حزب الله رسما با صدور بیانیه‌ای کشته شدن حسن نصرالله را تایید کرد

العربیه: گروه «حزب‌الله» لبنان، بعد از ظهر شنبه هفتم مهر، رسما با صدور یک بیانیه‌ سوگواری کشته شدن دبیرکل خود، حسن نصرالله را تایید کرد.

پیش از این ارتش اسرائیل بامداد امروز شنبه نیز به طور رسمی اعلام کرد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در حملات هوایی این کشور به جنوب بیروت کشته شده است.


در این حمله که مقر فرماندهی حزب‌الله در منطقه «حریک» را هدف قرار داد، علاوه بر نصرالله، شماری از فرماندهان ارشد این گروه از جمله علی کرکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله، نیز کشته شدند.
جزئیات حمله
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل با استفاده از «اطلاعات دقیق امنیتی»، به یک مقر زیرزمینی حزب‌الله که در زیر یک ساختمان مسکونی واقع شده بود، حمله کردند. در زمان حمله، رهبران ارشد حزب‌الله از جمله حسن نصرالله در داخل مقر حضور داشتند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، نیز در شبکه ایکس به طور رسمی اعلام کرد که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، در حملات اخیر اسرائیل کشته شده است.
اعلام قتل حسن نصر الله پس از چندین ساعت ابهام درباره سرنوشت نصرالله و حملات سنگین به مقر فرماندهی حزب‌الله در منطقه حریک در جنوب بیروت منتشر شدهمزمان با این تحولات صبح امروز، شنبه، مناطق مختلف جنوب بیروت با دود و آتش ناشی از چندین حمله هوایی اسرائیل مواجه بود. این حملات پس از هدف قرار دادن مقر فرماندهی حزب‌الله در منطقه «حریک» بیروت انجام شد. ارتش اسرائیل اعلام کرده که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، و دیگر فرماندهان این گروه هدف اصلی این حمله بوده‌اند، اما هنوز خبری از وضعیت نصرالله منتشر نشده و شرایط او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
بیانیه‌های حزب‌الله
حزب‌الله طی ساعات گذشته سه بیانیه منتشر کرده که در هیچ‌کدام به وضعیت نصرالله اشاره‌ای نشده است. این گروه تنها اعلام کرده که «تمامی شایعات درباره حمله اسرائیل به جنوب بیروت نادرست است» و جزئیات بیشتری از این شایعات ارائه نکرده است. حزب‌الله همچنین وجود هرگونه تسلیحات یا مهمات در ساختمان‌هایی که اسرائیل هدف قرار داده بود، رد کرده و مسئولیت شلیک موشک به سمت «صفد، کرمیل و ساعر» را پذیرفته است.
اختلال در فعالیت فرودگاه بیروت
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهند که باند فرودگاه بیروت، که نزدیک به منطقه حریک است، تاریک بوده و تنها نور انفجارها و حملات هوایی اسرائیل در پس‌زمینه دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار «العربیه»، صبح امروز برخی کارکنان فرودگاه به محل کارشان بازگشته‌اند. این در حالی است که حرکت پروازها در شب گذشته تقریباً متوقف شده و فقط چند پرواز بسیار محدود انجام شده است.
تهدید اسرائیل
ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای از طریق سخنگوی خود، آویخای ادرعی، در ایکس (توئیتر سابق)، هشدار داد که اجازه نخواهد داد به هیچ طریقی سلاح به حزب‌الله منتقل شود. او همچنین تأیید کرد که هواپیماهای اسرائیلی پروازهایی در اطراف فرودگاه بیروت انجام داده‌اند و افزود: «تا کنون، دولت لبنان برخلاف دولت سوریه، مسئولانه عمل کرده و اجازه نداده از فرودگاه برای انتقال تسلیحات استفاده شود.»

برخی ناظران معتقدند که کشته شدن یا ناتوانی حسن نصرالله می‌تواند ضربه بزرگی به حزب‌الله وارد کند. نصرالله بیش از 30 سال است که این گروه مورد حمایت ایران را رهبری می‌کند و جایگزینی او، به‌ویژه پس از حملات اخیر اسرائیل که منجر به کشته شدن شماری از فرماندهان ارشد حزب‌الله شده، چالشی بزرگ خواهد بود.

یک مقام ارشد اسرائیلی نیز گفت که فرماندهان ارشد حزب‌الله هدف حمله به حارة حریک بودند، اما در مورد سرنوشت نصرالله اظهار نظری قطعی نکرد و فقط اشاره کرد: «گاهی اوقات آنها واقعیت را پنهان می‌کنند وقتی ما موفق می‌شویم.»

در همین حال، یک منبع نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد که نصرالله در سلامت است، اما درباره اینکه آیا او در زمان حمله در این مقر حضور داشت یا نه، توضیحی نداد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
Abukhalid - دبی، امارات متحده عربی

این انتقام (زرشک)سخت کی میرسه ؟. بیشوفها بسه دیکه. ٤٠ سال زر زر میکردی که اسراییل باید از روی نقشه باک بشه و ما ابر قدرت منطقه هستیم ،. همین بود؟. جواب بده نه،. ملیاردها خرج کردی برای کروه نیابتی(نکبتی). همش به قاد فنا رفت. به امید سر أفعی را بریدن (نزدیکه)
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

عمو حسن هم کتلت شد خامنه‌ای دارودسته‌اش همه جفت کردن صداشونم در نمیاد
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

بدرک شد حسن کتلت آخ که چه خوب شد- تبریک صمیمانه به ارتش اسرائیل
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان

حزب الشیطان رسما اعلام کرد زیفه حسن خرس الله و چند راس ز مونثهای تویله او در بیست صیغه صلواتی ها بیت خایمتی قرار دارند.جهت نام نویسی اجاره به لهافکشخانه امام زمان در حسینه خایمتی مراجعه کنید
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

به درک.تمام.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران

یعنی این نتانیاهو یجا انتقام ما ایرانی ها رو از قوم تازی که ما رو اسیر کرده گرفت . میگم نکنه کوروش کبیر باشه که اون زمان یهودی ها رو نجات داد و حالا برای نجات قوم خودش برگشته ؟! 😁 😎 خداییش کی میتونست تو دنیا انقد تمیز و معجزه وار خشتک این قوم تازی رو بکشه سرشون و دونه دونه گنده هاشونو نفله کنه و باقیمانده ها رو هم داششاقهاشونو بترکونه که عمر باقیمانده نکبتشون رو در همون آرزوی حوری های بهشتی یه زندگی نباتی داشته باشن ! آقا من نمیفهمم دیگه معجزه کردن به چی میگن ؟! کدوم پیامبری همچین معجزه ای تونسته بکنه ؟ یکی مثال بزنه . اوهوی پیازچه کجایی ؟ آقای پیاز معروف کپنهاک ( فاطی کپک کپنهاگ ) بیا مثال بزن خودت ببینیم کدوم پیامبری خدا بهش همچین قدرتی داده که باندازه نتانیاهو معجزه کنه ؟ یجوری بزنه شما پیازچه ها رو که فقط پیازهای لاپاتو بپره ؟ فقط کوتاه بگو که من سریع بخونم چون دماغمو میگیرم نفسم حبس میشه
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
۳۹
#شمشیر عدالت - نیمیخن، هلند

میلیاردها دلار پول مردم ایران که اخوندها هزینه کرده بودند واسه غزه ‌و لبنان دود شد رفت هوا،خامنه ای هم رفته تو جا ساز ، نمیدونم چرا اینقدر از رفتن به بهشت فرار میکنه😂
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

کاش رژیم جرات داشت و از شدت بغض و درد از این ضربه مهلکو سنگین ،دست به حماقتی میزد تا خبر هلاکت سید علی مفعول را هم اینجا میخوادیم و در ادامه اش تسریع سرعت سقوط این رژیم اشغاگر،خونخوارو ضد ایرانی ملایان و سپاهیان.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
۵۷
همایون نروژ - اسلو، نروژ

بشنو و باور نکن . الان داره تو تهران بهترین کاخ لواسانات عشق و حال میکنه و به عنوان مهره ی سوخته حسابش میکنن .
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

متاسفم برای اراذل و اوباشی که بعلت جمود فکری و عدم رشد مغزی و شعوری منتظر ظهور امام زمان بودند و چه بسا هنوز نشسته اند. رشد فکری و مغزی و شعوری تمام افراد بشر یکسان نیست. بسیاری به این نقصان خودشان واقفند و یا رهبران عاقلتر دارند و یا در گلیم خودشان نشسته و کاری به کسی ندارند. ولی خطرناکترین این ها کسانی مثل حزب الله و داعش هستند که ترهات شعوری خودشان را حقیقت مسلم دیده و با زور و کلاشینکف قصد در ارشاد دیگران دارند که البته همیشه مشت محکم مردمان متمدن تر بصورتی به صورتشان می خورد. متاسف هستم برای چپول هائی که بعلت عقده های عمیق روحی روانی و میل به مفت خوری و خودپرستی و بیشتر حسادت با این اراذل عقب افتاده فالوده می خوردند و حالا هم خفه خون مرگ گرفته اند. حالا هم چون بیماری های چپولیسم مخصوصا خودپرستی و توقع و حسادت درمان ندارد بزودی ساز دیگری خواهند زد
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
داستان حملات تا نابودی سر مار ادامه دارد . رهبراحمق خود صحت این خبر را میدانست ولی در سخنانش نامی از او نمی برد . حالاهدف بعدی خود رهبرشان است، چه امروز و چه فردا این خبر را خواهیم شنید
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
۵۲
ordak - بن، آلمان
. #خرس الله به دستور سیستانی و حوزه نجف حذف فیزیکی شد. گفته میشود که مشکلات زیادی بین حوزه نجف و قم خصوصا خایمنی بخاطرحزب الشیطان وفعالیتهای خرب کارانه اش به وجود امده بود. حسن خرس الله در واقع قربانی یک کودتای درونی شد و کلیه طرفداران خایمنی و سپاه حذف فیزیکی شدند.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
۳۴
کماندوی سبز - تهران، ایران
خدایا شکررررررررررررررررررر،به ملت عزیزم تبریک میگم😘😘😘😘
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
۵۸
فرازمینی - گلاسگو، انگلستان
تبریک به ملت ایران . تبریک به همه مادران داغدیده ای که فرزندانشون رو از دست دادند. سرنوشتی بدتر از این در انتظار سر اختاپوس تو تهرانه هر چند که به جای امنی منتقل بشه. خامنه ای تو حیفی با یه موشک به درک واصل بشی. تو رو باید زنده زنده پوست کند
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
۳۰
GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
لاتهای پشت میکروفون همه یا دارن میرن تو کانال یا جنازه شونو از کانال در میارن.اینا بچه های علی بن ابیطالب هسن که میگن علی با انگشتش در قلعه ی خیبر رو تو جنگ با یهودیها از جا کند هاهاهاها
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران
باید به برادران موسی یک خسته نباشید گفت و به بی بی گفت عزیزم گل کاشتی باور کن بی بی آیندگان هم به نیکی از نام و یادت در تاریخ خواهند خواند، من قول بی بی دست پای این هشت پا که قطع شد بقیش رو بسپار به ما مردم ایران با دست خالی ولی با چنگ و دندان دو روزه این تروریست های لواطکار رو می کشیم پایین.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
چگونه میشود اینقدر انسان ابله شود که دست به صهیونیست جنایت‌پیشه درازا کند. اینها اگر به دیار شما بیایند، از برایشان فرق ندارد که چه قسم هستی. همه‌اتان را پارچه‌پارچه میکنند.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران
جشن میگیریم شادی می‌کنیم 🎉 خجسته میداریم شاد باشید ایرانیان و مردم لبنان 🎉 اسرائیل پیروزی را به تمام شما بویژه سربازان و افسران و فرماندهان و بنیامین شادباش میگوییم♥️🇮🇱🎉
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
شاید حرفت درست باشد که آنها ما را پارچه پارچه بکنند ، ولی تو را چطور میکنند؟ اینرا هم می نوشتی
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
هی فاطی کپک شنیدم مپبایلت فلانجات منفجر شده و باجناقت سه طلاقت کرده
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.