وزارت خارجه ایران می‌گوید که طرف فلسطینی برای آزادی اسرا و غیرنظامیان اسرائیلی «آمادگی دارد»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایرانرادیو فردا: سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه در نشست خبری خود گفت که «جریان مقاومت فلسطین به ما اعلام کرده است که از بعد انسانی این آمادگی را دارند که برای آزادی اسرا و زندانیان غیرنظامی که در اختیار دارند اقدامات لازم را انجام دهند.»

ناصر کنعانی در این مورد گفت که «البته انجام این موضوع نیازمند فراهم شدن مقدماتی است» و افزود که با ادامه یافتن اقدامات نظامی اسرائیل علیه غزه «فراهم شدن این مقدمات امکان‌پذیر نیست.»


او سپس با بر دست گرفتن پوسترهایی مربوط به بمباران‌های غزه گفت که تداوم این روند «می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند و همه احتمالات وارد است.»

ناصر کنعانی تأکید کرد: «تداوم این روند می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند و صلح و امنیت بین‌المللی را با مخاطره روبه‌رو کند و در این راستا ضروری است که سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت اقدام کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران اما سپس در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «اگر اسرائیل به غزه حمله کند آیا ممکن است شاهد دخالت مستقیم ایران در این قضیه باشیم؟» جواب مستقیمی نداد و با اشاره به حماس گفت که «در حوزه دفاع از خود توانمند است و به همین دلیل است که رژیم صهیونسیتی از مقابله مستقیم با گروه‌های مقاومت در صحنه نبرد اجتناب کرده است و درگیری‌ها را به عرصه غیرنظامیان کشانده است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی از اسرائیل با عنوان «رژیم صهیونیستی»‌ و از گروه‌های نیابتی همسو با خود در منطقه با عنوان «گروه‌های مقاومت» یاد می‌کنند.

به گفته آقای کنعانی، کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی قرار است روز چهارشنبه ۲۶ مهر در سطح وزیران امور خارجه اجلاسی برگزار کنند که در آن «بیانیه و سندی» نیز قرار است در مورد بحران غزه منتشر شود.

همزمان، روز دوشنبه علی‌اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای در امور بین‌الملل نیز در دیدار با نماینده حماس در تهران گفت که رهبر جمهوری اسلامی «در مورد مسئله فلسطین بسیار جدی است و شما با تمام توان پیش بروید.»

او در مورد نوع حمایت جمهوری اسلامی از حماس در این درگیری نظامی اما گفت که جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است و به حمایت‌های معنوی خود ادامه خواهیم داد.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

قمبل قهرمانانه ارزشیو بسیجیو سپاهی وطن فروش.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا

چی شد چی شد تا حالا که هارت وپورت میکردید که جهبه دیگری را باز میکنیدو به جنگ اسرائیل میروید حالا که حماس ضعیف شده ننه من غریبم در می آورد نه پدر جان کمی دیر شده این مزدورانتان حماس باید بروند این تو بمیری از اون تو بمیری نیست شما هم اگه پایتان را کج بگذارید با ناوگان دریایی ارتش امریکا طرف هستید در ضمن مردیکه حماس اگه جرات داشت ومردانه میخواست بجنگد که شبیح خون نمیزد مانند دزد در موقع غفلت صاحبخانه اگر وجود داشتند رودر روی اسرائیل میجنگیدن نه اینکه پست زن وبچه ها پنهان بشن .
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
۴۶
کو حق - ولینتون، نیوزلند

همون فردای روز اول حمل حماس حتا همه گوسفندای فلسطین و غزه ام فهمیدم که این دفعه با خاک‌ یکیشون میکنن حالا میخواید بگید ..خوردیم پس عملیات القصی چی شد
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
۴۴
قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا

از بعد انسانی؟؟؟!!!!!!! چقدر هم انسانیت سرشون میشه!!! حیف خندم نمیگیره
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

فلسطینیها اعلام کردن که از بعد انسانی این آمادگی را دارند که برای آزادی اسرا و زندانیان غیرنظامی که در اختیار دارند اقدامات لازم را انجام دهند. کدام بعد انسانی همان انسانیتیکه ساعت 6 صبح چند روز پیش در یکی از شهرها اسرائیل انجام دادن صدها انسان بی گناه را جلادانه کشتند؟؟؟ اسرائیل اگر کمی درایت و غیرت و شهامت داشته باشن تا دستگیری رهبران تروریست حماس و جهاد اسلامی و نابودی حامیان این تروریستها مذاکره و صلح نخواهند کرد.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد

این نشانه اینست که زیر دستان آخوندا که همان حماس تروریست باشد زیر حملات اسراییل زائیدند و دارند میفتند به گ. خوردن و الان دارن اینطور اعلان میکنند که دیگه بسه که دهنمون سرویس شد. ولی همینو آخوند لمپن ح.زاده حقه باز اینو به نرمش قهرمانانه تبدیل میکنه.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

شبونه کورمال کورمال دکمه غلط کردم رو پیدا کردن. قابل توجه دوستان. این وحوش مسلمان فقط حرف زور رو میفهمن
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان

از بعد انسانی!! حماس وقتی موشک پرت میکنه اصلاً براش مهم نیست که این موشک به بیمارستان میخوره یا کودکستان یا وسط شهر!! هر جا خورد که خورد (بعد انسانی) هم به پشم
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
حماس رندانه داره توپ رو زمین حریف میندازه تا با این ادعا جامعه جهانی رو مجبور به فشار آوردن به اسراییل برای توقف حملات هوایی و احیانا جلوگیری از حمله زمینی به غزه و یا به تاخیر انداختن آن است. تا تو این فاصله هم افکار عمومی رو به سمت خودش بگردونه و هم آمادگی لازم رو برای ضربه زدن به اسراییل پیدا کنه. والا اگر کسی بخواد کار انسانی بکنه که پیش شرط نمیگذاره. اگر انسانیت حالیش بود که اصلا زن و کودک و پیرزن و معلول رو گروگان نمیگرفت. اما اسراییل فهمیده اگر باز مانند دفعات قبل اسیر فشار کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر بشه و فرصت برای تجدید قوای تروریست ها بده در آینده دچار لطمات بیشتری خواهد شد. چون مشخصه تروریست تمام وقت خود رو صرف پیدا کردن نقاط ضعف و آمادگی تسلیحاتی پیشرفته گذاشته. اسراییل یادش نمیره این درگیری ها از سنگ پرانی و قلاب سنگ به راکت پرانی و موشک پرانی امتداد یافته
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1:تا کنون این جنگ میان اسراهیل و فلسطین به این دقیقی اوضاع درب و داغان اپزیسیون ما را نشان نداده.بر خورد ما به جریان اصلا ربطی به جنگ میان این دو گروه ندارد. نه چیزی از تاریخ بنی اسراهیل می دانیم. نه از فلسطین نه ازتاریخ بنی اسراهیل.نه از اختلاف میان آنها از سال ۱۹۴۷ میلادی که همه با راه حل دو کشوری موافق و حتا اسراهیل حاضر بود اورشلیم را منطقه آزاد برای سه دین اعلام کند ولی فلسطینی‌ها مخالف بودند. نمی دانیم که بعد از ۱۹۴۷ میلادی نیم میلیون یهودی از مراکش و اردن، بیش از ۲۰۰ هزار از ترکیه.مصر و بقیه کشور‌ها اخراج. خانه‌ها غصب شد. سرمایه آنها را گرفتند با بهانه .حالا کشور خود را دارید بروید. با چه کوشش ماورا انسانی یک قطعه زمین خشگ را آباد و به یک کشور مدرن تبدیل.همین کشور‌ها عربی می گویند.مال شما نیست بروید.اول اخراج . بروید به کشور خود.حالا که آباد شد. مال شما نیست بروید. نه می دانیم که این سرزمین ۳۵۰۰ سال سرزمین بنی اسراهیل نام داشت.نه می دانیم که حتا نام فلسطین عربی نیست. نام یونانی است .زمانی که روم اسراهیل را فتح کرد. معبد‌ها به آتش کشیدند. یهودی‌ها اجازه هیچ کاری را نداشتند.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
2:یهودی‌ها اجازه هیچ کاری را نداشتند.نه کشاورزی .نه کار دیگر.تنها چیزی که برای آنها باقی مانده بود .پول و چیزی که باقی مانده بود سر هم گذاشتند و وام می داند و با بهره آن عادلانه بین همه یهودی‌ها تقسیم می کردند. ما خودمان مجبور کردیم که بانک دار شوند. امروز مدعی پول دوست هستند. و نه می دانیم که رومی‌ها برای نابودی یهودی‌ها حتا نام سرزمین یهود را عوض کردند و نام یونانی فلسطین را بر آن گذاشتند. در حقیقت هیچ چیز نمی دانیم اصلا تاریخ کشور خود را هم نمی دانیم که تنها کشوری در دنیا که هرگز کشتار یهودی‌ها را نداشت. ایران بود. ۳۵۰۰ سال با آرامش در نزد ما زندگی می کردند و فقط دانشمند بیرون می دادند .می دانستید مادر ابن سینا یهودی تاجیکستان بود و سواد خواندن و نوشتن ؟ بی‌دلیل نیست که اپوزیسیون ما بجز رضا پهلوی اینقدر مفلوک شده .زمانی که پای این اختلاف بیرون می یاد. نظر ما هیچ ربطی به اختلاف ندارد چون هیچی از آن نمی دانیم.ربط به این دارد که ما ۵۷ چه موضع داشتیم. موافق یا مخالف پهلوی.نگاه مفصل از دم.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
3:.نگاه مفصل از دم. گروه اول که از همان روز اول تکلیف خود را مشخص کردند. هنوز در دوران ۵۷ زندگی. فلسطین خوب.اسراهیل بد بد بد. کشتار و جنایت حماس در راه آزادی خلق فلسطین است. دست کم خود را راحت کردند. خواندن یاسین به گوش خر هم که اثری ندارد.دسته دوم حامدیون و مسیح یون.اول که یک هفته سکوت. بعد از یک هفته اره حماس کار خوبی نکرد. ولی با یک اما بزرگ در جلوی آن" اما اسراهیل". یعنی همان سیاست نه سیخ بسوزد نه کباب. ملی مذهبی‌ها هم که فقط سکوت. برنده جدید جایزه صلح ما. یک عده که زده به سیم آخر. زیبا کلام ها. بله حماس جنایت کار است.ایشون تا سال ۵۷ دست کم برادر بزرگ حماس یعنی فتح همکاری می کرد. تا این زمان خوب بودند امروز خیر.یعنی تا زمانی که شاه بود حماس خوب بود امروز چون حماس با آخوند‌ها رابطه دارد.حماس خوب نیست. عملکرد حماس اصلا ربطی به قضاوت ایشون ندارد.بلکه به این که خود ایشون چه موضع در مقابل پهلوی داشته. از همه با مزه تر مریم جان بود. دو روز پیش ظهور کرد و موضع گرفت." شیخ علی می خواهد با جنگ ستیزی به بقا خود ادامه دهد." یک ساعت منتظر دریغ از یک جمله .
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
4:یک ساعت منتظر دریغ از یک جمله .مثلا جنایت حماس را محکوم می کنم.یا اسراهیل غاصب است. چگونه فحش به اسراهیل دهد? .دست حمایت آمریکا از سر این‌ها برداشته می شود. فحش به حماس. قادر نیست،چون تا سال ۵۷ با این‌ها همکاری می کرد.نتیجه اخلاقی دیوار کوتاه تر از شیخ علی پیدا نکرده.همه چیز را می چسباند به شیخ علی. شیخ علی جنگ ستیز است. از زبان کسی که با که کلانشیکوف در زیر بالش می خوابید. و ژاندارم و بلیط فروش ترور می کرد. خلاصه کلام همه از دم از باد شکم حرف می زنند. و مشگل با گذشته خود دارند. بی‌دلیل نیست که ما با باغ وحش اپوزیسیون ۵۷ سر و کار داریم.آش شله قلمکار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
این ماهیت متعصبین اسلامی هست که با مشت قوی قمبل قهرمانانه می کنند
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد