فال روز جمعه ۹ آگوست - ۱۹ امرداد

 فروردین
 

اگر شما شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتهایتان را تمرین می‌کنید، امروز انتخاب خیلی سختی پیش رو خواهید داشت. شما می توانید به خاطر نیازتان به ارتباط برقرار کردن دلیل قانع کننده‌ای مطرح کنید، اما هنوز هم وقتی فردی از نظر احساسی به شما نزدیک می شود، عقب نشینی می‌کنید. اگر وقت مناسبی برای ایجاد کردن شجاعت در خود وجود داشته باشد، زمانش همین الان است. لازم نیست که از ترس آسیب دیدن از همان الگوهای قدیمی استفاده کنید.

 
صبحدم مرغ چمن با گل نوخاسته گفت***ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شکفت
 
گل بخندید که از راست نرنجیم ولی***هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت
 
تعبیر: راه به جایی نداری. همه درها به رویت بسته شده و فکر می کنی دنیا نیز از هر جهت روی خشم به تو نشان می دهد. دیگران هم به جای کمک مسخره ات می کنند و مدام ایراد می گیرند. پس تو هم رازهای درونت را فاش نکن. امیدوار باش. تو تا روز قیامت با جور زمانه در جنگ و ستیز هستی.
 
اردیبهشت
 
اگر شما تازگی ها با کسی دوست شده اید، ممکن است امروز کمی با هم اختلاف پیدا کنید. مشکلاتی که برایتان به وجود آمده در حدی است که شما آرزو می کردید کاش جور دیگری رفتار کرده بودید و حالا نمی توانید درست تصمیم بگیرید که آیا به رابطه خود ادامه بدهید یا نه. البته در هر حال حاضر بهتر است به جای صحبت کردن در مورد این موضوع تصمیمی عاقلانه بگیرید.
 
اگر چه باده فرح بخش و باد گل‌بیز است***به بانگ چنگ مخور می که محتسب تیز است
 
صراحی ای و حریفی گرت به چنگ افتد***به عقل نوش که ایام فتنه انگیز است
 
تعبیر:از روزگار انتظار بی اندازه داری و مرتب گله می کنی. زیاد شکایت نکن. حوادثی برایت اتفاق می افتد تا امتحان شوی. غم دنیا را نخور اینها همه خواست خداوند است پس از روزهای خوش زندگیت نهایت استفاده را بکن و از آن لذت ببر و قدر نعمت های خدا را بدان.

 
خرداد
 

امروز شما بر سر دو راهی قرار می‌گیرید. از یک طرف شما می‌خواهید کار خاصی انجام دهید؛ شما کارهای عقب افتاده زیادی برای انجام دادن دارید و شور و هیجان شما می‌تواند تبدیل به عصبانیت شدید بشود. از طرف دیگر اگر کمی تلاش کنید محیط امن و آرامی‌ برای خود درست کنید، عجیب اینکه احساس خواهید کرد بیشتر از خلوت و محیط دنج خود جدا افتاده‌اید. اما الان نباید نگران این باشید که چه راهی را انتخاب کنید؛ فقط ببینید که طالع شما چیست و سرنوشت شما را به چه مسیری هدایت می‌کند.
 
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را***به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
 
بده ساقی می باقی که در جنت نخواهی یافت***کنار آب رکن آباد و گلگشت مصلا را
 
تعبیر: تهمتی به شما زده اند که از طرف دشمن است.درد هجر بزرگی را تحمل می کنید. اما تن به رضای خداوند دهید. مطمئن باشید جواب خوبی ها و ثوابی را که کرده اید در جایی دیگر خواهید گرفت. حرف های خود را بر اساس فرض و شک نزنید که بر علیه خودتان استفاده می کنند. بذر خوبی بکارید تا شاهد رویش خوبترین ها باشید.
 
تیر
 
امروز قبل از این که صحبت کنید فکر کنید، سیاره حاکم شما یعنی عطارد وسوسه‌تان می‌کند که آنچه در ذهنتان دارید را قبل از اینکه به عواقبش بیندیشید، بیان کنید. این مهم نیست که شما منظور بدی از حرف تان داشته باشید یا نه؛ اما ممکن است شما قبل از اینکه متوجه شوید چه گفته اید، با حرفتان احساسات کسی را خدشه دار کنید. شاید این مسئله برای شما مهم نباشد و ناراحت نشوید، اما ممکن است دیگران این طور فکر نکنند.
 
صلاح کار کجا و من خراب کجا***ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا
 
دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس***کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا
 
تعبیر: خوبی های و محسناتتان همه را مجذوب خود ساخته و این یکی ار دلایل خوبی باطن شماست. دوستان و آشنایان جملگی شما را دوست دارند و هواخواهتان هستند. همه در مقابلتان خودشان را کوچک می دانند. فتنه را خاموش و آشتی ها را برپا می سازید. کسی از شما ناراحتی ندارد. همه در حق شما دعا و ثنا می گویند.
 
مرداد
 
شما امروز می‌توانید در طیف گوناگون و گسترده ای از حقایق غرق شوید، حقایقی که با دیگران مخالف کرده و تناقض دارند. شما احساس می‌کنید که مجبورید حقیقت را از توده انبوهی از اطلاعات بیرون بکشید، اما هروقت که فکر می‌کنید می‌دانید چه اتفاقی افتاده، همان لحظه می‌فهمید که فکرتان اشتباه بوده است. حتی اگر ناامید شدید تسلیم نشوید. به کار خود ادامه بدهید، فقط فراموش نکنید که برای شناختن واقعیت به زمان زیادی احتیاج دارید.
 
مطلب طاعت و پیمان و صلاح از من مست***که به پیمانه کشی شهره شدم روز الست
 
من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق***چارتکبیر زدم یک سره بر هر چه که هست
 
تعبیر:آبی که ریخته شد دیگر جمع نمی شود. کاریست که انجام شده در صدد باش تا جبرانش کنی. هیچ سر بی گناهی بالای دار نمی رود. شما از این ورطه نجات پیدا می کنی. کدورت را با صفای دل به خوبی جواب بده. بندها باز می شوند و تو به آزادی خواهی رسید.

 
شهریور

 
اکنون اتفاقات زیادی در زندگی شما افتاده که شما نمی‌توانید با آنها کنار بیایید. افراد پیرامون شما حتی آنهایی که دوستتان هستند به نظر می‌رسد که نسبت به همیشه عصبی‌تر هستند و می‌توانند شما را عصبانی کنند. سعی کنید که به ناراحتی‌های گذشته تان نگاهی بیندازید، شما نسبت به موضوعات بسیار ناچیز حساسیت بیش از حد نشان می‌داده‌اید. امروز وقتی که دودل هستید، به جای نگرانی‌هایتان فکرهای مثبتتان را بیان کنید. اگر هنوز هم تردید در شما باقی مانده است، فردا شخص مناسبی را پیدا کرده و ترسهایتان را با او در میان بگذارید.
 
تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج***سزد اگر همه دلبران دهندت باج
 
دو چشم شوخ تو برهم زده خطا و حبش***به چین زلف تو ماچین و هند داده خراج
 
تعبیر:در کاری به رقابت پرداخته ای ولی پشت پرده کار اجام می دهی. نکند که در این راه خوی دیو پیدا کنی و فرشته بودن را فراموش کنی. هیچ گلی بی خار نیست، تو هم مستثنی نیستی. کار دیگران را بی ارزش نکن تا کار خودت پر بهاء شود که این دور از ادب است.
 
 
مهر

 
شما درگیری لفظی بزرگی با شخصی داشته اید که بر اثر این گفتگو هنوز ذهن تان مشغول است. به مرحله ای رسیده اید که دلتان می‌خواهد از زندگی فرار کنید اما خوشبختانه دوره‌ای را که سپری می‌کنید به مانند یک امتحان می‌باشد که برای رفتن به دوره بعدی صبر و استقامت بیشتری داشته باشید پس شجاع باشید زیرا خداوند تقدیر خوبی را برای تان رقم زده است، در آینده از تمام این موهبات لذت خواهید برد، شکر گذار خداوند خواهید بود.
 
سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت***آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت
 
تنم از واسطه دوری دلبر بگداخت***جانم از آتش مهر رخ جانانه بسوخت
 
تعبیر:منتظر خبری هستید که باید برای رسیدن این خبر انتظار زیاد بکشید و دست به دعا بردارید. ناامید نشوید به چیزی یا کسی شک نکنید. حسرت رسیدن این خبر نباید شما را از پای در بیاورد بندهای غم عاقبت از دلتان باز می شود اگر با خدا باشید.
 
آبان
 
ممکن است امروز احساسات شما باعث شوند که کمی از حالت طبیعی خود خارج شوید. در این حالت شما به سختی می توانید تشخیص دهید که باید چه کار بکنید و اصلا چه کاری درست است؟! اما به یکباره شما آماده بیرون آمدن از این حالت شده و می توانید با آنچه که باعث شده بود تا شما دچار این حالت شوید، فاصله بگیرید. ولی ناگهان لحظه ای بعد درمی یابید که کار کردن برایتان سخت شده و نمی توانید تا همه کارها را بدرستی انجام دهید. با وجود اینکه به نظر می رسد باید برای این موقعیت برای تصمیم گیری هایتان از قانون " همه یا هیچ" استفاده کنید، اما شاید بهتر باشد که کمی بیندیشید و نقطه میانی را که برای تان بهترین نتیجه را دارد اتخاذ کنید.
 
المنه لله که در میکده باز است***زان رو که مرا بر در او روی نیاز است
 
خم‌ها همه در جوش و خروشند ز مستی***وان می که در آن جاست حقیقت نه مجاز است
 
تعبیر:به قولی که داده ای عمل کن. کار ناتمامت را تمام کن ولی پایت را از گلیمت درازتر نکن چون باعث رسوایی ات می شود. در حق کسی بدی نکن چون نتیجه اش دامنت را می گیرد. نصیحت این پیر دانا را گوش کن تا سعادتمند شوی و گره ی کار تو باز شود. اقبال و ستاره ی تو چون خوشه ی پروین است.
 
آذر
 
اگر شما شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتهایتان را تمرین می‌کنید، امروز انتخاب خیلی سختی پیش رو خواهید داشت. شما می توانید به خاطر نیازتان به ارتباط برقرار کردن دلیل قانع کننده‌ای مطرح کنید، اما هنوز هم وقتی فردی از نظر احساسی به شما نزدیک می شود، عقب نشینی می‌کنید. اگر وقت مناسبی برای ایجاد کردن شجاعت در خود وجود داشته باشد، زمانش همین الان است. لازم نیست که از ترس آسیب دیدن از همان الگوهای قدیمی استفاده کنید.
 
آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است***یا رب این تاثیر دولت در کدامین کوکب است
 
تا به گیسوی تو دست ناسزایان کم رسد***هر دلی از حلقه‌ای در ذکر یارب یارب است
 
تعبیر:قدر جوانی خویش را بدانید. فرصتهای طلایی را یکی یکی دارید از دست می دهید. به یار خود اعتماد کنید. با چشم عق به دور دست نگاه کنید. با یک اتفاق کوچک میدان را ترک نکنید. مقاوم باشید اگر هنری دارید آن را نشان بدهید که به نفع شماست و هوشیاری بهترین روش برای پیروزیتان می باشد.

 
دی

 
حتی اگر شما تعطیلات آخر هفته خیلی پرمشغله‌ای داشته باشید، ولی هر روزی که آغاز می‌شود شما جدی‌تر می‌شوید. ممکن است شما توانایی این را نداشته باشید که به همه قرار ملاقات‌های کاری‌تان برسید و چون نمی‌توانید در تمام جلسات شرکت کنید نگران عکس العمل دیگران هستید. اگر کسی قصد دارد برنامه‌های شما را تغییر دهد او را موفق کنید. در حال حاضر شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که چه چیزی به نفعتان است.
 
به جان خواجه و حق قدیم و عهد درست***که مونس دم صبحم دعای دولت توست
 
سرشک من که ز طوفان نوح دست برد***ز لوح سینه نیارست نقش مهر تو شست
 
تعبیر:خودت را به دست خداوند بسپار. اینقدر از روزگار شکایت نکن و در مقابل خواسته ی خدا ایستادگی نکن وگرنه سرگردان می شوی. خدا خود بر احوال دل همه آگاه است پس گله نداشته باش. خدا را از یاد نبر چون در همه حال اوست که راهنمای توست.
 
بهمن

 
شما امروز می‌توانید با کمک حس ششم خود فراتر از محدودیت‌های احساسی همیشگی خود را نیز ببینید، اما این موضوع می‌تواند باعث بهم ریختن اعصاب دیگران شود. متاسفانه تا موقعی که نتوانید انتخاب‌های خود را با منطق و دلیل برایشان شرح دهید آنها طبق برنامه‌هایتان کار نخواهند کرد. اگر شما نسبت به عدم حمایت دوستانتان از خود بیش از حد حساسیت نشان می‌دهید، پس شاید به خودتان شک دارید. به یاد داشته باشید ناتوانی شما در ابراز کردن نظریات‌تان نتیجه نادرستی و اشتباه بودن نگرش‌تان است.
 
منم که گوشه میخانه خانقاه من است***دعای پیر مغان ورد صبحگاه من است
 
گرم ترانه چنگ صبوح نیست چه باک***نوای من به سحر آه عذرخواه من است
 
تعبیر:هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می گیری. به امی این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود. همه چیز برای موفقیت مهیاشت کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می شود هر چه را به دست آورده ای از دست بدهی. پایت را از گلیم خویش درازتر نکن. خداوند گواه بر اعمال توست. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است. شما ذکرت سلامتی برای دیگران و خود باشد.
 
اسفند
 
شاید شما امروز چند راز مربوط به خود داشته باشید که حتی اگر وسوسه شدید بند را آب دهید! بهتر است آنها ا پیش خود نگه دارید. اول انگیزه خود برای فاش کردن رازهایتان را بررسی کنید؛ اگر شما می‌خواهید فقط به خاطر خالی کردن سفره دلتان این کار را بکنید، بهتر است اصلاً هیچ حرفی نزنید. اما اگر کسی خواست صادقانه به شما کمکی برساند وبه نفعتان کار کند، شاید، البته فقط شاید! این کار کار خوبی باشد.
 
زلفت هزار دل به یکی تار مو ببست***راه هزار چاره گر از چار سو ببست
 
تا عاشقان به بوی نسیمش دهند جان***بگشود نافه‌ای و در آرزو ببست
 
تعبیر:شکست تو در این راه پله ی صعودی است در راهی و هرگونه نقصان حکمتی دارد. چه بسا سلامتی تو در فقر باشد. امیدت را از دست نده. فعلاصلاح در این است که روزگار را اینطور طی کنی و یقین بدان راز بودن تو در این است که با روزگار صلح کنی..
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.