پنج روش موثر برای خنک نگه داشتن خانه در تابستان داغ

العربیه:1) گردش جریان هوا: هنگامی که دمای بیرون در هنگام شب یا صبح زود خنک‌تر است، پنجره‌های دو طرف خانه را باز کنید تا هوای گرم گرفتار شده آزاد شود. باز کردن دریچه‌ها یا پنجره‌های سقفی می‌تواند به خروج هوای گرم، به ویژه از طبقه دوم کمک کند. نصب عایق اضافی می‌تواند در تابستان گرما را خارج کند و در زمستان مصرف انرژی را کاهش دهد.

2) جلوگیری از ورود هوای گرم: در طول گرم‌ترین ساعات روز پنجره‌ها را بسته و پرده‌ها یا کرکره‌ها را پایین نگه دارید، به ویژه در طرفی از خانه که آفتاب به آن می‌تابد. کاشی‌های سقفی و دیوارهای سفید در خانه‌های مدیترانه‌ای نمونه‌هایی از روش‌های مقابله موثر با گرما هستند. پنجره‌های کوچک‌تر نیز می‌توانند به کاهش تابش نور مستقیم خورشید، به ویژه در طرف‌های شرقی و غربی خانه کمک کنند.


3) استفاده از پنکه: پنکه‌ها روشی مقرون‌به‌صرفه برای حرکت دادن هوا هستند. پنکه را جلوی یک پنجره باز قرار دهید تا هوای خنک‌تر را به داخل اتاق هدایت کند، یا با گذاشتن یخ جلوی پنکه، خنک‌کنندگی آن را افزایش دهید. باد زدن صورت و کل بدن برای کاهش دما موثر است، اما استفاده از پنکه در دماهای بالای 35 درجه سانتی‌گراد می‌تواند باعث افزایش گرمای بدن شود.

4) محدود کردن فعالیت‌های گرماساز: از استفاده از اجاق و دیگر وسایل برقی در گرم‌ترین ساعات روز اجتناب کنید. از غذاهای سرد استفاده کنید تا از تولید گرمای اضافی و مصرف انرژی جلوگیری کنید. همچنین وسایل برقی را در صورت عدم استفاده، از برق بکشید تا از انتشار گرما جلوگیری شود.

5) خودتان را خنک کنید: گرفتن دوش‌ ولرم و استفاده از کیسه‌ یخ یا بطری‌ آب سرد می‌تواند به سرعت دمای بدن را کاهش دهد. اما دوش‌های خیلی سرد نگیرید، چرا که می‌تواند گرما را در بدن به دام بیندازد. همچنین، پوشیدن لباس‌های نخی و استفاده از ملافه‌های نخی می‌تواند دمای بدن را تنظیم و خواب را بهبود بخشد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
به نویسنده‌ی این متن، باید جایزه‌ی نوبل ادبیات و تفکرات هوشمندانه داد ؛) چراکه خب هر خری این موارد بالا رو می‌دونه ؛) حتا من! ؛) که خرترین خره دنیا هستم ؛). / - و اما یک نکته‌ی جدی و مهم؛ ---> این حالت که در تصویر بالا هست، بسیار مضر برای سلامتی‌ می‌باشد. - من یک هفته ده روز پیش، که اینجا گرمای هوا شدید شده بود (روز به ۳۶ درجه، و شب ۲۶ درجه بود)، شب‌هنگام که تلویزیون می‌دیدم، از شدت گرما، پنکه رو -همچون تصویر بالا-، درست گذاشتم روبروم. - بعد از ۲-۳ ساعت فیلم‌دیدن، شام خوردم، پنکه رو خاموش کردم و خوابیدم. - صبح که بیدار شدم، چشم چپ‌ام به‌شدت درد می‌کرد، - آمدم جلوی آینه، دیدم که قرمز شده -با التهاب شدید موی‌رگ‌های خون-، که موقع گرداندن چشم‌ها، چشم چپ‌ام خیلی‌ درد می‌‌گرفت. - تقریبا بیش از یک شبانه‌روز گذشت، که این درد و التهاب چشم -ناشی‌ از سرماخوردگی چشم بخاطر باد ممتد پنکه از فاصله‌ی نزدیک در آن شب- سرانجام بهبود یافت و برطرف شد.
جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.