روش «خواب اسکاندیناوی» چگونه کار می‌کند؟

العربیه: «طلاق خواب» به معنای تصمیم یک زوج به خوابیدن در مکان‌های جداگانه است تا مزاحم خواب یکدیگر نشوند. با این وجود، بعضی زوج‌ها به‌رغم دشواری خواب‌شان در کنار یکدیگر دوست ندارند از هم جدا بخوابند. برای این‌ها «روش اسکاندیناوی» ممکن است چاره کار باشد.

روش خواب اسکاندیناوی که طی چند سال اخیر به دلیل صحبت درباره آن در رسانه‌های اجتماعی مشهور شده است، در کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد، نروژ، و دانمارک رایج است. در این روش دو نفر هنوز هم کنار یکدیگر می‌خوابند، اما از پتوهای جداگانه استفاده می‌کنند تا کنترل بیشتری روی خواب‌شان داشته باشند.


به‌رغم تصور رمانتیک از خوابیدن دو نفر در کنار یکدیگر، این کار همیشه آسان نیست، و یکی یا هر دو طرف می‌توانند با کشیدن پتو، تغییر دمای اتاق، تکان خوردن، سرفه کردن، و بسیاری کارهای دیگر خواب دیگری را مختل کنند.

اگر افراد لازم می‌بینند هنگام خواب کمی از هم جدا باشند و در عین حال کنار یکدیگر بمانند، روش اسکاندیناوی یک راه میانه است. این روش به شما اجازه می‌دهد تا حدودی استقلال خواب‌تان را حفظ کنید، و در عین حال عزیزتان را در دسترس نگاه می‌دارد.

برخی می‌گویند به یک روش «اصلاح‌شده» اسکاندیناوی دست یافته‌اند که هم نزدیکی و هم استقلال را افزایش می‌دهد. به گفته آنها، می‌شود به جای دو پتو، از سه پتو استفاده کرد، به این ترتیب که یک پتو بزرگ و سراسری است، و دو پتوی کوچک‌تر و نازک‌تر هم برای هر نفر است.

طبیعتا در طول شب یک نفر می‌تواند در رختخواب گرمش شود و نفر دیگر ممکن است احساس سرما کند. با استفاده از پتوی دوم می‌توان حرارت را به طور فردی تنظیم کرد. اگر نیمه‌های شب گرم‌تان شد، می‌توانید پتوی کوچک را از کنار بزنید، و هنوز پتوی اصلی را دارید. اینطوری مجبور نیستید مدام با شریک زندگی خود در تخت‌خواب درگیر شوید.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.