مسیح علی‌نژاد: آمریکا به خاطر تهدید حکومت ایران از من خواست اطلاعات هویتی‌ام را تغییر دهم

ایران اینترنشنال: مسیح علی‌نژاد، خبرنگار و از فعالان مخالف حکومت ایران، در نشستی در کنگره آمریکا این موضوع را افشا کرد که دولت جو بایدن از او خواسته با توجه به تهدیدهای جمهوری اسلامی، وارد برنامه حفاظت از شاهدان شود، به این معنی که هویتش را تغییر دهد و ناپدید شود.

علی‌نژاد در نشست روز پنجشنبه ۲۳ شهریور که در کنگره آمریکا در مورد بررسی «اقدامات خصمانه ایران» برگزار شده بود، گفت این همان چیزی است که جمهوری اسلامی می‌خواهد و افزود این پیشنهاد را نمی‌پذیرد و ساکت نخواهد شد.


او که در زمینه دفاع از حقوق زنان هم فعالیت می‌کند در این باره گفت امسال کاخ سفید به او هشدار داده که بیش از ۳۱ تهدید علیه جانش در خاک آمریکا بوده است.

این فعال مخالف جمهوری اسلامی پیش از این هدف تهدیدهای متعدد ایران بوده است. در تیر ماه ۱۴۰۱، خالد مهدی‌‌اف ۲۳ ساله مسلح به کلاشنیکف با خشاب پر و بیش از هزار دلار پول نقد، پس از دو روز کمین پلیس، در محله بروکلین نیویورک مقابل منزل علی‌نژاد بازداشت شده بود.

بهمن ماه سال ۱۴۰۱ وزارت دادگستری آمریکا با انتشار نام‌ها و تصاویر سه متهم بازداشت‌شده در پرونده توطئه ترور علی‌نژاد، اعلام کرد هدایت این سه تن از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفته بود. طبق اعلام وزارت دادگستری امریکا، نام‌های متهمان بازداشت‌شده رفعت امیروف، پولاد عمروف و خالد مهدی‌اف است.

به گفته مریک گارلند، دادستان کل امریکا، هدایت این سه تن از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفته بود و آنها متهم به ارتباط با دولت ایران و عضویت در یک سازمان جنایتکار در اروپای شرقی هستند.

دستگیری این سه متهم در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر در تیر ماه ۱۴۰۰ نیز کشف توطئه ربایش علی‌نژاد از خاک آمریکا و انتقال او به ایران، موجی از واکنش‌ها را برانگیخته بود، اما اف‌بی‌آی از خنثی کردن این توطئه خبر داد.

بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، دستگاه اطلاعاتی ایران، دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

علی‌نژاد همچنین در بیستم فروردین ماه در پی صدور حکم چهارسال زندان برای نیلوفر بهادری‌فر در پرونده تلاش برای ربودنش، به ایران‌اینترنشنال گفت این دادگاه زنگ خطری برای کسانی است که با جمهوری اسلامی مرواده دارند. او تاکید کرد تهدیدهای موجود، او را برای مبارزه با جمهوری اسلامی مصمم‌تر کرده است.

دادگاه فدرال نیویورک پیش از آن نیلوفر بهادری‌فر، شهروند ایرانی-آمریکایی را به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و حمایت مالی از عناصر اطلاعاتی ایران که قصد ربودن علی‌نژاد را داشتند، به ۴ سال زندان محکوم کرده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
Rosha50 - لانسینگ، انگلستان

ایران به افرادی چون تو نیاز مبرم دارند وجودت سالم با فعالیت مداوم دوست داریم
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
۴۴
Sam1977 - دمشق، سوریه

تو رو باید در سایتهای ....پنهانت کنند، تو کی هستی اخه؟؟؟؟ از اصلاح طلبها حامله شدی از روستای خودت بیرونت کردند، چقدر آدم باید رذل باشه برای پول همه چیز پل عبور کنه برای خودش، حالا که ابروت رفته خانه چند میلیون دلاری داری دولت امریکا به فکر عوض کردن مشخصاتت هست ، ننگ بر تو ....،خامنه ای به تو شرف داره
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

چقدر هم واسه خودش نوشابه باز میکنه این معصومه خانوم .اگه تو مهره ی آمریکا و دشمن جمهوری اسلامی بودی اون دختره ایرانیه که به انتقام قاسم سلیمانی چاقو به گردن یه مرد آمریکایی بیگناه زد یا دهها دیگه نمونه از این قبیل ...یکیشون میومد و تو رو میزد.فکر میکنی با تمام تدابیر امنیتی که اینجا در اختیارته خیلی کار سختی بود که یه دختر ایرانی الاصل به تو نزدیک بشه و نابودی کنه؟؟
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۴
۴۴
Deer Park - واشینگتن، ایالات متحده امریکا

دورغ گوی کثیف
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۲
۳۴
ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

خفه تو یکی بابا جقجقه، چه برای خودش نوشابهً باز می کنه، اخه از کی تا حالا پیازم جزو سبد میوه بحساب می یاد.
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
۴۴
Deer Park - واشینگتن، ایالات متحده امریکا

معصومه علی‌نژاد زن صیغه ای محسن صفایی فراهانی بوده، این صیغه بودنش مهم نیست، این مخفی کردنش،مهمه و مهمتر ،او زن داشته ،بعد میگن از،حقوق زنان دفاع میکنه ،این خانم پرستو حفاظت اطلاعات سپاه یعنی طائب بوده و است ،مثل میترا استاد
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
۵۹
VidaR - وین، اتریش

من ،خصومتی با کسی ندارم ،،ولی مگه تو کی هستی که اینقدر آمریکا ،دلواپس توست ،یه فعال مدنی هستی دیگه ،،مگر اینکه کسی دیگری باشی ،،که ما خبر نداریم،،اول شاید به خاطر شجاعتت محبوب بودی ،،ولی الان ،،،نه،،،،الان کسایی که در ایران هستن و فریاد می زنند و در زندان کتک می خورن ،،،محبوب هستن ،،،هر کسی میره،، آمریکا، ،یا هر جای دیگه. ،، ،،،یه دفعه شجاع میشه ،،،،،،
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
مسیح پولی نزاد نوبتی هم باشه دیگه نوبت تو هست خودتو آماده کن دفعه بعد دست بسته مثل روح الله زم تحویل ایران می نت و میری تو گونی 🤣🙉
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴
۴۴
ANTI-JAHL - هامبورگ، آلمان

وای زی زی گولو چه جوک شیرینی گفتی. کلی خندوندی مارو اول صبی. خدا نکشه تورو 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان

چه آتیشی انداخته این مسیح تو جون این سلطنت طلب ها که دهانشان رو که باز میکنند بوی تعفن و نفرت تو فضا پراکنده میکنند. بعد اینها ادعا دارند تو ایران حکومت سلطنتی راه بندازند. این ها راس کار بیاند به صغیر و کبیر رحم نمی کنند. خیلی از مردم ایران بخاطر ترس از سلطنت طلب ها میترسند انقلاب کنند چون هنوز به قدرت نرسیده مردم رو تو خیابون با انگشت مینوازند وای به روزی که بقدرت برسند. اونقدر در این مورد خیالبافی کردند که کم مونده بود بگند حامد اسماعیلیون خودش با انگشت خودش خود را نواخت
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
این زن یک نوچه و عروسک دمکراتهای آمریکا برای حفظ رژیم ایران است و همه اینها بازی دموکراتها است. حتی گروهی که بعد از اعتراضات پارسال شکل گرفت توسط دموکراتهای آمریکا با شرکت این زن و چند نفر و حتی رضا پهلوی شگل گرفت برای کنترل و منحرف کردن اعتراضات و هدف دیگر آنها این بود اگر رژیم ایران در وضعیت سقوط قرار بگیرد و از کنترل خارج شود حداقل یک گروه نوچه و وابسته را مثل رضاخان و پسرش و خمینی در دست داشته باشندتا بتوانند ایران و حکومت ایران را از دست ندهند. این زن به همراه رضاپهلوی و حامد اسماعلیون و . به طور غیر مستقیم برای حفظ رژیم فعالیت می کنند. در چند ماه اولیه اعتراضات انگلیس و آمریکا که حامی و بوجود آورنده ایران و رژیم های پهلوی و جمهوری اسلامی هستند گیج شده بودند اما بعد از 3 ماه گزارش ام آی 6 و سیا آمد بیرون و تجریه ایران را در صورت سقوط رژیم پیش بینی می کردند و بعد آنها با بوجود آوردن این گروه و حتی فرستادن پول نقد و امکانات اطلاعات امنیتی برای رژیم ایران کمک زیادی برای سرکوب و کنترل و منحرف کردن اعتراضات انجام دادند.در طول 1 سال گذشته آمریکا هر کاری می کند تا رژیم ایران تضعیف نشود
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
۳۴
ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
نه اشتباه نکن.. ما حس خایًن شناسی و وطن فروشی مون قوی و حساس شده و امثال تو .. بسیجی و اون معصومه جقجقه که تمام کس و کارش بسیجین و خودشم پرستوی صادراتی رو زود تشخیص می دیم، درضمن ادبیادت و طرز سخن گفتن باید در حد مخاطب باشه، ما ادما نمی تونیم با امثال خاینین و زبون نفهمایی مثل شما با ادب صحبت کنیم چون نمی فهمید پس به اجبار ونا خواسته باید که در. سطح شعور خودتون صحبت کنیم که شاید حداقل کمی بفهمبد. مثلا فکر کن بااون ارباب شش کلاست که فهمش در حد الاغم نیست از قانون نسبیت انیشتن صحبت کنی، انگار داری به الاغ می گی چهارشنبه کیه.
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
شما در تخصص مسیح شناسی و علی‌نژاد شناسی در حد بسیار قوی هستی.ممنون
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
۴۸
samisan - توکیو، ژاپن
این مسیح اشغال نژاد وطن فروش ادم فروش زیر خواب اخوندها و جاسوس ملاهای دو زاری برای پول و مقام دست به هر کثافتکاری میزنه از زنیکه لاشی هر چی بگوید بر میاد
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
۵۲
London 15 - لندن، انگلستان
مسیح یک مبارز شجاع ، بی باک و آگاه است و همین که ایشان را به کنگره‌ امریکا دعوت کرده‌اند خود از نشان قدرت و وزن سیاسی او حکایت می کند. بسیاری از مردم ایران ایشان را دوست دارن و به او افتخار می کنند ، تا کور شود هر آنکه نتواند دید! اینجا هم چند تا یا شاید هم یکی از این بسیجی‌های سایبری با نام‌های مختلف کامنت منفی می گذارند که با توجه به بیسوادی و گم آگاهی آنان که حتی نمی توانند چند جمله درست فارسی بنویسند به خوبی قابل شناسایی هستند، چون اینها در مسجد و پایگاه‌های بسیج مورد انواع تعارضات . روحی و جنسی قرار گرفتند دائما در مورد اینکه فلانی صیغه این و آن یا پرستوی وزارت اطلاعات است و غیره و با ادبیات لاتی و بیسوادی کوچه و باز می نویسند فکر می کنند تاثیری در قیام مردم دارد . البته شکی نیست که‌ در سپاه سایبری مشتی بیسواد و ابله که مانند گوسفند با مقدار کمی علوفه ( حقوق بسیجی) می چرند . چرا که اگر اینها آگاهی و یا از حداقل شعور ابتدایی بهره داشتند دنبال سردار نقدی و رادان و خامنه‌ای کودک کش نمی افتادند و در خیابان‌ها با شوکران و اسلحه به زن و کودک مردم حمله نمی کرد.
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
۴۴
Babilon - هامبورگ، آلمان
دمت گرم اصل مطلب رو گفتی، بقولی:هرچه در فهم تو اید ان بود مفهوم تو آفرین با این جوابت به اونا.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۹
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
خانم علیزاده در عمل مخالف جمهوری نکبت اسلامی بوده و تمام آزادی اجتماعی اش را در این راه گذاشته است ، متاسفانه اکثر کامنت گزاران فوق در جهت تامین منافع ج.ا بر علیه مسیح شعار داده اند . البته من اکثریت مخالفان مسیح را نوکران ج.ا دانسته ، و تعداد کمی را نا آگاه . مه نور فشاند و سگ عو عو کند .
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۰
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
معصومه قمی قادی کلاهی. ببینم تو مگر روی زانوی اخوند ها نبودی؟؟ مگر تو شبهای خوش محمد خاتمی را به بهترین وجه و اواز خواندنت نمی ساختی؟؟ مگر تو ادا و اطوار عایشه را برای محمد خاتمی نمی ساختی؟؟مگر تو اردگ لاغر پر چونه از دوستان صمیمی همین اخوند ها در مجلس انها نبودی؟؟ حالا با چه رویی خودت را مخالف اخوند ها جا میزنی؟؟ از قدیم گفته اند اخوند جماعت پر رو و دریده هستند.ما این را شنیده بودیم . اما نمیدانستیم اینقدر پر رو بی حیا و دریده و عوضی هستند..قمی قادیکلاهی واقعا شبهایی که روی زانوی محمد خاتمی می نشستی یادت رفته؟؟ عجب پرستوی پر رویی هستی تو .از کی تا حالا پیاز و سیر هم جزو میوه ها بحساب میاید. اردک لاغر پر چونه بمن بگو از کی تا حالا؟؟
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
این معصومه قمی قادیکلاه با پر چونگی خود و ظاهرا خود را مخالف اخوند ها قلمداد کردن و با دادن شعار های پوچ و توخالی سبب شد هزاران نفر از دختر ان ما گرفتار دژخیمان اخوند ها شده و یا جان خود را از دست دادند یا روانه زندانها شدند.این پرستو ملا ها که بر روی زانوی اخوند ها بزرگ شده و ترانه سرایی های شبانه خود برای محمد خاتمی را پنهان میکند . در حالیکه نمیداند این نسل جوان و تحصیلکزده بسیار با هوش تر از ان است که این پر چونه خیال میکند .
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
به قول روحانی تو اون کلیپ طنزش ` خیلی خ. رر...ی '😂😂مثل ی نوار ضبط شده دایم ی چیز رو تکرار میکنید البته از فسیل های قربانگو این کارها بعید نیست. وقتی که تو جواب منطقی کم میارید سریع انگ بسیجی و سپاهی میزنید. ادب شما از فحش های رکیکی که به اسم شعار میدید و انگشتانه کردن مردم زبانزد عام و خاصه. برو وقت عوض کردن ایزی لایفت رسیده 😂😂
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
تو گونی کی بودی گلوله نمک؟
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
خانمها و آقایان: بدون شک درایت و احترام به نظرمخالفین و منتقدین عقلانیت می طلبد. بی پروایی و پرخاشگری و توهین و پاچه گیری لازمه هیچگونه عقلانیت ودیپلمی نیست! اگر منکر هستید نگاهی به نوشته ها بیندازیم! گیریم این خانم پرستو باشد. مگر همین خانم در جمع اپوزیسیون داران نبود? اگر هم نفوذ کرده باید بهش آفرین گفت. چون توانسته از خامی بقیه سوءاستفاده کند. تمام پل ها را نباید پشت سر خراب کرد.از کجا معلوم در اتحادی دیگر همزانو با بزرگواران دو مرتبه بنشیند.دوستان؛ فلسفه و نقش آفتابگردانی ما را به بن بست می برد. چون معیار پیشرفت و رسیدن به آینده روشن و هم کنش؛ با هیاهو و بد دهنی در تضاد است. جانتان جور
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
اونقدر احمقید که خیال میکنید هرکی با شما مخالف بود حتما بسیجی است یا سایبری. دوم وقتی مخالفان خود را نفهم فرض میکنی و خود را عقل کل که به خود اجازه میدی با هرکس هر طور میخوای صحبت کنی بازم اثبات حرف منه. البته حقم داری از مفت خوریهای رژیم شاه دستت کوتاه شده خودتم رو به انقراضی فقط فکت کار میکنه صبح تا شب رو به دیوار غر میزنی .لطفا سری بعد ایزی لایفت رو عوض کن بوی گندت خفه امون کرد. هاهاهاها
‌چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
آدرس غلط نده سطح فهم و شعور شما در حد همین فحش دادن و بی ادبیه.حداقل به ..... یه زحمت بده کامنت های قبلی من رو بخون تا به سوتی هات اینقدر نخندند.بیشتر از همه نباشه کمتر از بقیه هم کم کامنت در مخالفت با این نظام نگذاشتم اما از آنجا که .. تشریف دارید حتی نگاه سر سری هم بهشون نکردید.
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +508شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +369پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +316یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +245سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +219نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +169حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله