روزنامه اعتماد به دلیل انتشار سند «حجاب‌بان‌ها» مجرم اعلام شد

صفحه اول روزنامه اعتماد که در آن سند «خیلی محرمانه» وزارت کشور درباره «حجاب‌بان‌ها» در آن منتشر شده بودرادیو فردا: هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد را در ارتباط با انتشار تصویر بخشنامه «خیلی محرمانه» وزارت کشور درباره «حجاب‌بان‌ها» مجرم اعلام کرد.

خبرگزاری فارس روز دوشنبه ۲۵ دی گزارش داد که اعضای هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، بهروز بهزادی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد را در ارتباط با انتشار این سند «با اکثریت مطلق آرا» مجرم شناختند و و او را «مستحق هیچ تخفیفی» ندانستند.


روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه ۵ آذر خود تصویر بخشی از یک بخشنامه وزیر کشور به شماره ۹۷۴۳ و تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ را منتشر کرد که دارای مُهر «خیلی محرمانه» بود و در آن بر «بازداشت» و «برخورد» با زنان بدون حجاب اجباری تأکید شده بود.

در این بخشنامه هم‌چنین آمده بود که «عکسبرداری و تهیه مستندات» از زنانی که از پوشیدن حجاب اجباری سرپیچی می‌کنند در مراکز مختلف و از جمله در «همه بخش‌های مترو» و حتی «داخل واگن‌ها» باید در «دستور کار ضابطین» قرار گیرد.

دادستانی تهران بلافاصله این اقدام روزنامه اعتماد را «غیرقانونی» خواند و به دلیل انتشار یک سند «خیلی محرمانه» اعلام جرم کرد.

این سند چند روز پس از اظهارات احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، درباره حضور حجاب‌بان‌ها در اماکن مختلف، منتشر شد. احمد وحیدی مدعی شده بود که «ما مجوزی برای این کار ندادیم و گروه‌های مردمی در قالب امر به معروف و نهی از منکر در حال انجام این کار هستند.»

به گزارش خبرگزاری فارس وکیل بهروز بهزادی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد، روز دوشنبه در پاسخ به قاضی پرونده که پرسیده بود: «چرا سند خیلی‌ محرمانه بدون مجوز منتشر شد؟» گفت که «ماهیت بخشنامه مذکور را محرمانه نمی‌دانیم و به جای پاسخ‌گویی مدیر مسئول، مجلس باید وزیر کشور را به خاطر اظهاراتش استیضاح کند.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.