نیویورک تایمز: قاآنی آخرین بار هفته پیش در بیروت رویت شد؛ وحشت در میان صفوف سپاه قدس

العربیه: روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات ایرانی نوشت که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هفته گذشته برای دیدار با رهبران حزب‌الله به بیروت سفر کرد و آخرین بار در بیروت رویت شد.

«کانال 12 اسرائیل» روز گذشته به گزارش‌هایی اشاره کرد که حاکی از مجروح شدن اسماعیل قاآنی در حمله روز جمعه اسرائیل به حومه جنوبی بیروت است.


سه مقام ایرانی به نیویورک تایمز تأکید کردند که قاآنی هفته گذشته به بیروت سفر کرد تا با مقامات ارشد حزب‌الله دیدار کند و به این گروه کمک کند تا از موج حملات دردناک اسرائیل که به ترور دبیرکل حزب‌الله، حسن نصرالله منجر شد، بهبود یابد.

طبق گفته این منابع ایرانی او در 27 سپتامبر به همراه علی کرکی، فرمانده نظامی حزب‌الله و همچنین عباس نیلفروشان که در آوریل گذشته پس از کشته شدن محمدرضا زاهدی به فرماندهی نیروهای سپاه در لبنان و سوریه منصوب شد، به بیروت سفر کرد.
وحشت در سپاه پاسداران
به گزارش نیویورک تایمز، یکی از اعضای سپاه پاسداران مستقر در بیروت که خواست نامش فاش نشود، گفت که سکوت مقامات ارشد ایرانی در مورد سرنوشت قاآنی باعث ایجاد وحشت در میان صفوف سپاه قدس شده است. با این حال، مقامات ایرانی هنوز هیچ پاسخ روشنی ارائه نکرده‌اند.
آخرین عکس قاآنی
قاآنی 67 ساله که در سال 2020 جانشین قاسم سلیمانی شد، آخرین بار در 29 سپتامبر، دو روز پس از ترور نصرالله توسط اسرائیل، در دفتر سیدعبدالله صفی الدین نماینده این حزب در تهران و برادر هاشم صفی الدین رئیس بخش اجرایی حزب الله و کسی که قرار بود جانشین نصرالله باشد، دیده شد.
قاآنی و هاشم صفی الدینگفتنی است که ارتباط با صفی الدین از روز جمعه گذشته به دنبال حملات شدید اسرائیل به حومه جنوبی بیروت قطع شده است.

اما غیبت فرمانده سپاه قدس از جمعه گذشته و پس از خطبه علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره کشته‌شدن حسن نصرالله، پرسش‌های بسیاری را برانگیخته است.

در همین حال وبسایت «تابناک» خواستار انتشار ویدئوی کوتاهی از قاآنی شد تا هم شایعات را تکذیب کند و هم ثابت کند که حال او خوب است.

نیروی قدس سپاه پاسداران شاخه‌ای نظامی برون مرزی پاسداران است که وظیفه عملیات خارجی از جمله نظارت و هماهنگی با گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران در منطقه مانند حزب الله لبنان، حوثی‌ها در یمن، شبه‌نظامیان در عراق، سوریه و همچنین حماس در غزه را به عهده دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

معلومه که بدرک نشده بلکه تو. سوراخ موش مخفی شده
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
۳۴
Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

هیچ شکی ندارم که هردو درحال معشوقه بازی با حوریان بهشتی و شنا در رودخانه‌های پر از عسل هستند. یه آرزوهاتون رسیدید. لعنت الله علیهم
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
۴۸
Aztek - قم، ایران

این کتلت نشده . کوکو شده.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
۴۹
david_02003 - هاسلت، بلژیک

خواهش میکنم دقت کنید به این که میگم ،،،، آیا چهره و قیافه این سپاهیان و ملاها و بسیجی ها ، شبیه به گودزیلا ها نیست ؟؟؟؟؟؟ درست قضاوت کنید ..
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
۴۹
Mohsen.SE - لوزان، سوییس
رفته تو سوراخ موش
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
۶۴
محمد۲۲ - ایستبرن، انگلستان
میدونین اینجا اتفاقی که افتاده همان جریان حسنی هفته کشته هستش که اول شوکه ،دوم کباب و سوم خاک بر سر شدن در ۴ ثانیه حالا باید بریم تا آخرش که همشون منتظر همینن، مگر نه باجناقا و رودخانه‌ای جاری از عسل و شراب منتظر همگی در صف شهادت هستن.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
۵۴
hamid4053 - اصفهان، ایران
سقط نشده داره دنبال خرس الله میگرده
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.