حماس: هدف تلاش جدید برای آتش‌بس جلوگیری از حمله ایران است

حماس می‌گوید، تلاش‌های جدید برای آتش‌بس در جنگ غزه برای جلوگیری از حمله ایران به اسرائیل استدویچه وله: حماس معتقد است تلاش آمریکا، مصر و قطر برای آتش‌بس در جنگ غزه و بازگشت دو طرف به میز مذاکره پیشتر با اسرائیل هماهنگ شده است تا جلوی حمله ایران به اسرائیل گرفته شود. این گروه اعلام کرد در مذاکرات پیش‌ رو شرکت نخواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، منابع نزدیک به حماس گفته‌اند که این گروه معتقد است آمریکا، مصر و قطر پیش از انتشار بیانیه‌ای مشترکی در هفته گذشته مبنی بر بازگشت دو طرف جنگ غزه به میز مذاکره، دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها، پیشاپیش آن را با اسرائیل هماهنگ کرده‌اند.


حماس روز گذشته ۱۱ اوت اعلام کرد، به مذاکرات آتی در روز پنجشنبه این هفته نمی‌پیوندد، مگر اینکه مذاکرات بر اساس چارچوب‌های دور قبلی باشد و نه چارچوب‌های اصلاح‌شده.

به گفته دو منبع ناشناس، حماس بر این باور است که فشار مجدد برای مذاکرات، تلاشی برای جلوگیری از واکنش ایران و حزب‌الله به کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر این گروه در تهران است. جمهوری اسلامی و حزب‌الله اسرائیل را مسئول سوءقصد به هنیه می‌دانند.

یک مقام فلسطینی نزدیک به مذاکرات گفته که ممکن است شرایط در مورد تصمیم حماس برای عدم حضور در مذاکرات تغییر کند، اما در حال حاضر این گروه معتقد است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل "برای دستیابی به توافق جدی نیست".
حزب‌الله مقرهای خود را تخلیه کرد
هم‌زمان رسانه‌های لبنانی گزارش می‌دهند که حزب‌الله در روزهای اخیر به طور کامل مقرهای خود را در ضاحیه در حومه بیروت تخلیه کرده است.

پس از ترور فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله در بیروت و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گزارش شد که این گروه در حال دور کردن پرسنل ارشد خود از دفاتر و پایگاه‌هایش در بیروت به خاطر حملات احتمالی اسرائیل است.

اما اکنون، خبرگزاری لبنانی الجمهوریه گزارش می‌دهد که حزب‌الله کل نیروهای خود، از جمله شاخه سیاسی‌اش را از بیروت خارج کرده است. این جابه‌جایی در حالی صورت می‌گیرد که حزب‌الله تهدید کرده که اسرائیل "هزینه" کشته شدن فواد شکر را می‌پردازد.

هم‌زمان خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش داده است که نیروی هوایی این کشور روز دوشنبه مرخصی تمامی خلبانان و کادر خود را لغو کرد و سفرهای خارجی پرسنل نظامی خود را به حالت تعلیق درآورد. دستورالعمل‌های امنیتی ارتش برای شهروندان اسرائیل تغییری نکرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
بزودی اسراییل شربت شهادت را به همه سران حزب الله و حماس تنقیه میکنند
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +294علی ضیا: آقازاده‌ها غلط می‌کنند که مهاجرت کنند؛ باید بمانی و در مملکتی که پدرت ساخته، زندگی کنی‌
  • +251شاهزاده رضا پهلوی: ناهید و کیمیا هر دو برنده‌اند و رژیم پلید جمهوری اسلامی بازنده است
  • +195افشای نحوه کشته شدن اسماعیل هنیه با جزئیات توسط هفته نامه یهودی «جوئیش کرونیکل»
  • +180نتانیاهو: دشمنان را می‌زنیم، ما هم برای دفاع و هم برای حمله آماده‌ایم
  • +174طنزی که مردم برای جلسات جمهوری اسلامی در مورد تصمیم گیری برای حمله به اسرائیل ساخته‌اند
  • +174مقایسه محل تمرین سنگ‌نورد آمریکایی با محل تمرین سنگ‌نورد ایرانى، تعظیم دربرابر علیپور
  • +130۱۴ سال حبس برای پناهجوی ایرانی که روی دو کارمند زن مرکز پناهجویان هلند روغن داغ ریخته بود
  • +123تلاش نهادهای یهودی و ایرانی در استرالیا برای اخراج سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • +121عکس روز: تنها انتصاب تخصصی و شایسته سالار در جمهوری اسلامی
  • +118آواره فلسطینی :«ما را قبل از یهودیان از دست حماس نجات دهید»،«با خون ما معامله کردند»