سخنرانی محمدرضا شاه در سازمان ملل در ۷۴ سال پیش

۷۴ سال پیش، چهار سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، «اعلیحضرت محمدرضاشاه پهلوی شاهنشاه ایران» در سازمان ملل: بگذارید کشورهای جهان در صلح و صفا رقابت کنند وگرنه بشریت هرگز از هراس آسوده نخواهد بود!

کانال یوتیوب «تاریخ  ایران» نسخه اختصاصی این ویدئو مربوط به سخنرانی شاه فقید در سازمان ملل را که در سال ۱۳۲۸ خورشیدی (۱۹۴۹ میلادی) ایراد شد، دو ماه پیش به اشتراک گذاشت.  متن سخنان دومین پادشاه پهلوی در شرایطی که جهان تازه از عفریت جنگ آسوده شده بود، و ایران نیز از پیامدهای آن در امان نماند، بر صلح و مناسبات برابر بین کشورهای کوچک و بزرگ جهان متمرکز بود.

شاه جوان هنگام این سخنرانی ۳۰ سال داشت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

شما ملت ایران علیه ظلم و فساد بپاخاساتید . انقلاب ملت ایران نمیتواند مورد تائید من به عنوان پادشاه ایران و به عنوان یک فرد ایرانی نباشد . من اگاهم که به نام جلوگیری از اشوب و هرج ومرج , این امکان وجود دارد که اشتباهات گذشته و فشار واختناق تکرارشود. من بار دیگر سوگند خود را تکرارمیکنم ومتعهد میشوم خطاهای گذشته وبی قانونی , ظلم و فساد دیگر تکرار نشده بلکه خطاها از هر طرف جبران نیز گردد.(بخشی ازآخرین نطق ذات مقدس شاهانه,شخص اول مملکت،پدر ایران نوین, خدایگان اعلیحضرت همایونی, پدر تاجدار شاهنشاه آریامهر بزرگ, محمد رضا شاه پهلوی , بزرگ ارتشتاران و گارد شاهنشاهی ایران, نماینده خداوند روی زمین , سال 1357 ).
‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

جالبه .این خدایگان بزرگوار , این سخنان صلح و صفا را 3 سال بعد از جنایت هایش در شهرهای آذربایجان 1325 بزبان می اورد . منو یاد پر رویی های آخوندها میاندازه که با پررویی کامل زیر جنایاتشان میزنند و از صلح جهانی و دوستی و رعایت حقوق زنان و حقوق بشر میکنند .
‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

یادت گرامی مرد. تو رو دادن خمینی با افتابه رو گرفتن
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
۳۴
2023Azadi - لینز، اتریش

یادش گرامى!!
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان

الآن چرندیات هرچی آخوندپرست و گاگول و شلمغز ۵۷ی شروع میشه!!
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

شاه اصلاً آبرویی برای ما نگذاشت! ای کاش امیرعبداللهیان بجای او سخنرانی کرده بود! ابهتی که عبا و عمامه استاد رئیسی به آن سالن بخشیده بود اصلاً قابل مقایسه با کت و شلوار شاه نبود! امروز به لطف امام راحل ما به مقام شامخ انسانی رسیدیم و اینترنت هم داریم. شاه اصلا مراوده با باجناق بلد نبود!!
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد

چی بودیم و چه شدیم، چی دادیم و چی گرفتیم. یک نماینده تحصیل کرده و با کلاس و باشعور و وطنپرست که در فکر پیشرفت و سازندگی ایران بود رو دادیم و یک مشت آخوند و ملاه دزد و فاسد تازیزاده بیشعور بیشرف رو بهمون چپوندند. صد افسوس.
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۴
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

الضرت به عنوان یه دیپلم ردی انصافا خوب صحبت میکنه!
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۲
۴۲
paksan - ایران، ایران

خاک دو عالم تو سر خمینی ببشعور که بخش بزرگی از بدبختی های نسل ما از خمینی بیسواد هستش.
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۴
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

عقده ایی های چپول مزاحمین خلق و مزدوران سایبری پلان، پلان کن بشتابید به فحاشی که از همدیگر عفب نیفتید
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

هم زن بود .هم زندگی بود هم دست کم آزادی اجتماعی بی‌نظیر بود. بخصوص برای زنان قجار زده. هم مرد بود، هم زندگی بود، هم میهن بود، تنها چیزی که نبود، عقل و اندیشه بود. و تنها چیزی که زیاد بود بی‌عقلی بود، عجیب اینکه تا به امروز هم این بی‌عقلی هم طول کشیده .هر روز در اینجا مشاهده می کنیم. هر روز. چقدر هم لازم می دانند هر روز این این را در اینجا به ما نشان دهند. بی‌عقلی عضو طبیعی طبیعت است، به هر کله خری این امکان را می دهد، که خود را عضو جامعه عاقلان حساب کند. چه جمله‌ها در اینجا گفته نشد. چه تجربه که در این ۴۳ سال نداشتیم. چه فایده ؟ گفته‌ها همیشه شنیده نمی شوند.شنیده همیشه به معنی قبول کردن نیست. درک کردن همیشه به معنی عمل کردن نیست.عمل کردن راهم هرگز نمی شود حفظ کرد.یک جامعه با اعتماد می تواند احمق‌ها بسیار را تحمل کند ولی تا اینقدر ؟
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
۴۶
خردگرا - برن، سوییس

خود کشی دست جمعی مردمی پر مدعا، بسیار دور از وطن پرستی و ملی گرایی. ایران زمانی از این تیره روزی رهایی می یابد که نادان ۵۷( چپ، توده ای، مجاهد، جبهه ملی) از این نابخردی دست کشیده و از کرده خود اظهار پشیمانی کنند و بگذارند که جوانان دلاور ایرانزمین ملایان مفعول را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستند.
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

این شاه الهی هایی ما جز عجایب بشریت هستند. کامنت بالا آخرین نطق اعلیحضرت خدایگان خودشان را نوشته ام، به فرمایشات شاه خودشان هم منفی میدهند. خودشان تحمل خواندن یا شنیدن سخنان خدایگانشان را ندارند، میخواهند ما شاه الهی بشیم و بجای اونا ما گوش کنیم.
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

الان شاه الهی های بزرگوار یاد اعلیحضرتشان میافتند و یاد شق القمرهایش . خیلی خدمت میکرد. نفت ملت رو میفروخت و با پول نفت ملت به بچه ها شیرموز میداد. خیلی خدمت کرد.
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
۱۰۰
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

و افسوس بر تو نادان که هنوز در خوابی خود فروخته
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان

باز دوباره یک شلمغز ۵۷ی شورت عثمان رو علم کرد!! آخه گاگول فرض رو ما بر این میگیریم که اون مصیبت انقلاب بود!! طبق برآوردهایی که خود رژیم جمهوری اسلامی و طبق گفته عبدالرضا داوری کمتر از ده درصد مردم در اون انقلاب مسخره شرکت داشتند دوماً به هر ملتی وعده پول مفت نفت و آب و برق مجانی بدی خب خر میشه و وقتی ببینه کسی به کارش کاری نداره دست به یک چنین حماقتی میزنه سوماً اگر یک سال قبل از شروع این مصیبت که شماها اسمش رو انقلاب گذاشتید اعلام فضای باز سیاسی نمیشد آنوقت بازهم اینها میتوانستند چنین غلطی بکنند؟ اون ظلمی که در زمان شاه بود از هر نظم و انضباط و تنبیه پدرانه ای بهتر بود، اگر راست میگی پس چرا امروز نمی توانید آخوندها رو که ظلم و فسادشان هزار برابر بدتر از دوره قبل بوده سرنگون کنید؟ آیا فکر نمی کنی گاگول محترم که دست خارجی در کار بود تا این مصیبت به مردم تحمیل بشه و به این روز بیافتند! واقعاً شلمغز ۵۷ی یک ویروس در مغزش داره که اگر به دیگران سرایت کنه هیچ واکسنی نمیتونه جلو عفونتش رو بگیره
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
وقتی بجای مادر، باجناق بالای سر آدم باشه نتیجه این میشه که مشاعر آدم به هم میریزه و گمان میکنه که شاه خطاکار بود و ما شاه اللهی هستیم! قصد توهین نداشتم، اما آدم را وادار میکنند.
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
از این اگر بپرسی قیمت هر بشکه نفت مثلاً در سال 1960 چقدر بوده و ایران چقدر صادر میکرده قول بهت میدم این گاگول هیچی نمیدونه!! اینها یکی مثل بشار اسد و پدرش و صدام رو میخواستند که برای سر قدرت موندن کل مملکت رو به فنا دادند به همین صدام گفتند خودت و خانواده ات برید به یکی از کشورهای عربی و قدرت رو ول کن قبول نکرد و عراق رو به جنگ و نابودی کشوند که حالا بابت برق و آبش دست به دامن دشمن قدیمیش یعنی ایران شده!! دو تا از امرای ارتش که یکیش تیمسار اویسی بود به شاه گفتند شما برای استراحت با خانواده تشریف ببرید به جزیره کیش و مملکت رو به ما بسپرید ما در عرض چند هفته همه چی رو آروم میکنیم و این قائله رو ختم می کنیم!! شاه قبول نکرد که بر جنازه و خون مردم حکومت بکنه که اگر این کار رو کرده بود اون وقت این ۵۷ی رو به عزای باجناقش مینشوندند
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دوست عزیز همین که میبینی اول هر خبری از پهلوی بقول اصفهانی ها عین که که خشک میچسبه اون بالا، بدون که بدجور عقده داره. اتفاقا میخوام بگم اگر ساواک یا شاه یا هرکسی هر بلایی سر خودش یا اقوامش اورده، دستشون درد نکنه. همچین ژن خیانت دارن که بعد از ٤٤ سال و سه نسل هنوز میخواد ثابت کنه که داروین اشتباه میگه و هیچ تکاملی صورت نمیگیره. پایدار باشید
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
محمدرضا گپ زن مقبولی بود. کلام‌هایی را که اربابان بهش آموخته کرده بودن همانند طوطی بیان می‌کرد.
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +503شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +361پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +314یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +164حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله