بوکسور الجزایری: از اذیت و آزار من دست بردارید + ویدیو

دویچه وله: در ارتباط با "جنسیت" ایمان خلیف، بوکسور الجزایری، همچنان بحث‌های فراوانی در جریان است. این مشتزن ۲۵ ساله اکنون ضمن تشکر از تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، نسبت به پیامدهای اینگونه بحث‌های "آزاردهنده" هشدار داده است.
 بوکسور زن المپیکی متهم به داشتن کروموزوم مردانه؛ مربی ایمان خلیف: در الجزایر تغییر جنسیت مجاز نیستایمان خلیف (Imane Khelif) بوکسور ۲۵ ساله الجزایری به بحث‌هایی که در ارتباط با مسئله "جنسیت" او در چارچوب مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس درگرفته، اعتراض کرده و گفته است که چنین بحث‌های به "کرامت انسانی" او صدمه زده است.


او در گفت‌وگویی با شبکه ویدئویی SNTV تصریح کرد: «من پیامی برای تمامی انسان‌ها در جهان می‌فرستم تا از اذیت و آزار ورزشکاران دست بکشند، چرا که چنین اعمال و رفتاری تأثیر و پیامد دارد، آنهم پیامدهایی سنگین.»

این بوکسور الجزایری افزود: «این [بحث‌ها] می‌تواند انسان‌ها را تخریب کند و همچنین اندیشه، روح و ذهن آنان را نابود کند.»

خلیف و لین یو−تینگ، ورزشکار اهل تایوان در حالی اجازه حضور و شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس را یافتند که در پی آزمایش‌هایی برای تعیین جنسیت‌شان از سوی فدراسیون جهان بوکس محروم شدند و بدین‌ترتیب از شرایط لازم برای مسابقاتی که از سوی این فدراسیون برگزار می‌شود، برخوردار نیستند.

شرکت این دو ورزشکار که هر دوی آنها در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۲۴ حضور دارند، بحث‌های فراوانی را به راه انداخت که همچنان ادامه دارد.

بسیاری از منتقدان از جمله با اشاره به توانایی بدنی خلیف، رقابت او با زنان را غیرمنصفانه می‌دانند. منتقدان همچنین جنسیت این ورزشکار را عمدتا مرد دانسته و تاکید کرده‌اند که کمیته بین‌المللی المپیک باید در اینگونه موارد دقت و سخت‌گیری‌های بیشتری به خرج دهد تا حقوق ورزشکاران زن و اصول اولیه یک رقابت عادلانه و منصفانه پایمال نشود.

ایمان خلیف در مصاحبه با شبکه ویدیوئی SNTV همچنین خاطرنشان کرد که با خانواده‌اش در تماس بوده و امیدوار است که این بحث‌ها چندان باعث آزار و اذیت آنها نشود. او گفت: «آنها بابت من نگران هستند. اگر خدا بخواهد این بحران به یک مدال طلا ختم خواهد شد و این، بهترین پاسخ [به این بحث‌ها] خواهد بود.»

او که فردا، سه‌شنبه (۶ ماه اوت / ۱۶ مرداد)، در پیکار نیمه‌نهایی حضور دارد، از کمیته بین‌المللی المپیک به خاطر آنکه به او و همچنین لین یو−تینگ اجازه حضور در مسابقات ۲۰۲۴ پاریس را داده، تشکر کرد.

این بوکسور الجزایری در این رابطه گفت: «من می‌دانم که کمیته بین‌المللی المپیک عدالت را به من بازگردانده است. من از این تصمیم خوشحالم چرا که بازگوکننده حقیقت است.»

این کمیته تصمیم فدراسیون جهانی بوکس را "تصمیم خودسرانه و بدون رسیدگی نظام‌مند و اصولی" خوانده و به این دو ورزشکار اجازه داد تا در بازی‌های پاریس شرکت کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۵
romano - تهران، ایران
این بنده خدا خودش قربانی دلقکهای چپی و پروگرسیو نماست. مشکل این انسان بیچاره که بطور مادرزاد متفاوت متولد شده نیست. مشکل اینه که ما میخوایم بزور و سیاسات تفاوت رو شباهت کنیم و اینجا هم اینها صدمه روحی و روانی و زندگی میخورند و هم خانمها تحقیر میشوند. باید برای اینها مسابقات متفاوت قرار داد و مشکلات و تفاوتهاشون رو هم با روش علمی در مسابقات لحاظ کرد. این اتفاقا یک نوع دید ترقی خواهانه به بشر است، یعنی ما برای انسانها جدای از تفاوتشان حق مساوی قائلیم و اینها هم المپیک خود را خواهند داشت. ما مشکل اینها را به اینجا رسانده‌ایم که اگر من شلوارم را دربیارم و برم تو پارک بازی کودکان ۲۰ سال میرم زندان به اسم پدوفیل اما یک عده علایق خاص اتاق خواب خودشان را وارد جامعه میکنند و لخت مادرزاد همان کار را میکنند رژه به اسم این بکسور فلک زده میروند میشوند مترقی! خیلی دلم براشون میسوزه در خودشون یک طرف سیاسی کردن مشکلشون هم یک طرف. این یک انسان سخت کوشه که با مشکلش سعی میکنه پیشرفت کنه. خوب ریش و قیچی دست اروپاییهاست دیگه والیبال ساحلی زنها از مردها اسپانسر بیشتر داره چرا؟ اروپا
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۴
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
متاسفانه تعداد این اشخاص که مرد ولی خود را زن جا میزنند، زیاد شده. بخاطر اینکه خود را به مکانهای زنانه رسانده و لذت ببرند. عده قلیلی هم بخاطر جلب توجه (بیماری روحی). اینها با پند، اندرز و نصیحت درست شدنی نیستند، فقط ....
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • نظرسنجی صدا و سیما از شهروندان: آیا اسرائیل را بزنیم؟ کجای اسرائیل را بزنیم؟
  • پشت پرده شبکه نفوذ اسرائیل در ساختار جمهوری اسلامی؛ سپاه پاسداران در تسخیر موساد؟
  • بعد از همای سعادت؛ این بار دیده شدن طاووس مشکی در کاشان خبر ساز شد
  • اخرین اطلاعات در مورد نحوه و چگونگی کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران
  • نژاد پرستی از نوع اسلامی ؛ نذری پخش می‌کند ولی سیاهپوستان را پس میزند
  • یک بام و دوهوای طالبان در برابر موسیقی: بزم افراد طالبان با آهنگ‌ «گل‌ پری جون» جلال همتی
  • نماینده مجلس استانداردها را کنار بگذاریم تولید خودرو را افزایش دهیم!
  • برخی از مردم برن، پایتخت سوئیس در تابستان برای رفتن به سرکار داخل رودخانه می پرند
  • علیرضا نوری‌زاده: در آخرین لحظات محل اقامت هنیه در تهران را تغییر میدهند؛ اسراییل از آسمان ایران هنیه را هدف گرفت
  • علم الهدی: اگر اراده کنیم در کمتر از نصف روز ضربه هایی بر آمریکا می‌زنیم که صدها جنایت آمریکا رو ما جبران کنیم