خداحافظی بهترین تیرانداز ایران؛ ساره جوانمردی در اوج رفت + ویدیو

ایران وایر:«ساره جوانمردی» بهترین تیرانداز تاریخ ورزش ایران، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که از دنیای ورزش حرفه‌ای برای همیشه خداحافظی کرده است.
خانم جوانمردی در سومین روز پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به مدال طلای رقابت‌های پاراتیراندازی رسید و به این ترتیب به رکورد ۵ طلای رقابت‌های پارالمپیک دست یافت. او در سه دوره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو( ۲ مدال طلا)، ۲۰۲۰ توکیو، ۲۰۲۴ پاریس به مقام قهرمانی و مدال طلا رسیده بود و ۱۲ مدال طلا، ۵ نقره و یک برنز رقابت‌های جهانی و آسیایی را نیز در کارنامه خود داشت.


کنفدراسیون تیراندازی آسیا به ساره جوانمردی لقب «ملکه تپانچه ایران» داده بود.  

او در پایان رقابت‌های امروز تپانچه ۵۰ متر پارالمپیک به خبرنگاران گفت: «امروز از دنیای قهرمانی خداحافظی می کنم و این تصمیمی است که از مدت ها قبل گرفته بودم. می‌خواستم در پاراآسیایی هانگژو خداحافظی کنم که دوستان اجازه ندادند و به من گفتند با مدال پارالمپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کن. خدا را شکر که با دست پر برمی گردم و برای آخرین بار توانستم دل مردم، خانواده، همسر و فرزندم را شاد کنم و در اوج تیراندازی را کنار بگذارم.»

ساره جوانمردی همچنین در مورد حس خود برای اعلام تصمیم خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی گفت: «خوشحالم با غم و ناراحتی تیراندازی را کنار نمی گذارم و با خوشحالی و مدال طلا خداحافظی می کنم.»

او همچنین به وضعیت نابسامان ورزش ایران، فدراسیون تیراندازی و کمیته پارالمپیک اشاره کرده و گفته است: «در شرایطی خود را برای پارالمپیک پاریس آماده کردم که از نظر تجهیزات و فشنگ کامل نبودیم و در اردوهای پایانی از فشنگ خارجی استفاده می کردیم با این وضعیت توانستم فینال امروز را نیز خوب جمع کنم.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
زمانی که رهبر مفعول کنونی ایران در روسیه آموزش جاسوسی میدید همزمان با پوتین با زنی به شراکت ازدواج میکنند که از قراری همان زن، تا کنون با رهبر هست و‌مادر مجتبی و بقیه مفعول زادگان رهبری است، اما هر وقت پوتین به ایران میاید برای ملاقات با رهبر، اجازه از مقام معظم مفعول عن له دارد که شب را با زن شراکتی خود و رهبر که باز همان زن کنونی رهبر باشد را به صبح بگذراند و رهبر هم برای آن دو صبح سفره صبحانه را میاندازد و‌عمامه خودش را هم هنیشه کمی بالاتر میگذارد. البته آخوند جماعت به این کار عادت دارد.
‌چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +505ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +403شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +184صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +151وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +149محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +136علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +136وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +128قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم