شناسایی «منزوی‌ترین» قبیله جهان در منطقه «مونت سالوادور» کشور پرو؛ قبیله‌ای درونگرا بدون ارتباط بیرونی

صدای آمریکا: خبرگزاری رویترز از شناسایی «منزوی‌ترین» قبیله جهان در منطقه «مونت سالوادور» در جنگلهای دورافتاده کشور پرو خبر داد و این قبیله «بی ارتباطات» را «ماچو پیرو» معرفی کرد.

براساس گزارش رویترز اعضای قبیله «ماچو پیرو» یکی از منزوی‌ترین قبایل جهان هستند که پس از تجمع در سواحل رودخانه «لاس پیدراس» دیده شده‌اند. گفته می‌شود این افراد برای جستجوی غذا و حرکت، از جنگلهای بارانی مهلت سکونت خود خارج می‌شوند و در هفته‌های اخیر از حضور فزاینده شرکتهای چوب‌بُری به ستوه آمده‌اند.


سازمانهای غیردولتی حقوق بومیان شمار افراد این قبیله را حدود ۷۰ نفر تخمین می‌زنند و می‌گویند یک گروه ۵۰ نفره و یک گروه ۱۷ نفره از این قبیله در روزهای گذشته در اطراف دو روستا به طور جداگانه دیده شده‌اند.

زیستگاه افراد این قبیله که در منطقه‌ای واقع بین دو ذخیره‌گاه طبیعی واقع شده و افراد آن به ندرت در انظار ظاهر شده و ارتباطی با جمعیتهای دیگر ندارند اما حالا گسترش فعالیت شرکتهای چوب‌بُری و قطع درختان و نفوذ به عمق جنگلهای دورافتاده آمازون راز حضور «ماچو پیرو» را فاش کرده است.

رزا پادیلها، عضو شورای مبلغان بومی اسقف‌های کاتولیک برزیل می‌گوید که افراد «ماچوو پیرو» در آن سوی مرز برزیل نیز مشاهده شده‌اند. به گفته او این بومیان بدوی از چوب‌برها فرار می‌کنند و در این زمان از سال در سواحل ظاهر می‌شوند تا تخم‌ لاک‌پشت‌های آمازون را ببرند.

به گفته پادیلها افراد قبیله «ماچو پیرو» در جای خاصی اسکان ندارند و «همیشه در حال فرار» هستند.
آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان است که در شمال آمریکای جنوبی واقع شده و بیشتر آن در خاک برزیل و پرو جای دارد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.