مسکو: پاسخ قاطع حمله اوکراین به خاک روسیه در راه است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیهالعربیه: روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که به حملات اوکراین، به‌ویژه حمله‌ای که شب گذشته منجر به زخمی شدن 13 نفر در شهر کورسک (Kursk) شد، پاسخ خواهد داد. این منطقه طی شش روز گذشته شاهد نفوذ نیروهای اوکراینی بوده است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در «تلگرام» اعلام کرد: «عاملان این حملات و کسانی که آن را اجرا کرده‌اند، پاسخگو خواهند بود» او افزود: «نیروهای روسیه به زودی واکنش شدیدی نشان خواهند داد.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که الکسی سمرنوف، سرپرست فرمانداری منطقه کورسک، اعلام کرد 15 نفر بر اثر سقوط ترکش‌های یک موشک اوکراینی بر روی یک ساختمان مسکونی در این منطقه زخمی شدند. او پیش‌تر از زخمی شدن 13 نفر خبر داده بود که دو نفر از آنها در وضعیت وخیمی قرار دارند.


این تحولات در حالی رخ می‌دهد که ساکنان منطقه کورسک به دلیل حمله غیرمنتظره اوکراین، که به گفته برخی تحلیل‌گران باعث ناامیدی و نارضایتی در روسیه شده است، در حال تخلیه هستند. با این حال، نیروهای روسی موفق به متوقف کردن پیشروی سریع نیروهای اوکراینی شدند که شش روز پیش حمله غافلگیرانه‌ای را از مرز دو کشور آغاز کرده بودند.

ارتش روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که پیشروی اوکراین را در نزدیکی چند شهرک در کورسک متوقف کرده است، اما اذعان کرد که نیروهای اوکراینی به مناطقی تا عمق 30 کیلومتری مرز رسیده‌اند. ارتش روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تلاش‌ها برای نفوذ» نیروهای اوکراینی را در نزدیکی شهرک‌های تولبینو (Tolpino) و اوبشتچی کولودیز (Obshchy Kolodets)، که به ترتیب در 25 و 30 کیلومتری مرز قرار دارند، و همچنین شهرک جورافلی (Zhuravli) ناکام گذاشته است.

با این حال، نیروهای اوکراینی همچنان مقاومت می‌کنند و ادعا کرده‌اند که کنترل بیشتر مناطق شهرک سودجا (Sudzha) در کورسک را که در حدود 10 کیلومتری مرز قرار دارد، به دست گرفته‌اند. نیروهای روسی طی روزهای گذشته درگیر نبردهای شدیدی علیه بزرگ‌ترین نفوذ نیروهای اوکراینی به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ بودند، که این وضعیت بخش‌های جنوب غربی روسیه، را قبل از رسیدن نیروهای کمکی، در معرض خطر قرار داده بود.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.