لغو بازی سپاهان ایران با الاتحاد عربستان بخاطر گذاشتن «مجسمه قاسم سلیمانی» در ورزشگاه

بی بی سی: بازی تیم‌های سپاهان اصفهان و الاتحاد از رقابت‌های هفته دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) به دلیل حاضر نشدن تیم عربستانی در زمین بازی لغو شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد این مسابقه به دلیل «شرایط غیرقابل پیش‌بینی» لغو شده است و گفت نسبت به تضمین سلامت و امنیت بازیکنان، داوران، تماشاگران و همه افراد درگیر در مسابقه متعهد است.

ای‌اف‌سی همچنین اعلام کرد که تصمیم در مورد آن به کمیته مربوطه (کمیته انضباطی) ارجاع داده خواهد شد.

تیم عربستانی گرچه وارد ورزشگاه نقش جهان اصفهان شد اما گفته می‌شود «در اعتراض به قرار گرفتن مجسمه قاسم سلیمانی در زمین ورزشگاه حاضر به بازی نشدند.»

گزارش‌ها حاکیست که این بازیکنان حتی برای گرم کردن هم وارد زمین ورزشگاه نشدند و گفته می‌شود که به هتل خود برگشته‌اند.

این در حالی است که بازیکنان سپاهان وارد زمین ورزشگاه شدند و پس از لحظاتی آن را ترک کردند. در هنگام حضور بازیکنان سپاهان در زمین فریادهای تماشاگران که شعار می‌دادند «فوتبال با سیاست نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» شنیده می‌شد.

باشگاه سپاهان در این باره اعلام کرد که این مسابقه، با تصمیم داور بازی لغو شده است.
این باشگاه همچنین اعلام کرد که شکایت خود را نسبت به این اتفاق تنظیم و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه خواهد کرد.

استانداری اصفهان نیز در واکنش به این اتفاق گفت: «ضمن عذرخواهی از مردم و هواداران تیم سپاهان هزینه بازی به کسانی که بلیت تهیه کرده بودند، عودت خواهد شد.»

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اعضای تیم الاتحاد را در فردوگاه اصفهان نشان می‌دهد که قصد دارند، بلافاصله پس از بازی ایران را ترک کنند.

پیش از این هم تصویر قاسم سلیمانی اعتراض عربستانی‌ها را به دنبال داشته و موجب تغییر سالن نشست خبری وزرای خارجه ایران و عربستان شد.

دقایقی قبل از کنفرانس خبری وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی، محل برگزاری این نشست خبری تغییر کرد. خبرنگار صدا و سیمای ایران از محل مذاکرات اعلام کرد که این تغییر به «درخواست هیات عربستان سعودی و به دلیل وجود عکس قاسم سلیمانی بر بالای پرچم عربستان صورت گرفته است.»

هرچند که علی کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، مدعی شد علت این تغییر «مشکل فنی و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی» بوده است.

روابط ایران و عرابستان در سال‌های اخیر و پس از حمله به سفارت عربستان در تهران و به آتش کشیده شدن این محل و همچنین حمله به کنسولگری این کشور در مشهد که در واکنش به اعدام شیخ نمر،‌ روحانی منتقد حکومت عربستان صورت گرفت دچار تنش‌هایی شد.

به دنبال این اتفاقات با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های باشگاه‌های عربستانی و ایرانی در زمین‌های بی‌طرف برگزار می‌شد.

ایران و عربستان در اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) برای ازسرگیری روابط توافق کردند. این توافق غیرمنتظره با میانجیگری چین به دست آمد. پس از آن بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بازی در زمین بی‌طرف را لغو کرد و باشگاه‌های این دو کشور توانستند از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان میزبان یکدیگر شوند.

الهلال، دیگر نماینده فوتبال عربستان و پرافتخارترین تیم آسیا، نیز فردا در ورزشگاه آزادی قرار است با نساجی بازی کند و مشخص نیست که عملکرد الاتحاد روی آن بازی هم تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

کلا یه تیم فوتبال، خامنه ای و سلام فرمانده و سردار زیر دلها رو قهوه ای متالیک میکنه!
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

خاک بر سرتان با این مملکت گرداندنتان و خاک بر سر طرفدارانتان خاک بر سر رهبر مفعول مفعول زاده
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
۳۸
freedom of the press - تهران، ایران

خاک بر سر دستمال بدستمان. مدیران اصفهانی چقدر دستمال بدست هستند یعنی بیضه مال رهبر. دیدند این بازی را مثل ماست می بازند گفتند کاری کنیم که اگر بازند هم بشیم ولی رهبر چلتقمان حمایتمان کند. خاک بر سر دستمال بدستمان کند که آبروریزی ایران و ایرانی هستید. زاینده رود را ازتون گرفتند و حالا فوتبالتون را. برید بمیرید
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
۳۴
پیر خردمند - تورونتو، کانادا

جمهوری اسلامی دست از پر روگی بر نمی داره. خمینی بچه پر رو با پر روگی صاحب مملکت شد. سد علی گدا ننه بابا عراقی راه اونو میخواد ادامه بده
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

خاک بر سر این رژیم همیشه بازنده و نفهم که فقط زورش به مردم بی دفاع کشور میرسه و طبق معمول یک سرشکستگی و افتضاح دیگر برای خودشان رقم زدند.فکر کردند میتونند سیاست کریه شون رو به بقیه دنیا هم دیکته کنند! با تبلیغات برای اون تروریست ضد ایران سلیمانی کتلت.
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

بعلاوه باید این تیم حکومتی رو ۳ بر صفر بازنده اعلام کنند.آفرین به عربستان که زیر بار تبلیغات این تروریستهای جانی نرفت و اینجور قهوه ایشان کرد.
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
۴۲
Chokam - ری، ایران

بجای بلیط، اون پول رو صرف سلامتی کنین، همه سرفه میکنین تنبل شدین دو قدم راه پیاده روی نمی تونین کنین. ورزش کنید ورزش رزمی یاد بگیرین. از این رخوت در بیایین. معتادین مگه؟ نمیتونین فوتبال رو تحریم کنین تا خانما رو راه ندادن ورزشگاه
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
۵۴
Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

همین تیم الاتحاد دیروز درداخل همین زمین باهمین شرایط وهمین تندیس تمرین کردندودر جلسه هماهنگی قبل از بازی چیزی به ناظر ای اف سی نگفتندتااگر موردی هست برطرف کنند.البته این حرف را از محمدرضا ساکت-مدیرعامل سپاهان-نقل کردم.
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۴۴
ارش یک دوست - تبریز، ایران

خاک تو سر برگزار کنندگان در اصفهان، که دوباره وخیلی بدتر ابروی ایران را تو اصفهان بردن،،،،اخه مجسمه این تاپاله اونجا چکار میکرد، برای چی اصلا بود؟ زندش که خیری نداشت جز قتل و غارت و کثافت کاری و الان هم مجسمش که رید تو مسابقه به این مهمی،،،،،خاک تو سر مسئولین گوسفند اصفهانی که سیاست ِ کثافت و قاطی ورزش میکنن...
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
۳۰
انسان باشیم - هیفا، اسرائیل

معرفی میکنم قهرمان زودهنگام لیگ برتر ایران به دلیل خوش خدمتی به مقاصد کثیف و همراهی با حکومت جلاد کودک کش برای بزرگداشت یک جانی و قاتل ؛ اینو من کی گفتم همه به یاد داشته باشین تیم سپاهان در هر صورت امسال قهرمان لیگ برتر ایران و بقیه تیمها برا دومی بجنگن ، دستور از رهبری میاد و دیگه کسی جرات نداره بگه بودجه و هزینه و قراداد بازیکنان تیمتون خیلی هم خوب چه برس به بررسی و جریمه
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

بهتر. لیاقت بازیکن و تماشاچیهای ما بیش از این نیست. این کارو باید بازیکنهای خ. مال خودمون باید میکردند.
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

چقدر پست و تهوع آور ! طالبان هم با اون طرز فکر خشک و قرون وسطائیش ، یک همچین کار رذیلانه و احمقانه ای نمیکنه ! خوب شما که میخواستین یه همچین گ،، بخورین ، بجاش ماکت یک کتلت بهمون اندازه و ابعاد میذاشتین ، طرف هم متوجه نمیشد و بازی هم طبق برنامه انجام می‌شد !!
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
۵۶
hiwa68 - رتردام، هلند

در نگاه اول فکر کردم مجسمه گاو اسپانیایی و مسابقات گاو بازی است.
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
۵۵
همینطوری - جنوب آلمان، آلمان
لطفآ به گاو توهین نکنید
‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد