ادای دینی به روان‌شاد رضا قطبی

مجید مرادی رودپشتی، دکتری علوم سیاسی مترجم ایرانی می نویسد:

عبدالرضا قطبی گیلانی معروف به رضا قطبی اولین رئیس رادیو تلویزیون ملی ایران که از کشتار خونین 17 شهریور 57 کناره گرفت و مدتی پس از پیروزی انقلاب به فرانسه گریخت امروز درگذشت.


همکاران او از بلندنظری و رواداری و جوانمردی او در طول مدیریت او فراوان گفتند، اما از پاکدستی او از چندین طریق و آخرین بار آقای مسعود بهنود چنین گفته‌اند که پس از پیروزی انقلاب مرحوم قطب‌زاده که نخستین رئیس رادیو تلویزیون ایران پس از انقلاب شد، نمایندگانی را به پایتخت‌هایی که رادیو تلویزیون ایران در آن‌جا نمایندگی داشته است فرستاد تا دفترها را تحویل بگیرند.

در لندن به نماینده قطب‌زاده گفته می‌شود که این ساختمان به نام رضا قطبی ست و او باید تکلیف این ساختمان را روشن کند. علتش هم این بود که هنگام خرید دفتر به قطبی گفته بودند مالکیت این ساختمان باید به طور موقت به خود او منتقل شود و سپس او این ساختمان را به رادیو تلویزیون ملی ایران منتقل کند که با حوادث انقلاب این کار عقب افتاد.

قطب‌زاده از طریق واسطه‌هایش موضوع را با رضا قطبی در میان می‌گذارد و او هم اعلام می‌کند که این ساختمان متعلق به رادیو تلویزیون ملی ایران و از اموال ملت ایران است و طی سندی رسمی آن را منتقل می‌کند و هزینه انتقال را هم از جیب خودش می‌پردازد.

رفتار مرحوم رضا قطبی را مقایسه کنید با مدیر عامل چفیه بر دوش بانک ملی که به کانادا گریخت و مقایسه کنید با امام جمعه‌ای که ماجرای زمین ازگل او‌ در تاریخ ایران جاودانه خواهد ماند و مقایسه کنید با ابر فساد سه و نیم میلیارد دلاری دولت دبش! خدایا تو شاهد باش!
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۹
tabatabayi - آلمان، آلمان
کشتا؟ر خونین شهریور 57؟ یا نمی دونی کشتار چیه و یا نمی دونی خون یعنی چی! اگه شعور داشتی آقای مجید مرادی رودپشتی که احتمالا دکتری علوم سیاسی مترجم ایرانی را هم جعلی گرفتی، برات داستان تروریست های فلسطینی که به تهران آورده شدند تا به مردم شلیک کنند و گردن شاه بندازند را توضیح می دادم تا بفهمی ارتباطش با سینما رکس چی بود. لعنت به هر چی چپی ملی منقلی پنجاه و هفتی است که هنوز دست از انتشار جعلیات برنمی دارند
‌چهارشنبه ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
۴۱
Homeland - هلسینکی، فنلاند
شاه از این دست کارها میکرد در بعضی مواقع به ژنرال هاش دستور سرکوب میداد و خودش از کشور به هر بهانه ای خارج می‌شد اینجور هم شاه سرکوب انجام می‌شد هم شاه کاره ای نبوده
‌پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.