کشف فلزات سنگین سرب و کادمیوم در شکلات‌های تلخ

پژوهشگران دانشگاه جورج واشنگتن در ۴۰ درصد از شکلات‌های تلخ، فلزات سنگین از جمله "سرب و کادمیوم" را یافتنددویچه وله: یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد بسیاری از شکلات‌های محبوب بازار، حاوی فلزات سنگینی از جمله سرب و کادمیوم هستند. هستند. به گفته محققان در صورت مصرف کم شکلات، این مقدار فلزات سنگین نمی‌تواند خطر قابل‌توجهی داشته باشد.

پژوهشگران دانشگاه جورج واشنگتن در ۴۰ درصد از شکلات‌های تلخ، فلزات سنگین از جمله "سرب و کادمیوم" را یافتند.


به گزارش مجله فوربس و بر اساس مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه جورج واشنگتن، که به تازگی در مجله Frontiers"  of Nutrition" منتشر شده، بسیاری از محصولات شکلات تلخ و کاکائو که در سراسر ایالات متحده فروخته می‌شوند، حاوی سطوحی از فلزات سنگین سمی هستند. به گفته دانشمندان وجود این میزان از فلزات از استانداردهای ایمنی غذایی فراتر است.

در این مطالعه، محققان به مدت ۸ سال میزان "سرب"، "کادمیوم" و "آرسنیک" را در بیش از ۷۰ برند محبوب شکلات تلخ و کاکائو بررسی کردند.

نتایج نشان داد که ۴۳ درصد از این محصولات بیش از سطح قابل قبول، دارای سرب و ۳۵ درصد نیز دارای کادمیوم بودند. تعجب‌آور اینکه محققان در "محصولات ارگانیک" نیز سطوح قابل توجهی از این فلزات سنگین را یافتند.
اما آیا باید از خوردن شکلات دست بکشیم؟
قطعا نه. به گفته محققان، بعید است مقدار فلزات سنگین موجود در شکلات، به خودی خود برای سلامت بدن خطری داشته باشد، به خصوص که بیشتر مردم احتمالاً این محصولات را به ندرت و در مقادیر کم مصرف می‌کنند.

سوال دیگر این است که آیا می‌شود از قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین در محصولات غذایی اجتناب کرد؟

بازهم نه. در واقع نمی‌توانید از قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین در رژیم غذایی خودداری کنید. فلزات سنگین به طور طبیعی می‌‌توانند از خاک و آب در فرآیند رشد یا در طول بسته‌بندی، پردازش و حمل و نقل وارد غذاها شوند. به عنوان مثال کاکائو، برنج، غلات، سیب زمینی و تنباکو می‌توانند کادمیوم را از خاک جذب کنند. این سطح از فلزات همیشه خطرناک نیستند و می‌توانند به صورت عرق و ادرار از بدن دفع شوند، اما سطوح بالا می‌تواند در بدن باقی بماند و به ارگان‌های داخلی آسیب برساند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.