ویدیوی عجیب انگلیسی حرف زدن لیلا فروهر

روزیاتو: به تازگی ویدئویی از انگلیسی حرف زدن لیلا فروهر، خواننده مشهور لس آنجلسی در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. بسیاری از کاربران از اینکه این خواننده چطور بعد از نزدیک به ۴۰ سال زندگی در خارج از کشور هنوز نتوانسته صحبت کردن به زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد اظهار تعجب کرده‌اند.

روز گذشته لیلا فروهر ویدئویی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که به گفته خودش «اولین لایو» او محسوب می‌شد. در این ویدئو فروهر از انتشار یک ترانه جدید در قالب «پروژه صداها» در روز ۹ سپتامبر (امروز) خبر داد که در فوریه ۲۰۲۳ به همراه چند خواننده بین المللی ضبط شد. یکی از این خوانندگان، تیلور هانسون، هنرمند آمریکایی بوده که در لایو اینستاگرامی لیلا فروهر حاضر شد.


این خواننده ۶۴ ساله موسیقی پاپ اعلام کرد که این قطعه که بازخوانی ترانه معروف «برای» با صدای شروین حاجی پور است، به جایزه موسیقی بین المللی گرمی ارائه خواهد شد.

اما آنچه بیش از همه توجه کاربران شبکه های اجتماعی را جلب کرده، نه خبر انتشار این ترانه، بلکه تسلط ضعیف این خواننده لس آنجلسی بر زبان انگلیسی با وجود دهه‌ها زندگی در کشوری انگلیسی‌زبان بوده است.

عده‌ زیادی با زبان طنز به این موضوع پرداختند. یکی از کاربران نوشت: «یه فوبیا به فوبیاهام اضافه شد. اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال تو آلمان، اونجوری آلمانی رو حرف بزنم که لیلا فروهر انگلیسی رو.» و دیگری گفت: «انگلیسی صحبت کردن لیلا فروهر رو دیدم و اجازه بدین صحبت اینکه محیط روی یادگیری و همینطور لهجه تاثیر داره رو رد کنم.»

برخی این موضوع را به حمایت این خواننده از رضا پهلوی ربط داده‌اند؛ مثل یک کاربر که نوشت: «۴۴ سال نتونستی یه زبان ساده رو یاد بگیری، برای من تبلیغ انتخاباتی می‌کنی؟»

البته قابل ذکر است که لیلا فروهر ۳۷ سال است که مهاجرت کرده و از ۳۵ سال پیش در آمریکا زندگی می‌کند.

اما از طرفی عده‌ای سعی کرده‌اند به طرفداری از او بپردازند. یک نفر نوشت: «من کنسرت لیلا فروهر رفتم و دیدم انگلیسیش خیلی ضعیفه اما در حدی بود که مهمونای خارجی رو خوشحال کنه. وقتی که خواننده فارسی زبانه و طرفدارهاش/مشتری هنرش فارسی زبانه و تمام همکارهایش و منیجرش هم همه فارسی زبان هستند تا الان هیچ نیازی نداشته که انگلیسی یاد بگیره تا الان هم کارش راه افتاده!»

دیگری هم در دفاع از او نوشت: «طفلک لیلا فروهر. واقعا توییت ها خجالت آوره. لیلا برای ادامه تحصیل یا رفتن به فضا نرفته آمریکا. یه پناهنده بوده که در بهترین پارت زندگیش و کارش مجبور شد همه چیز رو رها کنه و بره. به نظر من همین که تا الان تونسته زنده باشه قابل تقدیر هست.»
بیوگرافی لیلا فروهر
لیلا فروهر متولد سال ۱۳۳۷ در اصفهان است.او فرزند جهانگیر فروهر و فرنگیس فرحزادی، از بازیگران پیش از انقلاب است.فعالیت هنری خود را از کودکی با بازیگری آغاز کرد. در ۹ سالگی در فیلم «سلطان قلب ها» با محمدعلی فردین همبازی شد.خوانندگی را دوران نوجوانی آغاز کرد.
پس از انقلاب، در سال ۶۵ ابتدا به ترکیه و از آنجا به پاریس رفت و در نهایت به آمریکا مهاجرت کرد. از آن زمان به برگزاری کنسرت مشغول بوده است و تجربه بازی در چند تئاتر ایرانی را نیز دارد.
لیلا فروهر تاکنون دو بار ازدواج کرده است. اولین بار پس از مهاجرت به آمریکا در سن ۳۰ سالگی بود که پس از حدود دو سال به جدایی انجامید. و بار دوم در سال ۸۳ زمانی که ۴۶ سال داشت با اسماعیل نبی ازدواج کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

بیش از چهار دهه در ینگه دنیا زندگی بکن و اونوقت اینطور مثل روبات پِت پِت کُن !!
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
۴۵
Humpy - سیدنی، استرالیا

بابا بنده خدا بعده ۳۰ سالگی رفته همشم توی جمعه ایرانیا بوده, خوب معلومه نمیوتنه بهتر از این صحبت کنه, فقط ایشون نیست من خیلی ها رو دیدم که حتی داران توی جاهای دولتی کار میکنن انگلیسیشون بهتر از این نیست.
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

هنرمندانمان را ارج بنهیم.
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲
۴۲
paksan - ایران، ایران

بهش افتخار میکنیم. چرا باید انگلیسی اش خوب باشه؟ اصلا چه نیازی داره؟ ما عاشق فارسی اش هستیم و انگلیسی اش بماند واسه انگلیس زبانها.
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۷
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

وزیر خارجه ایران رو مسخره میکردن میگفتن انگلیسی نمیتونه حرف بزنه، حالا به خودتون بخندید این هنرمندتون هست بالای 40 سال آمریکا زندگی کرده اینم سطح زبانش 🤣🤣
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
۵۴
غلامرضا مطلبی - بستان، ایران

جاى تعجب نداره ایشون در کانون و مرکز تجمع ایرانیان خارج از کشور زندکى میکنند جایى که از راننده تاکسى و کبابیش بکیر تا خلبان و دکتر و مهندش همه ایرانى هستند و بلعکس این اصالت و وطن پرستى این هنرمند بزرگ رو ثابت میکنه که بعد از این همه سال هنوز فارسى رو اینقدر روان و زیبا حرف میزنن نه مثل بعضى ها معلوم نیست از کدوم جهنم آبادى بلند میشن میرند امریکا یا انگلیس بعد دوسال با کلى چوسى و قیافه گرفتن دهنشون رو کج میکنند که مثلا انکلیسی زبان شدن و فارسى رو یادشون رفته،٠که البته قیافشون داد.میزنه مال کدوم دهاتن، درود به خانم لیلا فروهر عزیز
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

خوب و مقبول گپ زد. من هم به همین مدت اینجایوم، خداییش هنوز با دست و انگشت و اشاره کارام رو انجام میدم.
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
۵۸
دانای نادان - آمستردام، هلند

این انگلیسیش خوب نیست شده یه خواننده فارسی زبان. اون یکی که میگی، انگلیسی بلد نیست، شده وزیر امور خارجه.از اینها زیاد داریم. یکی شش کلاس درس خونده ، می‌شه یه کارگر ساده، اون یکی ، شش کلاس هم درس نخونده ، می‌شه رئیس جمهور. فرقش تو اینهاست.
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
سپاس از دیدگاه‌های همگی‌. / من خودم انگلیسی بلد نیستم، یعنی هیچ‌وقت علاقه‌ای برای یادگیری‌ش نداشتم -با اینکه مادرم دبیر زبان انگلیسی در تهران بود که اکنون البته بازنشسته هست-، با‌اینحال، برخی‌ واژه‌های انگلیسی که مربوط به هنر هستن رو می‌فهمم. حالا حرف‌ام این هست، که بسیاری از خوانندگان ایرانی مهاجر به امریکا که تاکنون بین سه‌چهار دهه آنجا زندگی می‌کنند، سطح زبان انگلیسی خوبی ندارند، چون از صبح تا شب در بین جامعه‌ی ایرانیان مقیم امریکا سیر می‌کنن. / معین هم بعد از اینهمه سال، نمی‌تونه یک جمله نرمال به انگلیسی بگه - پارسال در یک ویدیو قبل از کنسرت‌ش، می‌خواست به خانم فلوت‌نواز گروه‌ش که اگر اشتباه نکنم اهل مکزیک هست، تولد این خانم نوازنده رو تبریک بگه، کلی‌ بالا پایین شد تا چند واژه بتونه به انگلیسی بگه. / انسان باید در محیط کشوری که مهاجر آن هست، خودش رو آداپته کنه. / حالا زبان به کنار، خیلی‌ از ایرانیان چه مشهور چه غیر‌مشهوری که سال‌هاست مقیم امریکا هستن، از ایران براشون گز و سوهان و قند می‌فرستن!. معین در یک مصاحبه گفت که براش همچنان از اصفهان چنین شیرینی‌جاتی می‌فرستن!.
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
نه عجیب است نه گناه و نه عیبه هنرمندی یا هرکسی که فارسی زبان باشد یا هر زبانی دیگر داشته باشد نتواند زبان انگلیسی یاد بگیرد یا زبانی غیراز زبان مادریش یاد بگیرد. امکان دارد این کس یا این هنرمند اصلا" توانایی یاد گیری زبان برایش سخت باشد یا بخاطر کارهای روزمره احتیاجی به دیگر زبانی نداشته باشد و یا اینکه دوروبرش پر باشد از هم زبانهایش که وقت این را نداشته باشد به غیراز زبان فارسی به زبانی دیگری صحبت کند. یا اینکه ارق ملیش خیلی بالا است و بخاطر اینکه شب و روز به فکر برگشتن به کشورش است اصلا" نمی خواهد زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری غیراز زبان خودش با افراد زیاد صحبت بکند. خانم لیلا فروهر زبان انگلیسی یاد بگیرد یا نگیرد در قلب میلیونها ایرانی برای خودش جای دارد درود بر شخصیت هنری خودش و پدر و مادرش !
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۹
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

کم کم دارید از خودت استعداد نشان میدهید که تو هم مستثنا از دیگران نیستی و ربطی به نظام منحوس جنایتکار اخوندی ایران ندارید.
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
فاطی افغانی اونا هم با .....با تو ارتباط برقرار میکنند ؟ بشت گفته کردم ...در مسائل ما ایرانیان دخالت نکن امثال تو مایه ننگ ما هستند
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
ما تنها چیزی را که نمیدانیم و یاد نگرفتیم ارج گذاشتن است.ما تنها چیزی را که نمیدانیم قدر شناسی است. ما فقط ایراد گرفتن را میدانیم . انهم ایراد های بس احمقانه
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
مردم داخل ایران زیاد تصوری از اوضاع خارج از کشور ندارند و فکر میکنند هر مهاجری لزوما زبانش قوی و‌در حد عالی هست درحالیکه بسیاری از مهاجران فقط با مردم کشور خودشان مراوده دارند و اصولا تماس چندانی با مردم کشور میزبان ندارند.مگر کسانی که در کشور میزبان تحصیلات دانشگاهی انجام داده باشند،یا جذب جامعه شده باشند.
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
یک خواننده و رقاص از نظر تو مزدور با وزیر امور خارجه مملکت یکیه؟
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
کاملا با شما موافقم.
‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله