جنجال مهمانی «تقریبا لخت» سلبریتی‌های روسیه

ناستیا ایولیوا و فیلیپ کیرکوروف در پارتی «تقریبا لخت»بی بی سی: مهمانی سلبریتی‌ها رسوایی بزرگی در روسیه به بار آورده است.

آنچه در یکی از کلوپ‌های شبانه مسکو رخ داد عجیب و غریب بود. آنچه بعد از آن رخ داد، حرف‌های زیادی درباره حال و هوای این روزها در روسیه داشت.


ناستیا ایولیوا، بلاگر و مجری تلویزیون در روسیه، روز ۲۰ دسامبر یک «پارتی تقریبا برهنه» در کلوپ شبانه موتابور مسکو برگزار کرد.

چه لباسی مناسب این مهمانی بود؟ هر لباسی که قبل از مهمانی آن را دربیاورید.

خوانندگان پاپ و چهره‌های مشهور با حداقل پوشش و لباس‌های لختی در این شب‌نشینی شرکت کردند. یکی از آنها واسیو [با نام واقعی نیکلای واسیلیف] خواننده رپ روسی بود. او فقط با یک جفت کفش ورزشی که به پا داشت وارد مهمانی شد و جورابی که به جای آن که پایش باشد، جای دیگری بود.

مهمانی خصوصی بود، اما وقتی عکس‌ها و ویدیوهای آن سر از شبکه‌های اجتماعی درآورد، کاملا عمومی شد. جوراب واسیو ناگهان به مشهورترین جوراب روسیه تبدیل شد، هر چند که این شهرت چندان به نفع صاحبش تمام نشد.

جنجالی به پا شده بود. بلاگرها، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی طرفدار دولت که از جنگ اوکراین حمایت می‌کنند، خشمگین شدند. آنها می‌پرسیدند این سلبریتی‌ها چطور می‌توانند با این سر و شکل مهمانی بگیرند، در حالی که سربازان روسی در جبهه‌های جنگ جانشان را برای «عملیات ویژه نظامی» کف دستشان گذاشته‌اند.

پارتی و رقص و پایکوبی‌های آن شب تمام شد،‌ اما دردسرهای آن برای مهمان‌ها تمام نشده است. واسیو، رپری که جورابش زبانزد خاص و عام شده بود، دستگیر شد و به دلیل «رفتار خلاف نظم عمومی» ۱۵ روز زندانی شد. این خواننده رپ روسی ۲۰۰ هزار روبل (۱۷۰۰ دلار) هم به دلیل «تشویق به روابط جنسی غیرمتعارف» جریمه شد.

برای ناستیا ایولیوا،‌ میزبان این مهمانی هم پرونده قضایی تشکیل شده است. بیش از ۲۰ نفر به صورت گروهی علیه او شکایت کرده‌اند. درخواست شاکیان این است که این مجری و بلاگر، یک میلیارد روبل (۸/۵ میلیون دلار) به «بنیاد مدافعان میهن» پرداخت کند؛ سازمانی که به شرکت‌کنندگان در «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین کمک مالی می‌کند.

بقیه مهمان‌ها هم بی‌نصیب نمانده‌اند.
دیما بیلان، که قبلا به عنوان نماینده روسیه در مسابقات موسیقی یوروویژن شرکت کرده بود، می‌گوید لباسش کاملا پوشیده بوده و اصلا خبر نداشته که مهمان‌های دیگر قرار است چه بپوشندحرف از لغو شدن کنسرت‌ها و پایان دادن به قراردادهای تبلیغاتی سلبریتی‌هایی است که در مهمانی تقریبا لخت شرکت کرده‌اند. همچنین گزارش شده که بعضی از برنامه‌های ضبط شده تلویزیونی برای سال نو را دوباره تدوین کرده‌اند تا چهره بعضی از این چهره‌های مشهور را از آن در بیاورند.

نام‌های بزرگ ناگهان حذف شدند.

مهمان‌های مشهور یکی پس از دیگری به شبکه‌های اجتماعی آمدند؛ بعضی برای عذرخواهی از این که در پارتی تقریبا برهنه شرکت کرده‌اند،‌ بعضی هم برای این که بگویند روحشان خبر نداشته آنجا قرار است چه خبر باشد.

فیلیپ کیرکوروف، ستاره فوق مشهور روسی -که حالا لباس کاملا پوشیده‌ای به تن داشت- گفت: «من قبول دارم که اشتباه کرده‌ام. آخرین چیزی که می‌خواستم این بود که چنین مراسمی، و اشتباه من، باعث ایجاد محدودیت برای کار و حرفه من در روسیه شود، تنها کشوری که در آن به عنوان هنرمند و شهروند زندگی می‌کنم.»

دیما بیلان، ستاره موسیقی پاپ روسیه هم در دفاع از خود گفته است: «من یقه اسکی پوشیده بودم با یک بارانی بلند،‌ با شلوار و کفش. من از قبل خبر نداشتم که بقیه مهمان‌ها قرار است با چه پوششی بیایند.»
فیلیپ کیرکوروف، پیش از این یکی از چهره‌های اصلی در برنامه‌های تلویزیونی ضبط شده برای شب سال نو بودناستیا ایولیوا، میزبان پارتی، در پیامی ویدیویی گفته است: «می‌گویند روسیه راه و رسم بخشش را بلد است. اگر این طور است من از شما مردم می‌خواهم که شانس دوباره‌ای به من بدهید.»

«اگر هم پاسخ منفی است،‌ من آماده اعدام در ملا عام هستم. من از این مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آماده‌ام عواقب کارم را بپذیرم.»

اتفاقاتی که در چند روز اخیر افتاد، برای این چهره‌های مشهور تکان‌دهنده بود و زندگی بعضی از آنها را زیر و رو کرد.

بعد از حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین، آنها تصمیمی آگاهانه برای ماندن در روسیه گرفته بودند تا کارشان را، و سبک زندگی عمدتا پر زرق و برق‌شان را همان جا ادامه دهند. انتقاد عمومی قرار بود متوجه چهره‌های ضد جنگی باشد که از روسیه رفته بودند.

اما دیگر این طور نیست. چرا؟

به نظر می‌آید که نیاز سیستم سیاسی روسیه به «سپر بلا» روز به روز بیشتر می‌شود. این سیستم نیاز به افراد یا گروه‌هایی دارد که توجه عمومی را به سوی آنها جلب کند و تقصیرهای داخلی و خارجی کشور را به گردن آنها بیندازد.

تا الان این سپرهای بلا شامل اوکراین، آمریکا،‌ بریتانیا، اتحادیه اروپا و ناتو می‌شدند.

اما الان به نظر می‌رسد که گروهی از چهره‌های مشهور روسیه هم به این فهرست اضافه شده‌اند.

ماکسیم کاتز، فعال مخالف دولت روسیه که در تبعید زندگی می‌کند، در پستی در شبکه‌های اجتماعی وقایع این روزها را این طور جمع‌بندی کرده است: «در گذشته، قرارداد اجتماعی ساده‌ای با کسانی که می‌خواستند به این شکل مهمانی‌ بگیرند، وجود داشت: هر کاری دلتان می‌خواهد بکنید، فقط وفادار باشید.»

«اما الان زندگی دیگر مهمانی نیست. این گونه خودنمایی‌ها با واقعیت زندگی در آنجا در تضاد است. دیگر نمی‌توانید در کشوری که درگیر جنگ است،‌ مهمانی‌های این‌چنینی بگیرید. برای اولین بار در دوره‌ای طولانی، سیستم کسانی را هدف قرار داده که از تمام قواعد و مقرراتش حمایت می‌کردند، به شرط آن که این محدودیت‌ها شامل حال خودشان نشود.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۱
یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
اون مرتیکه فیلیپ با اون اسم کذاییش لازم نیست که تقریباً هم لخت شه.
‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
در زبان روسی، واژه‌ی "کیر" یعنی "کوروش"، که در بیشتر موارد، نوع مونث‌شده‌ی آن، به‌عنوان نام برای زن به‌کار می‌رود، یعنی: "کیرا ~ کوروشه". نام فامیلی "کیرکوراو(ف‌)" از دو بخش Kir + Korov تشکیل شده، (مأوا Korov) و بهترین برگردان این نام‌فامیلی به‌پارسی، می‌شود: "کوروش‌مأوا ~کوروش‌مسکن". / فیلیپ کیرکوراو، چند‌رگه هست؛ پدرش اهل بلغارستان است (بدروس کیرکوراو) که در جوانی‌ خواننده بوده، مادر فیلیپ، ارمنی یهودی روسی بوده، بدین ترتیب، "فیلیپ کوروش‌مأوا"، می‌شود بلغارستانی ارمنی یهودی روس. ایشان بسیار صدای خوبی‌ دارد، و سال‌هاست که آهنگ‌های بویژه‌ی ریمیک را با اشعار روسی می‌خواند، اما گاهی‌ در جاهایی که نباید (همچون این پارتی مسخره) شرکت می‌کند و سیل انتقادها روانه‌اش می‌شود. فیلیپ به اکراین هم می‌آمد و نشان هنری و شهروندی اکرین را هم داشت، که اما گویا ۲ سال پیش، اکراین آن‌را برای‌اش لغو کرد، چون چند سال پیش، پوتین به او نشان هنری درجه یک داد، بعد مردم گفتند که فیلیپ هم دچار "پوتینیسم" شده، و کلی‌ از او انتقاد می‌‌کنند (مفهوم "پوتینیسم"، معادل همان "ذوب در ولایت" برای دنیای روس است).
‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +462شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +315پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +286رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +285یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +237سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +226‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +199کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +186پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +165«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد