شهرک‌نشینان اسرائیلی به خرید اسلحه روی‌آورده‌اند + ویدیو

یورونیوز: والری گوریا خبرنگار یورونیوز از کرانه باختری گزارش می‌دهد. او در آنجا به ملاقات شهرک نشینان یهودی رفته است که پس از حمله ۷ اکتبر حماس به خرید اسلحه و تمرینات نظامی روی آورده‌اند.

بر اساس داده‌های تازه منتشر شده از سوی وزارت امنیت ملی اسرائیل، شهرک‌نشینان اسرائیلی کرانه باختری به طور چشمگیری بیشتر از اسرائیلی‌ها داخل اسرائیل اسلحه شخصی دارند.


رونی، کهنه سرباز ارتش اسرائیل در این باره می‌گوید: «من خودم این اسلحه را دو هفته پیش پس از اتفاقی که در جنوب رخ داد، خریدم. و بسیاری دیگر از حسیدی‌های (فرقه یهودی) دیگر مثل من نیز فهمیدند که شاید زمانی فرا برسد که کسی نباشد که به آنها کمک کند. نه پلیس و نه ارتش. و مردم کم کم درک می کنند که باید روی پا خود بایستند.»

ایتامار بن گویر، رهبر راست افراطی اسرائیل و وزیر امنیت ملی اسرائیل وعده داده است که ده هزار قبضه اسلحه رایگان در اختیار شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشغالی قرار دهد و همزمان نیز قوانین اعطای مجوز اسلحه را تسهیل کند.

شهرداری‌ها در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی دفاع شخصی و تشکیل گروه‌های امنیتی شهروندان هستند و حضور شهرک‌نشینان در میادین تیراندازی افزایشی چشمگیر دارد. برخی از آنها برای اولین بار به تمرین تیراندازی روی ‌آورده‌اند.

لیا، که ساکن شهرک گوش اتزیون است و برای اولین بار برای یادگیری تیراندازی به باشگاه آموزشی مراجعه کرده است، در این باره می‌گوید: «فعلا تا مدتی برای تمرین میاییم، چرا که خارج از شهر زندگی می‌کنیم و دور تا دورمان را روستاهای عرب‌نشین احاطه کرده است.»

او در ادامه از نگرانی برای امنیت خود می‌گوید: «شوهرم برای خدمت نظامی فراخوانده شده و من در خانه با بچه‌ها تنها هستم. این کمترین کاری است که برای احساس امنیت از دستم برمیاید. اگر اتفاقی بیفتد، حداقل می‌توانیم به خود و فرزندانمان کمک کنیم.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۷
سرزمین اریا - کویت ، کویت

چیزی به اسم مردم عادی و شهرک نشین تو اسقاطیل وجود نداره .همگی مشتی وحوش مسلح هستند .دخترانشان با مسلسل تو خیابون قدم میزنن .نر و ماده شون هم باید برن خدمت اجباری سربازی
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
۴۷
فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

جهودها در آن سرزمین اشغالی هرگز آرامش و آسایش نخواهند داشت. و این نفرت عربها به جهودها چیز جدیدی نیست و تا ده‌ها سال و شاید قرنها ادامه داشته باشد. این یک واقعیت است. کینه پدر‌کشته‌گی ادامه خواهد داشت.
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

همه اش حالا گیریم که درست اما ما کجای این درگیری هستیم سر پیازیم یا ته پیاز
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

چیزی هم بعنوان طرفدار رژیم نکبت اسلامی وجود نداره جز جیره خواران رژیم بچه کش
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

وقتی که مکرراً اینجا بیان کردم که اینها همگی نظامی هستند! چرا بر من ریشخند زده کردید؟
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
۴۷
فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
انهای که منفی می‌دهند به نوشته من داده‌اند و خواهند داد. آیا شماها معنی کینه پدر کشتگی را نمیدانید؟بیایید برای یک‌دفعه هم که شده با خود رو راست باشیم. اگر کسی مال شما را بزور از شما بگیرد و خواهر، مادر، برادر و پدر شما را بکشد، آیا به آسانی از آن گذشت خواهید کرد؟ ماها همه به همین دلیل دشمن درجه یک حکومت اخوندی ایران هستیم. چون همه‌چیزمان را از دست داده‌ایم.
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
۴۷
فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
هموطن عزیز، من هم کاملا با شما هم عقیده هستم. ماها نه سر این پیاز هستیم و نه ته‌اش. ولی انسان که هستیم که از این نوع دردها بخاطر سیاست بازی ها بسرمان آورده‌اند. من سالها است که امید به برگشتن به وطنم را از سر خارج کرده‌ام. ولی امیدوارم که روزی سرو سامان بگیرد.
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
موضوع سر اینه که مقایسات تو مع الفارق به دلیل اینکه اطلاعات تو در این مورد کم و ناچیز☺
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
۴۷
فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
شاید شما درست بگویید چون تمام خبرگزاری ‌های امریکا طرفدار اسراییل هستنند و ‌دلیل آنهم واضح است. جهودها در تمام قسمتهای میدیا و سینمایی رخنه کرده‌اند و اگر کسی جهت مخالف آنها حرف بزند مثل حکومت لعنتی ایران از کار بیکار می‌شود و دیگر هم نمیتواند کاری در رشته خودش پیدا کند. البته در اینجا سایتهای هست که خبر و فقط خبر پخش میکنند که متاسفانه در موردشان تبلیغی نمی‌شود.
‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
شما نوشتی: اگر کسی مال شما را بزور از شما بگیرد و خواهر، مادر، برادر و پدر شما را بکشد، آیا به آسانی از آن گذشت خواهید کرد؟ الآن بیش از یک میلیون عرب مسلمان در اسرائیل زندگی میکنند و وضع زندگی آنها بهتر از تمام عربهای اطراف اسرائیل است!! و اگر این گروههایی مثل حماس و جهاد اسلامی مثل عروسک خیمه شب بازی آلت دست بیگانگان قرار نمی گرفتند این پدرکشتگی ها هم پیش نمی آمد متأسفانه اسرائیل چون متحد آمریکاست کشورهایی که با آمریکا مشکل دارند برای گرفتن امتیاز از آمریکا به اسرائیل فشار می آورند قبلاً اتحاد جماهیر شوروی بود و الآن روسیه و ایران و سوریه!! این گروه ها به فکر مردم فلسطین نیستند اینها هدفشون رسیدن به قدرت و داشتن حکومت مافیایی خودشونه
‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۴
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
بر عکس شما من اصلا حس همدردی به این عرب ها ندارم این بی صفت ها زمان جنگ ایران و عراق طرف صدام بودن حالا هم از اول انقلاب فقط برای ما هزینه داشتند یک سری آدم تنبل و مفت خور که تنها هنرشون زاد و ولده بگذریم که نیاکان این ها زمانی که به ایران بزرگ حمله کردند فرهنگ و دین مون رو ازمون گرفتند به زنان مون تعرض کردند اموال پدرامون رو بردند و چه جنایت ها که نکردند این ها نوادگان همون وحشی ها هستند درد ما ایرانیان این هست که همه اش میگیم ما ایرانیان نجیب هستیم و انسان دوست اما واقعیت اینه که ترسو و بی غیرتیم
‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۹
۵۱
omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
اسراییل متحد آمریکا در منطقه است و بایستی از متحد خود حمایت کند شما هم که از اسراییل و کلا یهودیت خوشت نمی آید بایستی وارد کشوری که از اسراییل حمایت می کند نمی شدی. آمریکا به شما اجازه داده که واردش شوی. اگر شهروند آمریکا هستی بایستی طبق قسمی که برای سیتیزن شدن خوردی از منافع آمریکا حمایت کنی. منافع آمریکا حمایت از متحد خود در منطقه است.اگر تاریخ را بهتر از من بلدی پس نبایسی وارد کشوری میشدی که با حمله به سرخپوستها بوجود آمده و مخصوصا در ایالت شهر لوس آنجلس که اصلا متعلق به مکزیک بوده و بعدا به خاک آمریکا اضافه شده.آمریکا به شما که مهاجر هستی اجازه نمیدهد که برایش تعیین تکلیف بکنی که مثلا چرا از اسراییل حمایت می کند.اگر فکر و عقیده ات با جمهوری اسلامی است خطر برای آمریکا شما هستی نه اسراییل
‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
۵۱
omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
در طول تاریخ کشوری بنام فلسطین وجود نداشته . یا جزء امپراتوری ایران بوده ویا مستعمره عثمانی و یا انگلیس اگر تاریخ بلدی پس نبایسی وارد کشوری میشدی که با حمله به سرخپوستها بوجود آمده و مخصوصا در ایالت کالیفرنیا و شهر لوس آنجلس که اصلا متعلق به مکزیک بوده و بعدا به خاک آمریکا اضافه شده.آمریکا به شما که مهاجر هستی اجازه نمیدهد که برایش تعیین تکلیف بکنی
‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
در مورد روند تشکیل کشور اسراییل میتوان انتقادات خاص داشت . اتفاقا پیشنهاد نماینده ایران در مورد جمهوری فدرال با مناطق خودمختار مسلمان و یهودی بهترین گزینه بود که قبول نشد .نمیشه تا ابد در مورد ناعدالتی درتاریخ بحث کرد . اسراییل کشور پیشرفته و دمکراتیک محسوب میشود و دنیا بودن ان را محترم میشمارد
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +484شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +335پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +302یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +290رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +240سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +228‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد