آمریکا به دلایل امنیتی رفت‌وآمد دیپلمات‌های خود در اسرائیل را محدود کرد

رادیو فردا: با افزایش نگرانی‌ها از حملات تلافی‌جویانه ایران در واکنش به حمله اسرائیل، سفارت ایالات متحده در اسرائیل روز پنج‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای رفت‌وآمد دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور را به دلایل امنیتی محدود کرد.

این سفارتخانه گفت: «نظر به شرایط احتیاط‌آمیز، کارکنان دولت ایالات متحده و اعضای خانواده آنها تا اطلاع ثانوی از سفرهای شخصی به مناطق خارج از تل‌آویو، اورشلیم و بئرشبع منع شده‌اند.»


اطلاعیه یادشده می‌افزاید: «فضای امنیتی همچنان پیچیده است و بسته به شرایط سیاسی و اتفاقات اخیر می‌تواند به سرعت تغییر کند.»

سفارت ایالات متحده دلیل هشدار خود را که در هفتمین ماه جنگ میان اسرائیل و گروه افراطی حماس صادر شده، عنوان نکرده است.

اما تهران در پی حمله هفته گذشته اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که به کشته شدن ۷ افسر سپاه پاسداران انجامید، وعده تلافی داده است. اسرائیل نیز از سوی دیگر هشدار داده که اگر هدف حمله قرار بگیرد، تلافی خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه تاکید کرده بود که تعهد واشینگتن نسبت به تامین امنیت اسرائیل «آهنین» است و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز با همتایان خود از چین و دیگر کشورها صحبت کرده تا با استفاده از نفوذ خود از ایران بخواهند که به تنش‌ها «دامن نزند».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۶
Azadi hame - تهران، ایران
دو مرتبه چه نقشه ای برای ایران کشیدند۰ تا پول ملت را بکشند بالا۰۰ میخواهند دو باره یک چند میلیارد ایران را آمریکا با چین کوفت کنند۰۰خدایا شر آخوند و مجاهدین و کمونیست ها را از ایران دور کن۰۰
جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.