جام ملت‌های آسیا؛ ایران با پیروزی مقابل امارات با صدرنشینی صعود کرد

بی بی سی: تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف امارات رفت و در مسابقه‌ای که داور سه گل ایران را مردود اعلام کرد، دو بر یک حریفش را شکست داد. هر دو گل این بازی را مهدی طارمی روی پاس سردار آزمون زد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی ایران، این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون آغاز کرد.


به این ترتیب شجاع خلیل‌زاده که در بازی نخست مقابل فلسطین مصدوم شده بود و بازی با هنگ کنگ را از دست داده بود بار دیگر در کنار کنعانی‌زادگان قرار گرفت. سردار آزمون، مهاجم باشگاه رم ایتالیا، هم که در بازی با هنگ کنگ غایب بود بار دیگر به ترکیب اصلی ایران بازگشت.

تیم ملی فوتبال ایران با این که پیش از این مسابقه صعودش را قطعی کرده بود، بازی را هجومی آغاز کرد و با گل دقیقه ۲۶ مهدی طارمی، مهاجم باشگاه پورتو پرتغال، از حریف پیش افتاد.

هشت دقیقه بعد علی قلی‌زاده روی پاس حاج‌صفی گل دوم ایران را وارد دروازه حریف کرد، اما این گل پس از بازبینی ویدئویی به دلیل خطای آفساید رد شد.

خبر بد برای ایران اما مصدومیت صادق محرمی، دفاع راست تیم، بود که در آخرین لحظات نیمه اول جایش را به رامین رضائیان داد.

بازی در نیمه دوم متعادل‌تر دنبال شد و بهترین شانس امارات برای به تساوی کشاندن بازی از روی نقطه پنالتی بدست آمد. ولی علیرضا بیرانوند که نشان داده متخصص گرفتن پنالتی است ضربه یحیی غسانی را در دقیقه ۶۴ مهار کرد.

یک دقیقه بعد ایران صاحب موقعیت شد و طارمی یک بار دیگر دروازه حریف را باز هم روی پاس سردار آزمون گشود. کمی پس از این گل سردار آزمون هم دروازه امارات را باز کرد اما داور به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد.

ایران در دقیقه ۸۱ بازی یک گل دیگر هم توسط محمد محبی زد، که داور برای سومین بار و این دفعه به دلیل خطا آن را مردود اعلام کرد.

در دومین دقیقه از وقت‌های اضافی یحیی غسانی که پنالتی را از دست داده بود، با نفوذ از جناح راست ایران، یکی از گل‌ها را جبران کرد. امارات به لطف این گل با تفاضل گل بهتر نسبت به فلسطین به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد.

بازی در ادامه گلی به دنبال نداشت و ایران به این ترتیب سومین مسابقه‌اش در دور گروهی را هم با پیروزی پشت سرگذاشت.

ایران با این پیروزی ۹ امتیازی شد و در مرحله بعد باید به مصاف سوریه برود. در دیگر بازی این گروه هم فلسطین سه بر صفر مقابل هنگ کنگ پیروز شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
خردگرا - برن، سوییس
باید خیلی بی شرف باشیم‌که روزی که جوونهای دلاور را ملایان مفعول به دار آویختند، برای این تیم سپاهی خوشهالی کنیم. بزرگترین دشمن کنونی ایران، بی تفاوتی عده زیادی از مردم هست.
‌سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
۴۲
Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
بازی در واقع ۳-۱ بودش ولی داور نامردی کرد
‌سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.