بازخوانی سرود «آفتابکاران جنگل» از چریک‌های فدایی خلق توسط جمعی از هنرمندان سلطنت طلب

جمعی از سلطنت‌طلبان در یک برنامه موسیقی آهنگی از چریک‌های فدایی خلق را بازخوانی کرده‌اند.
 
فیلمی از برخی خوانندگان و بازیگران ایرانی سلطنت‌طلب مقیم خارج کشور منتشر شده که سرود «آفتابکاران جنگل» را برای مبارزه با جمهوری اسلامی می‌خوانند! نکته آنجاست که سرود «آفتابکاران جنگل» اثر سعید سلطان‌پور است که اتفاقا برای مبارزه با حکومت پهلوی ساخته شده است.
 
آفتابکاران جنگل که به سر اومد زمستون هم معروف است، نام یکی از سرودهای انقلابی ایران است که در دوران انقلاب ۵۷ در آلبومی بنام «شراره‌های آفتاب» توسط سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران منتشر و از معروفیت فراوانی برخوردار شد. این سرود به واقعه سیاهکل اشاره دارد.
 
متن این ترانه توسط سعید سلطان‌پور سروده شد و موسیقی آن با الهام از یک ترانه فولکلور ارمنی با نام ساری سیرون یار sari sirun yar (یار زیبای کوهستان) توسط مهرداد برآن هارمونیزه و تنظیم گردید که با صدای داوود شراره‌ها و همراهی گروه کر انجمن دانشجویان ایرانیِ واشینگتن اجرا شده‌است.
بازخوانی
سرود آفتابکاران جنگل بارها توسط خوانندگان گوناگون مانند شقایق کمالی، شاهکار بینش‌پژوه، نیما مسیحا، پری زنگنه و … بازخوانی شده‌است. همچنین در کمپین انتخاباتی میر حسین موسوی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از بازخوانی این سرود استفاده شده بود.
 
پس از انتخابات، در اعتراض به سخنان محمود احمدی‌نژاد برنده انتخابات که معترضان به نتیجه رسمی را «چهار تا خس و خاشاک» نامید، برداشت تازه‌ای از آن به نام «نه خارم نه خاشاک» خوانده شد و در اینترنت منتشر شد.

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

انشاالله بزودی جناب بلوچ و پیرزن ایرانی هم سرود شاهنشاهی را بازخوانی خواهند کرد!
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک

خداوکیلی خیلی سه، یعنی در حد ضایعات. اگر به اینا هنرمند میگین پس من بیست تا اسکار دارم.
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
خوب که چی؟ خودتان دارید می گید.منشا آن یک سرود ارمنی بوده. یا چریک‌ها این را ثبت ملی کرده ؟این فقط مال ماست؟ دولت آبادی ۵۷ اتی هم که سر از افطار روحانی در آورد.یک کتاب نوشت با نام کلهیدر . آن زمان می گفتند.شاهکار تاریخ ادبیات ایران، امروز می دانیم که کپی از کتاب دون آرام عصر میخاهیل شولوخف روسی بود. در هر جمله هدایت قسمتی از نویسنده چک کافکا می بینیم. اخر این هم شد خبر؟ بگید سلطان پور کی بود ؟ قبل از ۵۷ کی بود چه کار کرد ؟ شیوه فکری چی بود؟ آیا مثل فرخ نگردار حافظ ارث و میراث استالین در ایران بود ؟ یا خیر . سیاکل چه بود؟ چه اثری در تولید دولت آخوندی داشت؟ کمک به رشد فکری و سیاسی ما کرد یا به قول به قول میرفطروس ,سیاکل یکی از تاریکترین عملکرد روشنفکر ۵۷ اتی ما بود.پایان نیمه دمکراسی و آغاز باز کردن یک پرونده سفید برای کاست آخوند در ایران
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه

یادت رفت بگی سی تا هم پالان داری که رهبر هر روز از یکیش برایت استفاده می کند مردوگاو.
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

فاطی افغانی زنت هم جای مهر داره، یا فقط تو داری
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

سه تا از اسکارهات پیش منه. کی میای بگیریشون؟
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
۴۷
فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
اگر همه میگن نون و پنیر - تو اشغال کله سرت را بزار و بمیر.
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
کامنت قشنگی بود ، مرسی . در ادامه من معتقدم برای بک ایران دمکراتیک در آینده باید راهی برای آشتی ملی وجود داشته باشد ، ( بغیر از جنایتکاران فاسد رژیم کنونی که داستانش جداست ) . اکثر چپگرایان ایرانی نخبه های ایران در فرهنگ و علم بودند ، اما دانش سیاسی معیوب و کلیدی داشتند ، اینکه هزاران جوان‌کشور مسیر افراطی و‌مخرب را انتخاب کردند ، باز انتقادی است به ساختار جامعه . ما نمیتوانیم کل اشعار شاملو ، کسروی ، اخوان ثالث‌، فروغ ، کتابهای علوی ، به آذین ، دولت آبادی ، هدایت ، به خاطر گرایشات کم‌یا زیاد چپ آنها را منحط اعلام‌کنیم ، بزرگ‌ترین نویسنده اسپانیایی زبان کل تاریخ گابریل گارسیا مارکز ، چپ گرا بود ، میدانید‌چه کشوری کل آثار دست نویس او را با رقم میلیون دلاری خریداری کرد ، ایالات متحده امریکا ، چونکه ارزش ادبی او فراتر از بینش سیاسی او بود
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
محترم، راه آشتی ملی زمانی هموار میشود که آنهایی که دستی بر آتش داشتند و یا دانش سیاسی‌شان به گفته شما معیوب بود، حالا که نتیجه اشتباهاتشان به ریختن خون جوان ایرانی منجر شده، دست از ادامه نفرت پراکنی بر دارند و هر چند مختصر اظهار ندامتی هم بکنند. اما می‌بینید که هر بار اتحادی برای برندازی شکل می‌گیرد همین خود نخبه خوانده‌های مقیم این سایت به جان داوطلب نمایندگی مردم میفتند و ارث پدر و لنگه کفش نداشته در دوران پهلوی از وی طلب میکنند! و صد البته که با این لجبازی‌های عقده وار باعث تضعیف اذهان خوانندگان میشوند که نتیجه‌اش ایجاد اختلاف و قربانی شدن صد‌ها جوان دیگر میشود. با اینها آشتی ملی برقرار میشود؟
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
گرامی ، سالمندان چپ سنتی ، که همچنان از سیاهکل و گلسرخی ، صحبت می‌کنند ، نه عمری برایشان مانده ‌ونه اعتباری دارند ، خشک مغزان متعصب ، کسانی که هرگز نفهمیدند که چرا شاه فقید بهترین جنگنده ها و هلیکوپتر ها را میخرید ، و چگونه ایران با فعال کردن طرح نظامی کمان ۹۹ که قبل از انقلاب تهیه شده بود نیروی هوایی عراق را عمدتا زمین گیر کردند ، و چقدر آن بزرگوار زحمت کشید ، اما بخش وسیعی از چپگرایان صادق به بازنگری اشتباهات خود پرداختند ، زنده یاد خویی شاعر چپ رسما از پهلوی عذر خواهی کرد ، کشتگر هم دست به انتقاد از گذشته خود کرده ،در خاتمه من شخصا در همین غرب هرگز به حتی چپ اروپایی رای نمیدهم ، اما در عین حال وجود جنبش چپ را در هر جامعه‌ای جهت بالانس اجتمایی ضروری میدانم ، سر فرصت توضیح خواهم داد ، با سپاس
‌چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
همینقدر که از نظر شما مطلع شدم، سپاسگزارم.
‌چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
برای اولین بار فاطی قرتی بهت یک رای مثبت دادم , برو برو جلو هنرهایت را نشان بده تا دیگران چنین اهنگ زیبا انقلابی را تا این حد بد نخوانن! متاسفم برای همچنین هنرمندانی !
‌پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
فاطی قرتی دوشیزه می باشد و انطور که پیدا است هنوز بقچه باز نشده هست!
‌پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
نه عزیز فکر نمیکنم من اینو از تو بشکه پیدا کردمش
‌پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد