان یک ایران دموکراتیک، سکولار، مبتنی بر حاکمیت قانون و برخاسته از آرای آزادانه مردم است. این رویکرد، که بر جدایی کامل دین از دولت، آزادیهای فردی و اجتماعی، و مشارکت گسترده مردم در تعیین سرنوشت خود تأکید دارد، میتواند بسیاری از گروههای فکری و سیاسی را که به دنبال تحقق آزادیهای مدنی و سیاسی واقعی در ایران هستند، به خود جذب کند. این دیدگاه، نه تنها با آرمانهای عدالتخواهانه و آزادیخواهانه نسل جوان ایران کاملاً همخوانی دارد، بلکه میتواند تضمینی محکم برای جلوگیری از تکرار تجربههای تلخ گذشته و ایجاد یک آینده روشن و باثبات برای ایران باشد. این تعهد به دموکراسی، سنگ بنای هرگونه حرکت سیاسی موفق در ایران امروز است.
در نهایت، در شرایط حساس و پرچالش کنونی ایران، که نیاز به یک گذار مسالمتآمیز، پایدار و مورد حمایت داخلی و بینالمللی بیش از هر زمان دیگری احساس میشود، وجود چهرهای مانند رضا پهلوی با پتانسیل بینظیر وحدتآفرینی، اعتبار گسترده بینالمللی، عدم آلودگی به فساد داخلی و تعهد عمیق و علنی به دموکراسی و حقوق بشر، میتواند گزینهای بسیار جدی، قابل بررسی و حتی ضروری باشد. هرچند که نقدها و نگرانیها درباره او منطقی است و باید با دقت مورد توجه قرار گیرد، اما نمیتوان پتانسیلهای فراوان و منحصر به فرد او را برای رهبری ایران در این دوران حساس و پیچیده نادیده گرفت. آینده ایران، بیش از هر چیز به اتحاد ملی، برنامهریزی واقعبینانه، مشارکت گسترده مردم و رهبری مؤثر و مورد اعتماد نیاز دارد، و رضا پهلوی با تمامی ویژگیها و پتانسیلهایی که برشمردیم، میتواند یکی از ستونهای اصلی و محوری این معادله پیچیده باشد.
دیدگاه خوانندگان
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
رهبری که وابسته به روسیه و یا امریکا باشد و نتواند اقوام را متحد کنه نخواهد توانست ایران را اداره کند. نمیدانم چرا فقط این سایت و یکی دیگه بیش از حد تبلیغ شاه را . که محبوبیتی نداره را میکنند ..
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۳
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
این افا فراخوان داد تقریبا ۴ هفته پیش ولی کسی بیرون نیامد ...
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۴
۴۵
مبارز01 - تهران، ایران
نمی دانم چرا نمی خواهیم بپذیریم که گندی که ج.ا زده آنقدر عمیق است که حالا حالا ها نمی توان جمعش کرد. داخل و خارج ایران را پر از تفرقه و دروغ پردازی کرده اند و هیچکس سر جای واقعی خودش نیست.حال که مردم ایران یک کاندیدای با سابقه روشن و نمره قبولی دارد چرا باید ناز کند و بخواهد بترسد. اصلا چه چیزی ترسناکتر از ادامه بقای این رژیم مخرب و فاسد و آدمکش وجود دارد؟ فقط اعتبار و احترام نام رضا پهلوی در سطح بین املل، کل این آخوندهای بوگندو با اون البسه مسخره شان و شرارت اثبات شده شان در روابط بین المللی را می خرد. دیگه چقدر باید در دنیا تحقیر شویم و دنیا به ادعای ما در خصوص برخورداری از تاریخی چند هزار ساله بخندد که چگونه است با آن پیشینه تاریخی، حکومتی عقب مانده و غیر ایرانی را پذیرا هستیم.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۶
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1:خوشحال هستم که پاسخ بنده حقیر در همان روز انتشار، در ۹ بخش دوباره امروز با کلمات مشابه تکرار میشود .چه میگفت صمد بهرنگی این ها از کتاب «اولدوز و عروسک سخنگو ؟ کرم شبتاب در گفتوگو با خرگوش میگوید که اگرچه برخی میخندند و میگویند «با یک گل بهار نمیشود. اما به هر حال: هر نوری، هر چقدر هم ناچیز باشد، بالاخره روشنایی است. سؤال اساسی اینجاست.اگر رضا پهلوی بیاهمیت، بیپشتوانه، بیاثر و حتی بیقابلیت است،پس این همه وحشت برای چیست؟. چرا بیش از ۱۲۰۰ سایت، روزنامه، کانال، بات، پیج اینستاگرامی، اتاق کلابهاوس، فروم تلگرامی، و حتی گروههای دعای ندبه در حوزه علمیه قم بسیج شدهاند که از صبح تا شب علیه یک نفر محتوا تولید کنند؟ این را دیگر نمیشود با "روشنگری ارزشی" توجیه کرد . این خودش مصداق رعب اطلاعاتی است. جالبتر . بیش از ۱۲۰۰ رسماً در سیستم سایبری بسیج هستند آمار غیررسمی : فقط در حوزه علمیه مشهد و قم چیزی حدود ۱۰ هزار طلبه درگیر پروژههای رسانهای و مقابلهی عقیدتی شدهاند.برای فردی که "هیچکس حسابش نمیکند"، این همه هزینه و لشکرکشی؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
چرا فراخوان داد کسی بیرون نیومد؟شاید به خاطر اینکه چون فقط تو اینترنت داشتی و بقیه خبر نداشتند! و شاید اینکه آمدند و تو ندیدی! به هر حال او وظیفه اش را انجام داد و فراخوان داد، اگر تو فراخوان را شنیدی و بیرون نیامدی اشکال از تو است نه از او!
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۷
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
صادق باش دوست عزیز، شماها بهتر از من که مخالف رضا پهلوی نیستم میدانید که او محبوبیت زیادی دارد و به همین خاطر حمله میکنید من به عنوان کسی که در اصل از سلطنت و اینکه یک فرد پادشاه باشد و او و خانواده اش با مردم در یک جایگاهی نباشندمخالفم ولی واقعا از اینکه میبینم جدیدا چقدر مردم خصوصا نسل جوان و خانمها عاشق این خاندان هستند تعجب میکنم البته علت اصلی اینکه جدیدا عشق به پهلوی بیشتر شده گند زدن ج اسلامی هم هست.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
هر کس سقوط ج اسلامی براش مهمه نباید با هیچ فرد مخالف ج اسلامی مخالفت کند و رژیم آخوندی را خوشحال کند. من حتی اقدامات مریم رجوی علیه ج اسلامی برام محترم است یا میرحسین موسوی. در حالی که من فقط حکومت سکولار مد نظرم است. در ضمن این مردم هستند در اینده سیستم را انتخاب میکنند و پس چرا من باید نگران باشم و یک نکته صادقانه بگم اگر شما یک رهبر معرفی کنید که از رضا پهلوی برای دوران گذار ارجح تر و صالح تر باشد من ازش حمایت میکنم. چرا مخالفان رضا پهلوی کسی را معرفی نمیکنند؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۴۰
CR7theGoat - رم، ایتالیا
منکه سیاسی نیستم و به این چیزا اهمیت نمیدم.چرا اومدم حالا تو این بحث؟خواستم بگم هیچکی نمیاد واسه رضایت خدا کمک کنه.هرکی تو دنیا گفت میخوام کمکت کنم.باید بهش شک کنی.قانون اول من اینه.از کسی کمک نخواه.خودتو ضعیف نشون بدی نابودت میکنن.باید با تریلی از رو بقیه رد بشی تا حقتو بگیری.نتونستی بگو نتونستم و حقم همین بوده که هستم.تازه این خودشم همدست هموناست که تو ایران به قول شما ظلم میکنن.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۳
۴۳
Chokam - ری، ایران
چه صلاحیت داشته باشه چه نداشته باشه برای مردم برده چه فرقی می کنه اینها برخلاف تمام مردم جهان که ۴ کار رو تعطیل می کنند جز یه عده اقلیت که کشیک می مونند اینا تا ۸ شب کار میکنن همه کشیکن. عین بوده شدن، رضا پهلوی براشون یه زنگ تفریح شده، وقتی شب خسته میان خونه اینترنشنال نگاه میکنن تا خستگی در کنن عین زنگ تفریح براشون. فردا صبح دوباره بلند میشن دنبال پول و دلالی و گرفتاری. بقول رضا پهلوی مشکل ایران «ملی» هست، برای همین تا این اواخر وارد این بازیها نشده بود
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۵
۵۰
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۱
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
"خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ". این حجم از عقدهگشایی بیمارگونه نه نشانه شجاعت است و نه جسارت سیاسی؛ بلکه عیانترین شکل بیهویتی، بیفرهنگی، و زنستیزی عمیق است که در قالب جوک و متلکهای کوچهبازاری بیرون میزند. کسی که به جای نقد به همسر یک شخصیت سیاسی میتازد و از یوگا و ماساژ عقده میگیرد، بیشتر از آنکه منتقد باشد، کاریکاتوری از یک ذهن مفلوک و دچار فروپاشی شخصیتی است. این توهینها نه به رضا پهلوی لطمه میزند و نه از جایگاه همسر او کم میکند؛ فقط عمق پوسیدگی تربیت و تفکر گوینده را نمایان میسازد. شاید برایت عجیب باشد، اما زنان آزاد، و باسواد نیازی ندارند اجازه بگیرند که نفس بکشند، درس بخوانند یا از بدن و روح خود مراقبت کنند. اما برای ذهنی که در عصر حجر گیر کرده، یوگا و ماساژ تهدید است؛ چون آزادی زن، فروپاشی قدرت مردسالاری پوسیدهای است که به آن چسبیدهاید. اگر سواد سیاسی داری، بیا و نقد کن. اگر هم چیزی جز طعنههای سطحپایین نداری، همانجا که هستی بمان و با لمپنیسم دستوپا بزن
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
تا حدودی قابل درک است که به خاطر سقوط رژیم نبایستی مخالفت کرد ولی نکته اصلی و بسیار مهم اینه که شما باید متوجه باشی موسوی از همان سیستم اشغال ملا است و ادمهای خوب اینها هم برای جامعه خطرناکند. در مورد رجوی اینها هم هم خطرناک و مذهبی با کراوات وطنفروش درجه یک هستند. چونکه این ایرانیهای جماعت رجوی بودند که برنامههای اتمی ایران را به امریکا اطلاع دادند. اینها مذهبی با کراوات هستند. در ضمن نکته بسیار مهم اینه که هیچ کس نمیداند بعد از سقوط ملاها امریکا همراه اسراییل چه نقشهای برای این سرزمین باستانی دارند! اینها الان دست بالا را دارند و بی بی با چند تا حرف قشنگ مردم بیسواد و خسته از ملا را خوشحال میکند.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۰
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
سؤال جالبی است ولی باید از جنبههای مختلف به این شوال پاسخ داد. اینترنت که تو میگی حقیقت نداره. اینترنت هم نباشد، پیام به مردم . رسیده بود ولی کسی اعتنائی نکرد که گواه بر این است همه مردم طرفدار شاه نیستند. اولا ایران اقوام مختلف دارد و همه فارس زبان نیستند! یعنی همه خواهان رضا نیستند. ایران تقریبا ۳۵ م ترک داره و تقریبا ۲۰ م کرد. فکر میکنی همه اینها طرفداری رضا را میکنند؟ دوما اتحاد واقعی بین این دو قوم و اقلیت فار زبان وجود نداره. اگر داشت ایران به این روز نمی افتاد! همچنین رهبران تبعیدی ایران اتحاد ندارند و این یکی ازمشکلات عمده ایرانیان است. در ضمن مردم تا حدی درامدشان از آخوندا است و نمیخواهند این را ازدست بدهند و راحت طلب هستند یعنی منتظرند خارجی ها دخالت و یا بمباران کنند و رژیم را برایشان مجانی سرنگون کنند. غرب اینکار را بدون غارت منابع طبیعی مردم ایکار را نمیکنه اگر هم کرد تمام هزینه ها را بعد از جنگ، شاید ۲ یا ۳ برابر، از دولت ایران خواهد گرفت مثل عراق! خلاصه دلیل زیاد است!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۱
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز موسوی قرار نیست رهبر اپوزسیون باشه و الان ده درصد مردم هم قبولش ندارند و فقط من به عنوان مخالف ج اسلامی موسوی را به عنوان کسی که در خود ایران است و انتقاد صریح میکند تحسین میکنم در همین حد.در مورد لو دادن برنامه هسته ای رژیم هم اتفاقا باعث شده از مجاهدین که اساسا من ازشون بدم میاد ولی چنین کارهایی باعث شده ازشون خوشم بیاد چون برنامه هسته ای رژیم هیچ سودی برای مردم نداشته و هزاران میلیارد دلار پول مردم خرجش شده ومن حس میکنم اینها واقعا برنامه اصلی شان بمب اتم بوده ولی بخاطر سیاستهای اسراییل ستیزی و آمریکا ستیزی نتونستن به بمب برسن وگرنه چه کسی باورش میشود اینها دلسوز کشور و مردم باشند و برنامه هسته ای صلح امیز برای پیشرفت ایران داشته باشند؟اگر پبشرفت ایران برایشان مهم بود که با آمریکا ستیز و اسراییل ستیزی میلیاردها دلار را هدر نمیدادن و گروههای نیابتی تشکیل نمیدادن
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۶
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
بیاد داشته باشید که ایران الان بسیار ضعیف شده است و خائن به خاطر منافع شخصی بسیار زیاد شده است و ..هرچند رژیم به گور خواهد رفت ولی . آینده ایران نامعلوم است. غرب و اسراییل بخاطر منافع خودشان این کار را کردند. مسله رژیم برایشان مهم نیست چونکه ملاها بهترین گزینه . واسه امریکاست که به عربها و اسرائیل سلاح بفروشد. اگر ایران دموکراسی داشته باشه به ضرر امپریالیسم است چون دیگر ایرانی نیست که . اسرائیل و عربهای ثروتمند را تهدید کند پس دیگر انها به آنصورت سلاح از امریکا نخواهند خرید و این به ضرر آمریکاست! دیگر مسئله، اتحاد ایران، چین، کره شمالی و روسیه بود که . بسیار بسیار برای اقتصاد امریکا و امریکایی قدرتمند تهدید جدی است. هدف این بود روسیه و ایران را جدا کنند که تقریبا موفق شدند چون روسیه از ایران حمایت نکرد.
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۵۸
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز اینکه امریکا میخواد به اعرای و اسراییل سلاح بفروشد کاملا درسته ولی در مورد اسراییل مثل اعرای نیست و امریکا برای تمام سلاحهعایری مه به اسراییل میفروشد پول نمیگیرد و سوال من اینه رابطه این حمله به ج اسلامی و فروش سلاح به اعراب چیه؟ چون ایران باید از لحاظ نظامی قوی باشد که اعراب وحشت داشته باشند از ایران و به خرید سلاح روی بیارند. در این جنگ دو چیز مشخص شد یکی اینکه ج اسلامی قوی نیست و اسراییل هر کار دوست داشت کرد با رژیم و اعراب مثل عربستان متوجه شدند فقط یک نیروی هوایی قوی داشته باشی کافیه هر بلایی سر این رژیم بیاری و فقط در جواب موشک پرانی میکند و طبیعی هم بود که سالها رژیم میلیاردها دلار خرج موشک کرده و تا حدی تخریب برای اسراییل داشته باشه و جالبه عربستان علاوه بر نیروی هوایی قدرتمند سه هزار موشک پیشرفته از چین خریده. البته امارات هم حنگنده های نسل جدید پیشرفته ای خریده دوم اینکه عربا فهمیدند ج اسلامی فقط اهل حرف و تهدیده و اهل عمل نیست و سالها خرج نیروهای نیابتی کرد و اسراییل نابودشان کرد ج اسلامی فقط نگاه کرد و قرار بوداسراییل را نابود کند ولی این اسراییل بود که حمله کرد
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۹
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
اولا من هیچ تعصبی روی رضا ندارم و اگر گزینه بهتری که مورد اقبال اکثریت مردم باشد قطعا نظر مثبت من را هم جلب خواهد کرد! ....همسر من أذری است و با همه فامیل ترک زبان همسرم ارتباط نزدیک دارم و این ارتباط برایم مسجل کرده که محبوبیت خاندان پهلوی در میان ترک زبان ها بسیار بیشتر است از بقیه اقوام ایرانی حتی فارس زبان ها! والبته برای قبول محوریت رضا پهلوی برای دوران گذار نیازی نیست که طرفدار ادامه حکومت توسط رضا باشیم این چیزی است که خود رضا باراها تاکید کرده که پای صندوق های رای تعیین خواهد شد!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۷
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
همانطور که فیزیک بدون ریاضی معنی نمیدهد، سیاست هم بدون اقتصاد معنی نمیده. بنابراین، ملای مذهبی برای امریکا خیلی سود داره تا ایرانی دموکراتیک. ایران دموکراتیک به ضرر غرب خصوصا امریکا است. چونکه اعراب دیگر به ان صورت سلاح از امریکا . نخواهند خرید و البته کمتر به امریکا وابسته خواهند بود. فروش سلاح بسیار پر سودتر از دیگر اقلام است. ایران دموکراتیک که با اسراییل رابطه خوبی دا شته باشد دیگر تهدیدی برای عربها نخواهد بود. خوب این به ضرر امریکا است. سفید پوستها دوست . دارند همیشه در خاورمیانه جنگ باشد تا سلاح هایشان را بفروشند و مهمتر از همه به غربیها از نظر امنیتی و اقتصادی وابسته باشتد که کشورهای عربی واقعا وابسته هستند. پس سیاست و اقتصاد به هم وابسته هستند.
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
موافقم دوست عزیز کلا غرب به نظر میاد از بودن رژیم بیشتر سود مییرد تا سقوط رژیم ولی دنیای سیاست یعنی در نظر گرفتن منافع و سیاستمدار منصف و صادق قطعا سیاستمدار خوبی نیست و پس طبیعی است این چیزا در دنیای سیاست. مردم ایران چه مخالفان رژیم هم و چه طرفداران مرفه رژیم هم عاشق زندگی در غرب هستند چون رفاه و ارامش و همون منافع شان انجا بیشتر است. همین عربای خلیج فارس مگه پشت پرده با چین و روسیه علیه رژیم ضد و بند ندارند که چین و روسیه به رژیم پدافند و جنگنده ندهند؟ چونمنافعشان بر این اساس است. رژیم ج اسلامی نمیفهمه؟ خوب میفهمه چون منافع اش اینه که به روی خودش نیاره. چین و روسیه هم بر اساس منافع شان اقدام میکنند. زندگی همه انسانها و در سطح بزرگتر کشورها بر اساس منافع است که شکل گرفته و تغییر میکند
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۸
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
موافقم دوست عزیز کلا غرب به نظر میاد از بودن رژیم بیشتر سود مییرد تا سقوط رژیم ولی دنیای سیاست یعنی در نظر گرفتن منافع و سیاستمدار منصف و صادق قطعا سیاستمدار خوبی نیست و پس طبیعی است این چیزا در دنیای سیاست. مردم ایران چه مخالفان رژیم هم و چه طرفداران مرفه رژیم هم عاشق زندگی در غرب هستند چون رفاه و ارامش و همون منافع شان انجا بیشتر است. همین عربای خلیج فارس مگه پشت پرده با چین و روسیه علیه رژیم ضد و بند ندارند که چین و روسیه به رژیم پدافند و جنگنده ندهند؟ چونمنافعشان بر این اساس است. رژیم ج اسلامی نمیفهمه؟ خوب میفهمه چون منافع اش اینه که به روی خودش نیاره. چین و روسیه هم بر اساس منافع شان اقدام میکنند. زندگی همه انسانها و در سطح بزرگتر کشورها بر اساس منافع است که شکل گرفته و تغییر میکند
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۸
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
همانطور که فیزیک بدون ریاضی معنی نمیدهد، سیاست هم بدون اقتصاد معنی نمیده. بنابراین، ملای مذهبی برای امریکا خیلی سود داره تا ایرانی دموکراتیک. ایران دموکراتیک به ضرر غرب خصوصا امریکا است. چونکه اعراب دیگر به ان صورت سلاح از امریکا . نخواهند خرید و البته کمتر به امریکا وابسته خواهند بود. فروش سلاح بسیار پر سودتر از دیگر اقلام است. ایران دموکراتیک که با اسراییل رابطه خوبی دا شته باشد دیگر تهدیدی برای عربها نخواهد بود. خوب این به ضرر امریکا است. سفید پوستها دوست . دارند همیشه در خاورمیانه جنگ باشد تا سلاح هایشان را بفروشند و مهمتر از همه به غربیها از نظر امنیتی و اقتصادی وابسته باشتد که کشورهای عربی واقعا وابسته هستند. پس سیاست و اقتصاد به هم وابسته هستند.
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۰
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
اولا من هیچ تعصبی روی رضا ندارم و اگر گزینه بهتری که مورد اقبال اکثریت مردم باشد قطعا نظر مثبت من را هم جلب خواهد کرد! ....همسر من أذری است و با همه فامیل ترک زبان همسرم ارتباط نزدیک دارم و این ارتباط برایم مسجل کرده که محبوبیت خاندان پهلوی در میان ترک زبان ها بسیار بیشتر است از بقیه اقوام ایرانی حتی فارس زبان ها! والبته برای قبول محوریت رضا پهلوی برای دوران گذار نیازی نیست که طرفدار ادامه حکومت توسط رضا باشیم این چیزی است که خود رضا باراها تاکید کرده که پای صندوق های رای تعیین خواهد شد!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۷
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز اینکه امریکا میخواد به اعرای و اسراییل سلاح بفروشد کاملا درسته ولی در مورد اسراییل مثل اعرای نیست و امریکا برای تمام سلاحهعایری مه به اسراییل میفروشد پول نمیگیرد و سوال من اینه رابطه این حمله به ج اسلامی و فروش سلاح به اعراب چیه؟ چون ایران باید از لحاظ نظامی قوی باشد که اعراب وحشت داشته باشند از ایران و به خرید سلاح روی بیارند. در این جنگ دو چیز مشخص شد یکی اینکه ج اسلامی قوی نیست و اسراییل هر کار دوست داشت کرد با رژیم و اعراب مثل عربستان متوجه شدند فقط یک نیروی هوایی قوی داشته باشی کافیه هر بلایی سر این رژیم بیاری و فقط در جواب موشک پرانی میکند و طبیعی هم بود که سالها رژیم میلیاردها دلار خرج موشک کرده و تا حدی تخریب برای اسراییل داشته باشه و جالبه عربستان علاوه بر نیروی هوایی قدرتمند سه هزار موشک پیشرفته از چین خریده. البته امارات هم حنگنده های نسل جدید پیشرفته ای خریده دوم اینکه عربا فهمیدند ج اسلامی فقط اهل حرف و تهدیده و اهل عمل نیست و سالها خرج نیروهای نیابتی کرد و اسراییل نابودشان کرد ج اسلامی فقط نگاه کرد و قرار بوداسراییل را نابود کند ولی این اسراییل بود که حمله کرد
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۹
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
بیاد داشته باشید که ایران الان بسیار ضعیف شده است و خائن به خاطر منافع شخصی بسیار زیاد شده است و ..هرچند رژیم به گور خواهد رفت ولی . آینده ایران نامعلوم است. غرب و اسراییل بخاطر منافع خودشان این کار را کردند. مسله رژیم برایشان مهم نیست چونکه ملاها بهترین گزینه . واسه امریکاست که به عربها و اسرائیل سلاح بفروشد. اگر ایران دموکراسی داشته باشه به ضرر امپریالیسم است چون دیگر ایرانی نیست که . اسرائیل و عربهای ثروتمند را تهدید کند پس دیگر انها به آنصورت سلاح از امریکا نخواهند خرید و این به ضرر آمریکاست! دیگر مسئله، اتحاد ایران، چین، کره شمالی و روسیه بود که . بسیار بسیار برای اقتصاد امریکا و امریکایی قدرتمند تهدید جدی است. هدف این بود روسیه و ایران را جدا کنند که تقریبا موفق شدند چون روسیه از ایران حمایت نکرد.
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۵۸
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز موسوی قرار نیست رهبر اپوزسیون باشه و الان ده درصد مردم هم قبولش ندارند و فقط من به عنوان مخالف ج اسلامی موسوی را به عنوان کسی که در خود ایران است و انتقاد صریح میکند تحسین میکنم در همین حد.در مورد لو دادن برنامه هسته ای رژیم هم اتفاقا باعث شده از مجاهدین که اساسا من ازشون بدم میاد ولی چنین کارهایی باعث شده ازشون خوشم بیاد چون برنامه هسته ای رژیم هیچ سودی برای مردم نداشته و هزاران میلیارد دلار پول مردم خرجش شده ومن حس میکنم اینها واقعا برنامه اصلی شان بمب اتم بوده ولی بخاطر سیاستهای اسراییل ستیزی و آمریکا ستیزی نتونستن به بمب برسن وگرنه چه کسی باورش میشود اینها دلسوز کشور و مردم باشند و برنامه هسته ای صلح امیز برای پیشرفت ایران داشته باشند؟اگر پبشرفت ایران برایشان مهم بود که با آمریکا ستیز و اسراییل ستیزی میلیاردها دلار را هدر نمیدادن و گروههای نیابتی تشکیل نمیدادن
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۶
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
سؤال جالبی است ولی باید از جنبههای مختلف به این شوال پاسخ داد. اینترنت که تو میگی حقیقت نداره. اینترنت هم نباشد، پیام به مردم . رسیده بود ولی کسی اعتنائی نکرد که گواه بر این است همه مردم طرفدار شاه نیستند. اولا ایران اقوام مختلف دارد و همه فارس زبان نیستند! یعنی همه خواهان رضا نیستند. ایران تقریبا ۳۵ م ترک داره و تقریبا ۲۰ م کرد. فکر میکنی همه اینها طرفداری رضا را میکنند؟ دوما اتحاد واقعی بین این دو قوم و اقلیت فار زبان وجود نداره. اگر داشت ایران به این روز نمی افتاد! همچنین رهبران تبعیدی ایران اتحاد ندارند و این یکی ازمشکلات عمده ایرانیان است. در ضمن مردم تا حدی درامدشان از آخوندا است و نمیخواهند این را ازدست بدهند و راحت طلب هستند یعنی منتظرند خارجی ها دخالت و یا بمباران کنند و رژیم را برایشان مجانی سرنگون کنند. غرب اینکار را بدون غارت منابع طبیعی مردم ایکار را نمیکنه اگر هم کرد تمام هزینه ها را بعد از جنگ، شاید ۲ یا ۳ برابر، از دولت ایران خواهد گرفت مثل عراق! خلاصه دلیل زیاد است!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۱
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
تا حدودی قابل درک است که به خاطر سقوط رژیم نبایستی مخالفت کرد ولی نکته اصلی و بسیار مهم اینه که شما باید متوجه باشی موسوی از همان سیستم اشغال ملا است و ادمهای خوب اینها هم برای جامعه خطرناکند. در مورد رجوی اینها هم هم خطرناک و مذهبی با کراوات وطنفروش درجه یک هستند. چونکه این ایرانیهای جماعت رجوی بودند که برنامههای اتمی ایران را به امریکا اطلاع دادند. اینها مذهبی با کراوات هستند. در ضمن نکته بسیار مهم اینه که هیچ کس نمیداند بعد از سقوط ملاها امریکا همراه اسراییل چه نقشهای برای این سرزمین باستانی دارند! اینها الان دست بالا را دارند و بی بی با چند تا حرف قشنگ مردم بیسواد و خسته از ملا را خوشحال میکند.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۰
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
"خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ". این حجم از عقدهگشایی بیمارگونه نه نشانه شجاعت است و نه جسارت سیاسی؛ بلکه عیانترین شکل بیهویتی، بیفرهنگی، و زنستیزی عمیق است که در قالب جوک و متلکهای کوچهبازاری بیرون میزند. کسی که به جای نقد به همسر یک شخصیت سیاسی میتازد و از یوگا و ماساژ عقده میگیرد، بیشتر از آنکه منتقد باشد، کاریکاتوری از یک ذهن مفلوک و دچار فروپاشی شخصیتی است. این توهینها نه به رضا پهلوی لطمه میزند و نه از جایگاه همسر او کم میکند؛ فقط عمق پوسیدگی تربیت و تفکر گوینده را نمایان میسازد. شاید برایت عجیب باشد، اما زنان آزاد، و باسواد نیازی ندارند اجازه بگیرند که نفس بکشند، درس بخوانند یا از بدن و روح خود مراقبت کنند. اما برای ذهنی که در عصر حجر گیر کرده، یوگا و ماساژ تهدید است؛ چون آزادی زن، فروپاشی قدرت مردسالاری پوسیدهای است که به آن چسبیدهاید. اگر سواد سیاسی داری، بیا و نقد کن. اگر هم چیزی جز طعنههای سطحپایین نداری، همانجا که هستی بمان و با لمپنیسم دستوپا بزن
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
۵۰
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۱
۴۳
Chokam - ری، ایران
چه صلاحیت داشته باشه چه نداشته باشه برای مردم برده چه فرقی می کنه اینها برخلاف تمام مردم جهان که ۴ کار رو تعطیل می کنند جز یه عده اقلیت که کشیک می مونند اینا تا ۸ شب کار میکنن همه کشیکن. عین بوده شدن، رضا پهلوی براشون یه زنگ تفریح شده، وقتی شب خسته میان خونه اینترنشنال نگاه میکنن تا خستگی در کنن عین زنگ تفریح براشون. فردا صبح دوباره بلند میشن دنبال پول و دلالی و گرفتاری. بقول رضا پهلوی مشکل ایران «ملی» هست، برای همین تا این اواخر وارد این بازیها نشده بود
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۵
۴۰
CR7theGoat - رم، ایتالیا
منکه سیاسی نیستم و به این چیزا اهمیت نمیدم.چرا اومدم حالا تو این بحث؟خواستم بگم هیچکی نمیاد واسه رضایت خدا کمک کنه.هرکی تو دنیا گفت میخوام کمکت کنم.باید بهش شک کنی.قانون اول من اینه.از کسی کمک نخواه.خودتو ضعیف نشون بدی نابودت میکنن.باید با تریلی از رو بقیه رد بشی تا حقتو بگیری.نتونستی بگو نتونستم و حقم همین بوده که هستم.تازه این خودشم همدست هموناست که تو ایران به قول شما ظلم میکنن.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۳
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
هر کس سقوط ج اسلامی براش مهمه نباید با هیچ فرد مخالف ج اسلامی مخالفت کند و رژیم آخوندی را خوشحال کند. من حتی اقدامات مریم رجوی علیه ج اسلامی برام محترم است یا میرحسین موسوی. در حالی که من فقط حکومت سکولار مد نظرم است. در ضمن این مردم هستند در اینده سیستم را انتخاب میکنند و پس چرا من باید نگران باشم و یک نکته صادقانه بگم اگر شما یک رهبر معرفی کنید که از رضا پهلوی برای دوران گذار ارجح تر و صالح تر باشد من ازش حمایت میکنم. چرا مخالفان رضا پهلوی کسی را معرفی نمیکنند؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
صادق باش دوست عزیز، شماها بهتر از من که مخالف رضا پهلوی نیستم میدانید که او محبوبیت زیادی دارد و به همین خاطر حمله میکنید من به عنوان کسی که در اصل از سلطنت و اینکه یک فرد پادشاه باشد و او و خانواده اش با مردم در یک جایگاهی نباشندمخالفم ولی واقعا از اینکه میبینم جدیدا چقدر مردم خصوصا نسل جوان و خانمها عاشق این خاندان هستند تعجب میکنم البته علت اصلی اینکه جدیدا عشق به پهلوی بیشتر شده گند زدن ج اسلامی هم هست.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
چرا فراخوان داد کسی بیرون نیومد؟شاید به خاطر اینکه چون فقط تو اینترنت داشتی و بقیه خبر نداشتند! و شاید اینکه آمدند و تو ندیدی! به هر حال او وظیفه اش را انجام داد و فراخوان داد، اگر تو فراخوان را شنیدی و بیرون نیامدی اشکال از تو است نه از او!
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۷
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1:خوشحال هستم که پاسخ بنده حقیر در همان روز انتشار، در ۹ بخش دوباره امروز با کلمات مشابه تکرار میشود .چه میگفت صمد بهرنگی این ها از کتاب «اولدوز و عروسک سخنگو ؟ کرم شبتاب در گفتوگو با خرگوش میگوید که اگرچه برخی میخندند و میگویند «با یک گل بهار نمیشود. اما به هر حال: هر نوری، هر چقدر هم ناچیز باشد، بالاخره روشنایی است. سؤال اساسی اینجاست.اگر رضا پهلوی بیاهمیت، بیپشتوانه، بیاثر و حتی بیقابلیت است،پس این همه وحشت برای چیست؟. چرا بیش از ۱۲۰۰ سایت، روزنامه، کانال، بات، پیج اینستاگرامی، اتاق کلابهاوس، فروم تلگرامی، و حتی گروههای دعای ندبه در حوزه علمیه قم بسیج شدهاند که از صبح تا شب علیه یک نفر محتوا تولید کنند؟ این را دیگر نمیشود با "روشنگری ارزشی" توجیه کرد . این خودش مصداق رعب اطلاعاتی است. جالبتر . بیش از ۱۲۰۰ رسماً در سیستم سایبری بسیج هستند آمار غیررسمی : فقط در حوزه علمیه مشهد و قم چیزی حدود ۱۰ هزار طلبه درگیر پروژههای رسانهای و مقابلهی عقیدتی شدهاند.برای فردی که "هیچکس حسابش نمیکند"، این همه هزینه و لشکرکشی؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
۴۵
مبارز01 - تهران، ایران
نمی دانم چرا نمی خواهیم بپذیریم که گندی که ج.ا زده آنقدر عمیق است که حالا حالا ها نمی توان جمعش کرد. داخل و خارج ایران را پر از تفرقه و دروغ پردازی کرده اند و هیچکس سر جای واقعی خودش نیست.حال که مردم ایران یک کاندیدای با سابقه روشن و نمره قبولی دارد چرا باید ناز کند و بخواهد بترسد. اصلا چه چیزی ترسناکتر از ادامه بقای این رژیم مخرب و فاسد و آدمکش وجود دارد؟ فقط اعتبار و احترام نام رضا پهلوی در سطح بین املل، کل این آخوندهای بوگندو با اون البسه مسخره شان و شرارت اثبات شده شان در روابط بین المللی را می خرد. دیگه چقدر باید در دنیا تحقیر شویم و دنیا به ادعای ما در خصوص برخورداری از تاریخی چند هزار ساله بخندد که چگونه است با آن پیشینه تاریخی، حکومتی عقب مانده و غیر ایرانی را پذیرا هستیم.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۶
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
این افا فراخوان داد تقریبا ۴ هفته پیش ولی کسی بیرون نیامد ...
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۴
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
رهبری که وابسته به روسیه و یا امریکا باشد و نتواند اقوام را متحد کنه نخواهد توانست ایران را اداره کند. نمیدانم چرا فقط این سایت و یکی دیگه بیش از حد تبلیغ شاه را . که محبوبیتی نداره را میکنند ..
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۳
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
رهبری که وابسته به روسیه و یا امریکا باشد و نتواند اقوام را متحد کنه نخواهد توانست ایران را اداره کند. نمیدانم چرا فقط این سایت و یکی دیگه بیش از حد تبلیغ شاه را . که محبوبیتی نداره را میکنند ..
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۳
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
این افا فراخوان داد تقریبا ۴ هفته پیش ولی کسی بیرون نیامد ...
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۴
۴۵
مبارز01 - تهران، ایران
نمی دانم چرا نمی خواهیم بپذیریم که گندی که ج.ا زده آنقدر عمیق است که حالا حالا ها نمی توان جمعش کرد. داخل و خارج ایران را پر از تفرقه و دروغ پردازی کرده اند و هیچکس سر جای واقعی خودش نیست.حال که مردم ایران یک کاندیدای با سابقه روشن و نمره قبولی دارد چرا باید ناز کند و بخواهد بترسد. اصلا چه چیزی ترسناکتر از ادامه بقای این رژیم مخرب و فاسد و آدمکش وجود دارد؟ فقط اعتبار و احترام نام رضا پهلوی در سطح بین املل، کل این آخوندهای بوگندو با اون البسه مسخره شان و شرارت اثبات شده شان در روابط بین المللی را می خرد. دیگه چقدر باید در دنیا تحقیر شویم و دنیا به ادعای ما در خصوص برخورداری از تاریخی چند هزار ساله بخندد که چگونه است با آن پیشینه تاریخی، حکومتی عقب مانده و غیر ایرانی را پذیرا هستیم.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۶
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1:خوشحال هستم که پاسخ بنده حقیر در همان روز انتشار، در ۹ بخش دوباره امروز با کلمات مشابه تکرار میشود .چه میگفت صمد بهرنگی این ها از کتاب «اولدوز و عروسک سخنگو ؟ کرم شبتاب در گفتوگو با خرگوش میگوید که اگرچه برخی میخندند و میگویند «با یک گل بهار نمیشود. اما به هر حال: هر نوری، هر چقدر هم ناچیز باشد، بالاخره روشنایی است. سؤال اساسی اینجاست.اگر رضا پهلوی بیاهمیت، بیپشتوانه، بیاثر و حتی بیقابلیت است،پس این همه وحشت برای چیست؟. چرا بیش از ۱۲۰۰ سایت، روزنامه، کانال، بات، پیج اینستاگرامی، اتاق کلابهاوس، فروم تلگرامی، و حتی گروههای دعای ندبه در حوزه علمیه قم بسیج شدهاند که از صبح تا شب علیه یک نفر محتوا تولید کنند؟ این را دیگر نمیشود با "روشنگری ارزشی" توجیه کرد . این خودش مصداق رعب اطلاعاتی است. جالبتر . بیش از ۱۲۰۰ رسماً در سیستم سایبری بسیج هستند آمار غیررسمی : فقط در حوزه علمیه مشهد و قم چیزی حدود ۱۰ هزار طلبه درگیر پروژههای رسانهای و مقابلهی عقیدتی شدهاند.برای فردی که "هیچکس حسابش نمیکند"، این همه هزینه و لشکرکشی؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
چرا فراخوان داد کسی بیرون نیومد؟شاید به خاطر اینکه چون فقط تو اینترنت داشتی و بقیه خبر نداشتند! و شاید اینکه آمدند و تو ندیدی! به هر حال او وظیفه اش را انجام داد و فراخوان داد، اگر تو فراخوان را شنیدی و بیرون نیامدی اشکال از تو است نه از او!
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۷
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
صادق باش دوست عزیز، شماها بهتر از من که مخالف رضا پهلوی نیستم میدانید که او محبوبیت زیادی دارد و به همین خاطر حمله میکنید من به عنوان کسی که در اصل از سلطنت و اینکه یک فرد پادشاه باشد و او و خانواده اش با مردم در یک جایگاهی نباشندمخالفم ولی واقعا از اینکه میبینم جدیدا چقدر مردم خصوصا نسل جوان و خانمها عاشق این خاندان هستند تعجب میکنم البته علت اصلی اینکه جدیدا عشق به پهلوی بیشتر شده گند زدن ج اسلامی هم هست.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
هر کس سقوط ج اسلامی براش مهمه نباید با هیچ فرد مخالف ج اسلامی مخالفت کند و رژیم آخوندی را خوشحال کند. من حتی اقدامات مریم رجوی علیه ج اسلامی برام محترم است یا میرحسین موسوی. در حالی که من فقط حکومت سکولار مد نظرم است. در ضمن این مردم هستند در اینده سیستم را انتخاب میکنند و پس چرا من باید نگران باشم و یک نکته صادقانه بگم اگر شما یک رهبر معرفی کنید که از رضا پهلوی برای دوران گذار ارجح تر و صالح تر باشد من ازش حمایت میکنم. چرا مخالفان رضا پهلوی کسی را معرفی نمیکنند؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۴۰
CR7theGoat - رم، ایتالیا
منکه سیاسی نیستم و به این چیزا اهمیت نمیدم.چرا اومدم حالا تو این بحث؟خواستم بگم هیچکی نمیاد واسه رضایت خدا کمک کنه.هرکی تو دنیا گفت میخوام کمکت کنم.باید بهش شک کنی.قانون اول من اینه.از کسی کمک نخواه.خودتو ضعیف نشون بدی نابودت میکنن.باید با تریلی از رو بقیه رد بشی تا حقتو بگیری.نتونستی بگو نتونستم و حقم همین بوده که هستم.تازه این خودشم همدست هموناست که تو ایران به قول شما ظلم میکنن.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۳
۴۳
Chokam - ری، ایران
چه صلاحیت داشته باشه چه نداشته باشه برای مردم برده چه فرقی می کنه اینها برخلاف تمام مردم جهان که ۴ کار رو تعطیل می کنند جز یه عده اقلیت که کشیک می مونند اینا تا ۸ شب کار میکنن همه کشیکن. عین بوده شدن، رضا پهلوی براشون یه زنگ تفریح شده، وقتی شب خسته میان خونه اینترنشنال نگاه میکنن تا خستگی در کنن عین زنگ تفریح براشون. فردا صبح دوباره بلند میشن دنبال پول و دلالی و گرفتاری. بقول رضا پهلوی مشکل ایران «ملی» هست، برای همین تا این اواخر وارد این بازیها نشده بود
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۵
۵۰
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۱
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
"خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ". این حجم از عقدهگشایی بیمارگونه نه نشانه شجاعت است و نه جسارت سیاسی؛ بلکه عیانترین شکل بیهویتی، بیفرهنگی، و زنستیزی عمیق است که در قالب جوک و متلکهای کوچهبازاری بیرون میزند. کسی که به جای نقد به همسر یک شخصیت سیاسی میتازد و از یوگا و ماساژ عقده میگیرد، بیشتر از آنکه منتقد باشد، کاریکاتوری از یک ذهن مفلوک و دچار فروپاشی شخصیتی است. این توهینها نه به رضا پهلوی لطمه میزند و نه از جایگاه همسر او کم میکند؛ فقط عمق پوسیدگی تربیت و تفکر گوینده را نمایان میسازد. شاید برایت عجیب باشد، اما زنان آزاد، و باسواد نیازی ندارند اجازه بگیرند که نفس بکشند، درس بخوانند یا از بدن و روح خود مراقبت کنند. اما برای ذهنی که در عصر حجر گیر کرده، یوگا و ماساژ تهدید است؛ چون آزادی زن، فروپاشی قدرت مردسالاری پوسیدهای است که به آن چسبیدهاید. اگر سواد سیاسی داری، بیا و نقد کن. اگر هم چیزی جز طعنههای سطحپایین نداری، همانجا که هستی بمان و با لمپنیسم دستوپا بزن
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
تا حدودی قابل درک است که به خاطر سقوط رژیم نبایستی مخالفت کرد ولی نکته اصلی و بسیار مهم اینه که شما باید متوجه باشی موسوی از همان سیستم اشغال ملا است و ادمهای خوب اینها هم برای جامعه خطرناکند. در مورد رجوی اینها هم هم خطرناک و مذهبی با کراوات وطنفروش درجه یک هستند. چونکه این ایرانیهای جماعت رجوی بودند که برنامههای اتمی ایران را به امریکا اطلاع دادند. اینها مذهبی با کراوات هستند. در ضمن نکته بسیار مهم اینه که هیچ کس نمیداند بعد از سقوط ملاها امریکا همراه اسراییل چه نقشهای برای این سرزمین باستانی دارند! اینها الان دست بالا را دارند و بی بی با چند تا حرف قشنگ مردم بیسواد و خسته از ملا را خوشحال میکند.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۰
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
سؤال جالبی است ولی باید از جنبههای مختلف به این شوال پاسخ داد. اینترنت که تو میگی حقیقت نداره. اینترنت هم نباشد، پیام به مردم . رسیده بود ولی کسی اعتنائی نکرد که گواه بر این است همه مردم طرفدار شاه نیستند. اولا ایران اقوام مختلف دارد و همه فارس زبان نیستند! یعنی همه خواهان رضا نیستند. ایران تقریبا ۳۵ م ترک داره و تقریبا ۲۰ م کرد. فکر میکنی همه اینها طرفداری رضا را میکنند؟ دوما اتحاد واقعی بین این دو قوم و اقلیت فار زبان وجود نداره. اگر داشت ایران به این روز نمی افتاد! همچنین رهبران تبعیدی ایران اتحاد ندارند و این یکی ازمشکلات عمده ایرانیان است. در ضمن مردم تا حدی درامدشان از آخوندا است و نمیخواهند این را ازدست بدهند و راحت طلب هستند یعنی منتظرند خارجی ها دخالت و یا بمباران کنند و رژیم را برایشان مجانی سرنگون کنند. غرب اینکار را بدون غارت منابع طبیعی مردم ایکار را نمیکنه اگر هم کرد تمام هزینه ها را بعد از جنگ، شاید ۲ یا ۳ برابر، از دولت ایران خواهد گرفت مثل عراق! خلاصه دلیل زیاد است!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۱
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز موسوی قرار نیست رهبر اپوزسیون باشه و الان ده درصد مردم هم قبولش ندارند و فقط من به عنوان مخالف ج اسلامی موسوی را به عنوان کسی که در خود ایران است و انتقاد صریح میکند تحسین میکنم در همین حد.در مورد لو دادن برنامه هسته ای رژیم هم اتفاقا باعث شده از مجاهدین که اساسا من ازشون بدم میاد ولی چنین کارهایی باعث شده ازشون خوشم بیاد چون برنامه هسته ای رژیم هیچ سودی برای مردم نداشته و هزاران میلیارد دلار پول مردم خرجش شده ومن حس میکنم اینها واقعا برنامه اصلی شان بمب اتم بوده ولی بخاطر سیاستهای اسراییل ستیزی و آمریکا ستیزی نتونستن به بمب برسن وگرنه چه کسی باورش میشود اینها دلسوز کشور و مردم باشند و برنامه هسته ای صلح امیز برای پیشرفت ایران داشته باشند؟اگر پبشرفت ایران برایشان مهم بود که با آمریکا ستیز و اسراییل ستیزی میلیاردها دلار را هدر نمیدادن و گروههای نیابتی تشکیل نمیدادن
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۶
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
بیاد داشته باشید که ایران الان بسیار ضعیف شده است و خائن به خاطر منافع شخصی بسیار زیاد شده است و ..هرچند رژیم به گور خواهد رفت ولی . آینده ایران نامعلوم است. غرب و اسراییل بخاطر منافع خودشان این کار را کردند. مسله رژیم برایشان مهم نیست چونکه ملاها بهترین گزینه . واسه امریکاست که به عربها و اسرائیل سلاح بفروشد. اگر ایران دموکراسی داشته باشه به ضرر امپریالیسم است چون دیگر ایرانی نیست که . اسرائیل و عربهای ثروتمند را تهدید کند پس دیگر انها به آنصورت سلاح از امریکا نخواهند خرید و این به ضرر آمریکاست! دیگر مسئله، اتحاد ایران، چین، کره شمالی و روسیه بود که . بسیار بسیار برای اقتصاد امریکا و امریکایی قدرتمند تهدید جدی است. هدف این بود روسیه و ایران را جدا کنند که تقریبا موفق شدند چون روسیه از ایران حمایت نکرد.
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۵۸
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز اینکه امریکا میخواد به اعرای و اسراییل سلاح بفروشد کاملا درسته ولی در مورد اسراییل مثل اعرای نیست و امریکا برای تمام سلاحهعایری مه به اسراییل میفروشد پول نمیگیرد و سوال من اینه رابطه این حمله به ج اسلامی و فروش سلاح به اعراب چیه؟ چون ایران باید از لحاظ نظامی قوی باشد که اعراب وحشت داشته باشند از ایران و به خرید سلاح روی بیارند. در این جنگ دو چیز مشخص شد یکی اینکه ج اسلامی قوی نیست و اسراییل هر کار دوست داشت کرد با رژیم و اعراب مثل عربستان متوجه شدند فقط یک نیروی هوایی قوی داشته باشی کافیه هر بلایی سر این رژیم بیاری و فقط در جواب موشک پرانی میکند و طبیعی هم بود که سالها رژیم میلیاردها دلار خرج موشک کرده و تا حدی تخریب برای اسراییل داشته باشه و جالبه عربستان علاوه بر نیروی هوایی قدرتمند سه هزار موشک پیشرفته از چین خریده. البته امارات هم حنگنده های نسل جدید پیشرفته ای خریده دوم اینکه عربا فهمیدند ج اسلامی فقط اهل حرف و تهدیده و اهل عمل نیست و سالها خرج نیروهای نیابتی کرد و اسراییل نابودشان کرد ج اسلامی فقط نگاه کرد و قرار بوداسراییل را نابود کند ولی این اسراییل بود که حمله کرد
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۹
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
اولا من هیچ تعصبی روی رضا ندارم و اگر گزینه بهتری که مورد اقبال اکثریت مردم باشد قطعا نظر مثبت من را هم جلب خواهد کرد! ....همسر من أذری است و با همه فامیل ترک زبان همسرم ارتباط نزدیک دارم و این ارتباط برایم مسجل کرده که محبوبیت خاندان پهلوی در میان ترک زبان ها بسیار بیشتر است از بقیه اقوام ایرانی حتی فارس زبان ها! والبته برای قبول محوریت رضا پهلوی برای دوران گذار نیازی نیست که طرفدار ادامه حکومت توسط رضا باشیم این چیزی است که خود رضا باراها تاکید کرده که پای صندوق های رای تعیین خواهد شد!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۷
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
همانطور که فیزیک بدون ریاضی معنی نمیدهد، سیاست هم بدون اقتصاد معنی نمیده. بنابراین، ملای مذهبی برای امریکا خیلی سود داره تا ایرانی دموکراتیک. ایران دموکراتیک به ضرر غرب خصوصا امریکا است. چونکه اعراب دیگر به ان صورت سلاح از امریکا . نخواهند خرید و البته کمتر به امریکا وابسته خواهند بود. فروش سلاح بسیار پر سودتر از دیگر اقلام است. ایران دموکراتیک که با اسراییل رابطه خوبی دا شته باشد دیگر تهدیدی برای عربها نخواهد بود. خوب این به ضرر امریکا است. سفید پوستها دوست . دارند همیشه در خاورمیانه جنگ باشد تا سلاح هایشان را بفروشند و مهمتر از همه به غربیها از نظر امنیتی و اقتصادی وابسته باشتد که کشورهای عربی واقعا وابسته هستند. پس سیاست و اقتصاد به هم وابسته هستند.
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
موافقم دوست عزیز کلا غرب به نظر میاد از بودن رژیم بیشتر سود مییرد تا سقوط رژیم ولی دنیای سیاست یعنی در نظر گرفتن منافع و سیاستمدار منصف و صادق قطعا سیاستمدار خوبی نیست و پس طبیعی است این چیزا در دنیای سیاست. مردم ایران چه مخالفان رژیم هم و چه طرفداران مرفه رژیم هم عاشق زندگی در غرب هستند چون رفاه و ارامش و همون منافع شان انجا بیشتر است. همین عربای خلیج فارس مگه پشت پرده با چین و روسیه علیه رژیم ضد و بند ندارند که چین و روسیه به رژیم پدافند و جنگنده ندهند؟ چونمنافعشان بر این اساس است. رژیم ج اسلامی نمیفهمه؟ خوب میفهمه چون منافع اش اینه که به روی خودش نیاره. چین و روسیه هم بر اساس منافع شان اقدام میکنند. زندگی همه انسانها و در سطح بزرگتر کشورها بر اساس منافع است که شکل گرفته و تغییر میکند
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۸
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1:خوشحال هستم که پاسخ بنده حقیر در همان روز انتشار، در ۹ بخش دوباره امروز با کلمات مشابه تکرار میشود .چه میگفت صمد بهرنگی این ها از کتاب «اولدوز و عروسک سخنگو ؟ کرم شبتاب در گفتوگو با خرگوش میگوید که اگرچه برخی میخندند و میگویند «با یک گل بهار نمیشود. اما به هر حال: هر نوری، هر چقدر هم ناچیز باشد، بالاخره روشنایی است. سؤال اساسی اینجاست.اگر رضا پهلوی بیاهمیت، بیپشتوانه، بیاثر و حتی بیقابلیت است،پس این همه وحشت برای چیست؟. چرا بیش از ۱۲۰۰ سایت، روزنامه، کانال، بات، پیج اینستاگرامی، اتاق کلابهاوس، فروم تلگرامی، و حتی گروههای دعای ندبه در حوزه علمیه قم بسیج شدهاند که از صبح تا شب علیه یک نفر محتوا تولید کنند؟ این را دیگر نمیشود با "روشنگری ارزشی" توجیه کرد . این خودش مصداق رعب اطلاعاتی است. جالبتر . بیش از ۱۲۰۰ رسماً در سیستم سایبری بسیج هستند آمار غیررسمی : فقط در حوزه علمیه مشهد و قم چیزی حدود ۱۰ هزار طلبه درگیر پروژههای رسانهای و مقابلهی عقیدتی شدهاند.برای فردی که "هیچکس حسابش نمیکند"، این همه هزینه و لشکرکشی؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
۴۵
مبارز01 - تهران، ایران
نمی دانم چرا نمی خواهیم بپذیریم که گندی که ج.ا زده آنقدر عمیق است که حالا حالا ها نمی توان جمعش کرد. داخل و خارج ایران را پر از تفرقه و دروغ پردازی کرده اند و هیچکس سر جای واقعی خودش نیست.حال که مردم ایران یک کاندیدای با سابقه روشن و نمره قبولی دارد چرا باید ناز کند و بخواهد بترسد. اصلا چه چیزی ترسناکتر از ادامه بقای این رژیم مخرب و فاسد و آدمکش وجود دارد؟ فقط اعتبار و احترام نام رضا پهلوی در سطح بین املل، کل این آخوندهای بوگندو با اون البسه مسخره شان و شرارت اثبات شده شان در روابط بین المللی را می خرد. دیگه چقدر باید در دنیا تحقیر شویم و دنیا به ادعای ما در خصوص برخورداری از تاریخی چند هزار ساله بخندد که چگونه است با آن پیشینه تاریخی، حکومتی عقب مانده و غیر ایرانی را پذیرا هستیم.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۶
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
چرا فراخوان داد کسی بیرون نیومد؟شاید به خاطر اینکه چون فقط تو اینترنت داشتی و بقیه خبر نداشتند! و شاید اینکه آمدند و تو ندیدی! به هر حال او وظیفه اش را انجام داد و فراخوان داد، اگر تو فراخوان را شنیدی و بیرون نیامدی اشکال از تو است نه از او!
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۷
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
اولا من هیچ تعصبی روی رضا ندارم و اگر گزینه بهتری که مورد اقبال اکثریت مردم باشد قطعا نظر مثبت من را هم جلب خواهد کرد! ....همسر من أذری است و با همه فامیل ترک زبان همسرم ارتباط نزدیک دارم و این ارتباط برایم مسجل کرده که محبوبیت خاندان پهلوی در میان ترک زبان ها بسیار بیشتر است از بقیه اقوام ایرانی حتی فارس زبان ها! والبته برای قبول محوریت رضا پهلوی برای دوران گذار نیازی نیست که طرفدار ادامه حکومت توسط رضا باشیم این چیزی است که خود رضا باراها تاکید کرده که پای صندوق های رای تعیین خواهد شد!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۷
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز اینکه امریکا میخواد به اعرای و اسراییل سلاح بفروشد کاملا درسته ولی در مورد اسراییل مثل اعرای نیست و امریکا برای تمام سلاحهعایری مه به اسراییل میفروشد پول نمیگیرد و سوال من اینه رابطه این حمله به ج اسلامی و فروش سلاح به اعراب چیه؟ چون ایران باید از لحاظ نظامی قوی باشد که اعراب وحشت داشته باشند از ایران و به خرید سلاح روی بیارند. در این جنگ دو چیز مشخص شد یکی اینکه ج اسلامی قوی نیست و اسراییل هر کار دوست داشت کرد با رژیم و اعراب مثل عربستان متوجه شدند فقط یک نیروی هوایی قوی داشته باشی کافیه هر بلایی سر این رژیم بیاری و فقط در جواب موشک پرانی میکند و طبیعی هم بود که سالها رژیم میلیاردها دلار خرج موشک کرده و تا حدی تخریب برای اسراییل داشته باشه و جالبه عربستان علاوه بر نیروی هوایی قدرتمند سه هزار موشک پیشرفته از چین خریده. البته امارات هم حنگنده های نسل جدید پیشرفته ای خریده دوم اینکه عربا فهمیدند ج اسلامی فقط اهل حرف و تهدیده و اهل عمل نیست و سالها خرج نیروهای نیابتی کرد و اسراییل نابودشان کرد ج اسلامی فقط نگاه کرد و قرار بوداسراییل را نابود کند ولی این اسراییل بود که حمله کرد
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۹
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
"خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ". این حجم از عقدهگشایی بیمارگونه نه نشانه شجاعت است و نه جسارت سیاسی؛ بلکه عیانترین شکل بیهویتی، بیفرهنگی، و زنستیزی عمیق است که در قالب جوک و متلکهای کوچهبازاری بیرون میزند. کسی که به جای نقد به همسر یک شخصیت سیاسی میتازد و از یوگا و ماساژ عقده میگیرد، بیشتر از آنکه منتقد باشد، کاریکاتوری از یک ذهن مفلوک و دچار فروپاشی شخصیتی است. این توهینها نه به رضا پهلوی لطمه میزند و نه از جایگاه همسر او کم میکند؛ فقط عمق پوسیدگی تربیت و تفکر گوینده را نمایان میسازد. شاید برایت عجیب باشد، اما زنان آزاد، و باسواد نیازی ندارند اجازه بگیرند که نفس بکشند، درس بخوانند یا از بدن و روح خود مراقبت کنند. اما برای ذهنی که در عصر حجر گیر کرده، یوگا و ماساژ تهدید است؛ چون آزادی زن، فروپاشی قدرت مردسالاری پوسیدهای است که به آن چسبیدهاید. اگر سواد سیاسی داری، بیا و نقد کن. اگر هم چیزی جز طعنههای سطحپایین نداری، همانجا که هستی بمان و با لمپنیسم دستوپا بزن
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز موسوی قرار نیست رهبر اپوزسیون باشه و الان ده درصد مردم هم قبولش ندارند و فقط من به عنوان مخالف ج اسلامی موسوی را به عنوان کسی که در خود ایران است و انتقاد صریح میکند تحسین میکنم در همین حد.در مورد لو دادن برنامه هسته ای رژیم هم اتفاقا باعث شده از مجاهدین که اساسا من ازشون بدم میاد ولی چنین کارهایی باعث شده ازشون خوشم بیاد چون برنامه هسته ای رژیم هیچ سودی برای مردم نداشته و هزاران میلیارد دلار پول مردم خرجش شده ومن حس میکنم اینها واقعا برنامه اصلی شان بمب اتم بوده ولی بخاطر سیاستهای اسراییل ستیزی و آمریکا ستیزی نتونستن به بمب برسن وگرنه چه کسی باورش میشود اینها دلسوز کشور و مردم باشند و برنامه هسته ای صلح امیز برای پیشرفت ایران داشته باشند؟اگر پبشرفت ایران برایشان مهم بود که با آمریکا ستیز و اسراییل ستیزی میلیاردها دلار را هدر نمیدادن و گروههای نیابتی تشکیل نمیدادن
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۶
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
سؤال جالبی است ولی باید از جنبههای مختلف به این شوال پاسخ داد. اینترنت که تو میگی حقیقت نداره. اینترنت هم نباشد، پیام به مردم . رسیده بود ولی کسی اعتنائی نکرد که گواه بر این است همه مردم طرفدار شاه نیستند. اولا ایران اقوام مختلف دارد و همه فارس زبان نیستند! یعنی همه خواهان رضا نیستند. ایران تقریبا ۳۵ م ترک داره و تقریبا ۲۰ م کرد. فکر میکنی همه اینها طرفداری رضا را میکنند؟ دوما اتحاد واقعی بین این دو قوم و اقلیت فار زبان وجود نداره. اگر داشت ایران به این روز نمی افتاد! همچنین رهبران تبعیدی ایران اتحاد ندارند و این یکی ازمشکلات عمده ایرانیان است. در ضمن مردم تا حدی درامدشان از آخوندا است و نمیخواهند این را ازدست بدهند و راحت طلب هستند یعنی منتظرند خارجی ها دخالت و یا بمباران کنند و رژیم را برایشان مجانی سرنگون کنند. غرب اینکار را بدون غارت منابع طبیعی مردم ایکار را نمیکنه اگر هم کرد تمام هزینه ها را بعد از جنگ، شاید ۲ یا ۳ برابر، از دولت ایران خواهد گرفت مثل عراق! خلاصه دلیل زیاد است!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۱
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
تا حدودی قابل درک است که به خاطر سقوط رژیم نبایستی مخالفت کرد ولی نکته اصلی و بسیار مهم اینه که شما باید متوجه باشی موسوی از همان سیستم اشغال ملا است و ادمهای خوب اینها هم برای جامعه خطرناکند. در مورد رجوی اینها هم هم خطرناک و مذهبی با کراوات وطنفروش درجه یک هستند. چونکه این ایرانیهای جماعت رجوی بودند که برنامههای اتمی ایران را به امریکا اطلاع دادند. اینها مذهبی با کراوات هستند. در ضمن نکته بسیار مهم اینه که هیچ کس نمیداند بعد از سقوط ملاها امریکا همراه اسراییل چه نقشهای برای این سرزمین باستانی دارند! اینها الان دست بالا را دارند و بی بی با چند تا حرف قشنگ مردم بیسواد و خسته از ملا را خوشحال میکند.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۰
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
بیاد داشته باشید که ایران الان بسیار ضعیف شده است و خائن به خاطر منافع شخصی بسیار زیاد شده است و ..هرچند رژیم به گور خواهد رفت ولی . آینده ایران نامعلوم است. غرب و اسراییل بخاطر منافع خودشان این کار را کردند. مسله رژیم برایشان مهم نیست چونکه ملاها بهترین گزینه . واسه امریکاست که به عربها و اسرائیل سلاح بفروشد. اگر ایران دموکراسی داشته باشه به ضرر امپریالیسم است چون دیگر ایرانی نیست که . اسرائیل و عربهای ثروتمند را تهدید کند پس دیگر انها به آنصورت سلاح از امریکا نخواهند خرید و این به ضرر آمریکاست! دیگر مسئله، اتحاد ایران، چین، کره شمالی و روسیه بود که . بسیار بسیار برای اقتصاد امریکا و امریکایی قدرتمند تهدید جدی است. هدف این بود روسیه و ایران را جدا کنند که تقریبا موفق شدند چون روسیه از ایران حمایت نکرد.
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۵۸
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
موافقم دوست عزیز کلا غرب به نظر میاد از بودن رژیم بیشتر سود مییرد تا سقوط رژیم ولی دنیای سیاست یعنی در نظر گرفتن منافع و سیاستمدار منصف و صادق قطعا سیاستمدار خوبی نیست و پس طبیعی است این چیزا در دنیای سیاست. مردم ایران چه مخالفان رژیم هم و چه طرفداران مرفه رژیم هم عاشق زندگی در غرب هستند چون رفاه و ارامش و همون منافع شان انجا بیشتر است. همین عربای خلیج فارس مگه پشت پرده با چین و روسیه علیه رژیم ضد و بند ندارند که چین و روسیه به رژیم پدافند و جنگنده ندهند؟ چونمنافعشان بر این اساس است. رژیم ج اسلامی نمیفهمه؟ خوب میفهمه چون منافع اش اینه که به روی خودش نیاره. چین و روسیه هم بر اساس منافع شان اقدام میکنند. زندگی همه انسانها و در سطح بزرگتر کشورها بر اساس منافع است که شکل گرفته و تغییر میکند
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۸
۵۰
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۱
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
صادق باش دوست عزیز، شماها بهتر از من که مخالف رضا پهلوی نیستم میدانید که او محبوبیت زیادی دارد و به همین خاطر حمله میکنید من به عنوان کسی که در اصل از سلطنت و اینکه یک فرد پادشاه باشد و او و خانواده اش با مردم در یک جایگاهی نباشندمخالفم ولی واقعا از اینکه میبینم جدیدا چقدر مردم خصوصا نسل جوان و خانمها عاشق این خاندان هستند تعجب میکنم البته علت اصلی اینکه جدیدا عشق به پهلوی بیشتر شده گند زدن ج اسلامی هم هست.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
هر کس سقوط ج اسلامی براش مهمه نباید با هیچ فرد مخالف ج اسلامی مخالفت کند و رژیم آخوندی را خوشحال کند. من حتی اقدامات مریم رجوی علیه ج اسلامی برام محترم است یا میرحسین موسوی. در حالی که من فقط حکومت سکولار مد نظرم است. در ضمن این مردم هستند در اینده سیستم را انتخاب میکنند و پس چرا من باید نگران باشم و یک نکته صادقانه بگم اگر شما یک رهبر معرفی کنید که از رضا پهلوی برای دوران گذار ارجح تر و صالح تر باشد من ازش حمایت میکنم. چرا مخالفان رضا پهلوی کسی را معرفی نمیکنند؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
همانطور که فیزیک بدون ریاضی معنی نمیدهد، سیاست هم بدون اقتصاد معنی نمیده. بنابراین، ملای مذهبی برای امریکا خیلی سود داره تا ایرانی دموکراتیک. ایران دموکراتیک به ضرر غرب خصوصا امریکا است. چونکه اعراب دیگر به ان صورت سلاح از امریکا . نخواهند خرید و البته کمتر به امریکا وابسته خواهند بود. فروش سلاح بسیار پر سودتر از دیگر اقلام است. ایران دموکراتیک که با اسراییل رابطه خوبی دا شته باشد دیگر تهدیدی برای عربها نخواهد بود. خوب این به ضرر امریکا است. سفید پوستها دوست . دارند همیشه در خاورمیانه جنگ باشد تا سلاح هایشان را بفروشند و مهمتر از همه به غربیها از نظر امنیتی و اقتصادی وابسته باشتد که کشورهای عربی واقعا وابسته هستند. پس سیاست و اقتصاد به هم وابسته هستند.
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۰
۴۰
CR7theGoat - رم، ایتالیا
منکه سیاسی نیستم و به این چیزا اهمیت نمیدم.چرا اومدم حالا تو این بحث؟خواستم بگم هیچکی نمیاد واسه رضایت خدا کمک کنه.هرکی تو دنیا گفت میخوام کمکت کنم.باید بهش شک کنی.قانون اول من اینه.از کسی کمک نخواه.خودتو ضعیف نشون بدی نابودت میکنن.باید با تریلی از رو بقیه رد بشی تا حقتو بگیری.نتونستی بگو نتونستم و حقم همین بوده که هستم.تازه این خودشم همدست هموناست که تو ایران به قول شما ظلم میکنن.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۳
۴۳
Chokam - ری، ایران
چه صلاحیت داشته باشه چه نداشته باشه برای مردم برده چه فرقی می کنه اینها برخلاف تمام مردم جهان که ۴ کار رو تعطیل می کنند جز یه عده اقلیت که کشیک می مونند اینا تا ۸ شب کار میکنن همه کشیکن. عین بوده شدن، رضا پهلوی براشون یه زنگ تفریح شده، وقتی شب خسته میان خونه اینترنشنال نگاه میکنن تا خستگی در کنن عین زنگ تفریح براشون. فردا صبح دوباره بلند میشن دنبال پول و دلالی و گرفتاری. بقول رضا پهلوی مشکل ایران «ملی» هست، برای همین تا این اواخر وارد این بازیها نشده بود
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۵
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
این افا فراخوان داد تقریبا ۴ هفته پیش ولی کسی بیرون نیامد ...
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۴
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
رهبری که وابسته به روسیه و یا امریکا باشد و نتواند اقوام را متحد کنه نخواهد توانست ایران را اداره کند. نمیدانم چرا فقط این سایت و یکی دیگه بیش از حد تبلیغ شاه را . که محبوبیتی نداره را میکنند ..
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۳
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
رهبری که وابسته به روسیه و یا امریکا باشد و نتواند اقوام را متحد کنه نخواهد توانست ایران را اداره کند. نمیدانم چرا فقط این سایت و یکی دیگه بیش از حد تبلیغ شاه را . که محبوبیتی نداره را میکنند ..
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۳
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
این افا فراخوان داد تقریبا ۴ هفته پیش ولی کسی بیرون نیامد ...
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۴
۴۳
Chokam - ری، ایران
چه صلاحیت داشته باشه چه نداشته باشه برای مردم برده چه فرقی می کنه اینها برخلاف تمام مردم جهان که ۴ کار رو تعطیل می کنند جز یه عده اقلیت که کشیک می مونند اینا تا ۸ شب کار میکنن همه کشیکن. عین بوده شدن، رضا پهلوی براشون یه زنگ تفریح شده، وقتی شب خسته میان خونه اینترنشنال نگاه میکنن تا خستگی در کنن عین زنگ تفریح براشون. فردا صبح دوباره بلند میشن دنبال پول و دلالی و گرفتاری. بقول رضا پهلوی مشکل ایران «ملی» هست، برای همین تا این اواخر وارد این بازیها نشده بود
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۵
۴۰
CR7theGoat - رم، ایتالیا
منکه سیاسی نیستم و به این چیزا اهمیت نمیدم.چرا اومدم حالا تو این بحث؟خواستم بگم هیچکی نمیاد واسه رضایت خدا کمک کنه.هرکی تو دنیا گفت میخوام کمکت کنم.باید بهش شک کنی.قانون اول من اینه.از کسی کمک نخواه.خودتو ضعیف نشون بدی نابودت میکنن.باید با تریلی از رو بقیه رد بشی تا حقتو بگیری.نتونستی بگو نتونستم و حقم همین بوده که هستم.تازه این خودشم همدست هموناست که تو ایران به قول شما ظلم میکنن.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۳
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
همانطور که فیزیک بدون ریاضی معنی نمیدهد، سیاست هم بدون اقتصاد معنی نمیده. بنابراین، ملای مذهبی برای امریکا خیلی سود داره تا ایرانی دموکراتیک. ایران دموکراتیک به ضرر غرب خصوصا امریکا است. چونکه اعراب دیگر به ان صورت سلاح از امریکا . نخواهند خرید و البته کمتر به امریکا وابسته خواهند بود. فروش سلاح بسیار پر سودتر از دیگر اقلام است. ایران دموکراتیک که با اسراییل رابطه خوبی دا شته باشد دیگر تهدیدی برای عربها نخواهد بود. خوب این به ضرر امریکا است. سفید پوستها دوست . دارند همیشه در خاورمیانه جنگ باشد تا سلاح هایشان را بفروشند و مهمتر از همه به غربیها از نظر امنیتی و اقتصادی وابسته باشتد که کشورهای عربی واقعا وابسته هستند. پس سیاست و اقتصاد به هم وابسته هستند.
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
هر کس سقوط ج اسلامی براش مهمه نباید با هیچ فرد مخالف ج اسلامی مخالفت کند و رژیم آخوندی را خوشحال کند. من حتی اقدامات مریم رجوی علیه ج اسلامی برام محترم است یا میرحسین موسوی. در حالی که من فقط حکومت سکولار مد نظرم است. در ضمن این مردم هستند در اینده سیستم را انتخاب میکنند و پس چرا من باید نگران باشم و یک نکته صادقانه بگم اگر شما یک رهبر معرفی کنید که از رضا پهلوی برای دوران گذار ارجح تر و صالح تر باشد من ازش حمایت میکنم. چرا مخالفان رضا پهلوی کسی را معرفی نمیکنند؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
صادق باش دوست عزیز، شماها بهتر از من که مخالف رضا پهلوی نیستم میدانید که او محبوبیت زیادی دارد و به همین خاطر حمله میکنید من به عنوان کسی که در اصل از سلطنت و اینکه یک فرد پادشاه باشد و او و خانواده اش با مردم در یک جایگاهی نباشندمخالفم ولی واقعا از اینکه میبینم جدیدا چقدر مردم خصوصا نسل جوان و خانمها عاشق این خاندان هستند تعجب میکنم البته علت اصلی اینکه جدیدا عشق به پهلوی بیشتر شده گند زدن ج اسلامی هم هست.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
۵۰
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۱
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
موافقم دوست عزیز کلا غرب به نظر میاد از بودن رژیم بیشتر سود مییرد تا سقوط رژیم ولی دنیای سیاست یعنی در نظر گرفتن منافع و سیاستمدار منصف و صادق قطعا سیاستمدار خوبی نیست و پس طبیعی است این چیزا در دنیای سیاست. مردم ایران چه مخالفان رژیم هم و چه طرفداران مرفه رژیم هم عاشق زندگی در غرب هستند چون رفاه و ارامش و همون منافع شان انجا بیشتر است. همین عربای خلیج فارس مگه پشت پرده با چین و روسیه علیه رژیم ضد و بند ندارند که چین و روسیه به رژیم پدافند و جنگنده ندهند؟ چونمنافعشان بر این اساس است. رژیم ج اسلامی نمیفهمه؟ خوب میفهمه چون منافع اش اینه که به روی خودش نیاره. چین و روسیه هم بر اساس منافع شان اقدام میکنند. زندگی همه انسانها و در سطح بزرگتر کشورها بر اساس منافع است که شکل گرفته و تغییر میکند
شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۸
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
بیاد داشته باشید که ایران الان بسیار ضعیف شده است و خائن به خاطر منافع شخصی بسیار زیاد شده است و ..هرچند رژیم به گور خواهد رفت ولی . آینده ایران نامعلوم است. غرب و اسراییل بخاطر منافع خودشان این کار را کردند. مسله رژیم برایشان مهم نیست چونکه ملاها بهترین گزینه . واسه امریکاست که به عربها و اسرائیل سلاح بفروشد. اگر ایران دموکراسی داشته باشه به ضرر امپریالیسم است چون دیگر ایرانی نیست که . اسرائیل و عربهای ثروتمند را تهدید کند پس دیگر انها به آنصورت سلاح از امریکا نخواهند خرید و این به ضرر آمریکاست! دیگر مسئله، اتحاد ایران، چین، کره شمالی و روسیه بود که . بسیار بسیار برای اقتصاد امریکا و امریکایی قدرتمند تهدید جدی است. هدف این بود روسیه و ایران را جدا کنند که تقریبا موفق شدند چون روسیه از ایران حمایت نکرد.
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۵۸
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
تا حدودی قابل درک است که به خاطر سقوط رژیم نبایستی مخالفت کرد ولی نکته اصلی و بسیار مهم اینه که شما باید متوجه باشی موسوی از همان سیستم اشغال ملا است و ادمهای خوب اینها هم برای جامعه خطرناکند. در مورد رجوی اینها هم هم خطرناک و مذهبی با کراوات وطنفروش درجه یک هستند. چونکه این ایرانیهای جماعت رجوی بودند که برنامههای اتمی ایران را به امریکا اطلاع دادند. اینها مذهبی با کراوات هستند. در ضمن نکته بسیار مهم اینه که هیچ کس نمیداند بعد از سقوط ملاها امریکا همراه اسراییل چه نقشهای برای این سرزمین باستانی دارند! اینها الان دست بالا را دارند و بی بی با چند تا حرف قشنگ مردم بیسواد و خسته از ملا را خوشحال میکند.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۰
۴۳
universe123 - لندن، انگلستان
سؤال جالبی است ولی باید از جنبههای مختلف به این شوال پاسخ داد. اینترنت که تو میگی حقیقت نداره. اینترنت هم نباشد، پیام به مردم . رسیده بود ولی کسی اعتنائی نکرد که گواه بر این است همه مردم طرفدار شاه نیستند. اولا ایران اقوام مختلف دارد و همه فارس زبان نیستند! یعنی همه خواهان رضا نیستند. ایران تقریبا ۳۵ م ترک داره و تقریبا ۲۰ م کرد. فکر میکنی همه اینها طرفداری رضا را میکنند؟ دوما اتحاد واقعی بین این دو قوم و اقلیت فار زبان وجود نداره. اگر داشت ایران به این روز نمی افتاد! همچنین رهبران تبعیدی ایران اتحاد ندارند و این یکی ازمشکلات عمده ایرانیان است. در ضمن مردم تا حدی درامدشان از آخوندا است و نمیخواهند این را ازدست بدهند و راحت طلب هستند یعنی منتظرند خارجی ها دخالت و یا بمباران کنند و رژیم را برایشان مجانی سرنگون کنند. غرب اینکار را بدون غارت منابع طبیعی مردم ایکار را نمیکنه اگر هم کرد تمام هزینه ها را بعد از جنگ، شاید ۲ یا ۳ برابر، از دولت ایران خواهد گرفت مثل عراق! خلاصه دلیل زیاد است!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۱
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز موسوی قرار نیست رهبر اپوزسیون باشه و الان ده درصد مردم هم قبولش ندارند و فقط من به عنوان مخالف ج اسلامی موسوی را به عنوان کسی که در خود ایران است و انتقاد صریح میکند تحسین میکنم در همین حد.در مورد لو دادن برنامه هسته ای رژیم هم اتفاقا باعث شده از مجاهدین که اساسا من ازشون بدم میاد ولی چنین کارهایی باعث شده ازشون خوشم بیاد چون برنامه هسته ای رژیم هیچ سودی برای مردم نداشته و هزاران میلیارد دلار پول مردم خرجش شده ومن حس میکنم اینها واقعا برنامه اصلی شان بمب اتم بوده ولی بخاطر سیاستهای اسراییل ستیزی و آمریکا ستیزی نتونستن به بمب برسن وگرنه چه کسی باورش میشود اینها دلسوز کشور و مردم باشند و برنامه هسته ای صلح امیز برای پیشرفت ایران داشته باشند؟اگر پبشرفت ایران برایشان مهم بود که با آمریکا ستیز و اسراییل ستیزی میلیاردها دلار را هدر نمیدادن و گروههای نیابتی تشکیل نمیدادن
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۶
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
"خوبا دیگه حالا موری جان ارباب شده و شده یک خروس در مرغدانی پهلوی، دیگه زیفه محترمه مجبور نیست بره کلاس یوگا و ماساژ". این حجم از عقدهگشایی بیمارگونه نه نشانه شجاعت است و نه جسارت سیاسی؛ بلکه عیانترین شکل بیهویتی، بیفرهنگی، و زنستیزی عمیق است که در قالب جوک و متلکهای کوچهبازاری بیرون میزند. کسی که به جای نقد به همسر یک شخصیت سیاسی میتازد و از یوگا و ماساژ عقده میگیرد، بیشتر از آنکه منتقد باشد، کاریکاتوری از یک ذهن مفلوک و دچار فروپاشی شخصیتی است. این توهینها نه به رضا پهلوی لطمه میزند و نه از جایگاه همسر او کم میکند؛ فقط عمق پوسیدگی تربیت و تفکر گوینده را نمایان میسازد. شاید برایت عجیب باشد، اما زنان آزاد، و باسواد نیازی ندارند اجازه بگیرند که نفس بکشند، درس بخوانند یا از بدن و روح خود مراقبت کنند. اما برای ذهنی که در عصر حجر گیر کرده، یوگا و ماساژ تهدید است؛ چون آزادی زن، فروپاشی قدرت مردسالاری پوسیدهای است که به آن چسبیدهاید. اگر سواد سیاسی داری، بیا و نقد کن. اگر هم چیزی جز طعنههای سطحپایین نداری، همانجا که هستی بمان و با لمپنیسم دستوپا بزن
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
۳۶
Hamam.Mansoori - قزوین ، ایران
دوست عزیز اینکه امریکا میخواد به اعرای و اسراییل سلاح بفروشد کاملا درسته ولی در مورد اسراییل مثل اعرای نیست و امریکا برای تمام سلاحهعایری مه به اسراییل میفروشد پول نمیگیرد و سوال من اینه رابطه این حمله به ج اسلامی و فروش سلاح به اعراب چیه؟ چون ایران باید از لحاظ نظامی قوی باشد که اعراب وحشت داشته باشند از ایران و به خرید سلاح روی بیارند. در این جنگ دو چیز مشخص شد یکی اینکه ج اسلامی قوی نیست و اسراییل هر کار دوست داشت کرد با رژیم و اعراب مثل عربستان متوجه شدند فقط یک نیروی هوایی قوی داشته باشی کافیه هر بلایی سر این رژیم بیاری و فقط در جواب موشک پرانی میکند و طبیعی هم بود که سالها رژیم میلیاردها دلار خرج موشک کرده و تا حدی تخریب برای اسراییل داشته باشه و جالبه عربستان علاوه بر نیروی هوایی قدرتمند سه هزار موشک پیشرفته از چین خریده. البته امارات هم حنگنده های نسل جدید پیشرفته ای خریده دوم اینکه عربا فهمیدند ج اسلامی فقط اهل حرف و تهدیده و اهل عمل نیست و سالها خرج نیروهای نیابتی کرد و اسراییل نابودشان کرد ج اسلامی فقط نگاه کرد و قرار بوداسراییل را نابود کند ولی این اسراییل بود که حمله کرد
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۹
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
اولا من هیچ تعصبی روی رضا ندارم و اگر گزینه بهتری که مورد اقبال اکثریت مردم باشد قطعا نظر مثبت من را هم جلب خواهد کرد! ....همسر من أذری است و با همه فامیل ترک زبان همسرم ارتباط نزدیک دارم و این ارتباط برایم مسجل کرده که محبوبیت خاندان پهلوی در میان ترک زبان ها بسیار بیشتر است از بقیه اقوام ایرانی حتی فارس زبان ها! والبته برای قبول محوریت رضا پهلوی برای دوران گذار نیازی نیست که طرفدار ادامه حکومت توسط رضا باشیم این چیزی است که خود رضا باراها تاکید کرده که پای صندوق های رای تعیین خواهد شد!
جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۷
۵۸
hamidesabz - لندن، انگلستان
چرا فراخوان داد کسی بیرون نیومد؟شاید به خاطر اینکه چون فقط تو اینترنت داشتی و بقیه خبر نداشتند! و شاید اینکه آمدند و تو ندیدی! به هر حال او وظیفه اش را انجام داد و فراخوان داد، اگر تو فراخوان را شنیدی و بیرون نیامدی اشکال از تو است نه از او!
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۷
۴۵
مبارز01 - تهران، ایران
نمی دانم چرا نمی خواهیم بپذیریم که گندی که ج.ا زده آنقدر عمیق است که حالا حالا ها نمی توان جمعش کرد. داخل و خارج ایران را پر از تفرقه و دروغ پردازی کرده اند و هیچکس سر جای واقعی خودش نیست.حال که مردم ایران یک کاندیدای با سابقه روشن و نمره قبولی دارد چرا باید ناز کند و بخواهد بترسد. اصلا چه چیزی ترسناکتر از ادامه بقای این رژیم مخرب و فاسد و آدمکش وجود دارد؟ فقط اعتبار و احترام نام رضا پهلوی در سطح بین املل، کل این آخوندهای بوگندو با اون البسه مسخره شان و شرارت اثبات شده شان در روابط بین المللی را می خرد. دیگه چقدر باید در دنیا تحقیر شویم و دنیا به ادعای ما در خصوص برخورداری از تاریخی چند هزار ساله بخندد که چگونه است با آن پیشینه تاریخی، حکومتی عقب مانده و غیر ایرانی را پذیرا هستیم.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۶
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1:خوشحال هستم که پاسخ بنده حقیر در همان روز انتشار، در ۹ بخش دوباره امروز با کلمات مشابه تکرار میشود .چه میگفت صمد بهرنگی این ها از کتاب «اولدوز و عروسک سخنگو ؟ کرم شبتاب در گفتوگو با خرگوش میگوید که اگرچه برخی میخندند و میگویند «با یک گل بهار نمیشود. اما به هر حال: هر نوری، هر چقدر هم ناچیز باشد، بالاخره روشنایی است. سؤال اساسی اینجاست.اگر رضا پهلوی بیاهمیت، بیپشتوانه، بیاثر و حتی بیقابلیت است،پس این همه وحشت برای چیست؟. چرا بیش از ۱۲۰۰ سایت، روزنامه، کانال، بات، پیج اینستاگرامی، اتاق کلابهاوس، فروم تلگرامی، و حتی گروههای دعای ندبه در حوزه علمیه قم بسیج شدهاند که از صبح تا شب علیه یک نفر محتوا تولید کنند؟ این را دیگر نمیشود با "روشنگری ارزشی" توجیه کرد . این خودش مصداق رعب اطلاعاتی است. جالبتر . بیش از ۱۲۰۰ رسماً در سیستم سایبری بسیج هستند آمار غیررسمی : فقط در حوزه علمیه مشهد و قم چیزی حدود ۱۰ هزار طلبه درگیر پروژههای رسانهای و مقابلهی عقیدتی شدهاند.برای فردی که "هیچکس حسابش نمیکند"، این همه هزینه و لشکرکشی؟
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۷
