صدا و سیمای خامنه‌ای، علی علیزاده لندن نشین را به سطل زباله انداختند

صدا و سیمای خامنه‌ای علی علیزاده لندن نشین را به سطل زباله انداختند.
 
ویکی پدیا: علی علیزاده تحلیلگر سیاسی ایرانی ساکن لندن است. علیزاده به‌عنوان تحلیلگر در شبکه‌های افق و چهار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بی‌بی‌سی فارسی، الجزیره و سی‌ان‌ان حضور داشته‌است. او در دانشگاه میدلسکس در رشته فلسفه تحصیل و تدریس کرده‌است.
 
وی مدتی تحت عنوان استاد دانشگاه میدلسکس در بی‌بی‌سی فارسی فعالیت می‌کرد. اما هیچ‌گونه شواهدی مبنی‌بر اینکه وی در این دانشگاه عضو هیئت علمی بوده باشد وجود ندارد. بر اساس پایگاه علمی اسکوپوس اولین و آخرین مقاله علمی وی در سال ۲۰۰۹ در مجله فلسفه رادیکال منتشر شده و مقاله علمی دیگری از وی منتشر نشده‌است.
مواضع

حضور در کوی دانشگاه و حمایت از جنبش سبز
او ادعا کرده که در حادثه کوی دانشگاه به سمت پلیس سنگ پرتاب کرده‌ است. وی همچنین بارها گفته که اصولگرا نیست و خود را چپ سکولار می‌خواند. علیزاده در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۸ در مورد جانبداریش از جنبش سبز گفت:
    برای من جنبش سبز و شعارهای اولیه رهبران آن نقش همان راه سومی را داشت که از یک سو برابر امپریالیسم ایستاده بود و از سوی دیگر قصد تعدیل و اصلاح فشار بر آزادی و حقوق مردم را داشت اما در نهایت دیدیم در شرایطی قرار گرفتیم که باید موضع صریحی داشته باشیم و خط سومی وجود ندارد. این که با دید امروز بخواهیم به تحلیل آن جنجال و اتفاقات حرف بزنیم، کمی ناروا است.
اعتراض
علیزاده چندین بار تبعیض رسانه‌ای علیه مسلمانان را مورد نقد قرار داده‌است.

خامنه‌ای
علیزاده در تیرماه ۱۳۹۴ در برنامه صفحه ۲ بی‌بی‌سی فارسی، سید علی خامنه‌ای را «معمار بزرگ امنیت ملی ایران» خواند و گفت «آقای خامنه‌ای را چه در سیاست داخلی دوست داشته باشیم، منتقدش باشیم، ایشان معمار بزرگ گرفتن تضمین امنیتی برای نظام جمهوری اسلامی بودند.»
دفاع از استراتژی‌های جمهوری اسلامی ایران
علیزاده در برنامه پرگار از استراتژی‌های جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و از جمله گفت: «این افسانه که در سال ۶۱ پس از آزادی خرمشهر جنگ می‌توانست متوقف شود، افسانه‌ای بسیار عجیب و غیر منطقی است. فرماندهان ارتش هم می‌دانستند که باید مقداری پیش روی کنند و بعد بتوانند صلح کنند؛ و این از منظر عمل‌گرایانه بود، زیرا صدام دیوانه‌ای بیش نبود چونکه در کویت دیدیم. اگر جمهوری اسلامی در خرمشهر متوقف شده بود، صدام دو هفته بعد حمله می‌کرد، همان‌طور که پس از قطعنامه ۵۹۸ باز مرصاد راه انداخت و حمله کرد؛ بنابراین این افسانه‌ای بیشتر نیست. جمهوری اسلامی به دنبال ثبات و امنیت خودش بوده».
خداحافظی از فضای مجازی
علیزاده در یک مناظره در ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در حمایت از دولت رئیسی در کلاب‌هاوس اعلام کرد چنانچه تا یک سال دیگر یعنی تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ اقتصاد ایران بهبود ۱۸۰ درجه‌ای نداشته باشد فضای مجازی را ترک خواهد کرد. وی درتاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ از فضای سیاست خداحافظی کرد، با این حال همچنان مشغول فعالیت است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Herzl - امستردام، هلند

فرد مناسب در جای مناسب.
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

قابل توجه سایبری های رژیم بچه کش
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه

علیزاده یکی از منفورترین مزدوران رژیم ملاها که برای دیده شدن مجدد و عنوان و مطرح نمودن دستمال کشیهای یکسال گذشته و گرقتن مزد نادیده گرفته شده اش و شاید هم کسب مقامی در دستگاه رژیم این بازی مسخره را براه انداخته ! براستی که آناتومی وچهره برخی انسانها با ماهیت و شخصیتشان شباهت عجیبی دارد مانند شباهت علیزاده و موش فاضلاب که از پس مانده و کثافت ارتزاق می کند.
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۴
۵۷
مدافع حق - مادرید، اسپانیا

وامصیبتا چقدر لطمه خوردیم ما ایشون از فضای مجازی خارج شدن ،به درک که رفت مردک بلاتکلیف ،عین صفر قبل عدد ،تحلیل گر ابکی حامی رژیم ،اینا که ریش و پشم میزنن و از جمهوری اسلامی حمایت میکنن حال بهم زن تر از باقیهاشونن
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
۴۲
Chokam - ری، ایران
این ویکی فارسیه، توی انگلیسی نوشته برای دوره دکتری فاند ندادند ناچار دوره تعطیل شد و اینها تحصن کردند و با پلیس انگلیس درگیر شدن و کارشون کشید به دادگاه. این ماجرای دکتری علیزاده
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد