لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا: در صورت حمله به اسرائیل از آن دفاع خواهیم کرد

العربیه: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، چهارشنبه 10 مرداد در واکنش به تشدید تنش‌ها در منطقه پس از اعلام خبر ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت که معتقد نیست که جنگ گسترده تر در خاورمیانه اجتناب ناپذیر است.

آستین در جریان سفر به فیلیپین افزود که اگر اسرائیل هدف حمله قرار گیرد، آمریکا از آن دفاع خواهد کرد.


در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر بسته شدن کامل حریم هوایی شمال اسرائیل، ارتش این کشور اعلام کرد که در حال ارزیابی اوضاع است و هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی وجود ندارد.

به گزارش منابع العربیه، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از وزرای کابینه خواسته است درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران، هیچ‌گونه اظهار نظر نکنند.

حماس در بیانیه‌ای با تأیید خبر ترور، اعلام کرد که اسماعیل هنیه در یک «حمله ناجوانمردانه صهیونیستی» به محل اقامتش در تهران و پس از حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران، مورد هدف قرار گرفت و به «شهادت» رسید.

در اطلاعیه‌ای که سپاه پاسداران ایران در سایت خود منتشر کرد، آمده است که محل اقامت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران بمورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه، او و یکی از محافظانش کشته شدند.

سپاه پاسداران تاکید کرد که «تحقیقات» در این خصوص در جریان است.

مدت کوتاهی پس از اعلام کشته‌شدن هنیه، موسی ابومرزوق، از اعضای دفتر سیاسی حماس، اعلام کرد که این ترور، «اقدامی بزدلانه بود و خون هنیه هدر نخواهد رفت.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.