روزنامه آرمان مسعود پزشکیان را «گورباچف ایرانی» خواند! + واکنش‌ها

رویداد ۲۴: روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز در تیتر یک امروز خود مسعود پزشکیان را گورباچف ایرانی خوانده است. این توصیف از پزشکیان با واکنش‌هایی همراه و حاشیه ساز شد. هدف این روزنامه از این عنوان سازی مشخص نیست، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقد هستند استفاده از این ادبیات باعث حاشیه سازی و خوراک دادن به منتقدان پزشکیان و سایه‌نشینان است.
 
شاهد آنکه امیرحسین ثابتی، چهره نزدیک به جلیلی با اشاره به این تیتر نوشته: «اگر یک روزنامه منتقد پزشکیان به او لقب «گورباچف ایرانی» می‌داد عجیب نبود؛ چون شهرت گورباچف به خاطر ساده‌لوحی در اعتماد به آمریکا بود که نهایتا باعث فروپاشی شوروی شد. اما اینکه یک روزنامه طرفدار پزشکیان هم از حالا او را گورباچف توصیف می‌کند، یعنی خطر از آنچه که فکر می‌کنید نزدیک‌تر است».
 
علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز نوشت: «این خط از آبشخور تندروهای کدام جریان سیاسی سرچشمه می‌گیرد؟ این تیتر ۱۰۰ علیه پزشکیان است!» واکنش‌ها اما صرفا از سوی منتقدان پزشکیان نبود و حامیان و طرفداران وی نیز انتقادهای خود را مطرح کردند.
 
در این راستا محمدجواد آذری جهرمی توییت کرد: « این «اُف» به رهرو کلام علی علیه السلام نخواهد چسبید، ان شاءلله…» محمد فاضلی نیز نوشت: «این گونه تیترها چه معنای مثبتی دارند؟ برای منتخبی که شعار وفاق ملی و توافق سازی سر داده ، این گونه تیترها مصداق بهانه ددن دست رقبای تندرو برای زدن و تضعیف گفتمان توافق سازی است». کیانوش جهانپور از دیگر کسانی بود که به تیتر آرمان امروز انتقاد کرد و نوشت: «از دشمنان برند شکایت به دوستان. چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم» عطاالله مهاجرانی نیز در همین خصوص نوشت: «بلاهتی که بوی خیانت می‌دهد! بایست تفحص کرد که این تیتر مساله دار و مشکوک چگونه انتخاب شده است؟ تیتر سفارشی است؟!»

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان
در کشور ما پرزیدنت باید عروسک خیمه شب بازی باشه
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
همانند ایران باستان در مواقع تاخت و تاز بیگانگان، عده ای به ظاهر خودی در هر قسمت از ایران با دشمنان همکاری و معاونت میکنند، این مردک دوگانه سوز که هم کرد است و هم آذری، مثل قاطر که جنسیتش معلوم نیست و از چموشی شهره افاق، مثلا یک برگ برنده ای ست که رژیم اشغالگر سلسله باجناقبازان فقط برای ساکت کردن و گول زدن ساده دلان و احمقهای جامعه بکار برده.
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
ببخشید ، اشتباه چاپی اتفاق می افتد . اینجا تصحیح میشود . مانیفست گوزباچف ایرانی
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.